Hallo allemaal,

Mijn schoonvader heeft een tijd terug onze WC-wand betegeld, maar hij heeft hierbij voorstrijk op onze tegelvloer gemorst. Hoe kan ik deze vlekken weer verwijderen?
Ze zijn geel van kleur.
Ik heb gegoogeld maar ik heb niks kunnen vinden.
Wie heeft voor mij de gouden tip??

Bedankt!

groetjes van Elles
Geel van kleur klinkt niet als voorstrijk maar als tegellijm.

Je kunt proberen met een stanleymesje te schrapen als een ijskrabber. Of een kunststof of hout blokje nemen en daar mee an de gang gaan (Ook weer als een ijskrabber)

Iig niet met een plamuurmes, daar krijg je strepen van die niet weggaan.

Als het geen lijm is, moet je er even een foto van plaatsen.
Nou, dat moet ik dan even gaan navragen want ik dacht toch echt dat mijn man zei dat het voorstrijk was.
Ik kom hier nog op terug !!
In ieder geval voor je reaktie. Dat wordt dus op m'n knietjes krabben. En het gaat hier dus ook niet om maar 1 vlekje, maar langs de hele muur over de vloer !!
Erg netjes is er niet getegeld dan, om maar te zwijgen over afplakken en plastic of karton neerleggen.

Hulp is altijd erg aardig, maar niet als het meer werk oplevert dan dat er mee is verdiend....
INDERDAAD!! Maar ja, een gegeven paard.........
Wat zeg je?
Geel kan wel voorstrijk zijn. De kant en klare voorstrijk van Knauff is namelijk geel.

In principe is het waterverdunbaar en lijkt mij dus ook oplosbaar met water. Tenzij de troep natuurlijk in de voegen is getrokken. En dat geval zou ik er voor kiezen om met een dun mesje de voeg uit te 'krabben' en opnieuw te voegen.

Anders een foto'tje van wat je bedoelt?
Conflict
Alabastine voorstrijk is ook geel, tenminste, die voor sterk poederende ondergronden, die andere is wit

En dat kan je gewoon met water schoonmaken
ISFJ O+
En als water niet werkt, kan je altijd Cillit Bang gebruiken, er zijn 2 verschillende 'smaken', dan moet je ffies op de verpakking kijken in de supermarkt. Die voor roest is goed bruikbaar
Ik wil geen ondertitel
Geel is idd voorstrijk vam Knauf.

Is te verwideren met HEET water.
Ja, ik heb het nog even nagevraagd, maar het is echt voorstrijk.
Ik hoor nu ook dat het van Knauff is.
Ik ga het proberen te verwijderen met HEET water.
Bedankt voor jullie tips!

groetjes van Elles
Ik wil je niet ontmoedigen, maar wij hebben ook een aantal geknoeide voorstrijkvlekken op muur en vloerbedekking en die zijn er nooit meer uitgegaan. Echt zwaar klotespul, dat voorstrijk. Ik had het eigenlijk meteen met heet water af moeten wassen, maar was toen te laks....
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo