quote:Nou ja maar wel geloofwaardig inderdaad, Een ander punt is b.v. dat ze door de foute scan vlak voor de goede scan prima hadden kunnen afleiden dat john nu yakatomo ofzo was en op die manier dus achter hem aan konden gaan. En hoe je nu opeens uit dat bassin kan ontsnappen.. En zo waren er nog wel een paar puntjes.
Op zondag 29 september 2002 14:41 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Ja, als het niet kon dan had er ook geen film geweest hè?
Het moet wel een beetje leuk blijven allemaal hoor, het is fictie.
Maargoed ik heb me prima vermaakt.
quote:Idd en heeft niks te maken dat je erbij moet nadenken. Ik vond de film deprimerend en het sprak me gewoon niet aan. Bovendien is het een saaie film.
Op zondag 29 september 2002 12:35 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
12 Monkeys een kutfilm?
quote:Dan volg je gewoon een paar richtlijnen op:
Op donderdag 26 september 2002 09:37 schreef Duiveltja het volgende:
Ik doe niet moeilijk, ik vraag gewoon naar wat de beste bios is en waar geen irri volk komt...
- Ga nooit op woensdag (gezinnen met koters zijn vrij)
- Ga nooit in het weekend (Breezer-koters zijn vrij , weekend is sowieso duurder bij Pathé)
- En als het je niet uitmaakt, ga gewoon overdag
quote:Ah, je bent dus meer een non-stop actie liefhebber...
Op zondag 29 september 2002 19:23 schreef Uncle_Eric het volgende:[..]
Idd en heeft niks te maken dat je erbij moet nadenken. Ik vond de film deprimerend en het sprak me gewoon niet aan. Bovendien is het een saaie film.
Achjah, zal mij het verrotten...
Ik ben gisteren erheen geweest, en alleen visueel is de film al een parel, en qua verhaal zat ie op een paar details na sterk in elkaar.
Aanrader, en ZEKER de aanschaf van een shiny piece o' plastic waard :
Een omschrijving die misschien wel het meeste past bij Minority Report is: 'Meesterlijk slimme SF-thriller'. Het is 2054 en wat ik zo'n leuk gegeven vind, is wel dat er een enorm aantal onderzoekers bezig zijn geweest te verzinnen hoe de wereld er in dat jaar uit zal zien. Spielberg is er fenomenaal in geslaagd een futuristische wereld te creeëren, maar aan de andere kant toch een heel menselijke: het alledaagse leven, de (voor ons) moderne snufjes die zijn geintegreerd in de maatschappij. Zoals een oude vrouw die zegt: 'All you have to do is download it'.
Anderton (Cruise) parkeert zijn auto tegen het raam van z'n huis, deze gaat vanzelf open, Cruise stapt uit en de auto zit (Als een nieuwe metro in Parijs) vastgeklikt aan het raam. Als Tom doorloopt roept ie dat de lichten aan moeten, heeft videofilms van zijn vrouw en kind in 3D, (dat nog niet perfect is geëvolueerd), maar aan de andere kant is het gewoon een oridinair troepje bij 'm in huis.
Als Anderton een oogoperatie dient te ondergaan, gebeurd dit in een duister buurtje in een donkere, niet optimaal hygiënische kamer, maar de 'oogtechniek' die er gehanteerd wordt is in onze termen hypermodern, klaarblijkelijk is het in 2054 zo normaal als voor ons naar de kapper gaan, en dát idee vind ik fantastisch uitgewerkt in alle situaties.
Spielberg heeft ervoor gekozen de film niet te smooth eruit te laten zien, maar een beetje 'pixelig' en de blauw-grijs tinten die constant te zien zijn creeëren een mooie futuristische sfeer.
Tom Cruise speelt zeer overtuigend John Anderton, die gelooft in het 'perfecte' Pre-Crime systeem dat ervoor gezorgd heeft Washington DC de afgelopen jaren moord-vrij te houden. Zijn vertrouwen en zijn baan lost op in rook, zodra het systeem hém aanwijst als volgende aankomende moordenaar.
Vanaf dat moment begint het spektakel pas echt: Briljante ontsnappingspogingen, originele achtervolgingen, mooi neergezette dialogen en ook een aantal humoristische momenten op z'n Spielberg's.
Van elke situatie wordt optimaal gebruik gemaakt.
Bijvoorbeeld het feit dat Anderton's belagers feitelijk de dag ervoor nog collega's waren opent de mogelijkheid dat Cruise, die een ex-werkpartner bijna laat vallen zodat deze aan een balkon hangt, zegt: 'Heb je je goed vast?'
Het plot kwam voor mij als een welkome verrassing, aangezien ik gehoord had dat het wat aan de zoete kant zou eindigen, hetgeen overigens ook gebeurd in de laatste seconden. Wat daarvoor plaatsvindt is fantastisch verzonnen.
Een complexe ontknoping waar Spielberg de kijker laat denken, maar terwijl er een moment van peinzen is gaat het plot in vogelvlucht door: heerlijk, briljant.
Spielberg op z'n best, en de samenwerking met Cruise mag van mijn part vaker plaatsvinden.
Dat de eindshots zeer kleffig te noemen zijn, maakt me niets uit. Dat doet Spielberg enigszins vaak. (een Schindler's List en Saving Private Ryan daargelaten ;-) ).
---SPOILER---
Hij doet de bizarre oogoperatie om niet herkend te worden door alle scanners en vervolgens komt ie binnen in de "tempel" door zijn eigen oog voor de scanner te houden. DUH! Als ik ziek ben blokkeren ze mijn pas al op mijn werk. Te stom voor woorden dat ie nog gewoon binnen mag van het systeem. Later in de film zit ie in de gevangenis en dan komt zijn vrouw er alsnog binnen met zijn oog. Goeie security in de toekomst
quote:Niet logisch maar wel errug dramatisch
Op maandag 30 september 2002 16:32 schreef Ceriel het volgende:
Ja, idd, dat vond ik ook een beetje raar.
Nog een foutje was is dat hij zijn oog op een orgel legt en deze prompt begint te spelen op die toon.
Zó zwaar kan een oog toch niet zijn...
Whaaaaaaaaaaaaa... .
.
.
Was het net even toegankelijker geworden denk ik.
quote:die meneer heeft het jammer genoeg gehad met hollywood en komt weer in Nederland films maken
Op maandag 30 september 2002 18:05 schreef Carlitos het volgende:
Vond het aardig, maar ik ben het eens met degene die zeggen dat Paul Verhoeven beter met deze film had om gegaan, dan had het meer de Total Recall/StarshipTroopers effect gehad.
een absolute afrader voor wie er nog over nadenkt om ernaar toe te gaan. Het geld voor het bioskaartje kun je net zo goed meteen weggooien. Ik vond het nog een geweldige prestatie van mezelf dat ik deze film helemaal heb kunnen uitzitten. De film is zeer slaapverwekkend er zit geen enkele vorm van spanning in en er zitten ook nog eens heel veel fouten in. Ook de acteerprestaties zijn zeer matig.
3/10 omdat de special effects af en toe nog wel aardig zijn
quote:gezien de vele lovende kritieken ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat meer onderbouwing van deze afkraak sessie....
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:36 schreef Pistol_Pete het volgende:
wat een waardeloze film![]()
een absolute afrader voor wie er nog over nadenkt om ernaar toe te gaan. Het geld voor het bioskaartje kun je net zo goed meteen weggooien. Ik vond het nog een geweldige prestatie van mezelf dat ik deze film helemaal heb kunnen uitzitten. De film is zeer slaapverwekkend
er zit geen enkele vorm van spanning in en er zitten ook nog eens heel veel fouten in. Ook de acteerprestaties zijn zeer matig.
3/10 omdat de special effects af en toe nog wel aardig zijn
quote:"jammer"? kijk meer uit naar nieuwe Europese films van hem dan de dingen die hij de laatste tijd in Hollywood deed (al was Starship Troopers wel erg goed...)
Op maandag 30 september 2002 20:16 schreef Duiveltja het volgende:[..]
die meneer heeft het jammer genoeg gehad met hollywood en komt weer in Nederland films maken
quote:De film is 1 grote gatenkaas:(
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:43 schreef ForrestX het volgende:[..]
gezien de vele lovende kritieken ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat meer onderbouwing van deze afkraak sessie....
ohja..'t kunnen SPOILERS zijn voor wie de film nog niet gezien heeft
Wanneer John naar het hotel gaat waar hij zijn toekomstige moord gaat plegen op Crow bedreigd hij eerst de receptionist van het hotel met zijn pistool. Dan wordt Agatha helemaal panisch en gaat hij haar achterna. John laat wel zijn pistool op de balie liggen...maar hoe kan hij crow dan vermoorden zonder pistool
edit...clarke in crow veranderd...zat nog teveel aan rydercup te denken
In het begin van de film wordt gezegd dat de agenten zoals John niet bij de precogs mogen komen. Toch wil Withworth graag een bij de precogs komen. Eerst zeg John dat niemand er mag komen zelfs hij niet...vervolgens loopt Withworth naar de deur en krijgt een negatieve oog-scan. Vervolgens probeert John het en hij heeft gewoon een positieve oogscan
Wat verder in de film gaat John terug om precog Agatha vanuit het precrime center ontvoeren om informatie te downloaden vanuit haar. Ondanks dat hij nieuwe ogen heeft komt hij binnen, door zijn oude ogen voor de oogscan te houden. Waarom is John nog niet verwijderd uit het systeem, hij wordt tenslotte gezocht door zijn eigen mensen? Hoe is hij helemaal bij de precogs gekomen, ondanks dat zijn gezicht er zwaar beroerd uitzag door de kininjectie kon je duidelijk zien dat het John was. Hij moet dus eigenlijk al 100 keer zijn aangehouden of zo voordat hij ook maar bij de precogs kon komen
Waarom komen op het eind van de film alle collega's van John opdraven voor een moord die nooit zou gaan gebeuren. Ze losten toch alleen maar toekomstige moorden op. Zijn baas pleegt duidelijk zelmoord...dus wat is het nut van het team van precrime agenten om op te komen draven...ze stoppen ook niet de zelfmoord
er zijn me er wel meer opgevallen...maar die ga ik nu niet allemaal hier neerzetten...ik word er alleen maar droevig van nu ik me weer besef wat voor een WAARDELOZE film ik gisteren gezien heb. Ik zeg niet snel dat iets heel erg slecht is...dus dit is echt oprecht
misschien moet je maar eens op moviemistakes.com kijken...daar staan nog wel meer fouten denk ik zo
wie er nog heen gaat...veel plezier...en val niet in slaap
[Dit bericht is gewijzigd door Pistol_Pete op 01-10-2002 14:56]
quote:als je op deze manier naar films kijkt ben ik wel benieuwd welke film je dan wel goed vind..
Op dinsdag 1 oktober 2002 09:22 schreef Pistol_Pete het volgende:[..]
De film is 1 grote gatenkaas:(
quote:kerel...heb je die film wel gezien? Er zitten gewoon essentiele fouten in die film waardoor de hele verhaallijn niet klopt!! Als ik naar een film kijk wil ik wel dat er een beetje verhaal inzit...en niet dat de hoofdlijn na een tijdje gewoon niet meer klopt. Als dat zo is erger ik me er enorm aan. Ik snap ook niet waarom iedereen het zo'n geweldige film vindt...ik denk gewoon dat die film zoals eerder al gezegd gewoon over-hyped is.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:32 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
als je op deze manier naar films kijkt ben ik wel benieuwd welke film je dan wel goed vind..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |