abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:31:39 #126
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37073941
Overal zitten nadelen aan, maar er zijn ongetwijfeld ook voordelen te vinden.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_37074124
Maar als je geen resultaten behaald, ben je niks waard. Althans...zo lijkt het in dat wereldje.
Al doe je goed je best, als het onderzoek niks oplevert, dan is 'alles voor niets' geweest.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 20:45:51 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37074486
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:36 schreef wyccie het volgende:
Maar als je geen resultaten behaald, ben je niks waard. Althans...zo lijkt het in dat wereldje.
Al doe je goed je best, als het onderzoek niks oplevert, dan is 'alles voor niets' geweest.
Inderdaad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_37074646
En hoe staat het met je gelletjes?
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 20:51:08 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37074713
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:49 schreef wyccie het volgende:
En hoe staat het met je gelletjes?
Ik zit een beetje vast omdat mijn baas zonodig een nieuwe HPLC aan de LT-Q wou hangen. Nu hebben we ook een MALDI-TOF maar daar heb ik geen resultaat op. M.a.w. ik ben blind mn experimenten aan het doen, niet handig.
pi_37074785
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zit een beetje vast omdat mijn baas zonodig een nieuwe HPLC aan de LT-Q wou hangen. Nu hebben we ook een MALDI-TOF maar daar heb ik geen resultaat op. M.a.w. ik ben blind mn experimenten aan het doen, niet handig.
Ik weet alleen wat een HPLC is.
pi_37074861
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:36 schreef wyccie het volgende:
Altijd een beetje vreemd dat dat soort onderzoek nooit gepubliceerd wordt.
Dat je dus verband probeert aan te tonen tussen boeken lezen en hartinfarcten en dan blijkt er geen verband te zijn. Dus het wordt niet gepubliceerd. Een paar jaar later denkt iemand: 'Hey, zal er verband zijn tussen boeken lezen en hartinfarcten?" Geen onderzoek over te vinden en dus begint hij een onderzoek. Maar geen resultaat. Etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 20:58:54 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37074998
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik weet alleen wat een HPLC is.
Die andere 2 zijn massa spectrometers.
pi_37075003
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat je dus verband probeert aan te tonen tussen boeken lezen en hartinfarcten en dan blijkt er geen verband te zijn. Dus het wordt niet gepubliceerd. Een paar jaar later denkt iemand: 'Hey, zal er verband zijn tussen boeken lezen en hartinfarcten?" Geen onderzoek over te vinden en dus begint hij een onderzoek. Maar geen resultaat. Etc.
Dat soort onderzoeken wordt wel gepubliceerd, maar daarmee word je niet bekend, of hooggewaardeerd.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:00:56 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37075088
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er word ook vaak juist als een hypothese niet juist blijkt gepubliceerd. Alleen brengen ze het dan alsof de hypothese er helemaal niet was. Mijn begeleider zegt altijd dat het juist interessant is als er iets anders uitkomt dan je denkt. En daar heeft hij wel gelijk aan maar soms is het ook uiterst irritant.
pi_37075169
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er word ook vaak juist als een hypothese niet juist blijkt gepubliceerd. Alleen brengen ze het dan alsof de hypothese er helemaal niet was. Mijn begeleider zegt altijd dat het juist interessant is als er iets anders uitkomt dan je denkt. En daar heeft hij wel gelijk aan maar soms is het ook uiterst irritant.
Ja, want dan blijkt dat je hypothese niet klopt (lijkt alsof je dom bent). Dan moet je weer uit gaan zoeken waar die resultaten door veroorzaakt zijn!
pi_37075202
En het is helemaal lullig als de uitkomst tegen je gevoel voor logica ingaat.
Maar ook dat is op zich natuurlijk best interessant.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:06:48 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37075246
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:04 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ja, want dan blijkt dat je hypothese niet klopt (lijkt alsof je dom bent). Dan moet je weer uit gaan zoeken waar die resultaten door veroorzaakt zijn!
Precies dan kun je beter zeggen dat de mensen die voor jou de 'onjuiste' hypothese hebben gebruikt dom zijn. Integenstelling tot dit en dit artikel dat helemaal niet waar blijkt te zijn, vinden wij dit.

(maar dan moet je wel zeker van je zaak zijn)
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:07:44 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37075282
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:05 schreef Isabeau het volgende:
En het is helemaal lullig als de uitkomst tegen je gevoel voor logica ingaat.
Maar ook dat is op zich natuurlijk best interessant.
Gebeurd vaak ook wel en dan is het een hele zoektocht om te zien waar het hem nou in zit. Wetenschap is leuk
pi_37075383
Het wordt alleen wel lastig als je een hypothese opstelt over iets waarover in onafhankelijke onderzoeken tegenovergestelde resultaten gevonden worden.

(Sorry, beetje rare zin).
pi_37075407
Wetenschap is absoluut leuk, maar ik vraag me best wel eens af hoevaak onderzoeksresultaten een beetje in de richting van de hypothese worden getweakt.
pi_37075438
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:06 schreef Bosbeetle het volgende:
(maar dan moet je wel zeker van je zaak zijn)
Haha, ik zou als studentje nooit andere grote wetenschappers durven tegenspreken. Ik word met de grond gelijk gemaakt.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:11:43 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37075451
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Wetenschap is absoluut leuk, maar ik vraag me best wel eens af hoevaak onderzoeksresultaten een beetje in de richting van de hypothese worden getweakt.
Ik denk 82,4% van de gevallen.
pi_37075455
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:09 schreef wyccie het volgende:
Het wordt alleen wel lastig als je een hypothese opstelt over iets waarover in onafhankelijke onderzoeken tegenovergestelde resultaten gevonden worden.

(Sorry, beetje rare zin).
Gebeurt regelmatig dat onderzoeken elkaar tegenspreken. Een mooi voorbeeld is het verband tussen hoge doses vitamine C en nierstenen. Ik denk dat de balans heel mooi 50% 'er is verband' tegen 50% 'er is geen verband' is.
pi_37075568
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Dan zou je dat geblindeerd moeten onderzoeken. Bosbeetle is al goed bezig!
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gebeurt regelmatig dat onderzoeken elkaar tegenspreken. Een mooi voorbeeld is het verband tussen hoge doses vitamine C en nierstenen. Ik denk dat de balans heel mooi 50% 'er is verband' tegen 50% 'er is geen verband' is.
Dat zou dan nog niet eens zo erg zijn. In mijn geval is het: stof A induceert stof B. versus Stof A remt stof B.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:14:41 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37075592
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:11 schreef wyccie het volgende:

[..]

Haha, ik zou als studentje nooit andere grote wetenschappers durven tegenspreken. Ik word met de grond gelijk gemaakt.
Ik ook niet, Ik had een amerikaanse student als collega die dat wel deed. Hij kwam van een natuurkundige achtergrond en tijdens zijn intropraatje zei hij ineens, nu ik jullie biologen hier heb ga ik jullie iets vertellen wat jullie niet leuk gaan vinden. En toen kwam hij met een natuurkundige weerlegging van een in de biologie populaire hypothese. (er zaten dus 4 profs en een half zaaltje post-docs in het zaaltje)

hehe de prof kwam later ons lab in gestoven met een boel mappen onder zn arm "waar is die amerikaan van jullie" ! Om vrvolgens een halve dag met die student te praten. Die jongen komt er wel
pi_37075664
Om welke hypothese ging het?

* Isabeau heeft ook 3 jaar biologie gestudeerd
pi_37075672
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ook niet, Ik had een amerikaanse student als collega die dat wel deed. Hij kwam van een natuurkundige achtergrond en tijdens zijn intropraatje zei hij ineens, nu ik jullie biologen hier heb ga ik jullie iets vertellen wat jullie niet leuk gaan vinden. En toen kwam hij met een natuurkundige weerlegging van een in de biologie populaire hypothese. (er zaten dus 4 profs en een half zaaltje post-docs in het zaaltje)

hehe de prof kwam later ons lab in gestoven met een boel mappen onder zn arm "waar is die amerikaan van jullie" ! Om vrvolgens een halve dag met die student te praten. Die jongen komt er wel
Ik ben nou wel benieuwd wat die weerlegging was. Of wordt het te technisch en gedetaillerd?
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:18:59 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37075763
Het ging om het hele lipid raft verhaal. Hij begon zijn statement met jullie biologen vinden dat in de biologie alles kan maar ik vertel jullie "pigs can't fly" En toen kwam hij met een vrij gedetaileerd model over liquid ordered phase en dat er bepaalde krachten nodig zijn die er dus gewoon niet zijn.

Nou is de lipid raft theorie niet de stevigste theorie ooit maar toch ... wel lef hebben.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:27:08 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37076065
Zijn ze nieuwsgierig geef ik antwoord .. geen reacties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')