abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juli 2006 @ 11:05:13 #26
130803 Gripper
Get a grip
pi_39684336
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:01 schreef mynick het volgende:

[..]

Ergens tussen de 600 en 1200 euro afhankelijk van het model. Maar waarom een The North Face tent voor een paar dagen ardennen?
De duurste TNF-tent die in NL te krijgen is, de VE-25, kost 750 euro. En die wordt maar door twee soorten mensen gekocht: klimmers die m gaan gebruiken voor het enige doel waarvoor ie ontworpen is, en mensen die persé een north face wilden, en alle adviezen van de verkoper wegwimpelden.
In de prijsklasse daarboven van TNF is er nog maar 1 tent: een hele grote koepel met raampjes die bij himalaya expedities als eet en communicatietent wordt gebruikt. Je wilt niet weten wat ie kost: 2000 ¤. Kun je de kosten wel verdelen over 12 man, dus hij is per persoon goedkoper dan de 3 persoons VE-25

Wat ik dus met niet zoveel woorden wilde zeggen, de meeste tentjes in de klasse die TS zoekt vallen binnen mijn 300-600 euro grenzen, jouw inschatting is wel erg hoog.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_39684883
Khyam heeft ook handige tenten.
pi_39684929
Mogelijk dat ts verwacht na de Ardennen nog eens met tent er op uit te trekken. De tip om twee kleinere ipv van een grote tent te kopen lijkt me zinvol.
Wel zijn de kleinere tenten lager. Zelf neem ik voor die enkele keer dat we (Dual.Fliipflop met geliefde) camperen een lichtgewicht tent voor 3 personen. De extra ruimte betekent wel wat meer gewicht maar ook meer manouvreer ruimte bij stromende regen.

Zo'n 3 persoons koepeltent kun je voor weinig euro's in de zomermaanden bij Blokker Xenos of whatever-geen-outdoor-speciaalzaak vinden. Het is een beetje een gok; Er zijn mensen die heel goed slagen met tent van E35.-, maar het kan ook model Titanic zijn, inclusief voetbad bij de eerste serieuze bui. Maar dat gezegd, zo'n prijskraker tent is de manier om uit te vinden welk tent model bevalt (maar neem wel voor de zekerheid en plastic vel mee).

maandag 10 juli 2006 @ 11:31:05 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39684978
op marktplaats stikt het van de tentjes die vaak maar een paar keer gebruikt zijn. leef je uit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39685507
Ik ben helemaal into de De Waard tenten. Maar goed, dat is wel wat overdreven voor een weekje kamperen, of je moet hierna nog veel meer gaan kamperen. Zijn wel prijzig, maar heel goed en waaien niet om bij de eerste storm....
  maandag 10 juli 2006 @ 12:18:43 #31
130803 Gripper
Get a grip
pi_39686274
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:50 schreef Ikook het volgende:
Ik ben helemaal into de De Waard tenten. Maar goed, dat is wel wat overdreven voor een weekje kamperen, of je moet hierna nog veel meer gaan kamperen. Zijn wel prijzig, maar heel goed en waaien niet om bij de eerste storm....
Er werd gevraagd om een rugzaktentje...
Erdman Schmidt maakt wel lichte tentjes volgens het De Waard model. Zowel van katoen als van nylon, maar stervensduur.
Mijn foto's op Flickr!
pi_39690810
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:31 schreef zoalshetis het volgende:
op marktplaats stikt het van de tentjes die vaak maar een paar keer gebruikt zijn. leef je uit.
Voor die paar euro voordeel neem ik andermans lekkende tent met ontbrekende haringen niet over.
Liever een nieuwe budget tent dan een gebruikte profi.
  maandag 10 juli 2006 @ 15:07:00 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39691263
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:49 schreef mgerben het volgende:

[..]

Voor die paar euro voordeel neem ik andermans lekkende tent met ontbrekende haringen niet over.
Liever een nieuwe budget tent dan een gebruikte profi.
wat jij wil.
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 16:44:32 #34
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39694241
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:50 schreef Ikook het volgende:
Ik ben helemaal into de De Waard tenten.
De helft van de prijs van "een De Waard" betaal je voor de kwaliteit, de andere helft voor de naam.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_39694594
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat jij wil.
Nee, wat jij wil.
pi_39711365
Het moet een echte kampeer tent zijn. Geen camping tent. Hiermee bedoel ik een tent die overal op te zetten is. De Waard komt een beetje over als familie tenten voor op franse campings.

Ik kan het natuurlijk ook compleet fout hebben nu.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:28:57 #37
130803 Gripper
Get a grip
pi_39713825
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:47 schreef dialMforMonkey het volgende:
Het moet een echte kampeer tent zijn. Geen camping tent. Hiermee bedoel ik een tent die overal op te zetten is. De Waard komt een beetje over als familie tenten voor op franse campings.

Ik kan het natuurlijk ook compleet fout hebben nu.
De Waard maakt schitterende tenten, topkwaliteit zwaar katoen, met een ongeëvenaard strak model. Helaas gebruiken ze daarvoor allemaal duurzaam spul: dik PVC grondzeil, zwaar katoen, stalen stokken, en krijg je een pakket van 25 kilo. Niet echt een goede kandidaat voor op je rug...
Familietenten, ja, maar dan wel hele goeie!
Mijn foto's op Flickr!
pi_39716432
Omdat ik zelf ook op zoek ben naar een tent zal ik hiervoor geen nieuw topic plaatsen.

Ik zoek een tent voor mijn twee weken kamperen in Italie (blijven maximaal 2 a 3 dagen op een camping staan). Er moet een 160x200 luchtbed in passen (zo'n ding met ingebouwde pomp) en ik zou er graag in willen kunnen staan. Voldoende ruimte is ook een pre, een ruime luivel is een mooie bijkomstigheid

De tent zal in de auto vervoerd worden, dus gewicht en formaat speelt niet zo'n belangrijke rol. Het zou fijn zijn als de tent snel op te zetten is. Waar moet ik zoal op letten?
pi_39716877
Over het algemeen zijn tunnel of iglo tentjes sneller op te zetten dan een pyramide tent. Ik heb zelf een katoenen tunneltent van Active Leisure. Die is behoorlijk zwaar en neemt veel ruimte in beslag. Het opzetten kost ons ongeveer anderhalf uur. Die zou ik niet aanraden als je iedere 2 dagen wilt verkassen. Ideale tent als je ergens minimaal een week staat.

Daarnaast heb ik nog een polyester koepeltentje. Die zetten we in een kwartier op. Nadeel daarvan is dat hij 1,25 hoog is en je er dus niet in kunt staan. Er zijn overigens meer dan voldoende polyester tentjes met stahoogte. Bekijk de site van obelink even. Kijk welke tenten aan de afmetingen en je budget voldoen. Schrijf die op en ga er een keer kijken. (ik zou alleen niet op een koopzondag gaan )
Zu hause ist alles besser
pi_39717168
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:52 schreef sten het volgende:
Omdat ik zelf ook op zoek ben naar een tent zal ik hiervoor geen nieuw topic plaatsen.
Luie topickaper!
quote:
tent
twee weken kamperen
Italie
(blijven maximaal 2 a 3 dagen op een camping staan).
Er moet een 160x200 luchtbed in passen en ik zou er graag in willen kunnen staan.

De tent zal in de auto vervoerd worden, dus gewicht en formaat speelt niet zo'n belangrijke rol. Het zou fijn zijn als de tent snel op te zetten is. Waar moet ik zoal op letten?
Inderdaad, het opzetten moet plezierig blijven als je elke 2 dagen verhuist.
Ik weet niet of kamperen je leven is, maar kijk jij ook vooral even op die kijkshop-pagina hierboven.
Die 89 euro tent kun je in staan, is hartstikke groot en ruim, en ik schat in dat hij 2 slaapcompartimenten heeft. Dan kun je desgewenst tijd besparen door één compartiment niet te gebruiken.
Ding weegt wel 10 kilo en het formaat zal navenant zijn. Maar het is dus wel een lekker luxe grote tent voor heel weinig geld.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:20:03 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39717211
zorg wel voor een lekker dik onderzeil, want zo'n kijkshop tent heeft natuurlijk zijn zwakke plekken voor die prijs.
  Moderator dinsdag 11 juli 2006 @ 11:27:03 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39717408
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef kaputwiehund het volgende:
Over het algemeen zijn tunnel of iglo tentjes sneller op te zetten dan een pyramide tent.
Mijn ervaring met een pyramide-tent is juist dat die razendsnel op te zetten zijn:drie stokken. Nadeel is dat er veel haringen nodig zijn, maar na een kwartiertje meppen staat alles strak en kun je met je verdiende biertje voor de tent gaan zitten.

Qua zeil: ik zou proberen een tent te bemachtigen met kuipzeil (opstaande randen). Dan blijft het binnen zoveel schoner (en droger, mocht het gaan regenen).
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_39717621
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:27 schreef Gert het volgende:

[..]

Mijn ervaring met een pyramide-tent is juist dat die razendsnel op te zetten zijn:drie stokken. Nadeel is dat er veel haringen nodig zijn, maar na een kwartiertje meppen staat alles strak en kun je met je verdiende biertje voor de tent gaan zitten.

Qua zeil: ik zou proberen een tent te bemachtigen met kuipzeil (opstaande randen). Dan blijft het binnen zoveel schoner (en droger, mocht het gaan regenen).
ik zei niet voor niets "in het algemeen" De pyramide tenten waar ik ervaring mee heb, zijn toch wel wat onhandiger in het opzetten dan een tunneltent.

Je mening over een kuipzeil (liefst aanritsbaar) kan ik wel ten volle onderschrijven.
Zu hause ist alles besser
pi_39719297
http://www.eurekaoutlet.com/producten.php?type=tent

Die Apex 3XT is wel mooi, goed merk en licht van gewicht alleen de kleur is niet zo handig als je gaat wildkamperen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')