abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37249712
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Kunnen de voorstanders van partizanenrechtspraak beweringen als ''je kon er op wachten'', ''ze schoffeert'', etc. eigenlijk met een paar citaten staven?
nee, ze hebben ws nog nooit ook maar 1 column van haar gelezen, en indien wel kunnen ze zich geen een woord herinneren

een beetje het Duivelsverzen effect dus, zeg maar.

heel hard ageren tegen een boek dat je niet eens gelezen hebt of waar je geen een passage van kan ophalen uit je herinnering (Rabbae).

zelfde laken een pak hier.

Ebru schrijft ook nog eens chick-lit achtige "scheld" columns, een soort Theo light, als je daar al mee over de schreef gaat, mijn nietbestaandeGod zeg
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 24 april 2006 @ 17:20:41 #252
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37249730
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Okee, mijn excuses. Maar ben je ook niet een wigger die nog in de ontkenningsfase zit? Heel zeker?
Als dit een poging tot humor is
quote:
Maar vertel eens. Waarom ben jij van mening dat de door mij zo geliefde Ebru gewoon kon wachten tot ze klappen zou krijgen van de nakweek van de voormalige gastarbeiders? Ik zie daar de logica niet van in. Een collumnist klappen geven omdat je het niet eens bent met een collum. Sinds wanneer is dat begrijpelijk? En als die klappen volgens jou "niet echt nodig" waren, wat was er dan wel nodig en waarom? Waarom niet gewoon de boel de boel laten en accepteren dat er mensen zijn met een andere mening?
Aan het publiek te horen bij Rayman is laat, stelde ze nogal gevoelige zaken aan de tand.
Dan moet je ook niet zo naief denken dat er niks met haar kan gebeuren.
Overigens keur ik het niet goed, maar die columnisten kunnen hun meningen ietwat genuanceerder brengen.
pi_37249787
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:09 schreef Godslasteraar het volgende:
Probleem is eerder denk ik dat ze een vrouw is die zich uitspreekt, en daar hebben ook heel wat autochtone Nederlanders grote moeite mee
Dat zal best. Maar wel weer opvallend dat het weer net die kut-Marokkaantjes zijn die er met z'n tweeën (!) op los meppen.

Ik denk dat het probleem toch echt is dat veel van die mocro's hun smerige poten niet kunnen thuishouden.
pi_37249853
Ik ken die hele meid niet. Was toch een of andere literaire adoptiedochter van Van Gogh?
pi_37249897
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:25 schreef Monidique het volgende:
Ik ken die hele meid niet. Was toch een of andere literaire adoptiedochter van Van Gogh?
Zoiets ja. Zo'n alfa-kutje met een lage eigenwaarde, dat door Theo het licht zag. Een soort Floripas.
pi_37249939
Grappig dus dat met de opmerking "je kan er op wachten" je dus tegelijk stelt dat de kans dat een moslim je voor je bek slaat groot is.

Ergo, moslims moet je voor oppassen als je ze beledigt.
Een Belg van 17 wordt doodgestoken en er is een stille tocht.
Een Nederlander schrijft een column en krijgt klappen.

Het is wat.
  maandag 24 april 2006 @ 17:30:46 #257
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37250021
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:25 schreef Monidique het volgende:
nee het is een Nederlandse dame van turkse afkomst. Haar ouders zijn geslaagde Turken, tandarts ofd oogarts, en daarmee ligt ze er in PVDA kringen ook meteen buiten, vieze kapitalistisen dat haar ouders zijn.
Zij schreef onafhankelijk van van Gogh al kritische stukjes en is daar bij verschillende kranten de laan voor uitgestuurd, en is uiteindelijk voor de gezonderoker gaan schrijven. Een site dioe niet geediteerd werd door Van Gogh. Dat ze van Gogh verder beroepshalve kenden en min of meer dezelfde mening waren toegdaan, wil niet zeggen dat een of d'ander bij elkaar in de "leer" geweest zijn.

Of ben jij er ook zo een die vindt dat zelfs een atheistischewesterse vrouw (toevallig van turkse origine) niet voor zichzelf zou mogen denken?
  maandag 24 april 2006 @ 17:30:47 #258
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37250023
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:27 schreef milagro het volgende:
Grappig dus dat met de opmerking "je kan er op wachten" je dus tegelijk stelt dat de kans dat een moslim je voor je bek slaat groot is.

Ergo, moslims moet je voor oppassen als je ze beledigt.
Een Belg van 17 wordt doodgestoken en er is een stille tocht.
Een Nederlander schrijft een column en krijgt klappen.

Het is wat.
Ik vind het niet normaal dat je in Nederland zomaar mensen kunt beledigen, wat als er nou een marokkaanse columnist komt die foute dingen verteld over Nederlanders.
Ik vraag mij eigen af of die persoon dan ook wel zo veilig is.
pi_37250069
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:30 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Of ben jij er ook zo een die vindt dat zelfs een atheistischewesterse vrouw (toevallig van turkse origine) niet voor zichzelf zou mogen denken?
Vanzelfsprekend.
pi_37250195
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:30 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik vind het niet normaal dat je in Nederland zomaar mensen kunt beledigen, wat als er nou een marokkaanse columnist komt die foute dingen verteld over Nederlanders.
We horen niets anders van de moeslims
pi_37250200
Ze noemde in de krant Moslims baardapen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_37250219
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:36 schreef Meki het volgende:
dat klopt toch
  maandag 24 april 2006 @ 17:37:41 #263
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37250222
'Je kan er op wachten'. Raar dat dit nu al de norm is geworden: Je wordt in elkaar getrapt om een mening of gedachte en men vindt dat je er zelf om hebt lopen vragen.

Welkom in het nuchtere en tolerante Nederland van 2006.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 24 april 2006 @ 17:37:53 #264
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37250228
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:36 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

We horen niets anders van de moeslims
In kranten en op TV?? Volgens mij niet.
pi_37250245
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:37 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

dat klopt toch
nee want ik heb geen baard
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_37250253
quote:
Waar dan?? Welke krant?? Welke context??

All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_37250304
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:38 schreef Meki het volgende:

[..]

nee want ik heb geen baard
Ja ja, geintje. Ik heb haar dat wel eens zien schrijven, maar daarmee doelde ze op een bepaald soort moslim.
pi_37250320
quote:
Lijkt me genoeg reden om er eens flink op los te rammen. Dit is gvd nog erger dan die spotprenten.
pi_37250324
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ja ja, geintje. Ik heb haar dat wel eens zien schrijven, maar daarmee doelde ze op een bepaald soort moslim.
Laat me raden, de bebaarde?
pi_37250332
quote:

[..]

Dan schrijf je een column terug, een open brief, je mailt haar, en klaar.

Als jouw posts me niet bevallen en ik waarschuw je een paar keer te kappen met je geraaskal omdat het mij tegen de borst stuit en je doet dat niet, ben jij dan ook een gewaarschuwd man die had moeten luisteren als er klappen vallen?

Zijn er imams geslagen vanwege dat aanbieden van het boek De Weg van de Islam in hun moskee, dat boek waarin zeer beledigende dingen staan aan het adres van andersdenkenden?

Er worden uit naam van het geloof geregeld dingen beweerd, veroordeeld, geroepen, gepredikt, die mij beledigend in de oren klinken.
Moet de gelovige dan ook zijn bek maar houden, want anders...?

Iedereen kan iedereen bedoeld maar ook ONbedoeld beledigen, wie bepaalt de grens?
Jij of ik?

Wanneer mag ik uit mijn panty gaan en geweld gebruiken, opdat mijn reactie ook onder de nuanceringen valt die men hier zo graag aanbrengt... geweld is niet goed, maaaaaaaaaaar....

Je spoort gewoon niet als je een algemene column in een flutkrantje of een internetsite reden genoeg vindt om iemand fysiek wat aan te doen.

In een 1 op 1 ruzie in de kroeg kan ik me er nog iets bij voorstellen, dan word je direkt aangesproken.
Die columns van Ebru hoef je niet te lezen, en mocht je het toch doen, haal je schouders op en denk gewoon 'dom wijf, ga koken'.

Als ik hier bepaalde reacties lees, is het dus ook ergens heel begrijpelijk als ik Mohammed van de hoek een hoek verkoop omdat hij vindt dat ik er als een hoer bij loop, ook al spreekt hij mij persoonlijk er niet op aan, maar heb ik gehoord dat hij er zo over denkt.
  maandag 24 april 2006 @ 17:42:07 #271
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37250339
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:41 schreef basilisk het volgende:

[..]

Lijkt me genoeg reden om er eens flink op los te rammen. Dit is gvd nog erger dan die spotprenten.
Dat zal wel niet het enigste zijn.
pi_37250352
quote:

[..]

Wat wil je zeggen? Dat bijvoorbeeld een Bansheeboy z`n leven niet veilig is en dat je de vrijheid van meningsuiting verder in zou willen perken om hem zo tegen zichzelf in bescherming te nemen?
eeeh
pi_37250362
quote:
ze noemt extremistische moslims baardapen en dat zijn ze ook
pi_37250393
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:42 schreef milagro het volgende:

[..]

ze noemt extremistische moslims baardapen en dat zijn ze ook
Zelfs moslims noemen extremistische moslims 'baardapen'!

Ik word echt een beetje moe van al die apologeten hiero.
  maandag 24 april 2006 @ 17:45:33 #275
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37250440
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:30 schreef scubaboy het volgende:

Zij schreef onafhankelijk van van Gogh al kritische stukjes en is daar bij verschillende kranten de laan voor uitgestuurd
Bij welke kranten?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')