M5 | donderdag 20 april 2006 @ 12:20 |
quote:Faralli & Mazzanti zijn bekend als restaurateurs van klassieke auto’s. De Antas V8 is de eerste door het bedrijf zelf ontworpen en gebouwde auto. De motor van deze 2+2 is een oude Maserati V8. De Faralli & Mazzanti Antas V8, zoals deze verschijning officieel heet, is geheel ontworpen en geconstrueerd door een restaurateur uit het Italiaanse Pisa. De makers melden trots dat bij het creëren van deze auto geen computer te pas is gekomen. Sportauto’s uit de jaren ’60 hebben gediend als inspiratie. Ook voor de naam is een duik in het (diepe) verleden gedaan: Antas is het Etruskische woord voor adelaar. De Etrusken woonden enige honderden jaren voor Christus in Noord-Italië. De Antas V8 is voorzien van een hypermoderne aluminium carrosserie en een oude Maserati V8 met carburateurs en een vermogen van 310 pk. Deze krachtbron zijn we eerder tegengekomen in de Ghibli en de Bora uit het begin van de jaren ’70. De Antas V8 kan er in zo’n vijf seconden mee van 0 naar 100 en er wordt een topsnelheid beloofd van meer dan 270 km/u. De Atas is 4,75 meter lang, 1,78 meter breed en 1,20 meter hoog. Faralli & Mazzanti gaat de Antas V8 in serie bouwen. Op de optielijst staan een fluwelen doek, die dient als hoes voor de auto. Daarop is een zilveren plaat bevestigd met het serienummer. Ook krijgt de eigenaar een dvd waarop de totstandkoming van zijn auto te zien is. 








Bron: www.autoweek.nl
Ik vind dit ding... apart niet perse lelijk, maar ook niet mooi. De motor is wel gaaf die had in de jaren 70 deze specs:quote:Manufacturer: Maserati Type: 90° V-8, DOHC 16 valves total, 2 valves per cylinder Main bearings: 5 Bore × stroke: 94.00mm × 85.00mm Bore/Stroke ratio 1.11 Displacement: 4719 cc Compression ratio: 8.50:1 Fuel system: 4 We 42 DCNF/14 carbs Aspiration: Normal Catalytic Converter: None Max. output: 310.0 HP @ 6000 rpm Max. torque: 460.0 Nm @4200 rpm |
PeuRac | donderdag 20 april 2006 @ 12:35 |
Hele gave details 
maar het totaal |
BoJo | donderdag 20 april 2006 @ 12:41 |
Ik vind hem wel stoer... |
MikeyMan | donderdag 20 april 2006 @ 12:41 |
Ding is mooi van lelijkheid...
Maar waar gaan ze zo'n serie maserati-motoren vandaan halen? En waarom maserati... Lijkt me niet de meest betrouwbare keuze... |
BoJo | donderdag 20 april 2006 @ 12:48 |
quote:Op donderdag 20 april 2006 12:41 schreef MikeyMan het volgende:Ding is mooi van lelijkheid... Maar waar gaan ze zo'n serie maserati-motoren vandaan halen? En waarom maserati... Lijkt me niet de meest betrouwbare keuze... als er een honda, vw of bmw oid. in had gezeten dan zou hij mij vies tegenvallen |
M5 | donderdag 20 april 2006 @ 12:51 |
quote:Op donderdag 20 april 2006 12:41 schreef MikeyMan het volgende:Maar waar gaan ze zo'n serie maserati-motoren vandaan halen? En waarom maserati... Lijkt me niet de meest betrouwbare keuze... Gewoon nieuw maken? Dat lijkt me niet zo'n probleem hoor. |
Mukie | donderdag 20 april 2006 @ 12:53 |
Apart is hij zeker, maar mooi? Daar ben ik nog niet over uit.  |
t0n | donderdag 20 april 2006 @ 13:03 |
ding doet me denken aan 'n golfslag bad. |
Alexxxxx | donderdag 20 april 2006 @ 13:05 |
Panoz achtig, erg gaaf  |
t0n | donderdag 20 april 2006 @ 13:05 |
ook beetje Tuscan achtig. |
Tjabbo | donderdag 20 april 2006 @ 13:10 |
quote: Kruissing tussen een Tuscan en een Viper vond ik op het eerste gezicht.  |
Kluupkluup | donderdag 20 april 2006 @ 13:11 |
Hij doet me denken aan een Hyundai Coupe  |
MouseOver | donderdag 20 april 2006 @ 13:22 |
Erg gave lijnen 
Ik zou hem graag eens in het echt zien.. ben bang dat de kans daarop niet zo heel groot is. |
Sjoewe | donderdag 20 april 2006 @ 13:26 |
Wat een freakshow op wielen  |