T is echt wel een geinig beest, verkoop ik hem dan nog maar wat verder. Hij blinkt niet uit qua intelligentie, maar da's eigenlijk wel aandoenlijk. Wij hebben als theorie dat hij qua aantal hersencellen eigenlijk precies op de grens zit van kat/amoebe. Dus 's winters is hij gewoon amoebe en gaat volledig oblivious door het leven. Elke keer als hij het kattenluik binnenkomt weer verbaasd wat hij aantreft. Steeds als hij de keuken binnenkomt heel enthousiast worden dat er voer in zijn bak zit. Maar 's zomers kan hij wat vetcellen kwijt, en als maar één vetcel zich omzet in hersencel, dan is hij opeens kat geworden met een soort zelfbewustzijn. Dan kan ie opeens heel melancholisch gaan zitten kijken van "wat doe ik hier? Wie ben ik? Waartoe leef ik?". Maar gelukkig komt er dan meestal wel een pluisje voorbij waar hij zich op kan storten.
Verder heeft hij nog wel wat eigenaardigheidjes. Hij kan niet miauwen, hij piept alleen maar wat (wel lekker rustig), hij kan niet spinnen, probeert wel soms te knorren maar verslikt zich dan meestal, en kopjes geven snapt hij ook niet. Meestal komt hij gewoon aanlopen en botst dan liefdevol met zijn kop tegen je aan, blijft even tegen je aangeleund staan en wandelt weer verder. En dat was dan bedoeld als kopje. Zoals gezegd is hij verder erg lief met kinderen. Hij laat zich goedmoedig door Isa aan zijn staart trekken (je ziet hem wel denken 'huh, waarom kom ik nou opeens niet meer vooruit?') of met hem zeulen. Als hij het echt zat is gaat hij gewoon buiten in een boom zitten of boven op een bed liggen. Verkocht?