quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, maar het is wel moeilijk, ik vind dus Octopus zeer ondergewaardeerd stukje eten.
Ik eet dan dus ook vaker deze achtarm dan kreeft.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Is er eigenlijk verschil tussen octopus en de inktvis waar van ze Calemaris maken?
Vroeg ik mij af of iemand nog lekkere recepten voor deze dieren weet en eventueel nog andere tips e.d. heeftquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
twee heel verschillende beesten
Octopus
Pijlstaart intvis (calamaris)
Zeg Piet,quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Octopus beetje tegen een rots slaan om te malsen, of gewoon invriezen.
Koken, tot gaar, aan stukjes snijden, citroensap, olijfolie, verse peterselie, gedroogde tomaatjes, kappertjes.
Een verrukkelijke salade.
Dan kook je het toch echt te lang, het verschil tussen precies goed en rubber-city is heel erg klein.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:48 schreef Fatality het volgende:
ik vind ze zo rubberig
dat is net zoiets als zeggen dat je niet van biefstuk houdt omdat die taai zijnquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:48 schreef Fatality het volgende:
ik vind ze zo rubberig
Zeekat, of Sepiaquote:Op woensdag 19 april 2006 00:20 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Dan kook je het toch echt te lang, het verschil tussen precies goed en rubber-city is heel erg klein.
Overigens, wat is dan eigenlijk een cuttlefish, die hebben zo'n kalkbot in zich die je altijd aan je parkiet voert.
ieeeeuw...quote:Op woensdag 19 april 2006 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Alternatieve (en veel lekkerder dan gefrituurde ringen) manier voor pijlstaartinkvis bereiden:
Op zijn tunesisch, recept van de moeder van een vriend van mij
De beesten ontkoppen, de inhoud van de tube geheel verwijderen (als je verse hebt, ook de inkt), schoonspoelen en de tube even apart koken in wat water, zodat ook al het vet eruit verdwijnt.
De tentakels kleinsnijden, mengen met een verkruimeld hardgekookt eitje, geraspte kaas en verse peterselie, wat bieslook evt wat andere groene kruiden als basilicum en knoflook, peper, zout,
Olijfolie in een braadpan en de beesten aanbraden. Blik tomaten, blaadje laurier en kappetjes erbij, scheut rode wijn en lekker laten sudderen tot moddergaar.
Serveren met rijst.
Op zijn Dalmatisch (recept van Tante Mara)
De inhoud van de tubes verwijderen maar de inktzak apart houden en de kop laten zitten, is ff een truukje wat ik zo niet in tekst kan uitleggen. Beesten schoonspoelen en droogdeppen, kruiden met zout en peper. Bakken in Olijfolie tot ie mooi bruint vuur laagzetten, en dan de inkt toevoegen en wat knoflook, wat water erbij (beetje) en de beestjes nog ff sudderen.
Serveren met wat stukken citroen en hompen brood en salade
klinkt uitstekend, ga dit zeker eens proberen !quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:54 schreef Byte_Me het volgende:
zelfbedacht recept:
ui en knoflook fruiten in olijfolie
mosselen, noorse garnalen, octopus en calamaris toevoegen
goed doorroeren, niet echt bakken, gaat meer om het mengen van de smaken
visbouillon en tomato frito erbij, zachtjes laten pruttelen en indikken
op smaak brengen met oestersaus, peper en zout
tagliatelli koken
op het laatste moment nog wat creme fraiche door de saus roeren
zalig.
ja nouja ik heb dan ook maar 1 keer inktvis gehadquote:Op woensdag 19 april 2006 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat is net zoiets als zeggen dat je niet van biefstuk houdt omdat die taai zijn
laat me weten hoe het bevaltquote:Op woensdag 19 april 2006 11:43 schreef _BassFace_ het volgende:
[..]
klinkt uitstekend, ga dit zeker eens proberen !![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |