quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:13 schreef nienkepien het volgende:
ik ken het, ik en een kennis hebben zelf wel eens kaarten gemaakt en 8 vd 10 keer kwamen we binnen, gewoon een mooi logo erop en proberen maar
Ik neem aan dat Jomanda geen geldig medium is?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:47 schreef jmac het volgende:
De enige officiële: http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm (uitgegeven door de NVJ).
Daarnaast dien je jezelf te accrediteren bij de organisatie van een evenement en als je niet voor een medium werkt kan je die fotopas wel op je buik schrijven.
Verder sluit ik me aan bij 'Zelva'.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Jomanda geen geldig medium is?
En hoe komen freelancers dan aan een kaart?
Dus jij zegt eigenlijk als je geen NVJ kaart hebt.....gewoon zelf maken en hopen op accreditatie?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:47 schreef jmac het volgende:
De enige officiële: http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm (uitgegeven door de NVJ).
Daarnaast dien je jezelf te accrediteren bij de organisatie van een evenement en als je niet voor een medium werkt kan je die fotopas wel op je buik schrijven.
Verder sluit ik me aan bij 'Zelva'.
Ik zeg niet zelfmaken. Irriteer me dood aan mensen die zoiets doen en opeens staan op plekken waar ze niet thuishoren, en daardoor mensen in de weg lopen die hun brood moeten verdienen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
[..]
Dus jij zegt eigenlijk als je geen NVJ kaart hebt.....gewoon zelf maken en hopen op accreditatie?
Dat stuk heb ik ook gelezen, alleen als je kan aantonen dat je hoofdberoep fotojournalist is kom je aan zo'n kaart. Als je alleen ingeschreven staat als free lancer, maar niet met hoofdberoep fotojournalist, heb je geen recht op een kaart. Ook niet als stutenten-lid trouwens.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:50 schreef jmac het volgende:
[..]
![]()
Freelance fotografen zijn normaliter ingeschreven bij de NVF. Daarnaast is een perskaart niet noodzakelijk om je werk uit te voeren, maar soms wel handig. Maar perskaarten worden voor je geregeld als voor een werkgever werkt dus daar hoef je je niet druk om te maken.
NVF-leden
Zelfstandige en freelance fotografen met als hoofdberoep fotojournalist worden als NVF-lid ingeschreven. (je moet bewijzen dat je hoofdberoep fotojournalist is dmv. opdrachtgevers)
Recht op: juridische bijstand, perskaart, deelname aan de defotojournalist.nl, P/F, De Journalist
Contributie: ¤ 294,= per jaar
Informeer jezelf een beetje. Met zo'n officiele fotoperskaart kan je 'bijna' niets. Als je freelancer bent en fotografeert kan je elke organisatie benaderen voor een accreditatie. Daar heb je geen officiele kaart voor nodig. De enige keer dat je eens om zo'n kaart gevraagd wordt is tijdens rellen/calamiteiten e.d.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:16 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
[..]
Dat stuk heb ik ook gelezen, alleen als je kan aantonen dat je hoofdberoep fotojournalist is kom je aan zo'n kaart. Als je alleen ingeschreven staat als free lancer, maar niet met hoofdberoep fotojournalist, heb je geen recht op een kaart. Ook niet als stutenten-lid trouwens.
Die 300 eurozou ik nog overwegen, maar het aantonen van je hoofdberoep wordt een lastige...
![]()
Ergens voor gaan werken. Hobbyfotograafjes met kitlenzen die in de weg lopenquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:07 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
Tijdens evenementen zie je altijd fotografen lopen op plekken waar ik ook graag eens zou willen schieten. Daar moet je dan 99 van de 100 keer een perskaart voor hebben maar....hoe kom je aan zo'n kaart??
Zo gek klinkt het eigenlijk niet, met een BNAFV kaart ben ik ook wel eens achter de hekken terecht gekomen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:13 schreef nienkepien het volgende:
ik ken het, ik en een kennis hebben zelf wel eens kaarten gemaakt en 8 vd 10 keer kwamen we binnen, gewoon een mooi logo erop en proberen maar
Is dat niet de politieperskaart?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:01 schreef Erasmo het volgende:
Liepen hier laatst met de brand ook een paar mensen mee rond, soort van grijskaart om de nek waar in koeienletters PERS 2008 op stond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |