abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37054705
Te koop:

1 x Maxtor DiamondMax 9 80GB SATA1 harddisk (50 euro)
1 x Maxtor DiamondMax 10 80GB SATA1 harddisk (55 euro)

Samen voor 100 euro incl. verzending.

Zijn allebei redelijk nieuw en hebben nog garantie, maar werken niet samen in een raidconfiguratie met nvidia RAID controller. Ze gaan daarom ook weg omdat ik 2 gelijke schijven ga kopen voor RAID-1. Beschikbaar na 21-4.

[ Bericht 3% gewijzigd door PatriotOnline op 19-04-2006 11:38:13 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:37:09 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37055495
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:54 schreef PatriotOnline het volgende:
Te koop:

1 x Maxtor DiamondMax 9 80GB SATA1 harddisk (50 euro)
1 x Maxtor DiamondMax 10 80GB SATA1 harddisk (55 euro)

Samen voor 100 euro incl. verzending.

Zijn allebei redelijk nieuw en hebben nog garantie, maar werken niet samen in een raidconfiguratie. Ze gaan daarom ook weg omdat ik 2 gelijke schijven ga kopen voor RAID-1. Beschikbaar na 21-4.
met een goede raidcontroller werken ze wel samen hoor.... en anders heeft raid1 ook geen zin.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_37055799
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

met een goede raidcontroller werken ze wel samen hoor.... en anders heeft raid1 ook geen zin.
ik heb twee uitstekende raidcontrollers die perfect werken met 2 identieke samsung 250gb schijven. Ik heb alle settings geprobeerd, ben geen beginnner en heb daarnaast nog eens de bevestiging van de fabrikant dat deze combinatie niet gaat werken.
pi_37057893
kan wel alleen ze radne het je af, k heb 4 Hitachis in Raid , gaat prima, ondanks dat er 1tje afwijkt,( 500kb minder cache :/ )
pi_37057978
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan wel alleen ze radne het je af, k heb 4 Hitachis in Raid , gaat prima, ondanks dat er 1tje afwijkt,( 500kb minder cache :/ )
het werkt niet!
Ik werk zelf in de IT, heb er een collega naar laten kijken, heb asus en maxtor aan de lijn gehad: het werkt niet

en nu weer On Topic! Bieden maar!
pi_37075049
kan een modje svp alle posts behalve de OP verwijderen? thx
pi_37075532
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:19 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

het werkt niet!
Ik werk zelf in de IT, heb er een collega naar laten kijken, heb asus en maxtor aan de lijn gehad: het werkt niet

en nu weer On Topic! Bieden maar!
Als je tegenwoordig een netwerkkaartje in een PCI slot kan duwen ben je een IT'er, dat zegt me geen reet.

En het werkt wél.
Kutkloon.
pi_37078507
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:13 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Als je tegenwoordig een netwerkkaartje in een PCI slot kan duwen ben je een IT'er, dat zegt me geen reet.

En het werkt wél.
Boeie... Een nieuwe 160 gig is stuk goedkoper dan 100 euro voor een twijfelachtige 2x 80 Raid.

Bied 50 euro voor de 2 HD's
pi_37078649
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan wel alleen ze raden het je af, k heb 4 Hitachis in Raid , gaat prima, ondanks dat er 1tje afwijkt,( 500kb minder cache :/ )
Ik denk dat je in de war bent met IDE hardeschijven en SATA hardeschijven.
History can't change the past, the future can.
pi_37086602
Voor iedereen die denkt dat'ie het beter weet; koop de harddisken voor de vraagprijs en maak er een raid configuratie van!

Bod van 50 euro staat genoteerd, maar is te laag
pi_37086658
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:23 schreef PatriotOnline het volgende:
Voor iedereen die denkt dat'ie het beter weet; koop de harddisken voor de vraagprijs en maak er een raid configuratie van!

Bod van 50 euro staat genoteerd, maar is te laag
Prima dan koop ik er gewoon 1 van 160.
pi_37086838
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:29 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Prima dan koop ik er gewoon 1 van 160.
Ok, ik kan je de Samsung schijven aanraden, lekker stil!
pi_37090612
kickje
  donderdag 20 april 2006 @ 02:19:50 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37116878
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:19 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

het werkt niet!
ik zit er ook in, maar dan aan de kant met wél hardware kennis en je moet eens weten hoe vaak ik dat argument moet aanhoren

het kan wél (met bijvoorbeeld een goede areca of lsi controller, altijd wel eentje die werkt, maar softraids (dus onboard gevallen en promises moet je vergeten)

maar ga verder gerust je gang als je ze kwijt wilt.
pi_37118352
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:19 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik zit er ook in, maar dan aan de kant met wél hardware kennis en je moet eens weten hoe vaak ik dat argument moet aanhoren

het kan wél (met bijvoorbeeld een goede areca of lsi controller, altijd wel eentje die werkt, maar softraids (dus onboard gevallen en promises moet je vergeten)

maar ga verder gerust je gang als je ze kwijt wilt.
uit je antwoord blijkt al dat je géén hardware kennis hebt. Een onboard RAID controller ís een hardwarematige raidcontroller. Softwarematige raid zet je op zonder raid controller en bewerkstellig je met een OS of additionele software.

Er is echter een nuanceverschil. Het gaat bij mij specifiek om de combinatie nvidia raid controller en twee verschillende maxtor schijven. Hang ik deze schijven op mijn sillicon raid controller, dan werkt het wel. We hebben het over een specifieke situatie!
pi_37118364
Modjes, mag ik een slotje? Dit is ipv een vraag en aanbod een onzin topic geworden.
pi_37118390
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:50 schreef PatriotOnline het volgende:
Modjes, mag ik een slotje? Dit is ipv een vraag en aanbod een onzin topic geworden.
Sorry ik heb mijn best nog gedaan.
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:26:36 #18
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37162314
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:49 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

uit je antwoord blijkt al dat je géén hardware kennis hebt. Een onboard RAID controller ís (per definitie, red.) een hardwarematige raidcontroller. Softwarematige raid zet je op zonder raid controller en bewerkstellig je met een OS of additionele software.
q.e.d.
pi_37162633
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:26 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

q.e.d.
voor de duidelijkheid:
quod erat demonstrandum
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:30:32 #20
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37164303
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:37 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

voor de duidelijkheid:
quod erat demonstrandum
heel goed gegoogled ; snap je de context van die afkorting ook in mijn eerdere post?
pi_37165681
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:30 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

heel goed gegoogled ; snap je de context van die afkorting ook in mijn eerdere post?
ik neem aan dat je wil dat ik laat zien dat hardmatige raid zoals ik beweer, ook daadwerkelijk zo is?

was trouwens wiki
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:03:02 #22
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37166598
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:23 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

ik neem aan dat je wil dat ik laat zien dat hardmatige raid zoals ik beweer, ook daadwerkelijk zo is?

was trouwens wiki
wiki is niet foutloos (net als jij met je zwaartepunt van kennis op software en niet hardware), mijn beweringen in dit topic kloppen echter wel.

de bekende promise ( / Sillicon Image / VIA / nVidia / Highpoint / etc.) controllers bv (ook die pci-kaarten) zijn géén hardwarematige raid controllers, maar ook soft-raid controllers ; het enige wat ze bieden is enerzijds het benodigde aantal aansluitingen en anderzijds een dééls geregelde raid-oplossing (e.g. de specs), zonder ook daadwerkelijk de betrouwbaarheid èn performance te bieden die échte hardwarematige raidcontrollers wél bieden (natuurlijk verschillen deze ook wel eens onderling).

onboard controllers zijn gestripte varianten van zulke kaarten, ze leunen voor een belangrijk deel op de chipset (southbridge doorgaans) van het mobo en op de cpu, naast het OS als uitvoerende partij.

een échte raidcontroller kenmerkt zich door volledig hardwarematige acceleratie en sturing van de raid array èn geheel OS-onafhankelijk functioneren (bijvoorbeeld het herstellen van je RAID1 of RAID5 array na het plat gaan van een van de schijven), naast doorgaans eigen geheugen op de kaart zelf en natuurlijk veel betere performance bij óók het functioneren in een zware raid5 opstelling; buiten dat zijn ze natuurlijk ook compatible met héél veel verschillende schijven.

een voorbeeld van zúlke controllers zijn de LSI Logic, Areca en 3ware controllers (voor m.n. sata/pata schijven).

maar zulke controllers zijn veel te duur voor zulke schijven en wat jij ermee wilt doen natuurlijk; niets houdt je echter tegen om met een goedkoop promise raidcontrollertje iig een raid1 opstellinkje te maken met deze schijven, wat zeer waarschijnlijk wél gaat lukken... een backup kan het echter nooit worden dan (maar RAID is sowieso niet bedoeld als backup, alleen als redundancy).
pi_37166705
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:03 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

wiki is niet foutloos (net als jij met je zwaartepunt van kennis op software en niet hardware), mijn beweringen in dit topic kloppen echter wel.

de bekende promise ( / Sillicon Image / VIA / nVidia / Highpoint / etc.) controllers bv (ook die pci-kaarten) zijn géén hardwarematige raid controllers, maar ook soft-raid controllers ; het enige wat ze bieden is enerzijds het benodigde aantal aansluitingen en anderzijds een dééls geregelde raid-oplossing (e.g. de specs), zonder ook daadwerkelijk de betrouwbaarheid èn performance te bieden die échte hardwarematige raidcontrollers wél bieden (natuurlijk verschillen deze ook wel eens onderling).

onboard controllers zijn gestripte varianten van zulke kaarten, ze leunen voor een belangrijk deel op de chipset (southbridge doorgaans) van het mobo en op de cpu, naast het OS als uitvoerende partij.

een échte raidcontroller kenmerkt zich door volledig hardwarematige acceleratie en sturing van de raid array èn geheel OS-onafhankelijk functioneren (bijvoorbeeld het herstellen van je RAID1 of RAID5 array na het plat gaan van een van de schijven), naast doorgaans eigen geheugen op de kaart zelf en natuurlijk veel betere performance bij óók het functioneren in een zware raid5 opstelling; buiten dat zijn ze natuurlijk ook compatible met héél veel verschillende schijven.

een voorbeeld van zúlke controllers zijn de LSI Logic, Areca en 3ware controllers (voor m.n. sata/pata schijven).

maar zulke controllers zijn veel te duur voor zulke schijven en wat jij ermee wilt doen natuurlijk; niets houdt je echter tegen om met een goedkoop promise raidcontrollertje iig een raid1 opstellinkje te maken met deze schijven, wat zeer waarschijnlijk wél gaat lukken... een backup kan het echter nooit worden dan (maar RAID is sowieso niet bedoeld als backup, alleen als redundancy).
als het klopt wat je zegt (waar ik vanuit ga), waarom werkt het nu wel met 2 samsung schijven? Het gaat overigens om de nvidia raid controller die onboard zit op een Asus A8N-SLI premium bord.
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:28:32 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37167112
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:08 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

als het klopt wat je zegt (waar ik vanuit ga), waarom werkt het nu wel met 2 samsung schijven? Het gaat overigens om de nvidia raid controller die onboard zit op een Asus A8N-SLI premium bord.
simpelweg niet goed genoeg door-ontwikkeld zijn van de raid bios (in dit geval de gehele bios van je mobo) ; als je twee hele nieuwe schijven had geprobeerd van bijvoorbeeld 500gb zou het misschien ook niet hebben gewerkt, waarbij een bios-update overigens wellicht ook oplossing had kunnen beiden.
pi_37167489
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:08 schreef PatriotOnline het volgende:

[..]

Maxtor DiamondMax 10 S-Ata en NVidea4 chipset schijnt niet zo'n gelukkige combinatie te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')