Sonic 1 en 2 en Rayman 2 zijn platformers. Vooral Sonic is wel een stuk lastiger (want sneller) dan bv. Mario op de NIntendo.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:22 schreef anneja het volgende:
subtiele kick
Een paar jaar geleden kreeg ik van een vriend zijn dreamcast, die de kindertjens inmiddels ontdekt hebben. Nou vinden ze (3 en 5) rondzwemmen met Ecco erg leuk en exploderende schapen naar elkaars wurmen gooien ook, maar ik vroeg me af of er ook platformspellen bestaan voor de dreamcast? En welke van de bestaande racespellen leuk en bedienbaar zouden zijn voor een vijfjarige?
Ik weet verder niks van consoles, en verder speel ik alleen maar Myst, dus aan mij hebben ze wat dat betreft niks
Bijna alle PAL games spelen op 60 Hz hoor. Alleen van de eerste generatie waren er enkele die dat niet konden zoals Sega Rally 2 (wat toch een slechte arcade port was) en Capcom games als Resident Evil: Code Veronica(echt een hele goeie) en Power Stone.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:16 schreef Neverstop het volgende:
Een DC kan importspellen afspelen.
Kopieen gewoon direct, voor originelen heb je echter een bootdisc nodig (die je dan weer wel kan branden).
Geen verschil in kwaliteit, PAL spellen spelen echter in 50Hz en NTSC in 60Hz. Even kijken dus of je TV dat doet (waarschijnlijk wel), kopieeen bieden af en toe ook de mogelijkheid om te kiezen tussen 50 of 60Hz.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:14 schreef Onnib het volgende:
Toegankelijke spellen voor kids... hmmm
PuzzelBust-a-Move 4 is wel een redelijk simpel puzzelspel Chu Chu Rocket misschien ook Mr. Driller is ook wel te doen
RaceLooney Tunes Space Race is leuk Wacky Races Hydro Thunder (bootrace)
PlatformRayman 2 als platform spel zal ze wel aanspreken, maar wordt later in 't spel wel lastiger.
Dat zijn de spellen die ik zo kan bedenken... Er zijn er natuurlijk veel meer, maar ik weet zo ook niet waar 3 en 5 jarigen toe in staat zijn
Bij een ongemodde DC heb je, zoals al is aangegeven, een bootdisc nodig. Als je geen zin hebt in dat gedoe zul je PAL games moeten kopen. (herkenbaar aan de blauwe dikke doosjes)quote:Op maandag 15 januari 2007 15:58 schreef anneja het volgende:
Dank dank, en klopt het dat ik spellen van de amerikaanse ebay gewoon af zou moeten kunnen spelen met een duitse dreamcast? De tv kan 50 en 60 hz.
Ah, OK. Ik zag ook dat er in Groningen zowaar een tweedehandsspellenwinkeltje zit die Dreamcast dingen heeft. Daar werk ik vlakbijquote:Op maandag 15 januari 2007 17:20 schreef Dromer het volgende:
Bij een ongemodde DC heb je, zoals al is aangegeven, een bootdisc nodig. Als je geen zin hebt in dat gedoe zul je PAL games moeten kopen. (herkenbaar aan de blauwe dikke doosjes)
De meeste eerder genoemde games zijn niet zo duur op ebay. Kijk voor een groot aanbod in de UK en Duitsland.
Nedgame?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:39 schreef anneja het volgende:
[..]
Ah, OK. Ik zag ook dat er in Groningen zowaar een tweedehandsspellenwinkeltje zit die Dreamcast dingen heeft. Daar werk ik vlakbij
hoeveel moet die kosten ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:17 schreef satecl het volgende:
Ik heb me DC al een tijdje weg gedaan. Ik zie nu net dat ik nog wel Shenmue heb liggen(orgineel). Zijn er nog mensen die hem van me wilen kopen voor een leuk prijsje. Het is en blijft een klassieker en de beste game voor de Dreamcast
Als je hdtv een vga ingang heeft, raad ik de vga adapter aan. De meeste (vooral de betere) Dreamcast games ondersteunen VGA (progressive scan!) en leveren aldus een beter beeld dan via SCART.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:04 schreef G-Mart het volgende:
Okay, ik ben dus bezig met een Dreamcast te kopen via eBay inclusief wat games (het ging me vooral om Jet Set Radio). Gewoon voor de lol, op kantoor onder de lunch. Nu heb ik op m'n bureau een kleine HDTV staan.
Wat voor kabel moet ik hebben om de beste beeldkwaliteit uit m'n Dreamcast te halen?
Okay, als ik weer op kantoor ben check ik wel of er een VGA aansluiting op zit. Wat is de andere optie?quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:08 schreef Dromer het volgende:
[..]
Als je hdtv een vga ingang heeft, raad ik de vga adapter aan. De meeste (vooral de betere) Dreamcast games ondersteunen VGA (progressive scan!) en leveren aldus een beter beeld dan via SCART.
(google maar eens op dreamcast en VGA)
SCART (of s-video)quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:11 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Okay, als ik weer op kantoor ben check ik wel of er een VGA aansluiting op zit. Wat is de andere optie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |