abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37185128
quote:
STADSKANAAL - In het zuiden van Stadskanaal is zaterdagmiddag omstreeks half twee een ULV neergestort. Dat vliegtuig zou verstrikt zijn geraakt in de sleep van een reclamevliegtuig.

Volgens een ooggetuige vloog het ultralight vliegtuig in op een reclamevliegtuig. De ULV zou zijn neergestort doordat het verstrikt raakte in de sleep. Beide vliegtuigjes zouden elkaar niet geraakt hebben. Over de toestand van de piloot is nog niets bekend. Het reclamevliegtuig kon doorvliegen naar vliegveld Eelde.

Het vliegtuigje kwam terecht in de buurt van de Philipsflat in Stadskanaal. Het gebouw werd niet geraakt, het toestel botste tegen een woning en kwam uiteindelijk terecht op een geparkeerde auto.

Vorige week was er ook al een ongeluk met een ULV. Toen stortte zo’n vliegtuigje neer tegen de hangar van vliegclub Westerwolde in Vledderveen. De Vliegclub Westerwolde wordt de laatste jaren achtervolgd door dodelijke ongelukken. Het ongeluk afgelopen Paasweekend was het vierde in korte tijd met een dodelijk slachtoffer. De ongelukken zorgen voor grote onrust in de buurt, omwonenden van het vliegveld maken zich grote zorgen over hun veiligheid.
Bron:RTVNOORD

Nader bericht piloot heeft het niet overleefd, in Stadskanaal is het verkeer een chaos dus ga AUB niet heen.

[ Bericht 2% gewijzigd door jan_onbekend op 22-04-2006 15:09:28 ]
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:39:47 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_37185144
Okay, ik ga dus nóóit naar die vliegclub.

Wel een leuk kadootje voor iemand die je niet mag. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_37190772
Blij dat ik niet thuis was zeg, dat is hier vlak bij gebeurd... Ik was er letterlijk vijf minuten eerder nog langsgereden met de auto.

Triest, de tweede keer in een week tijd, die lokale vliegclub heeft ook geen geluk zeg. Wel een griezelige gedachte, dit had veel slechter kunnen afgelopen, het vliegtuigje is op een soort hofje neergekomen waar ook vaak kinderen op straat spelen...

Inmiddels is de buurt daar wel grotendeels weer vrijgegeven, toen we op weg naar huis er weer langsreden was alleen het betreffende parkeerterreintje nog afgezet, en afgeschermd met grote zeilen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:10:29 #4
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_37191657
Het is de derde al in 3 weken!

Op vliegveld valkenburg ook al, 3 weken geleden!
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
pi_37322531
Luchtruim boven Stadskanaal is gesloten om 1 of andere reden
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 26 april 2006 @ 20:38:44 #6
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_37323133
Om de paranoia geworden, onwetende, omwonende van het vliegveld rustig te houden
pi_37323243
al-Qaida topic
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_37323333
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:38 schreef Okkie_ het volgende:
Om de paranoia geworden, onwetende, omwonende van het vliegveld rustig te houden
inderdaad, weer eens een besluit van overheden die hier niks aan kunnen doen, maar toch iets moeten doen
  woensdag 26 april 2006 @ 20:48:21 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37323537
De inspectie verkeer en waterstaat wil het vliegen met ulv's boven de bebouwde kom helemaal laten verbieden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_37323858
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:10 schreef Okkie_ het volgende:
Het is de derde al in 3 weken!

Op vliegveld valkenburg ook al, 3 weken geleden!
Die RF-5 in valkenburg was een heel ander verhaal, dat ding heeft opklapbare vleugels en die waren dus aan 1 kant niet goed uitgeklapt hiermee is de kist tot zo'n 50 meter gekomen afaik. en daarna is 1 vleugel dus weer ingeklapt (bij hogere snelheden krijgen de tippen meer lift).
Dat is trouwens een tmg en geen ulv.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  woensdag 26 april 2006 @ 21:52:54 #11
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_37326130
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:56 schreef RuL0R het volgende:

[..]

TMG/ULV geblaat
Ik bedoelde natuurlijk 3e lichte vliegtuigje in 3 weken... niet specefiek GA, TMG, ULV, MLA, of whatever...
pi_37326914
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:52 schreef Okkie_ het volgende:

[..]

Ik bedoelde natuurlijk 3e lichte vliegtuigje in 3 weken... niet specefiek GA, TMG, ULV, MLA, of whatever...
Ja ok, maar het ongeluk met de RF-5 staat los van het nu niet meer mogen vliegen boven Stadskanaal. Het is ook een heel ander soort ongeluk (vooral de oorzaak dan).
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37347772
Sterker nog, alle 3 ongelukken staan los van elkaar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')