De duurste TNF-tent die in NL te krijgen is, de VE-25, kost 750 euro. En die wordt maar door twee soorten mensen gekocht: klimmers die m gaan gebruiken voor het enige doel waarvoor ie ontworpen is, en mensen die persé een north face wilden, en alle adviezen van de verkoper wegwimpelden.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:01 schreef mynick het volgende:
[..]
Ergens tussen de 600 en 1200 euro afhankelijk van het model. Maar waarom een The North Face tent voor een paar dagen ardennen?
Er werd gevraagd om een rugzaktentje...quote:Op maandag 10 juli 2006 11:50 schreef Ikook het volgende:
Ik ben helemaal into de De Waard tenten. Maar goed, dat is wel wat overdreven voor een weekje kamperen, of je moet hierna nog veel meer gaan kamperen. Zijn wel prijzig, maar heel goed en waaien niet om bij de eerste storm....
Voor die paar euro voordeel neem ik andermans lekkende tent met ontbrekende haringen niet over.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:31 schreef zoalshetis het volgende:
op marktplaats stikt het van de tentjes die vaak maar een paar keer gebruikt zijn. leef je uit.
wat jij wil.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:49 schreef mgerben het volgende:
[..]
Voor die paar euro voordeel neem ik andermans lekkende tent met ontbrekende haringen niet over.
Liever een nieuwe budget tent dan een gebruikte profi.
De helft van de prijs van "een De Waard" betaal je voor de kwaliteit, de andere helft voor de naam.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:50 schreef Ikook het volgende:
Ik ben helemaal into de De Waard tenten.
De Waard maakt schitterende tenten, topkwaliteit zwaar katoen, met een ongeëvenaard strak model. Helaas gebruiken ze daarvoor allemaal duurzaam spul: dik PVC grondzeil, zwaar katoen, stalen stokken, en krijg je een pakket van 25 kilo. Niet echt een goede kandidaat voor op je rug...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:47 schreef dialMforMonkey het volgende:
Het moet een echte kampeer tent zijn. Geen camping tent. Hiermee bedoel ik een tent die overal op te zetten is. De Waard komt een beetje over als familie tenten voor op franse campings.
Ik kan het natuurlijk ook compleet fout hebben nu.
Luie topickaper!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:52 schreef sten het volgende:
Omdat ik zelf ook op zoek ben naar een tent zal ik hiervoor geen nieuw topic plaatsen.
Inderdaad, het opzetten moet plezierig blijven als je elke 2 dagen verhuist.quote:tent
twee weken kamperen
Italie
(blijven maximaal 2 a 3 dagen op een camping staan).
Er moet een 160x200 luchtbed in passen en ik zou er graag in willen kunnen staan.
De tent zal in de auto vervoerd worden, dus gewicht en formaat speelt niet zo'n belangrijke rol. Het zou fijn zijn als de tent snel op te zetten is. Waar moet ik zoal op letten?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef kaputwiehund het volgende:
Over het algemeen zijn tunnel of iglo tentjes sneller op te zetten dan een pyramide tent.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:27 schreef Gert het volgende:
[..]Mijn ervaring met een pyramide-tent is juist dat die razendsnel op te zetten zijn:drie stokken. Nadeel is dat er veel haringen nodig zijn, maar na een kwartiertje meppen staat alles strak en kun je met je verdiende biertje voor de tent gaan zitten.
Qua zeil: ik zou proberen een tent te bemachtigen met kuipzeil (opstaande randen). Dan blijft het binnen zoveel schoner (en droger, mocht het gaan regenen).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |