abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6056867
Ik ben ook naar Minority Report geweest, maar ik vond de commotie rondom deze film een beetje overdreven...Zo goed is het verhaal ook weer niet. Het is echt zo'n verhaal dat je denkt..."hmm, in het echt zou heel toekomst flash-forward troep nooit zo mooi uitgepakt zijn"

Soort "wat-was-er-eerder-het-kip-of-het-ei-verhaal"
Maar ik zal verder niks over het verhaal zeggen, anders ben je meteen weer een spoiler ofzo

pi_6056949
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 09:22 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

De film is 1 grote gatenkaas:(
aangezien er heel veel fouten inzaten ga ik ze niet allemaal opnoemen.

Misschien nog een 'kleintje'. Op het moment dat de moord met John als dader uit de houtsnijmachine komt, is het een bruin balletje...een moord met voorbedacht rade. John weet niet waarom hij de man wil vermoorden en gaat dat juist uitzoeken door de man te gaan zoeken. Vlak voordat de moord daadwerkelijk plaatsvind weet John nog steeds niet wie de man is en wil hem ook zeker niet vermoorden. Tot de man over zijn zoontje begint en John boos wordt en uiteindelijk gaat de man dood. Dit lijkt mij meer op een 'passion crime' zoals aan het begin van de film, aangezien de woede bij John 1 minuut daarvoor begint...

Maarja

dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:23:56 #128
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6057288
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 14:57 schreef flubbertje het volgende:

[..]

Misschien nog een 'kleintje'. Op het moment dat de moord met John als dader uit de houtsnijmachine komt, is het een bruin balletje...een moord met voorbedacht rade. John weet niet waarom hij de man wil vermoorden en gaat dat juist uitzoeken door de man te gaan zoeken. Vlak voordat de moord daadwerkelijk plaatsvind weet John nog steeds niet wie de man is en wil hem ook zeker niet vermoorden. Tot de man over zijn zoontje begint en John boos wordt en uiteindelijk gaat de man dood. Dit lijkt mij meer op een 'passion crime' zoals aan het begin van de film, aangezien de woede bij John 1 minuut daarvoor begint...

Maarja

Idd, dat viel mij ook op. Maar ik kon me er niet egt aan storen. Vond het gewoon een geweldige film.
pi_6057442
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 14:47 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

kerel...heb je die film wel gezien? Er zitten gewoon essentiele fouten in die film waardoor de hele verhaallijn niet klopt!! Als ik naar een film kijk wil ik wel dat er een beetje verhaal inzit...en niet dat de hoofdlijn na een tijdje gewoon niet meer klopt. Als dat zo is erger ik me er enorm aan. Ik snap ook niet waarom iedereen het zo'n geweldige film vindt...ik denk gewoon dat die film zoals eerder al gezegd gewoon over-hyped is.

jawel hoor, heb hem gister gezien..ik vond hem ook niet super maar wel erg goed, daarbij ga nog steeds naar de bioscoop om vermaakt te worden en niet om halstarrig naar fouten uit te kijken. Er zitten idd wat dubieuze elementen in maar ik vond ze niet van dien aard dat ik daar niet overheen kan kijken. Ik heb ook nergens gelezen dat Spielberg met deze film de pretentie heeft een waarheidsgetrouw beeld te scheppen van het jaar 2054. Het is een commercieele film geen documentaire.
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:38:44 #130
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6057466
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 14:57 schreef flubbertje het volgende:
Tot de man over zijn zoontje begint en John boos wordt en uiteindelijk gaat de man dood. Dit lijkt mij meer op een 'passion crime' zoals aan het begin van de film, aangezien de woede bij John 1 minuut daarvoor begint...

Maarja

aan de andere kant, John had toch wel al gedachten om als hij de kidnapper van z'n zoontje zou vinden hem te vermoorden?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:43:44 #131
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_6057540
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:36 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

jawel hoor, heb hem gister gezien..ik vond hem ook niet super maar wel erg goed, daarbij ga nog steeds naar de bioscoop om vermaakt te worden en niet om halstarrig naar fouten uit te kijken. Er zitten idd wat dubieuze elementen in maar ik vond ze niet van dien aard dat ik daar niet overheen kan kijken. Ik heb ook nergens gelezen dat Spielberg met deze film de pretentie heeft een waarheidsgetrouw beeld te scheppen van het jaar 2054. Het is een commercieele film geen documentaire.

ik snap ook wel dat het science fiction is en dat alles niet helemaal echt hoeft te zijn. Maar als het belangrijkste gedeelte het verhaal gewoon heel slecht in elkaar zit, dan maakt het niet uit of het een SF of wat voor een soort film dan ook is. Als de verhaallijn niet klopt kan ik me niet vermaken om een film...en daar ga ik tenslotte ook voor naar de bios.

om toch ook wat positiefs over de film te zeggen...wat dat heb ik volgens mij nog niet gedaan

heel klein spoilertje

De theme song van Cops is in het jaar 2054 nog steeds Bad Boys
en al die doorzichtige computerschermpjes en andere technologische speeltjes zagen er wel strak uit Om die dingen heb ik me nog wel een beetje kunnen vermaken hoor

[Dit bericht is gewijzigd door Pistol_Pete op 01-10-2002 15:45]

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:44:36 #132
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_6057556
foute knopje geduwd...wou ff foutje wegediten maar drukte op quote
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_6057645
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:43 schreef Pistol_Pete het volgende:

heel klein spoilertje

De theme song van Cops is in het jaar 2054 nog steeds Bad Boys
en al die doorzichtige computerschermpjes en andere technologische speeltjes zagen er wel strak uit Om die dingen heb ik me nog wel een beetje kunnen vermaken hoor

nog een spoilertje:

Wat dacht je van de serialverpakking met bewegende animatie erop en de tijdschriften met bewegende beelden op de cover?
Om maar te zwijgen over de holodeck-achtige vermaakruimtes.. dat zou pas echt vet zijn!

So pardon me while I burn and rise above the flame.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 16:35:54 #134
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_6058311
quote:
SPOILER
Waarom komen op het eind van de film alle collega's van John opdraven voor een moord die nooit zou gaan gebeuren. Ze losten toch alleen maar toekomstige moorden op. Zijn baas pleegt duidelijk zelmoord...dus wat is het nut van het team van precrime agenten om op te komen draven...ze stoppen ook niet de zelfmoord
SPOILER

Iets beter opletten, hij zou eerst gewoon john vermoorden. John begint te lullen dat ie een keuze heeft. En hij besluit zelfmoord te plegen. Net als dat john eerder besloot crow niet te vermoorden. Dus dit is absoluut geen fout.

Trouwens met het pistool zit je ook fout, dat neemt ie wel gewoon mee. Als agatha opstaat en hij haar vast pakt neemt ie ze pistool mee van de balie. Op de balie zie je ook geen pistool meer liggen.

Met die fouten valt het dus wel mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 01-10-2002 16:44]

pi_6058441
quote:
In het begin van de film wordt gezegd dat de agenten zoals John niet bij de precogs mogen komen. Toch wil Withworth graag een bij de precogs komen. Eerst zeg John dat niemand er mag komen zelfs hij niet...vervolgens loopt Withworth naar de deur en krijgt een negatieve oog-scan. Vervolgens probeert John het en hij heeft gewoon een positieve oogscan
Mwah, dat vind ik als fout nogal meevallen eigenlijk. Hij kan bijvoorbeeld best technisch gezien toegang hebben om in geval van nood te kunnen ingrijpen.
quote:
Wat verder in de film gaat John terug om precog Agatha vanuit het precrime center ontvoeren om informatie te downloaden vanuit haar. Ondanks dat hij nieuwe ogen heeft komt hij binnen, door zijn oude ogen voor de oogscan te houden. Waarom is John nog niet verwijderd uit het systeem, hij wordt tenslotte gezocht door zijn eigen mensen? Hoe is hij helemaal bij de precogs gekomen, ondanks dat zijn gezicht er zwaar beroerd uitzag door de kininjectie kon je duidelijk zien dat het John was. Hij moet dus eigenlijk al 100 keer zijn aangehouden of zo voordat hij ook maar bij de precogs kon komen

Da's een overblijfsel uit het boek, wat inderdaad niet goed is omgezet naar het aangepaste verhaal voor de film.

Overigens kan ik het boek(je) ook erg aanraden. Ga wel eerst de film kijken. Het verhaal in het boek is namelijk een tandje complexer, en steekt m.i. beter in elkaar dan het plot wat ze voor de film gebruikt hebben.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 17:37:11 #136
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_6059182
Topfilm!
Down[br]Under
pi_6060705
Gister geweest en tja...... Toch jammer dat SS de film heeft geregisseerd. Allez ziet er fantastisch uit, maar ook zo nep. Het slaat allemaal nergens op, van de cellen in de gevangenis tot die interactieve beeldschermen en die geinige spinnen. En vooral het einde is zooooo uitleggerig. Jammer had leuk geweest kunnen zijn, maar voor die 3 scenes vond ik het niet nodig om 2,5 uur te kijken
Klootzak, your's truly
pi_6060796
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:07 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

[..]

"jammer"? kijk meer uit naar nieuwe Europese films van hem dan de dingen die hij de laatste tijd in Hollywood deed (al was Starship Troopers wel erg goed...)

ja ok maar qua budget zal hij het met minder doen.

Het is jammer ook jammer dat hij bv. met Hollow Man niet vrij spel kreeg om te doen wat hij wou (wat uiteindelijk dus aan de film te zien was)

dinsdag 1 oktober 2002 @ 21:19:18 #139
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_6062765
Eerse helft van de film vind ik een beetje veel overdreven. Wel leuk om te kijken maar meer niet. De tweede helft is nog steeds wat overdreven, maar wel al een beter verhaal.
G'day mates, I'm in Australia!!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 oktober 2002 @ 00:34:26 #140
862 Arcee
Look closer
pi_6066284
Boeiend van minuut tot minuut. Intrigerend en intelligent. Wat een goed verhaal. Hoe bedénk je zoiets in vredesnaam? Prachtig.

Eén van de allerbeste films van dit jaar.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 01:31:14 #141
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6066773
Spoiler vragen:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Waarom wilde Lamar van Anderton af?
Hoe konden de pregoss zien dat Anderton crow doodde als Anderton crow nog helemaal niet kende op dat moment?
Speelde de happy end zich af in Andertons hoofd?
.
.
.
.
.
.
.
.
.

He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 oktober 2002 @ 01:44:00 #142
862 Arcee
Look closer
pi_6066891
Spoiler antwoorden:

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Waarom wilde Lamar van Anderton af?
- Omdat Anderton op zoek was naar de missende voorspelling over de moord op Anne Lively.

Hoe konden de pregoss zien dat Anderton crow doodde als Anderton crow nog helemaal niet kende op dat moment?
- Als ik die vraag lees denk ik: wat een fantastische film vond ik dit toch. En hoe konden de precogs (van 'cognitive') dat zien? Tsja, daar zijn het precogs voor.

Speelde de happy end zich af in Andertons hoofd?
- Nee, ik denk in die van Steven "Happy End" Spielberg.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 01:51:38 #143
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6066962
Mega-Spoiler Antwoord:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ze konden zien dat er een keten van gebeurtenissen gestart was die zou leiden tot de dood van Crow. Die gast, ben naam ff kwijt (die zelfmoord op het einde iig), had het plan bedacht om Anderton Crow te laten vermoorden, vanaf toen konden de precogs dat zien waarschijnlijk. Dit is ook waarom de moord van Anderton geen moord uit passie (rode bal) was maar moord met voorbedachte rade. Het was dan wel niet bedacht door hemzelf, maar gepland door een ander...

Tenminste... dit is mijn kijk erop...

.
.
.
.
.
.
.
.
.

pi_6077883
quote:

Hoe is hij helemaal bij de precogs gekomen, ondanks dat zijn gezicht er zwaar beroerd uitzag door de kininjectie kon je duidelijk zien dat het John was.

Ach, dat is gewoon het Batman/Zorro effect

Verder vond ik het wel een goeie film. Ik stoorde me niet zo aan de 'foutjes' en heb me zeer zeker vermaakt. Maar ieder z'n smaak. Zo viel ik bijna in slaap bij LOTR

woensdag 2 oktober 2002 @ 21:31:02 #145
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6078841
Die auto's zijn van een slechte kwaliteit trouwens, als je in 1x de achterraam eruit kunt trappen.

trouwens, dat pre-crime was alleen in 1 stad, ik neem aan dat moordenaars gewoon zijn verhuist naar een andere staat.

He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  woensdag 2 oktober 2002 @ 22:12:14 #146
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6079711
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:31 schreef Uncle_Eric het volgende:
Die auto's zijn van een slechte kwaliteit trouwens, als je in 1x de achterraam eruit kunt trappen.

trouwens, dat pre-crime was alleen in 1 stad, ik neem aan dat moordenaars gewoon zijn verhuist naar een andere staat.

Maar niet hun slachtoffers
  woensdag 2 oktober 2002 @ 22:14:12 #147
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6079754
Maar PreCrime mag alleen opereren in die ene stad. En ze zien dus alleen de moorden, die er niet meer zijn.

Wat me opviel, dat Agatha die al jaren in een melkbadje ligt, toch goed kan lopen. Die spieren moeten verslapt zijn.

woensdag 2 oktober 2002 @ 22:23:32 #148
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6079958
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:14 schreef Uncle_Eric het volgende:
Maar PreCrime mag alleen opereren in die ene stad. En ze zien dus alleen de moorden, die er niet meer zijn.

Wat me opviel, dat Agatha die al jaren in een melkbadje ligt, toch goed kan lopen. Die spieren moeten verslapt zijn.

Vond jij haar goed lopen dan? Ik niet... ze hing constant aan Tom Cruise, die moest haar ondersteunen... tog
  woensdag 2 oktober 2002 @ 22:24:46 #149
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6079987
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:23 schreef Gorro het volgende:

[..]

Vond jij haar goed lopen dan? Ik niet... ze hing constant aan Tom Cruise, die moest haar ondersteunen... tog

Ja, maar als jij, wat was het, 6 jaar niet loopt kun je niet zo snel vooruit komen.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 22:35:58 #150
12621 tcr
*nix 4ever
pi_6080289
quote:

[..]

De film is 1 grote gatenkaas:(
aangezien er heel veel fouten inzaten ga ik ze niet allemaal opnoemen. Maar zelfs bij de eerste keer MR kijken viel dit me op:

Waarom komen op het eind van de film alle collega's van John opdraven voor een moord die nooit zou gaan gebeuren. Ze losten toch alleen maar toekomstige moorden op. Zijn baas pleegt duidelijk zelmoord...dus wat is het nut van het team van precrime agenten om op te komen draven...ze stoppen ook niet de zelfmoord

Sliep je? Je hoorde toch wat John zei: Zijn baas kende de toekomst (hij ging John vermoorden), dus hij KON HET VERANDEREN. Dat deed die dus door zelfmoord te plegen....

[edit]
iemand was me voor, maar ik zag het staan en moest er even tussenspringen.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door tcr op 02-10-2002 22:41]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')