abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:21:03 #1
144099 ram.con
non-profit ram
pi_37192010
Whahaa!

Vandaag in de opiniepagina van Trouw een trots stukje van een leraar die hoorde bij het zgn Van Meegeren Genootschap. Die lui hebben een sitetje in de lucht geschoopt, weetnet.nl , waarop ze (lachen jongens, leerlingen foppen!) allerhande netp-artikelen plaatsen. Leerlingen en studenten gebruiken het officieel ogende (mooi taalgebruik) maar ontzettend onmogelijke materiaal soms letterlijk in werkstukken en boeken: "Om te vermijden dat het onetisch wordt verwijzen we onze leerlingen niet naar de site. Maar ze komen er wel".

Duss, heeft u nog zin uw klasgenoot te foppen. Maak een artikel over het onderwerp van zijn Profielwerkstuk, wordt ermee lid van dat genootschap en hoppa!

Even dat je het weet, duss... weetnet.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:27:49 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37192252
Tja, ik vind het wat overbodig. Het was sowieso al duidelijk dat er belachelijk veel van het internet wordt gehaald voor werkstukken. Maar misschien ook wel weer grappig om te zien dat ze blijkbaar ook gewoon echt niet lezen wat ze kopiëren.
Maar valt dit niet gewoon onder uitlokking? Ik kan me voorstellen dat zoiets niet zomaar toegestaan is.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_37192416
Vind 't wel sterk van die gasten... Als je 't maar 'n béétje doorleest heb je door dat 't op een banaan op 'n skateboard slaat
pi_37196091
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:39:13 #5
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_37196196
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:27 schreef Litso het volgende:
Tja, ik vind het wat overbodig. Het was sowieso al duidelijk dat er belachelijk veel van het internet wordt gehaald voor werkstukken. Maar misschien ook wel weer grappig om te zien dat ze blijkbaar ook gewoon echt niet lezen wat ze kopiëren.
Maar valt dit niet gewoon onder uitlokking? Ik kan me voorstellen dat zoiets niet zomaar toegestaan is.
Waarom zou het verboden zijn?

Er is gewoon informatie geplaatst op internet. Dat jongeren het willen gebruiken om een werkstuk te kunnen maken is hun eigen verantwoordelijkheid. Moeten ze het maar beter controleren.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_37200749
Geweldige site. Een boek als Bint van Bordewijk naar het fascisme praten en aan het einde de leerling laten zeggen dat de genoemde ideeën hem wel aanspreken. Meesterlijk.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_37200908
Hmm... Ik zit net even de bespreking van Max Havelaar te lezen en ik kom echt niet tot de conclusie dat het allemaal onzin is hoor..

Ok, een aantal dingen zijn wat ongelukkig beschreven, maar hetzelfde heb je bij scholieren.com..
pi_37200995
... Ok. Parapsychologie in een stuk over Salem is onzin natuurlijk.
  Donald Duck held zondag 23 april 2006 @ 00:24:23 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37201061
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:17 schreef Black_Tulip het volgende:
Hmm... Ik zit net even de bespreking van Max Havelaar te lezen en ik kom echt niet tot de conclusie dat het allemaal onzin is hoor..

Ok, een aantal dingen zijn wat ongelukkig beschreven, maar hetzelfde heb je bij scholieren.com..
dat van de vertellers klopt al niet. aan het einde neemt multatuli zelf het over en stuurt zijn karakters weg
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_37201083
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:17 schreef Black_Tulip het volgende:

Veel klopt in de verslagen en een deel is enorme onzin Sta je dan bij je mondeling allemaal nonsens uit te kramen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37201169
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

dat van de vertellers klopt al niet. aan het einde neemt multatuli zelf het over en stuurt zijn karakters weg
Als dat waar is, zou de quote uit het boek vervalst moeten zijn. Ik weet niet meer precies wat erin stond, maar echt een erge fout is het niet, als je maar door hebt dat Eduard Douwes Dekker = Multatuli = Max Havelaar = Sjaalmans..

"Personages:

Eduard Multatuli"

pi_37201219
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Veel klopt in de verslagen en een deel is enorme onzin Sta je dan bij je mondeling allemaal nonsens uit te kramen.
Ik denk dat die info op zich nog wel redelijk bruikbaar is, je dient alleen wel over een filter te beschikken om te voorkomen dat je spreekbeurt over Salem verandert in een pleidooi voor de erkenning van parapsychologie... Maar datzelfde filter heb je ook nodig bij info die wel serieus bedoeld is. Sommige leerlingen zijn gewoon niet zo snugger en missen of dat filter of begrijpen de boeken niet goed en zadelen anderen op met slechte analyses..
  Donald Duck held zondag 23 april 2006 @ 00:32:24 #13
46149 __Saviour__
pi_37201223
die quote is inderdaad niet echt. op het laatst neemt de schrijver echt zélf het woord en niet via zijn eerdere karakters in het verhaal.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37201242
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:32 schreef __Saviour__ het volgende:
die quote is inderdaad niet echt. op het laatst neemt de schrijver echt zélf het woord en niet via zijn eerdere karakters in het verhaal.
Ok.
pi_37201283
Als je dit zo inlevert als verslag dan sla je een enorm flaterfiguur. Op een gegeven moment las ik gewoon een woord dat niet bestaat
En Quinten uit de ontdekking van de hemel schijnt na een ongecompliceerde bevalling te zijn geboren (keizersnede bij in coma liggende moeder)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Donald Duck held zondag 23 april 2006 @ 00:36:50 #16
46149 __Saviour__
pi_37201341
Die site is wel een enorm nobel initiatief. Velen zijn nog stom genoeg ook om zoiets gewoon letterlijk in te leveren, dat moet mooie taferelen gaan opleveren bij de bespreking van het werkstuk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 23 april 2006 @ 00:41:15 #17
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_37201454
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:27 schreef Litso het volgende:
if u can't beat them, join them
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  zondag 23 april 2006 @ 00:45:34 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37201561
Dus als je als docent onware info publiceert dan is het lollig, maar als je dat als leerling nadoet met referentie dan is het ineens fout?

[KNE]-Mod
pi_37201620
Het leuke is juist dat een deel aardig klopt. Leerlingen zijn namelijk nog wel zo slim om een verslag over een boek op verschillende sites te bekijken en hebben dan al een globaal beeld. Dat globale beeld wordt op die site net genoeg bevredigd zodat ze de rest voor waar aannemen. En DAT is nu juist de fout. Want dan begin je met een bespreking die goed begint, maar gaande weg steeds meer in onzin verandert OF je vertelt juist op de kritieke punten onzin waardoor de leraar je zeker betrapt op plagiaat en je dus de klos bent.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_37201638
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:48 schreef Neuralnet het volgende:
Het leuke is juist dat een deel aardig klopt.
Ja, dat viel me ook al op
pi_37205786
Het verhaal over pi:
quote:
Het is natuurlijk geen toeval dat piramiden naar het getal pi genoemd zijn.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_37206166
Trouwens, de kennis van mijn middelbareschool-docenten over 'hèt internet' ging meestal niet verder dan: "En dan toets je op Altaaaa-fiësta wat in en dan krijg je het antwoord!"

Hoe kan je het die kids dan kwalijk nemen dat ze ook denken 'dat het wel klopt'...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_37206292
http://www.weetnet.nl/davinci/davinci.htm
quote:
Bij het gebruik van een getal tussen 1 en 2 liep hij vooruit op latere ontdekkingen, maar hij was niet de eerste. De Pythagorese broederschap wist al dat sommige getallen tussen 1 en 2 zoals wortel 2 een bijzondere waarde hadden. Zij kwamen echter niet toe aan fractale meetkunde. In de dertiende eeuw deed Fibonacci een poging om 1,618 konijnen te fokken, maar zonder succes.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 23 april 2006 @ 12:47:47 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37208502
Het boekverslag de kleine Johannes van van Eeden (dit boek heb ik recent nog gelezen) slaat echt als een tang op een varken. Er wordt een flink aantal gebeurtenissen en personages beschreven die echt niet in het boek voorkomen.

Ik vind het eigenlijk wel een goed alternatief initiatief . Laat die luie copy-pastende scholiertjes maar eens hard op hun bek gaan Ik heb nooit iets van internet gehaald en dat ingeleverd. Wel gebruikte ik internet als verificatie voor mijn eigen observaties en evt aanvullende informatie. Maar gewoon dát inleveren... omg, hoe dom kun je zijn...

Het leuke van deze site is inderdaad dat het er allemaal professioneel en betrouwbaar uitziet. Bovendien zitten er ook veel bekende elementen in de boekverslagen, waardoor de leerling denkt dat de onbekende elementen gewoon waardevolle details zijn en het geven van details doet het natuurlijk altijd goed bij docenten behalve als ze nergens op slaan natuurlijk
Niet meer actief op Fok!
  zondag 23 april 2006 @ 12:50:04 #25
1239 Singa
Fear me!
pi_37208598
muhahaha...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')