Open NK StockCar Sint MaartenOp een fris briesje na was het uitstekent weer voor het Open NK StockCar F1 te Sint Maarten. Maar liefst 66 Stockcars vochten om deze titel. Tussen de rodeo, 4 cillinders (Super Rodeo's) en kevers door probeerden alle 66 coureurs één van de (volgens mij) 36 startplaatsen van de finale te bemachtigen. Al met al een mooi schouwspel, waar ik met veel plezier naar gekeken had.
Alle 5 Engelse courreurs hebben vandaag niet goed gereden en zijn niet in positieve zin opgevallen met hun prestaties. Wie wel opvielen waren de Nr. 2 Toon Vronik, Nr. 26 Jan van der Iest Nr. 35 Fred Hink, Nr. 43 Haye Dijkstra, Nr. 540 Job Hondert en de nieuwe open Nederlandse kampioen Stockcar F1 Nr. 32 Axel Nijs.
De finale begon met een sterke Vronik op kop, achtervolgt door Fred Hink en Haye Dijkstra. Na wat stuiver gewissel om het eerste, tweede en derde plek kregen beide Haye en Fred een lekkeband, waarna Axel Nijs de achtervolging op Vronik inzette. Deze kreeg (volgens mij door Nijs) ook een lekke band waarna Nijs op een eerste plaats afstreefde. Het tweede plaatsje was volgens de organisatie voor Job Hondert, maar volgens mij en vele anderen in het publiek was Jan van der Iest degene die dit plaatsje bezitte, vooral omdat het al vaker deze dag voorkwam dat de uitslagen niet naar werkelijkheid waren, was er nog veel commotie over. Hoe dit is afgelopen is mij verder niet bekend want ik ben op huis aangezet.
Al met al een top dag met mooie racerij. Helaas wat probleempjes met de responders en computers die de klasseringen moeten bepalen, zulk iets moet gewoon goed zijn. Verder ging alles weer behoorlijk vlot en ben ik volgend jaar, als het lukt, weer van de partij.
Nr. 32 Axel Nijs (op zijn achterwielen)
![]()
En nog een willekeurig fototje.
![]()
Geen recente foto's inderdaad, maar ik ben geen fotograaf.