abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:24:46 #26
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38483802
Ik had trouwens begrepen dat RAID 0 sneller of langzamer kan zijn, afhankelijk van het soort bestanden wat je er op wegzet ?
pi_38498397
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef eL. het volgende:
Ik heb nu gewoon 1 schijf. Het plan is om over een tijdje misschien wel naar RAID 0 te gaan, maar dan met extra backup schijf, RAID 5 ?? Maar grote kans dat ik het zonde van mijn ruimte vind en gewoon een schijf erbij plant en de backups op de oude pc doe, of wegbrandt.
Raid 5 is wel erg fijn als je grote schijven hebt, je moet er alleen wel een knappe hardware-matige controller voor hebben.

Moet er niet aan denken als k bijvoorbeeld 500GB kwijt zou raken..

En backup's op DVD zou ik nooit doen, die dingen zijn vaak na een jaartje of 3 niet meer in te lezen.
Voor goede backup's zou een tapedrive wel handig zijn
Nu met transparante user-icon!
  zondag 4 juni 2006 @ 12:57:23 #28
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38526160
Hij zit in elkaar en loopt perfect. Ik schrok me de tering, bij het aanzetten, hadden we Qfan aangezet in de bios, wat resulteerde in stilstand van de CPUfan. Die optie laat ik dus maar achterwege. Voor de rest loopt ie perfect, ik heb een 3Dmark03 gedaan en kwam op 12373, is dat wat ?
  zondag 4 juni 2006 @ 12:58:55 #29
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38526195
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 10:36 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Raid 5 is wel erg fijn als je grote schijven hebt, je moet er alleen wel een knappe hardware-matige controller voor hebben.

Moet er niet aan denken als k bijvoorbeeld 500GB kwijt zou raken..

En backup's op DVD zou ik nooit doen, die dingen zijn vaak na een jaartje of 3 niet meer in te lezen.
Voor goede backup's zou een tapedrive wel handig zijn
Tapdrive zal wel een vermogen kosten ? Ik gebruik voorlopig mijn oude pc als backup, dan zie ik het gauw genoeg als er wat wegvalt. Zolang ik nog niet weet wat ik precies aan HD's in die nieuwe pc wil doe ik nog even niks. RAID jeukt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')