FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Edo Maserati MC12 R
M5donderdag 20 april 2006 @ 15:02

quote:
Engine: 65 Degree V12 w/Dry Sump Lubrication
Position: Mid Longitudinal
Aspiration: Natural
Valvetrain: Gear-Driven DOHC, 4 Valves per Cyl
Displacement: 5998 cc / 366.0 cu in
Bore: 92 mm / 3.62 in
Stroke: 75.2 mm / 2.96 in
Compression: 11.2:1
Power: 522.0 kw / 700 bhp @ 8200 rpm
Bhp per litre: 116.71 bhp per litre
Bhp/weight: 524.34 bhp per tonne
Torque: 715 nm / 527.4 ft lbs @ 4830 rpm
Redline: 8500
Drive wheels: RWD w/Bosch ASR
Body / frame: Carbon & Nomex Honeycomb Monocoque w/Aluminum Sub Frames
Front brakes: Ceramic Discs w/Standard Calipers
F brake size: 396 mm / 15.6 in
Rear brakes: Ceramic Discs w/Standard Calipers
R brake size: 361 mm / 14.2 in
Front wheels: F 48.3 x 22.9 cm / 19.0 x 9 in
Rear wheels: R 48.3 x 33.0 cm / 19.0 x 13 in
Front tire size: Bridgestone 245/35-19
Rear tire size: Bridgestone 345/35-19
F suspension: Wishbones w/Fully Adjustable Suspension
R suspension: Wishbones w/Fully Adjustable Suspension
Weight: 1335 kg / 2943 lbs
Wheelbase: 2800 mm / 110.2 in
Front track: 1660 mm / 65.4 in
Rear track: 1650 mm / 65.0 in
Length: 5143 mm / 202.5 in
Width: 2096 mm / 82.5 in
Height: 1205 mm / 47.4 in
Transmission: Edo-Modified 6-Speed
Top speed: 370 kph / 229.9 mph
0 - 100 km/h: 3.4 seconds
0 - 200 km/h: 9.5 seconds
0 - 300 km/h: 22.0 seconds
Flimpje van de MC12 R klik, 44 MB







Ten op zichte van het origineel:
* kappen over de koplampen
* grotere remmen
* + 70 HP, + 63 Nm
* 40 km/h hogere top.
Stievusdonderdag 20 april 2006 @ 15:13
djiez vet hoor. Ding stond toch als snelste op de lijst van Top Gear? en nu nog ff deze versie erbij
M5donderdag 20 april 2006 @ 15:20
Het filmpje in de OP is wel de moeite waard. Dat geluid!!!
Sjoewedonderdag 20 april 2006 @ 15:21
Lekker zinloos
rockstahdonderdag 20 april 2006 @ 15:40
Is dit ding ook te koop?
M5donderdag 20 april 2006 @ 15:44
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:40 schreef rockstah het volgende:
Is dit ding ook te koop?
Dat denk ik niet, van de MC12 zijn er maar 50, allemaal al verkocht. Dus het is een soort tuiningspaket mocht je toevallig zo'n bak hebben.
rockstahdonderdag 20 april 2006 @ 15:52
Jammer dat ze er altijd zo weinig maken. Anders zou je denk ik wel kunnen zeggen dat dit de snelste productie - circuit auto is die je kan kopen.
Pharelldonderdag 20 april 2006 @ 18:59
zijn er geen grotere plaatjes dan? (lees wallpaper)
M5donderdag 20 april 2006 @ 19:20
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:59 schreef Pharell het volgende:
zijn er geen grotere plaatjes dan? (lees wallpaper)
Wel van de originele MC12, niet van deze getunde versie. Verschilt verder niet zoveel, dus originele die zijn ook goed?
Pharellvrijdag 21 april 2006 @ 11:23
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:20 schreef M5 het volgende:

[..]

Wel van de originele MC12, niet van deze getunde versie. Verschilt verder niet zoveel, dus originele die zijn ook goed?
nou die 2de set plaatjes zijn behoorlijk
Hugstervrijdag 21 april 2006 @ 11:28
In het filmpje zie ik niet echt het ontzettend "twitchy" weggedrag waar o.a. Jeremy Clarkson het over had. Zoals het ding rondjes draait in dat filmpje lijkt hij me te liggen als op rails
M5vrijdag 21 april 2006 @ 11:31
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:28 schreef Hugster het volgende:
In het filmpje zie ik niet echt het ontzettend "twitchy" weggedrag waar o.a. Jeremy Clarkson het over had. Zoals het ding rondjes draait in dat filmpje lijkt hij me te liggen als op rails
Er zitten op deze versie een andere veren en dempers
Hugstervrijdag 21 april 2006 @ 11:45
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:31 schreef M5 het volgende:

[..]

Er zitten op deze versie een andere veren en dempers
Dan hebben ze hun werk goed gedaan
Sjoewevrijdag 21 april 2006 @ 11:46
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:45 schreef Hugster het volgende:

[..]

Dan hebben ze hun werk goed gedaan [afbeelding]
Mag ook wel voor die pieken
wimwerfvrijdag 21 april 2006 @ 11:56
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:21 schreef Sjoewe het volgende:
Lekker zinloos
net zoals jou opmerking...
Sjoewevrijdag 21 april 2006 @ 11:59
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:56 schreef wimwerf het volgende:

[..]

net zoals jou opmerking...
Een tuningpakket ontwikkelen voor zo'n supercar is IMHO zinloos.
Gizmorevrijdag 21 april 2006 @ 12:26
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:20 schreef M5 het volgende:
Het filmpje in de OP is wel de moeite waard. Dat geluid!!!
Dat filmpje is wel vet idd. Maar vind t geluid van een Zonda F toch wel een stukje beter hoor
zBusvrijdag 21 april 2006 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:59 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Een tuningpakket ontwikkelen voor zo'n supercar is IMHO zinloos.
niet als er echt wat te verbeteren valt lijkt me...
Sjoewevrijdag 21 april 2006 @ 15:59
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:58 schreef zBus het volgende:

[..]

niet als er echt wat te verbeteren valt lijkt me...
Dat ding kost bijna een miljoen euro.
zBusvrijdag 21 april 2006 @ 16:04
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:59 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Dat ding kost bijna een miljoen euro.
hebben ze toch iets niet goed gedaan
Sjoewevrijdag 21 april 2006 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:04 schreef zBus het volgende:

[..]

hebben ze toch iets niet goed gedaan
Naja, tis gewoon een racewagen, een Enzo zonder computers. Dus in theorie gewoon een streetlegal GT-racer, in de praktijk zal zo'n ding toch bijna altijd in de garage staan als verzamel object
Chokemevrijdag 21 april 2006 @ 17:49
Ik zie alleen maar november 2005 bij et filmpje
M5vrijdag 21 april 2006 @ 18:38
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:49 schreef Chokeme het volgende:
Ik zie alleen maar november 2005 bij et filmpje
dan doet ie het niet goed, is namelijk 9 min 52.
flyguyvrijdag 21 april 2006 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:59 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Een tuningpakket ontwikkelen voor zo'n supercar is IMHO zinloos.
nee man das JUIST het mooist. Een superwagen beter maken. Beter dan iets langzaams snel maken.
Sjoewevrijdag 21 april 2006 @ 20:12
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:09 schreef flyguy het volgende:

[..]

nee man das JUIST het mooist. Een superwagen beter maken. Beter dan iets langzaams snel maken.
Een van Gogh blijf je ook met je klauwen af, net als een supercar.
M5vrijdag 21 april 2006 @ 20:18
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:12 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Een van Gogh blijf je ook met je klauwen af, net als een supercar.
Er zijn bar weinig 'supercars' waar niet het een en ander aan getuned is, 't hoort gewoon bij de auto industrie.
Sjoewevrijdag 21 april 2006 @ 20:33
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:18 schreef M5 het volgende:

[..]

Er zijn bar weinig 'supercars' waar niet het een en ander aan getuned is, 't hoort gewoon bij de auto industrie.
Beetje afstellen a la, maar ik zou nooit mn Enzo aan Koenigs afgeven oid
M5vrijdag 21 april 2006 @ 20:36
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:33 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Beetje afstellen a la, maar ik zou nooit mn Enzo aan Koenigs afgeven oid
Zit volgens mij een redelijk verschil tussen wat Koenig doet met een auto en wat hier in de OP aan de auto veranderd is...
Sjoewevrijdag 21 april 2006 @ 20:36
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:36 schreef M5 het volgende:

[..]

Zit volgens mij een redelijk verschil tussen wat Koenig doet met een auto en wat hier in de OP aan de auto veranderd is...
Ik vind het niks, jij kennelijk wel, is dat nou zo moeilijk om te accepteren?
M5vrijdag 21 april 2006 @ 20:39
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:36 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik vind het niks, jij kennelijk wel, is dat nou zo moeilijk om te accepteren?
Nee hoor. maar behalve de kappen over de koplampen, wat afstel werk en een andere einddemper is er verder niets veranderd. Dus ik vind het allemaal nogal meevallen.
zBusvrijdag 21 april 2006 @ 21:08
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:39 schreef M5 het volgende:

[..]

Nee hoor. maar behalve de kappen over de koplampen, wat afstel werk en een andere einddemper is er verder niets veranderd. Dus ik vind het allemaal nogal meevallen.
idd, en het zijn dus dingen waar de auto beter van wordt. De foutn, als je daar al van kan spreken, zijn er uit gehaalt en hebben ze opgelost. Dat is toch het mooiste wat er kan zijn dan... auto ziet het zelfde er uit voor de leek
Rool.and.the.Gangvrijdag 21 april 2006 @ 21:24
quote:
Zie ik daar nu een handtekening op die deur!? Het nut hiervan ontgaat me, verder een mooie upgrade, en het filmpje gaat hier in het video-archief, zeer gaaf.
ook_gekvrijdag 21 april 2006 @ 22:45
in dat filmpje hoor je elke keer die banden als een gek piepen
StefanPzaterdag 22 april 2006 @ 04:22
Hoe hebben ze met 70pk meer een 40km/u hogere top bereikt? Dat zou genoeg zijn voor misschien 10km/u. Heeft die auto soms standaard een snelheidsbegrenzer?
M5zaterdag 22 april 2006 @ 12:03
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 04:22 schreef StefanP het volgende:
Hoe hebben ze met 70pk meer een 40km/u hogere top bereikt? Dat zou genoeg zijn voor misschien 10km/u. Heeft die auto soms standaard een snelheidsbegrenzer?
't ligt er maar aan hoe nauwkeurige de originele top is. De MC12 was al zo in de markt gezet dat hij niet sneller zou zijn de Enzo maar dat schijnt niet helemaal zo te zijn.. Een McLaren F1 haalde met 636 pk 387 km/h dus ik zou niet weten waarom een MC12 met 700 pk geen 370 kan lopen.
Jimmiewoensdag 26 april 2006 @ 15:17
Zat ik me ook af te vragen, misschien omdat er nu lampenkappen op de lampen zitten. Zonder die lampenkampen is dat nogal een snelheidsbreker op hoge snelheden.
B_BOYwoensdag 26 april 2006 @ 18:12
*fap fap *