Ja, door het in variabelen te stoppen. Die worden namelijk in het werkgeheugen opgeslagen. Verder blijf je wel beperkt tot de geheugenlimiet die PHP je oplegt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:00 schreef wipes66 het volgende:
Bestaat er eigenlijk in php een mogelijkheid om iets naar het werkgeheugen te schrijven? (bv om te cachen)
ik denk dat ie echt bewaren bedoeld, want variabelen zijn weg zodra de pagina geladen is. Maar ik weet niet precies wat je met werkgeheugen bedoeld, maar cachen kan wel natuurlijk, gewoon een scriptje schrijven.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:13 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, door het in variabelen te stoppen. Die worden namelijk in het werkgeheugen opgeslagen. Verder blijf je wel beperkt tot de geheugenlimiet die PHP je oplegt.
Ja maar al die variabelen zijn weg zodra je script weer opnieuwe begint. Of valt daar wat aan te doen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:13 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, door het in variabelen te stoppen. Die worden namelijk in het werkgeheugen opgeslagen. Verder blijf je wel beperkt tot de geheugenlimiet die PHP je oplegt.
Ja meestal wordt er gecached door iets op te slaan in een bestandje, maar ik vroeg me af of het ook via werkgeheugen kan.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:15 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
ik denk dat ie echt bewaren bedoeld, want variabelen zijn weg zodra de pagina geladen is. Maar ik weet niet precies wat je met werkgeheugen bedoeld, maar cachen kan wel natuurlijk, gewoon een scriptje schrijven.
Hoe bedoel je dit? Als de user de pagina ververst of als het script de pagina opnieuw aanroept, dat dan je variabelen blijven bestaan? Dit kan door middel van sessions. De variabelen blijven bestaan, zolang de client verbinding houdt met de server.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:19 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Ja maar al die variabelen zijn weg zodra je script weer opnieuwe begint. Of valt daar wat aan te doen?
Sessions worden per user opgeslagen als bestand, dus dat is niet wat ik zoek.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:58 schreef beerten het volgende:
Of begrijp ik je verkeerd?
Geen probleem. Alleen schrijven en lezen van het werkgeheugen gaat natuurlijk veel sneller.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 01:12 schreef fokME2 het volgende:
Maar wat is het probleem van een file openen dan..?
Je moet niet zo geforceerd naar werkgeheugen kijkenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 01:30 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Geen probleem. Alleen schrijven en lezen van het werkgeheugen gaat natuurlijk veel sneller.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | $vars = $HTTP_GET_VARS; // indien variable "upper" aanwezig is deze verwijderen uit de array if(array_key_exists("upper", $vars)) { print "Upper = " . $vars['upper'] . "<br>"; unset($vars['upper']); } // Hier het stukkie code om de variabelen in een string te zetten // De get-variabelen worden voor een link in // de variabele $pad_eind gestopt // ????????? //Een vereenvoudige weergave van de link print "<a href=\"http://www.domain.com/page.php?" . $pad_eind . "\">link</a>"; ?> |
Eerst even wat anders, waarom gebruik je niet de superglobal $_GET ?quote:Op zondag 7 mei 2006 22:10 schreef beerten het volgende:
Ik wil een variabele verwijderen uit de array HTTP_GET_VARS.
Dit had ik me al bedacht, maar ik kreeg het niet werkend.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:15 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Door de array loopen en steeds '&key=value' toevoegen aan een string?
Die kende ik nog niet, dank en hulde. Alweer iets geleerd.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:19 schreef Light het volgende:
[..]
Eerst even wat anders, waarom gebruik je niet de superglobal $_GET ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | if(array_key_exists("upper", $_GET)) { //print "Upper = " . $_GET['upper'] . "<br>"; unset($_GET['upper']); } foreach($_GET AS $key => $value) { //print $key . " - " . $value . "<br>"; $pad_eind .= "&". $key . "=". $value; } print $pad_eind; |
Thx, dat is eigenlijk precies wat ik zochtquote:Op maandag 8 mei 2006 23:46 schreef Roönaän het volgende:
Doet FormHandler dat niet?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | function upload_file($inputname, $destination) { // Als naam opgegeven en niet leeg is if (isset($_FILES[$inputname]['name']) && !empty($_FILES[$inputname]['name'])) { // Kijk of naam al bestaat if (file_exists($destination."/".$_FILES[$inputname]['name'])) { return "Fout: bestand ".$_FILES[$inputname]['name']." bestaat al."; } else { // Kijken of bestand is geupload if (is_uploaded_file($_FILES[$inputname]['tmp_name'])) { // Verplaats bestand van tmp naar doel if (move_uploaded_file($_FILES[$inputname]['tmp_name'], $destination."/".$_FILES[$inputname]['name'])) { //return "Afbeelding ".$_FILES[$inputname]['name']." is geupload."; return ''; } else { return "Fout: Bestand kon niet worden verplaatst naar opgegeven doel."; } } else { echo "Fout: "; switch($_FILES[$inputname]['error']) { case 0: //no error; possible file attack! print_r($_FILES); die(); return " Er was een probleem met het uploaden van het bestand."; break; case 1: //uploaded file exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini default: //a default error, just in case! return "Er was een probleem opgetreden tijdens het uploaden."; break; } } } } else { return "Klik eerst op \'Browse\' om een afbeelding op te geven!"; } } if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { $msg = upload_file('imginput', $_GET['path']); if ($msg != '') echo "alert('".$msg."');\n"; //print_r($_FILES); } ?> |
1 2 3 4 5 | if (!file_exists($_FILES[$inputname]['tmp_name'])) { die('Bestand '.$_FILES[$inputname]['tmp_name'].' bestaat niet.'); } ?> |
1 |
Nee, en het lijkt me dat dit ook jouw probleem is. Je voert niet één of andere stripslashes() routine uit op je globale variabelen?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:33 schreef wipes66 het volgende:
Het vreemd is dat er geen slashes in staan, hoort dit?
Yes en dat was ook het probleem!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee, en het lijkt me dat dit ook jouw probleem is. Je voert niet één of andere stripslashes() routine uit op je globale variabelen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | set_magic_quotes_runtime(0); if(get_magic_quotes_gpc() || ini_get('magic_quotes_sybase')) { $_GET = magic_quotes_strip($_GET); $_POST = magic_quotes_strip($_POST); $_COOKIE = magic_quotes_strip($_COOKIE); $_REQUEST = array_merge($_GET, $_POST, $_COOKIE); $_FILES = magic_quotes_strip($_FILES); $_ENV = magic_quotes_strip($_ENV); $_SERVER = magic_quotes_strip($_SERVER); } function magic_quotes_strip($mixed) { if(is_array($mixed)) return array_map('magic_quotes_strip', $mixed); return stripslashes($mixed); } ?> |
ugh, idd enkele quotes vergetenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:32 schreef ikke_ook het volgende:
je vergeet hoogst waarschijnlijk de quotes om de value van het input veld.
Maar das niet echt makkelijk om te ruiken voor ons... misschien kun je een voorbeeldje posten In het daarvoor bestemde topic
Nee, dat is het nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
Het is trouwens een php webshop met een waarde die ik ophaal uit php, dus dit is wel het goede topic hoor
voeg ook even htmlspecialchars() toequote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
ugh, idd enkele quotes vergeten![]()
krijg je als je te lang bezig bent![]()
Het is trouwens een php webshop met een waarde die ik ophaal uit php, dus dit is wel het goede topic hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |