Ah, want uit je overige posts krijg ik namelijk het idee dat je het ziet als een logisch gevolg en dit ook accepteert.quote:Op zondag 23 april 2006 20:09 schreef SHE het volgende:
[..]
ik heb v olgens mij helder uitgelegd dat ik walg van handgemeen.
ik kan het me echter wel voorstellen...in mijn gedachten heb ik namelijk de hele schaeffer lijn in haar darmkanaal getrapt.
grote verschil is alleen dat het bij mij tussen de oren blijft.
Niks flamen. Een gepaste reactie meer niet. Iemand die zo reageert op zinloos geweld toegepast op wie dan ook is niet helemaal lekker in de bovenkamer.quote:Op zondag 23 april 2006 20:10 schreef Drugshond het volgende:
Sickie.. die persoonlijke aanvallen achterwege laten of ophoeren..
Ik vind dat zij het over zichzelf afroept. Dit gegeven betekent niet dat ik geweld goedkeur.quote:Op zondag 23 april 2006 20:10 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ah, want uit je overige posts krijg ik namelijk het idee dat je het ziet als een logisch gevolg en dit ook accepteert.
Ik heb het hier over opmerkingen specifiek met naam genoemd naar Fok!users.quote:Op zondag 23 april 2006 20:12 schreef Sickie het volgende:
Niks flamen. Een gepaste reactie meer niet. Iemand die zo reageert op zinloos geweld toegepast op wie dan ook is niet helemaal lekker in de bovenkamer.
Je hebt weer een nieuwe kloonquote:Op zondag 23 april 2006 20:17 schreef M.vgroen het volgende:
Wat een hondsberoerde reply's van user SHE tegenwoordig.
Te triest voor woorden.
Het dunne laagje vernis dat de mens onderscheidt van het beestquote:Op zondag 23 april 2006 14:54 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik mezelf er op betrap dat als ik haar zie ik mij materloos irriteer aan haar en dat als ik zo'n bericht lees ik het bijna goed ga vinden. Ik geef daarmee aan wat mijn primaire emoties zijn, waarna ik vervolgens zeg dat ik dat niet goed vind. Dus ik verheerlijk/verdedig het geweld helemaal niet.
Ik ben het een keer eens met Meki. Een klein vrouwtje slaan durven ze wel, deze laffe vieze kakkerlakken.quote:Op zondag 23 april 2006 11:37 schreef Meki het volgende:
Dit mag niet gebeuren in onze samenleving
ik hoop dat de daders keihard gestraft worden
quote:Op zondag 23 april 2006 19:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee.![]()
In columns mag je mensen beledigen en die mensen moeten je dan maar terugbeledigen.
Klopt. Maar als mensen die gave niet beheersen, dan moet je naar de rechter stappen als je vindt dat hun uitspraken niet door de beugel kunnen. En niet op ze in gaan slaan.quote:Op zondag 23 april 2006 20:39 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
![]()
Het recht om te beledigen, waar haal je dat vandaan???
Hier vliegt die roetmopvan een Ayaan ook altijd de bocht uit.
Genuanceerde meningen zijn OK, mits ze onderbouwd kunnen worden. Middels het debat bijvoorbeeld.
Dit is helaas een gave die weinig mensen beheersen. Dan zeg ik op mijn beurt: SHUT UP AND LISTEN FIRST!! Deze plicht gaat altijd vooraf aan het recht (op meningsuiting, that is).
Deze plicht heb je zelf verzonnen. Als mensen van mening zijn dat wat zij als beledigend ervaren strafbaar is, dan kunnen zij daarvan aangifte doen. Jouw benaming 'roetmop' voor mevrouw Hirsi Ali zou bijvoorbeeld wel eens strafbaar kunnen zijn. Het is niet normaal om lichamelijk geweld toe te passen of om mensen te bedreigen als je het niet eens bent met hun mening.quote:Op zondag 23 april 2006 20:39 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
![]()
Het recht om te beledigen, waar haal je dat vandaan???
Hier vliegt die roetmopvan een Ayaan ook altijd de bocht uit.
Genuanceerde meningen zijn OK, mits ze onderbouwd kunnen worden. Middels het debat bijvoorbeeld.
Dit is helaas een gave die weinig mensen beheersen. Dan zeg ik op mijn beurt: SHUT UP AND LISTEN FIRST!! Deze plicht gaat altijd vooraf aan het recht (op meningsuiting, that is).
Euhh, is Ayaan als lid van de Nederlandse volksvertegenwoordiging niet vrijgesteld van rechtsvervolging in dit soort gevalletjes? Ben slecht thuis in zowel privaat- als strafrecht...quote:Op zondag 23 april 2006 20:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Klopt. Maar als mensen die gave niet beheersen, dan moet je naar de rechter stappen als je vindt dat hun uitspraken niet door de beugel kunnen. En niet op ze in gaan slaan.
quote:Op zondag 23 april 2006 19:28 schreef StefanP het volgende:
Dat zal die bitch leren! Heulen met de kaffir, he hoer? Hier! *dreun*
Niet helemaal zelf verzonnen; zowel het beledigen zonder maat, zoals ik -ironisch genoeg- net zelf deed richting Ayaan, waarvoor Mea Maxima Culpa, maar dit terzijde, als de repercussie buiten onze rechtsorde om zijn afkeurenswaardig vanuit onze waarden & normen gezien... En dit is idd geinstitutionaliseerd in ons rechtssysteem gelukkig.quote:Op zondag 23 april 2006 20:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Deze plicht heb jezelf verzonnen. Als mensen van mening zijn dat wat zij als beledigend ervaren strafbaar is, dan kunnen zij daarvan aangifte doen. Jouw benaming 'roetmop' voor mevrouw Hirsi Ali zou bijvoorbeeld wel eens strafbaar kunnen zijn. Het is niet normaal om lichamelijk geweld toe te passen of om mensen te bedreigen als je het niet eens bent met hun mening.
Zoals ik al eerder schreef kunnen mensen die menen dat wat deze columniste heeft geschreven strafbaar is, hiervan aangifte doen. Voor zover mij bekend heeft een rechter nog nooit geoordeeld, dat haar uitlatingen strafbaar zijn.quote:Op zondag 23 april 2006 20:58 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Niet helemaal zelf verzonnen; zowel het beledigen zonder maat, zoals ik -ironisch genoeg- net zelf deed richting Ayaan, waarvoor Mea Maxima Culpa, maar dit terzijde, als de repercussie buiten onze rechtsorde om zijn afkeurenswaardig vanuit onze waarden & normen gezien... En dit is idd geinstitutionaliseerd in ons rechtssysteem gelukkig.
-edit- en wat ik wilde zeggen; dat rechten-en-plichten-dingetje dus niet, maar bij de meesten van ons (?) is dit er wel met de paplepel ingegoten...
Geen kickje WGR, want de rest van het topic is politieke discussie. Maar zover ik weet, geldt voor een volksvertegenwoordiger geen andere (soepelere) strafrechtelijke norm voor openbare belediging. Belediging is immers niet iets dat tot de taak van een volksvertegenwoordiger behoort. Maar voor een veroordeling wegens belediging moet je het sowieso erg bont maken, aangezien het in een spanningsveld staat met de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 23 april 2006 20:54 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Euhh, is Ayaan als lid van de Nederlandse volksvertegenwoordiging niet vrijgesteld van rechtsvervolging in dit soort gevalletjes? Ben slecht thuis in zowel privaat- als strafrecht...![]()
Evt. kickje WGR... ?
Ben het verder wel met jouw stelling eens. We laten echter wel mensen in de opinievormende frontlinie staan die soms van toeten noch blazen weten. Leiders met een sterke normerende stem zijn er niet zoveel lately...
Dat laatste slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 23 april 2006 19:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die dierenbeschermers worden ook steeds agressiever. Eerst werd Fortuyn vermoord omdat hij de nertsenkwekerijen binnen de Nederlandse grenzen wou houden (en dus niet naar Polen) en nu wordt iemand op haar bek geslagen omdat ze Middeleeuwse achterlijken apen noemt.
Gelukkig staat de Partij van de Dieren maar op één zetel.
Nee, en de beledigde bepaalt de grens, niet de vermeende belediger.quote:Op maandag 24 april 2006 00:17 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat ik merk in deze discussie is dat voor iedereen heel duidelijk de grens wat toelaatbaar is, ligt tussen wat je zegt en wat je doet. Je mag alles zeggen, maar geweld gebruiken is niet toelaatbaar. Ik ben het daarmee eens, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar die subtiele scheidslijn die ligt tussen beledigen en geweld gebruiken is geen universele wet. En dat laten deze minder vriendelijke noord-afrikaanse jongens zien. Dan kan jezelf nog wel roepen dat je alles mag zeggen maar dat alleen geweld gebruiken niet toegestaan is - zo'n wet wordt helaas niet door iedereen eerbiedigd.
Wat zij zegt.quote:Op maandag 24 april 2006 07:55 schreef milagro het volgende:
Niets nuances dus, gewoon afkeuren zonder mitsen en maren.
Natuurlijk. Dus dan is het net zo effectief om iets terug te zeggen.quote:Op maandag 24 april 2006 12:07 schreef thabit het volgende:
Woorden kunnen net zo gewelddadig zijn als klappen. Vergeet dat niet, mensen!
ik vind haar idd een ongelofelijk irritant kutwijf die probeert te doen wat Theo van Gogh deed.quote:Op zondag 23 april 2006 13:01 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden
Net als theo van gogh schoffeert ze er maar op los. Tja, dan loop je wel eens tegen een vuist of kogel aan
Klopt.quote:Op maandag 24 april 2006 12:07 schreef thabit het volgende:
Ach, maak je niet druk. Die Amerikaan verdwijnt ook wel weer. Dit type dame wordt nooit gelukkig.quote:Op zondag 23 april 2006 20:17 schreef M.vgroen het volgende:
Wat een hondsberoerde reply's van user SHE tegenwoordig.
Te triest voor woorden.
Het is maar dat ze een Amerikaans vriendje genomen heeft, zodat hij haar bedroevende niveau qua Nederlandse taal niet opmerkt.
Je tong is je gevaarlijkste lichaamsdeel.quote:Op maandag 24 april 2006 12:07 schreef thabit het volgende:
quote:Op maandag 24 april 2006 14:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat? Die nep-turk heeft een gratis gezichtcorrectie gehad? Ze zou die jongens juist bloemen moeten sturen.
Likt ze die columnsquote:Op maandag 24 april 2006 13:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je tong is je gevaarlijkste lichaamsdeel.![]()
Vrouwen hebben over het algemeen geen prostaat.quote:Op maandag 24 april 2006 14:29 schreef Ringo het volgende:
Ik wens ze prostaatkanker toe, die sukkels. En hun moeder.
Hun moeder mag ook best gezond blijven. Ik bedoelde: "hun moeder", in de zin van: <belediging>quote:Op maandag 24 april 2006 14:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vrouwen hebben over het algemeen geen prostaat.
V.
Da's toch evident mag ik hopenquote:Op maandag 24 april 2006 14:36 schreef Sherlock666 het volgende:
Je zou het natuurlijk ook 'schofterig' kunnen noemen.![]()
Om prostaatkanker te krijgen moet je wel eerst een prostaat hebben ..quote:Op maandag 24 april 2006 14:29 schreef Ringo het volgende:
..........
Ik wens ze prostaatkanker toe, die sukkels...
Nee dat kunnen ze niet. De columns van Umar in Metro zijn namelijk helemaal niet zo beledigend.quote:Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Kunnen de voorstanders van partizanenrechtspraak beweringen als ''je kon er op wachten'', ''ze schoffeert'', etc. eigenlijk met een paar citaten staven?
Zit er eigenlijk ook wel op te wachten.quote:Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Kunnen de voorstanders van partizanenrechtspraak beweringen als ''je kon er op wachten'', ''ze schoffeert'', etc. eigenlijk met een paar citaten staven?
Waarom ga je niet lekker in de zandbak spelen?quote:Op maandag 24 april 2006 14:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat? Die nep-turk heeft een gratis gezichtcorrectie gehad? Ze zou die jongens juist bloemen moeten sturen.
Ben jij niet toevallig die wutang wigger die laatst een pak slaag heeft gekregen? Was natuurlijk niet echt nodig, maar ja, je had er natuurlijk wel op kunnen wachten.quote:Op maandag 24 april 2006 14:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Overigens moet ik wel zeggen dat die klappen niet echt nodig waren.
Maar je had er natuurlijk op kunnen wachten.
Ik een wigger?? ik ben nog niet eens witquote:Op maandag 24 april 2006 16:37 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ben jij niet toevallig die wutang wigger die laatst een pak slaag heeft gekregen? Was natuurlijk niet echt nodig, maar ja, je had er natuurlijk wel op kunnen wachten.
Nee, dat vermoedden we al.quote:Op maandag 24 april 2006 16:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik een wigger?? ik ben nog niet eens wit![]()
Okee, mijn excuses. Maar ben je ook niet een wigger die nog in de ontkenningsfase zit? Heel zeker?quote:Op maandag 24 april 2006 16:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik een wigger?? ik ben nog niet eens wit![]()
Ach eerst Theo voor wiens site ze schreef, nu haarquote:Op zondag 23 april 2006 11:29 schreef stukovich het volgende:
[..]
Hmm, dit gaat toch te ver vind ik. Als je het niet eens bent met haar moet je het diplomatiek proberen op te lossen niet met geweld.
Tja, kan me eigenlijk ook niets schockerends herinneren van Umar. Nou lees ik de metro nooit, maar ze had ook haar columns bij Van Gogh's site: http://www.degezonderoker.nl/indexc.htmlquote:Op maandag 24 april 2006 16:07 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze niet. De columns van Umar in Metro zijn namelijk helemaal niet zo beledigend.
Het zijn echt van die huis-tuin-en-keuken-columns. Umar koopt een nieuwe badkamer. Umar koopt een nieuw bed. Ohja, Umar is het niet eens met Cohen. Umar koopt een nieuw appartement. En zo verder. Eigenlijk best wel slechte, weinig om het lijf hebbende columns, al zeg ik het zelf.
Ze heeft die klappen gewoon gehad omdat die Marokkaanse mongooltjes haar alleen kennen als 'dat mens van dat varken Van Gogh'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |