Kartoffelpuffer!quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:21 schreef Klonk het volgende:
erg lekker
geschilde aardappels raspen, uitje snipperen geheel in een kom, wat bloem en 2 eieren erbij en wat spekblokjes mengen tot een lekker papje en dan in een koekepan er kleine pannenkoekjes van bakken, lekker hartig
Appelkompott is toch gewoon appelmoes met stukjes? Ik maak mijn zelfgemaakte appelmoes altijd grof.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:26 schreef Klonk het volgende:
oeh, die zelfgemaakte appelmoes erbij ga ik idd eens proberen, of mischien nog lekkerder met appel kompott (kom alleen ff op het duitse woord)
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:42 schreef Curiosity het volgende:
Voor de monchou aardappels, op verzoek van nectarientje.
Deze dus, anders snapt niemand hetquote:Op donderdag 20 april 2006 22:14 schreef Curiosity het volgende:
krielaardappeltjes in een MonChou saus
1 kilo geschrapte krielaardappeltjes
1 dunne prei klein geneden
1 dl melk
100 gr Mon Chou
peper en zout
20 gr boter
1 el fijngehakte bieslook
Kook de krieltjes in 15 minuten met wat zout gaar. Laat de boter smelten in een steelpan en laat hierin de prei zachtjes 5 minuten bakken. Schenk de melk erbij en over kruimel de Mon Chou erboven. Laat de Mon Chou al roerende smelten. Breng de saus op smaak met zout en peper, Giet de aardappeltjes af en stoom ze droog. Doe de aardappeltjes in een schaal en schep de saus erdoor, Strooi er tot slot de fijngehakte bieslook over,
Bovenstaand recept is voor 4 personen. Het is een bijgerecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |