1 |
Ja, door het in variabelen te stoppen. Die worden namelijk in het werkgeheugen opgeslagen. Verder blijf je wel beperkt tot de geheugenlimiet die PHP je oplegt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:00 schreef wipes66 het volgende:
Bestaat er eigenlijk in php een mogelijkheid om iets naar het werkgeheugen te schrijven? (bv om te cachen)
ik denk dat ie echt bewaren bedoeld, want variabelen zijn weg zodra de pagina geladen is. Maar ik weet niet precies wat je met werkgeheugen bedoeld, maar cachen kan wel natuurlijk, gewoon een scriptje schrijven.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:13 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, door het in variabelen te stoppen. Die worden namelijk in het werkgeheugen opgeslagen. Verder blijf je wel beperkt tot de geheugenlimiet die PHP je oplegt.
Ja maar al die variabelen zijn weg zodra je script weer opnieuwe begint. Of valt daar wat aan te doen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:13 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, door het in variabelen te stoppen. Die worden namelijk in het werkgeheugen opgeslagen. Verder blijf je wel beperkt tot de geheugenlimiet die PHP je oplegt.
Ja meestal wordt er gecached door iets op te slaan in een bestandje, maar ik vroeg me af of het ook via werkgeheugen kan.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:15 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
ik denk dat ie echt bewaren bedoeld, want variabelen zijn weg zodra de pagina geladen is. Maar ik weet niet precies wat je met werkgeheugen bedoeld, maar cachen kan wel natuurlijk, gewoon een scriptje schrijven.
Hoe bedoel je dit? Als de user de pagina ververst of als het script de pagina opnieuw aanroept, dat dan je variabelen blijven bestaan? Dit kan door middel van sessions. De variabelen blijven bestaan, zolang de client verbinding houdt met de server.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:19 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Ja maar al die variabelen zijn weg zodra je script weer opnieuwe begint. Of valt daar wat aan te doen?
Sessions worden per user opgeslagen als bestand, dus dat is niet wat ik zoek.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:58 schreef beerten het volgende:
Of begrijp ik je verkeerd?
Geen probleem. Alleen schrijven en lezen van het werkgeheugen gaat natuurlijk veel sneller.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 01:12 schreef fokME2 het volgende:
Maar wat is het probleem van een file openen dan..?
Je moet niet zo geforceerd naar werkgeheugen kijkenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 01:30 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Geen probleem. Alleen schrijven en lezen van het werkgeheugen gaat natuurlijk veel sneller.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | $vars = $HTTP_GET_VARS; // indien variable "upper" aanwezig is deze verwijderen uit de array if(array_key_exists("upper", $vars)) { print "Upper = " . $vars['upper'] . "<br>"; unset($vars['upper']); } // Hier het stukkie code om de variabelen in een string te zetten // De get-variabelen worden voor een link in // de variabele $pad_eind gestopt // ????????? //Een vereenvoudige weergave van de link print "<a href=\"http://www.domain.com/page.php?" . $pad_eind . "\">link</a>"; ?> |
Eerst even wat anders, waarom gebruik je niet de superglobal $_GET ?quote:Op zondag 7 mei 2006 22:10 schreef beerten het volgende:
Ik wil een variabele verwijderen uit de array HTTP_GET_VARS.
Dit had ik me al bedacht, maar ik kreeg het niet werkend.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:15 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Door de array loopen en steeds '&key=value' toevoegen aan een string?
Die kende ik nog niet, dank en hulde. Alweer iets geleerd.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:19 schreef Light het volgende:
[..]
Eerst even wat anders, waarom gebruik je niet de superglobal $_GET ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | if(array_key_exists("upper", $_GET)) { //print "Upper = " . $_GET['upper'] . "<br>"; unset($_GET['upper']); } foreach($_GET AS $key => $value) { //print $key . " - " . $value . "<br>"; $pad_eind .= "&". $key . "=". $value; } print $pad_eind; |
Thx, dat is eigenlijk precies wat ik zochtquote:Op maandag 8 mei 2006 23:46 schreef Roönaän het volgende:
Doet FormHandler dat niet?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | function upload_file($inputname, $destination) { // Als naam opgegeven en niet leeg is if (isset($_FILES[$inputname]['name']) && !empty($_FILES[$inputname]['name'])) { // Kijk of naam al bestaat if (file_exists($destination."/".$_FILES[$inputname]['name'])) { return "Fout: bestand ".$_FILES[$inputname]['name']." bestaat al."; } else { // Kijken of bestand is geupload if (is_uploaded_file($_FILES[$inputname]['tmp_name'])) { // Verplaats bestand van tmp naar doel if (move_uploaded_file($_FILES[$inputname]['tmp_name'], $destination."/".$_FILES[$inputname]['name'])) { //return "Afbeelding ".$_FILES[$inputname]['name']." is geupload."; return ''; } else { return "Fout: Bestand kon niet worden verplaatst naar opgegeven doel."; } } else { echo "Fout: "; switch($_FILES[$inputname]['error']) { case 0: //no error; possible file attack! print_r($_FILES); die(); return " Er was een probleem met het uploaden van het bestand."; break; case 1: //uploaded file exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini default: //a default error, just in case! return "Er was een probleem opgetreden tijdens het uploaden."; break; } } } } else { return "Klik eerst op \'Browse\' om een afbeelding op te geven!"; } } if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { $msg = upload_file('imginput', $_GET['path']); if ($msg != '') echo "alert('".$msg."');\n"; //print_r($_FILES); } ?> |
1 2 3 4 5 | if (!file_exists($_FILES[$inputname]['tmp_name'])) { die('Bestand '.$_FILES[$inputname]['tmp_name'].' bestaat niet.'); } ?> |
1 |
Nee, en het lijkt me dat dit ook jouw probleem is. Je voert niet één of andere stripslashes() routine uit op je globale variabelen?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:33 schreef wipes66 het volgende:
Het vreemd is dat er geen slashes in staan, hoort dit?
Yes en dat was ook het probleem!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee, en het lijkt me dat dit ook jouw probleem is. Je voert niet één of andere stripslashes() routine uit op je globale variabelen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | set_magic_quotes_runtime(0); if(get_magic_quotes_gpc() || ini_get('magic_quotes_sybase')) { $_GET = magic_quotes_strip($_GET); $_POST = magic_quotes_strip($_POST); $_COOKIE = magic_quotes_strip($_COOKIE); $_REQUEST = array_merge($_GET, $_POST, $_COOKIE); $_FILES = magic_quotes_strip($_FILES); $_ENV = magic_quotes_strip($_ENV); $_SERVER = magic_quotes_strip($_SERVER); } function magic_quotes_strip($mixed) { if(is_array($mixed)) return array_map('magic_quotes_strip', $mixed); return stripslashes($mixed); } ?> |
ugh, idd enkele quotes vergetenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:32 schreef ikke_ook het volgende:
je vergeet hoogst waarschijnlijk de quotes om de value van het input veld.
Maar das niet echt makkelijk om te ruiken voor ons... misschien kun je een voorbeeldje posten In het daarvoor bestemde topic
Nee, dat is het nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
Het is trouwens een php webshop met een waarde die ik ophaal uit php, dus dit is wel het goede topic hoor
voeg ook even htmlspecialchars() toequote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
ugh, idd enkele quotes vergeten![]()
krijg je als je te lang bezig bent![]()
Het is trouwens een php webshop met een waarde die ik ophaal uit php, dus dit is wel het goede topic hoor
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | php $naam = "Jantje van Jansen"; $array = explode(" ", $naam); $voornaam = $array['0']; $achternaam = ""; for($i = 1; $i < count($array); $i++){ $achternaam .= " ".$array[$i]; } ?> |
MySQL is eigenwijs bij het aan elkaar plakken van strings. Ze hebben daar een complete functie voor, CONCAT genaamdquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:14 schreef mstx het volgende:
Ik heb een probleempje met MySQL.
Ik heb een tabel met 3 kolommen: voornaam, achternaam, emailadres.
Nu heb ik één tekstvak waar ik de naam in kan typen en daarmee moet ik dus het e-mailadres zien te selecteren. De query moet dus zoiets zijn:
[ code verwijderd ]
Maar die "+" werkt natuurlijk niet. Is er geen functie in MySQL die 2 kolommen aan elkaar plakt ofzo?
P.S. Ik kan niet exploden op een spatie omdat de voornaam (of achternaam misschien ook) ook een spatie kan bevatten.
Zoiets zocht ik ja. Ik zal het vanmiddag eens uitproberen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:22 schreef Light het volgende:
[..]
MySQL is eigenwijs bij het aan elkaar plakken van strings. Ze hebben daar een complete functie voor, CONCAT genaamd
Volgens mij gaat dat mis als je de naam "Karel Jan van den Broek" hebt o.i.d.quote:
Volgens mij zou het opslaan in twee verschillende velden dan juist heel erg zinnig zijn. Je kunt dan namelijk zoeken op "voornaam achternaam", maar iemand die dan ook alleen "achternaam" in kunnen typen, of "achternaam, voornaam".quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:03 schreef mstx het volgende:
[..]
Zoiets zocht ik ja. Ik zal het vanmiddag eens uitproberen.
Bedankt!![]()
En voornaam en achternaam apart laten invullen kan niet. Het is namelijk voor een webmail programmatje. Bij het opstellen van een nieuw bericht begin je te typen in het "Aan:"-veld en m.b.v. AJAX roep ik dus deze pagina aan om in het adresboek te zoeken naar contactpersonen die met die letters (die je typt) beginnen.(Net zoiets dus als bij google suggest en op www.ns.nl maar bij mij werkt het ook als je een komma typt en dan nog een persoon zoekt.)
Ter verduidelijking, het gaat dus om dit:quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:24 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Volgens mij zou het opslaan in twee verschillende velden dan juist heel erg zinnig zijn. Je kunt dan namelijk zoeken op "voornaam achternaam", maar iemand die dan ook alleen "achternaam" in kunnen typen, of "achternaam, voornaam".
Ik snap je probleem, maar met wat creativiteit zou je een eind moeten kunnen komen, ook als concat niet mocht werken op de manier die je voor ogen hebt. Als je de voornaam bijvoorbeeld hebt zou je verder kunnen zoeken op de achternamen van de personen waarvan de voornamen al matchen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Ter verduidelijking, het gaat dus om dit:
[afbeelding]
En het is opgeslagen in 2 aparte kolommen.
Hij kijkt nu of de eerste letters van de voornaam OF achternaam OF emailadres met een "m" begint. Maar als je nu "voornaam achternaam" intypt kan hij niks vinden (omdat kolom "voornaam" niet "voornaam achternaam" bevat en kolom "achternaam" ook niet) dus ik ga straks even die CONCAT functie proberen.
Dit is iets wat je denk ik beter met javascript kunt oplossen dan met SQLquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Ter verduidelijking, het gaat dus om dit:
[afbeelding]
En het is opgeslagen in 2 aparte kolommen.
Hij kijkt nu of de eerste letters van de voornaam OF achternaam OF emailadres met een "m" begint. Maar als je nu "voornaam achternaam" intypt kan hij niks vinden (omdat kolom "voornaam" niet "voornaam achternaam" bevat en kolom "achternaam" ook niet) dus ik ga straks even die CONCAT functie proberen.
Hier stop ik even. Je weet wat 'inloggen' inhoudt op websiteA.nl? Waarschijnlijk krijgt de gebruiker hier een session ID toegestuurd en wordt deze in een cookie voor het domein websiteA.nl opgeslagen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:38 schreef Desdinova het volgende:
Ik heb een database met users, met username, password, en ehh, data ofzo.
de informatie uit deze database wil ik gedeeltelijk delen met anderen. dus een vriend van mij heeft websiteA.nl ofzo, waar een login schermpje op te vinden is. hier logt een gebruiker in met een username en password.
Zoals eerder gezegd zul je dan de inloggegevens moeten hebben via de session, wat voor de meeste browsers inhoudt dat je een subdomein of subdirectory van websiteA.nl moet zijn. Een ingelogde gebruiker zal op websiteB.nl nu eenmaal niet zomaar zijn session ID afstaan.quote:Nou wil ik dat aan de hand van die login, de data uit veld 'data' wordt verkregen. dat kan natuurlijk via een standaard query en externe database toegang, maar dan kan de query aangepast worden zodat alle data beschikbaar is voor degene met toegang, en dat wil ik dus juist beperken.
sessie is idd niet te behouden want zijn andere servers. het gaat meer om verifiering van username+wachtwoord en het zoeken van de daarbij horende data. maar pin me niet vast op mn woorden want ik roep ook maar ietsquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Hier stop ik even. Je weet wat 'inloggen' inhoudt op websiteA.nl? Waarschijnlijk krijgt de gebruiker hier een session ID toegestuurd en wordt deze in een cookie voor het domein websiteA.nl opgeslagen.
[..]
Zoals eerder gezegd zul je dan de inloggegevens moeten hebben via de session, wat voor de meeste browsers inhoudt dat je een subdomein of subdirectory van websiteA.nl moet zijn. Een ingelogde gebruiker zal op websiteB.nl nu eenmaal niet zomaar zijn session ID afstaan.
WebsiteA.nl maakt gebruik van een MySQL-server, en als websiteB.nl hier ook toegang tot heeft kun je toch gewoon SQL-queries uitvoeren waarmee je de data ophaalt? Het is niet zo alsof je gebruikers zomaar je queries kunnen aanpassen, of je doet iets gruwelijks fout.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:30 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ik wil gewoon mn data van die gebruiker naar de andere server hebben zonder dat andere data toegankelijk is (tenzij username+password valid is)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | LEFT(`email`, ".$e_length.") = '".$e."' OR LEFT(`firstname`, ".$e_length.") = '".$e."' OR LEFT(`lastname`, ".$e_length.") = '".$e."' OR LEFT(CONCAT(`firstname`, ' ', `lastname`), ".$e_length.") = '".$e."') |
1 2 3 | FROM documents WHERE MATCH (document_name) AGAINST ('script' IN BOOLEAN MODE) |
1 2 3 | FROM documents WHERE MATCH (document_name) AGAINST ('javascript' IN BOOLEAN MODE) |
1 2 3 | FROM documents WHERE MATCH (document) AGAINST ('+php+script' IN BOOLEAN MODE) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | if(count($parts) > 1){ $user_id=$parts[0]; $order_id=$parts[1]; $queryUser="UPDATE users SET activated='1' WHERE user_id=".$user_id; mysql_query($queryUser); $queryOrders="UPDATE test_orders SET activated='1' WHERE order_id=".$order_id; mysql_query($queryOrders); }else{ $order_id=$parts[0]; $queryOrders="UPDATE test_orders SET activated='1' WHERE order_id=".$order_id; mysql_query($queryOrders); } |
1 2 | UPDATE test_orders SET activated='1' WHERE order_id=13 |
quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach fuck, ik heb heel de db toegang niet geinclude in het script
Het is een script welke een xml catcht en vervolgens verwerkt. Het script draait dus niet in de browser. En ik weet niet hoe ik een fake xml kan aanbieden.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:43 schreef JeRa het volgende:
[..]
Geeft ie normaal dan geen foutmelding op mysql_query()?
Als dat om zo'n overschrijvings-XML gaat (van de bank) lijkt het me verstandig om een manier te vinden om héél veel te testen met fake XML'squote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is een script welke een xml catcht en vervolgens verwerkt. Het script draait dus niet in de browser. En ik weet niet hoe ik een fake xml kan aanbieden.
hehe ja ik snap wat je bedoeltquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
WebsiteA.nl maakt gebruik van een MySQL-server, en als websiteB.nl hier ook toegang tot heeft kun je toch gewoon SQL-queries uitvoeren waarmee je de data ophaalt? Het is niet zo alsof je gebruikers zomaar je queries kunnen aanpassen, of je doet iets gruwelijks fout.
Ik gewoon testen tegen de test-omgeving van de bank.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:56 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als dat om zo'n overschrijvings-XML gaat (van de bank) lijkt het me verstandig om een manier te vinden om héél veel te testen met fake XML'sze worden neem ik aan via een HTTP-POST gestuurd? Kun je die niet nabootsen door een tweede scriptje te schrijven dat via een socket stream wat data stuurt (en eventueel wil ik hier nog wel een voorbeeldje plaatsen)?
Je hoeft natuurlijk siteB geen toegang te geven tot een remote databaseserver. Je kunt op siteA prima een API draaien waar je gebruik van maakt. En tadaa, je eigen Identity Management / Single Sign-On is geborenquote:Op donderdag 11 mei 2006 11:53 schreef Desdinova het volgende:
[..]
hehe ja ik snap wat je bedoelt
maar het punt is dus, die toegang tot de database vanaf websiteB.nl moet beperkt zijn tot alleen het verkrijgen van de gegevens die horen bij de opgegeven gegevens. 1 rij dus.
maar ik heb al n ideetje, even kijken of dat lukt.
Dat is wel heel tof, dat ze een testomgeving aanbieden. Welke bank / betalingssysteem was dat ook alweer?quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik gewoon testen tegen de test-omgeving van de bank.
Nadat de eerste integratietesten geslaagd zijn, mag je WEL het test systeem misbruiken voor je eigen tests en dat werkt goed.
En hoe moet siteB gebruik maken van die API? Lijkt me dat dat alsnog via authenticatie of een secure socket layer moet gebeurenquote:Op donderdag 11 mei 2006 15:16 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk siteB geen toegang te geven tot een remote databaseserver. Je kunt op siteA prima een API draaien waar je gebruik van maakt. En tadaa, je eigen Identity Management / Single Sign-On is geboren![]()
iDEAL een samenwerking van Rabo, ABN, ING, Postbank en Fortis. Je betaalt gewoon met je internet bankier omgeving.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:38 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is wel heel tof, dat ze een testomgeving aanbieden. Welke bank / betalingssysteem was dat ook alweer?
eerhm raar vraagje maar heb je je database gestart?quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:39 schreef big_al het volgende:
Ik wil graag een FAQ-tool lokaal draaien. Ik heb hiervoor een php script http://www.phpmyfaq.de/ en heb wamp geinstalleerd (standaard). De database bij dit script zou die zelf moeten genereren. Maar als ik het script wil installeren krijg ik de volgende foutmelding:
“The connection to the sqlite server could not be established”
Mis ik nou instellingen die gedaan moeten worden in wamp, phpadmin, sqlitemanager of in een script zelf nog?
Btw ik ben een complete n00b met een webserver opzetten.
Alvast bedankt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | class WTF extends mysqli { function query($query) { $parent::query($query); } } $wtf = new WTF(); $wtf->query('wtf'); ?> |
1 2 3 4 | Parse error: syntax error, unexpected T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM in /opt/users/jelle/wtf.php on line 6 |
Uiteraard, maar je hoeft geen databaseserver open te zetten voor de buitenwereld. Het is wat generieker zo iig.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
En hoe moet siteB gebruik maken van die API? Lijkt me dat dat alsnog via authenticatie of een secure socket layer moet gebeuren
Maar je moet wel een API openzetten voor de buitenwereldquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:57 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je hoeft geen databaseserver open te zetten voor de buitenwereld. Het is wat generieker zo iig.
Zoals ik al zei, het is generieker. Voor twee websites die PHP draaien is het niet aan de orde, maar een API welke gebruik maakt van een XML (e.d.) formaat kan makkelijker voor andere media ingezet worden naast de media die direct verbinding (kunnen) maken met een MySQL-server.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:03 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar je moet wel een API openzetten voor de buitenwereldwaarom niet een MySQL-verbinding via SSL? Dan heb je die extra performanceverlies via de API ook niet meer. Je kunt in MySQL zelfs aangeven dat één bepaalde user vanaf één aangegeven IP-adres of hostadres kan inloggen, dus dat zit wel snor.
Je hebt helemaal gelijk, heb ik overheen gelezenquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:24 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is generieker. Voor twee websites die PHP draaien is het niet aan de orde, maar een API welke gebruik maakt van een XML (e.d.) formaat kan makkelijker voor andere media ingezet worden naast de media die direct verbinding (kunnen) maken met een MySQL-server.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 | <head> <title>Google live search</title> <style> #targetDiv { background-color: #FFEEAA; width: 40%; } </style> <script language = "javascript"> var XMLHttpRequestObject = false; if (window.XMLHttpRequest) { XMLHttpRequestObject = new XMLHttpRequest(); } else if (window.ActiveXObject) { XMLHttpRequestObject = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } function getData(dataSource) { if(XMLHttpRequestObject) { XMLHttpRequestObject.open("GET", dataSource); XMLHttpRequestObject.onreadystatechange = function() { if (XMLHttpRequestObject.readyState == 4 && XMLHttpRequestObject.status == 200) { eval(XMLHttpRequestObject.responseText); } } XMLHttpRequestObject.send(null); } } function getSuggest(keyEvent) { keyEvent = (keyEvent) ? keyEvent: window.event; input = (keyEvent.target) ? keyEvent.target : keyEvent.srcElement; if (keyEvent.type == "keyup") { if (input.value) { getData("google.php?qu=" + input.value); } else { var targetDiv = document.getElementById("targetDiv"); targetDiv.innerHTML = "<div></div>"; } } } function sendRPCDone(unusedVariable, searchTerm, arrayTerm, arrayResults, unusedArray) { var data = "<table>"; var loopIndex; if (arrayResults.length != 0) { for (var loopIndex = 0; loopIndex < arrayResults.length; loopIndex++) { data += "<tr><td>" + "<a href='http://www.google.com/search?q=" + arrayTerm[loopIndex] + "'>" + arrayTerm[loopIndex] + '</a></td><td>' + arrayResults[loopIndex] + "</td></tr>"; } } data += "</table>"; var targetDiv = document.getElementById("targetDiv"); targetDiv.innerHTML = data; } </script> </head> <body> <H1>Google live search</H1> Search for <input id = "textField" type = "text" name = "textField" onkeyup = "getSuggest(event)"> <div id = "targetDiv"><div></div></div> </body> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $handle = fopen("http://www.google.com/complete/search?hl=en&js=true&qu=" . $_GET["qu"], "r"); while (!feof($handle)){ $text = fgets($handle); echo $text; } fclose($handle); ?> |
Denk het niet. Moet er een database gemaakt worden als het script die zelf aanmaakt, of zou z'n script alleen de tabellen en velden maken?quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:05 schreef the_jasper het volgende:
[..]
eerhm raar vraagje maar heb je je database gestart?
ik gebruik trouwens xampp de opvolger van wampp
tis heel makkelijk en je download het als kant en klaar pakket
met een launcher kan je vervolgens alles starten en stoppen
ff googlen op xampp als je dat wilt![]()
Ergens in het script zit een bestandje install.php Of iets dergelijks. Daarion stel je de database gegevens in.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:20 schreef big_al het volgende:
[..]
Denk het niet. Moet er een database gemaakt worden als het script die zelf aanmaakt, of zou z'n script alleen de tabellen en velden maken?
Owja en als ik z'n databse met phpmyadmin aanmaak, waar zet die hem dan neer zodat ik in het installatiescript ernaar kan verwijzen?
Alvast bedankt.
Ja dat snap ik. Ik heb nu een database aangemaakt met phpmyadmin. Maar waar zet phpmyadmin die neer, zodat ik in het installatiescript daarna kan verwijzen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:00 schreef beerten het volgende:
[..]
Ergens in het script zit een bestandje install.php Of iets dergelijks. Daarion stel je de database gegevens in.
Met phpMyAdmin maak je een database. De database naam, inlognaam en wachtwoord geef je op in het install bestandje. Dat maakt de benodigde tabellen aan, niet de database zelf.
Er zit vast en zeker een readme bij, daar staat in hoe je het moet installeren. lees die eens door. heb je dan vragen, stel ze dan weer hier.
Huh? Ik snap van jouw probleem helemaal niets...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:53 schreef big_al het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Ik heb nu een database aangemaakt met phpmyadmin. Maar waar zet phpmyadmin die neer, zodat ik in het installatiescript daarna kan verwijzen.
1 2 3 | $login = "loginnaam"; $pass = "wachtwoord"; |
1 2 3 4 5 6 7 | $db = mysql_connect("localhost", "inlognaam", wachtwoord") or die("Could not connect."); if(!$db) die("no db"); if(!mysql_select_db("databasenaam",$db)) die("No database selected."); ?> |
Hmm ik ben erachter waarom de query niet loopt zoals verwacht.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:55 schreef mooya het volgende:
Ik wil mijn zoekfunctie verbeteren door de FULL TEXT zoekfunctie..
Maar ik loop tegen een aantal vreemde resultaten aan:
Ik heb een tabel Documents waarvan de titel en inhoud FULL TEXT zijn.
Als ik de volgende query doe krijg ik niets:
[ code verwijderd ]
Maar als ik deze query heb krijg ik wel resultaten:
[ code verwijderd ]
Dus als ik zoek op 'script' krijg ik niet en met 'javascript' wel.. Hoe kan ik dit aanpassen?
En deze query loopt ook niet zoals verwacht:
[ code verwijderd ]
Ik krijg bij de resultaten documenten waarin het woord PHP helemaal niet staat (??) en de kolom PERCENT is overal 1.
Hoe kan dit? Of wat doe ik fout?
Bekijk deze pagina eensquote:Op zondag 14 mei 2006 02:05 schreef beerten het volgende:
Ik heb een array met getallen. Die wil ik graag opsplitsen per character en in een array stoppen.
Stel ik heb de string $upper = "6352781";
Ik wil hiervan een array maken.
$upper= array(6,3,5,2,7,8,1);
Dit kan niet met explode, er is geen scheidingsteken(tussen de characters). Nu zou ik het ook via een soort van loop kunnen doen, en dan met substr() en een teller character voor character in een array stoppen. Maar dit moet anders kunnen. Welke functie kan dit? Hoe flik ik 'm dit?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $str = '1234'; $arr = array(); $len = strlen($str); for ($i = 0; $i < $len; $i++) { $arr[] = intval($str{$i}); } ?> |
quote:Op zondag 14 mei 2006 02:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Bekijk deze pagina eenswel PHP5 only.
Een andere methode is idd de string aflopen zoals dit:
[ code verwijderd ]
Dat kun je beter met Javascript oplossen:quote:Op zondag 14 mei 2006 19:21 schreef wobbel het volgende:
Ik kan redelijk PHPen maar ik weet niet hoe ik moet beginnen bij het volgende:
Ik wil een plattegrond maken (1 jpeg als achtergrond) en daarop kan iedereen een locatie kiezen (dmv. een <map>/<area>). Hetzelfde systeem dus als http://tent75.nl/index/map/
Maargoed....hoe zorg ik ervoor dat als ik ergens op het plaatje klik mijn positie wordt vastgelegd en wordt opgeslagen in de MySQL DB?
http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.4.1quote:Op zondag 14 mei 2006 19:47 schreef wobbel het volgende:
Ik kan elke pixel wel een eigen area geven, maar bij 50.000 pixels zal de gemiddelde browser zo'n beetje crashen denk ik
Hee, dat is nog makkelijkerquote:Op zondag 14 mei 2006 23:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.4.1
En onder 'image'.
Het zou de coordinaten door moeten zenden van de plaats waar geklikt is.
En daar kun je vervolgens iest mee php'en
Hij werkt eindelijkquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:54 schreef beerten het volgende:
[..]
Huh? Ik snap van jouw probleem helemaal niets...
Post het stukje installatiescript eens waar je de gegevens in moet vullen.
Ik neem aan dat je databaseserver en de webserver op dezelfde computer staan? Dan is de locatie "localhost" je krijgt zoiets als onderstaand stukkie code.
Of zoiets als
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Volgens mij werkt dat niet in FireFox, die geeft alleen de naam en value van het input field mee, en niet de x en y lokatie waar geklikt is.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.4.1
En onder 'image'.
Het zou de coordinaten door moeten zenden van de plaats waar geklikt is.
En daar kun je vervolgens iest mee php'en
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | for ($i = 1; $i <= imap_num_msg($mbox); $i++){ $header = imap_headerinfo($mbox, $i, 80, 80); $mailinfo = mail_array($header); //**knip** if(!imap_status($mbox, $parsedir, SA_ALL)){ //kijken of de mailbox INBOX.parsed bestaat imap_createmailbox($mbox, imap_utf7_encode($parsedir)); //zoniet dan aanmaken } imap_mail_move($mbox, $i, 'INBOX.parsed'); //klopt dit wel? } ?> |
1 2 3 | VALUES ($naam, $buurt, $bericht)"; mysql_query($sql)or die ("fout"); |
Welke foutmedling?quote:Op maandag 15 mei 2006 18:53 schreef timbastiaansen het volgende:
[ code verwijderd ]
Ziet hier iemand een fout in, ik krijg iig wel een foutmelding![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |