abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37043047
Hallo,

Ik moet morgen netwerkje aanleggen bij de buren. Zij hebben een Wanadoo Livebox incl. telefonie gekocht.

Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten of waar ik rekening mee moet houden bij het aanleggen van het netwerkje met de livebox?

Dank u.
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_37054176
kick
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_37054323
-doe es normaal-

[ Bericht 74% gewijzigd door Jump op 18-04-2006 13:11:00 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:28:50 #4
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_37054339
Netwerk met touwtjes of draadloos?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_37054403
Dat je niet over de eventuele kabels flikkert
pi_37054415
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:33 schreef Lunar het volgende:
Goede tip
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_37054636
Veel geld vragen
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:53:12 #8
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_37054678
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:33 schreef Lunar het volgende:
K/Z/P25 goot
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:02:09 #9
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_37059097
Zo'n livebox is gewoon een router.

Let even op, ik weet niet wanneer ze hem gekregen hebben en welke versie software er op staat, maar die van ons (begin dit jaar) gebruikte de 192.168.5.* en 192.168.6.* ranges (zo uit mijn hoofd) en na een update van wanadoo hangt alles opeens in 192.168.1.*.

Hou daar rekening mee bij eventuele forwards of andere instellingen op aangesloten apparatuur. (Heb je alles netjes ingesteld, komt er opeens die update overheen waardoor niks meer draait )

Oja en even een printscreentje van de firewall instellingen maken als je klaar bent is ook handig. Bij een wanadoo update worden die instellingen gewist. (Portforwards voor remote desktop/p2p-programma's en ftp bijvoorbeeld.)

Telefonie zou na activatie en een bepaalde update door wanadoo goed moeten werken. Bij ons duurde het een weekje. (Bellen - morgen zou het moeten werken - weer bellen - morgen... - weer bellen - eindelijk werkt het.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_37062835
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:02 schreef _Flash_ het volgende:
Zo'n livebox is gewoon een router.

Let even op, ik weet niet wanneer ze hem gekregen hebben en welke versie software er op staat, maar die van ons (begin dit jaar) gebruikte de 192.168.5.* en 192.168.6.* ranges (zo uit mijn hoofd) en na een update van wanadoo hangt alles opeens in 192.168.1.*.

Hou daar rekening mee bij eventuele forwards of andere instellingen op aangesloten apparatuur. (Heb je alles netjes ingesteld, komt er opeens die update overheen waardoor niks meer draait )

Oja en even een printscreentje van de firewall instellingen maken als je klaar bent is ook handig. Bij een wanadoo update worden die instellingen gewist. (Portforwards voor remote desktop/p2p-programma's en ftp bijvoorbeeld.)

Telefonie zou na activatie en een bepaalde update door wanadoo goed moeten werken. Bij ons duurde het een weekje. (Bellen - morgen zou het moeten werken - weer bellen - morgen... - weer bellen - eindelijk werkt het.)
Die interne range is overigens zelf aan te passen in de router. Ik heb 'm nu net drie weken en ik probeer nog uit te vissen hoe 'm in te stellen om m'n eigen DNS server en interne domein bekend te maken aan het interne netwerk.

De tip voor het printscreentje is wel nuttig Thanks
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_39413662
Ik heb ook 2 pc's op de Livebox, maar kan de pc's niet met elkaar in verbinding brengen

Iemand?
KLAAS JAN HUNTELAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')