quote:
Faralli & Mazzanti zijn bekend als restaurateurs van klassieke auto’s. De Antas V8 is de eerste door het bedrijf zelf ontworpen en gebouwde auto. De motor van deze 2+2 is een oude Maserati V8.
De Faralli & Mazzanti Antas V8, zoals deze verschijning officieel heet, is geheel ontworpen en geconstrueerd door een restaurateur uit het Italiaanse Pisa. De makers melden trots dat bij het creëren van deze auto geen computer te pas is gekomen. Sportauto’s uit de jaren ’60 hebben gediend als inspiratie. Ook voor de naam is een duik in het (diepe) verleden gedaan: Antas is het Etruskische woord voor adelaar. De Etrusken woonden enige honderden jaren voor Christus in Noord-Italië.
De Antas V8 is voorzien van een hypermoderne aluminium carrosserie en een oude Maserati V8 met carburateurs en een vermogen van 310 pk. Deze krachtbron zijn we eerder tegengekomen in de Ghibli en de Bora uit het begin van de jaren ’70. De Antas V8 kan er in zo’n vijf seconden mee van 0 naar 100 en er wordt een topsnelheid beloofd van meer dan 270 km/u. De Atas is 4,75 meter lang, 1,78 meter breed en 1,20 meter hoog.
Faralli & Mazzanti gaat de Antas V8 in serie bouwen. Op de optielijst staan een fluwelen doek, die dient als hoes voor de auto. Daarop is een zilveren plaat bevestigd met het serienummer. Ook krijgt de eigenaar een dvd waarop de totstandkoming van zijn auto te zien is.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bron:
www.autoweek.nlIk vind dit ding... apart
![]()
niet perse lelijk, maar ook niet mooi. De motor is wel gaaf die had in de jaren 70 deze specs:
quote:
Manufacturer: Maserati
Type: 90° V-8, DOHC 16 valves total, 2 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore × stroke: 94.00mm × 85.00mm
Bore/Stroke ratio 1.11
Displacement: 4719 cc
Compression ratio: 8.50:1
Fuel system: 4 We 42 DCNF/14 carbs
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: None
Max. output: 310.0 HP @ 6000 rpm
Max. torque: 460.0 Nm @4200 rpm