abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37129225
Tot 30 april loopt er een actie bij de Albert Heijn waarbij je korting kunt sparen voor kaartjes voor De Efteling. Bij elke ¤ 10 aan boodschappen ontvang je een gratis Efteling-zegel. Met 5 zegels heb je al een volle spaarkaart. Met een volle spaarkaart kun je bij Albert Heijn een entreebewijs voor De Efteling kopen met ¤ 6 korting.

Ik ga zo'n 4x per jaar als vrijwilliger mee op vakantie met gehandicapten (via stichting de wielewaal), vaak in de omgeving van brabant, en het uitje naar de efteling is vaak het oogtepunt van de vakantie. Alleen is dit ontzettend uur.
Het is bij De Efteling namelijk niet mogelijk om standaard korting te krijgen voor de vakantie groepen.
Groepskorting is vanaf 20 personen, en met 17 of 18 personen krijg je dus ook geen korting.
Maar 18 x 6 euro is wel dik 100 euro besparing op het toch al niet zo grote budget.

Wie heeft er punten over en wil ons naar de efteling helpen?
Stuur een mailtje dan stuur ik mijn adres terug. Eventuele portokosten wil ik wel vergoeden.
pi_37129697
kunnen die gehandicapten niet zelf voedsel halen bij de AH, of hun begeleiders?

zij moeten immers toch ook eten?
Nothing to see here, carry on
pi_37130048
Zowieso is er binnen de meeste gehandicapten instellingen echt geen geld om bij de AH boodschappen te doen.

Verder proberen we uitjes zo goedkoop mogelijk te maken, zodat we extra leuke dingen kunnen doen...6euro pp korting betekend daar patat kunnen eten ipv boterhammen met jam en hagelslag meenemen. Niks mis met jam en hagelslag, maar het vakantiegevoel word gewoon net wat groter als je niet op ieder dubbeltje hoeft te letten.

Overigens gaat alle begeleiding geheel vrijwillig mee op die vakanties, het zijn geen vakanties vanuit instellingen of woonvoorzieningen.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:59:57 #4
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_37130097
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:58 schreef p_iglet het volgende:
Zowieso is er binnen de meeste gehandicapten instellingen echt geen geld om bij de AH boodschappen te doen.
Verder proberen we uitjes zo goedkoop mogelijk te maken, zodat we extra leuke dingen kunnen doen...6euro pp korting betekend daar patat kunnen eten ipv boterhammen met jam en hagelslag meenemen. Niks mis met jam en hagelslag, maar het vakantiegevoel word gewoon net wat groter als je niet op ieder dubbeltje hoeft te letten.

Overigens gaat alle begeleiding geheel vrijwillig mee op die vakanties, het zijn geen vakanties vanuit instellingen of woonvoorzieningen.
Waar doen de meeste dan hun boodschappen als ik vragen mag?
Het leven is geen krentenbol.
pi_37130312
aldi lidl
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  donderdag 20 april 2006 @ 16:08:46 #6
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37130353
Mooi idee, heb alleen niet van die punten.
pi_37130849
Ja sorry hoor maar hoezo is er geen geld om bij de AH boodschappen te doen?

1 hebben die gehandicapten geen ouders/familie die af en toe meebetalen aan dit soort dingen?
2 hebben de gehandicapten zelf geen uitkwering?
3 hebben ze zelf geen geld gespaard?

kijk ik doe af en toe ook boodschappen bij de AH maar dat zal in 1 maand misschien 1 zegeltje opleveren, nou wil ik die best toesturen maar ik vraag me gewoon af waarom ze zo weinig geld hebben.... elke week voedsel eten van de Aldi lijkt me echt afschuwelijk
pi_37131009
Het lijkt me dat ze in die instelling eten krijgen?
Mn moeder werkt bij zo'n instellingen en de bewoners krijgen daar te eten.
Komt dus geen supermarkt aan te pas. Voor zover ik weet krijgen ze per jaar een beperkt budget voor kleding. Soms bijgesprongen door ouders, maar vaak niet.
pi_37131154
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:22 schreef RijstNatie het volgende:
Ja sorry hoor maar hoezo is er geen geld om bij de AH boodschappen te doen?

1 hebben die gehandicapten geen ouders/familie die af en toe meebetalen aan dit soort dingen?
2 hebben de gehandicapten zelf geen uitkwering?
3 hebben ze zelf geen geld gespaard?

kijk ik doe af en toe ook boodschappen bij de AH maar dat zal in 1 maand misschien 1 zegeltje opleveren, nou wil ik die best toesturen maar ik vraag me gewoon af waarom ze zo weinig geld hebben....
1 gehandicapten betalen veel geld om op vakantie te kunnen, hun vakanties zijn extra duur omdat ze niet alleen voor zichzelf maar ook voor hun zorg op vakantie moeten betalen, ze betalen dus zeg maar dubbel.
2 uitkering hebben ze vast wel, maar denk eens even na hoe groot de gemiddelde nederlandse uitkering is..
3 zie punt 2
quote:
kijk ik doe af en toe ook boodschappen bij de AH maar dat zal in 1 maand misschien 1 zegeltje opleveren, nou wil ik die best toesturen maar ik vraag me gewoon af waarom ze zo weinig geld hebben....
een hoop gehandicapten doen werk op sociale werkplaatsen... of gaan naar dagbesteding... daarvoor krijgen ze NIET betaald. de meeste verstandelijk gehandicapten die bijvoorbeeld bij de plantsoenendienst werken krijgen daar GEEN geld voor!! Ze zijn dus afhankelijk van een lage uitkering.
quote:
elke week voedsel eten van de Aldi lijkt me echt afschuwelijk
Geloof mij leven op appetito maaltijden (de goedkope kant en klaar maaltijden waar een hoop instellingen gebruik van maken) is nog veeel afschuwlijker dan leven op aldi voedsel.

Maar goed ik was gewoon op zoek naar mensen die die dingen anders weggooien, of niet gebruiken. Dan kunnen die zegeltjes maar beter nuttig gebruikt worden toch ?
  donderdag 20 april 2006 @ 16:31:08 #10
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_37131157
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:27 schreef Dennis121 het volgende:
Het lijkt me dat ze in die instelling eten krijgen?
Mn moeder werkt bij zo'n instellingen en de bewoners krijgen daar te eten.
Komt dus geen supermarkt aan te pas. Voor zover ik weet krijgen ze per jaar een beperkt budget voor kleding. Soms bijgesprongen door ouders, maar vaak niet.
Die instelling moet dan toch boodschappen doen?
Het leven is geen krentenbol.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:32:47 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37131223
Moet dit op deze manier?
Geen idee of dit mag of hoort in V&A maar als je geen punten wil (of kan) geven, blijf dan gewoon lekker weg...
Ik kom niet meer in de AH sinds ik verhuisd ben maar anders had ik idd mijn punten wel op willen sturen als ik ze toch niet gebruik.

Kom op zeg! Stelletje azijnpissers!
pi_37131265
Dank je Brighteyes.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:37:45 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37131430
Aanvulling:
Ik heb een groot deel van de zeikreacties eruit gehaald en p_iglet heeft ook al aangegeven hoe en waarom de instelling graag zegeltjes van anderen zou willen krijgen en dat er geen geld is om zelf bij de ah boodschappen te kunnen doen.
Die vragen en opmerkingen kunnen dus vanaf nu achterwege blijven en zullen dan ook verwijderd worden als ik ze nog tegen kom.
pi_37131445
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:31 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Die instelling moet dan toch boodschappen doen?
Ja dat doen ze bij AH zeker?
Ik werk in de keuken van een ziekenhuis, we gaan echt niet gezellig op de fiets naar Albert Heijn hoor. Nee dat komt gewoon bij verschillende groothandels vandaan. En nee we krijgen daar geen zegeltjes en kortingbonnen. Héél soms zitten er wat punten op de kaas enzo, maar dat zijn dan van die groothandel acties voor korting op een volgende levering o.i.d. .
  donderdag 20 april 2006 @ 16:40:18 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37131557
Thanks Dennis! Is dat ook weer verklaard.
pi_37131597
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:37 schreef Brighteyes het volgende:
Aanvulling:
Ik heb een groot deel van de zeikreacties eruit gehaald en p_iglet heeft ook al aangegeven hoe en waarom de instelling graag zegeltjes van anderen zou willen krijgen en dat er geen geld is om zelf bij de ah boodschappen te kunnen doen.
Dank je!!

Nog even een aanvulling van mijn kant.
Ik ben niet van een instelling!!
Ik ben vrijwilliger bij een organisatie die vakanties voor gehandicapten organiseerd.
Jaarlijks besteed ik 4 weken van mijn vakantiedagen om deze mensen een leuke vakantie te geven. En ik zie dat zo'n dagje efteling geweldig is voor hun, juist omdat ze dat maar zelden kunnen. Vandaar de vraag of mensen willen helpen.
pi_37131735
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:41 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Dank je!!

Nog even een aanvulling van mijn kant.
Ik ben niet van een instelling!!
Ik ben vrijwilliger bij een organisatie die vakanties voor gehandicapten organiseerd.
Jaarlijks besteed ik 4 weken van mijn vakantiedagen om deze mensen een leuke vakantie te geven. En ik zie dat zo'n dagje efteling geweldig is voor hun, juist omdat ze dat maar zelden kunnen. Vandaar de vraag of mensen willen helpen.
Nee maar als de gehandicapten in een instelling zitten, is verklaard waarom zij niet bij AH komen en waarom ze weinig te besteden hebben. En dat jullie het moeten doen met een krap budget.
pi_37131765
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:37 schreef Brighteyes het volgende:
Aanvulling:
Die vragen en opmerkingen kunnen dus vanaf nu achterwege blijven en zullen dan ook verwijderd worden als ik ze nog tegen kom.
wie is hier nou de azijnpisser? ik vroeg alleen de oorzaak van de tekortkomingen... kwil best een zegeltje opsturen hoor.

Ik stem immers altijd Pvda !!
pi_37131791
Klopt Dennis, dank je.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:49:07 #20
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37131918
Ik ben het eens met BE: als je geen punten hebt, heb je hier weinig te zoeken. Offtopic geneuzel en semi-grappige (maar volledig misplaatste) puberale kut-opmerkingen worden verwijderd. En wie er dan nog niet mee wil stoppen, die draag ik voor om tijdelijk V&A te verlaten.

Doe 'ns ff normaal zeg
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_37135725
Wereld idee!!
Ik ga mijn puntjes opsparen en vragen of andere mensen dit ook willen doen!

Een dagje Efteling is een werelddag voor hen!!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_37136331
Ik werk in de distributie centrum van Albert Heijn. Mocht ik warempel wat tegen komen ben je de eerste aan wie ik denk.

Bij de Efteling zijn ze dan ook een stel hypocrieten? Wel een leuke stichting als Villa Pardoes onderhouden maar geen korting geven aan dergelijke instanties als waar jij voor werkt...
pi_37136721
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:19 schreef Herr_Munk het volgende:

Bij de Efteling zijn ze dan ook een stel hypocrieten? Wel een leuke stichting als Villa Pardoes onderhouden maar geen korting geven aan dergelijke instanties als waar jij voor werkt...
Zeker vervelend want ook als je dus met 18 of 19 personen komt, of met 2 groepen van 12 met een uur ertussen (omdat je gewoon soms maar 1 busje en 1 auto beschikbaar hebt) krijg je geen groepskorting.

Iedereen die wil helpen ontzettend bedankt!!
  vrijdag 21 april 2006 @ 00:25:37 #24
30560 2Mini
Official Logo
pi_37148944
Aangezien ik toch niet naar de Efteling ga, kan ik ze wel opsturen als ik ze krijg bij mijn boodschappen (nu doe ik bij elke supermarkt mijn boodschappen.. maar alle kleine beetjes helpen)
Camera 1... 1!
pi_37160084
Even een tvp, we doen tegenwoordig niet zo vaak meer boodschappen bij de AH, maar als ik zegeltjes heb dan wil ik ze best opsturen, die actie loopt tot de 30e, kan je daarna nog wel die zegels inwisselen of moet je ze dan ook echt voor de 30e hebben?
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')