Denk wel beide quickstep..quote:Op maandag 17 april 2006 15:37 schreef wise het volgende:
Bob Sinclar - Love Generation (is volgens mij de chachacha, maar kan ook de jive zijn)
Juanes - La Camisa Negra (ben ik even vergeten
Tot nu to heb ik alleen de jive of chachacha op die nummers gedanst. Maarja, ik ben dan ook beginnerquote:Op maandag 17 april 2006 18:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
Denk wel beide quickstep..
Op Laundry Service van Shakira staan ook wel wat leuke dingetjes, voornamelijk voor de Latin-American dans(duh..)
Begint met niet standaard met enkele Ballroom dansen, en een á 2 Latin?quote:Op maandag 17 april 2006 19:07 schreef rolf2 het volgende:
Nou en ik ben ook een beginner. En na 10 lessen heb ik nog geen leuke hedendaagse muziek gehoord waarop ik mijn kunsten zou kunnen vertonen. En op dansles hebben we weinig Latin-American
klopt.quote:Op maandag 17 april 2006 19:15 schreef lienelien het volgende:
[..]
Begint met niet standaard met enkele Ballroom dansen, en een á 2 Latin?
Quickstep, Engelse wals, Rhumba, Jive, Salsa (die vanaf zilver-ster) oid?
Welk niveau dans jij dan? Mambo wordt meestal pas vanaf goud (of goud ster) gegeven, dacht ik.quote:Op maandag 17 april 2006 19:18 schreef wise het volgende:
[..]
klopt.
komt er net achter dat quickstep ook weleens de foxtrot genoemd wordt
weense wals
engelse wals
tango
rumba
jive
chachacha
mambo
die krijg ik.
gewoon beginnersniveauquote:Op maandag 17 april 2006 19:22 schreef lienelien het volgende:
[..]
Welk niveau dans jij dan? Mambo wordt meestal pas vanaf goud (of goud ster) gegeven, dacht ik.
En de foxtrot is idd een dans met dezelfde passen als de quickstep, maar dan niet zijwaarts, maar naar achteren en naar voren. Die hebben je ouders waarschijnlijk nog wel geleerd![]()
En de Tango was ik idd nog vergeten.
Paso Doble, anyone? Vind ik een behoorlijk vervelende dans, ook geen leuke muziek voor te vinden voor zover ik weet
beginners cursus (dus enkel de basispassen)quote:Op maandag 17 april 2006 19:43 schreef wise het volgende:
[..]
gewoon beginnersniveauIk ken heel dat systeem met goud enzo niet
of misschien hebben ze dat wel maar wordt dat anders weergegeven
Maar het zijn gewoon de basis passen. Bij gevorderd leer je meer passen voor de betreffende dans.
Ik doe het niet proffesioneel, (geen westrijden enz) maar gewoon dansen door de weeks. Ze werken wel met jaren. Dus paren1, paren2 en paren3.quote:Op maandag 17 april 2006 19:53 schreef lienelien het volgende:
[..]
beginners cursus (dus enkel de basispassen)
brons
zilver
zilver-ster
goud (ballroom)
goud-ster (ballroom)
goud (latin)![]()
goud-ster (latin)
topklasse 1
topklasse 2
topklasse 3
enz...
Meestal kies je bij goud uit ballroom of latin, of je doet de cursussen na elkaar.
En ik denk dat ik wel weet dat je bij gevorderden meer passen krijgt, met topklasse 2 latin-ervaring
Ik zal even goed luisteren wat ze spelen als ik weer moetquote:Op maandag 17 april 2006 17:48 schreef rolf2 het volgende:
meer meer meer;)
Zoals ik al zei, ik zal opletten wat ze draaien.quote:Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef rolf2 het volgende:
Allemaal leuk en aardig... Maar ik leer dus alleen de chachacha, Quick Step, Rumba, Jive, Engelse Wals en tango. (beginnerscursus)
De bedoeling van dit topic was om voor deze dansen leuke muziek te krijgen, en niet om een discussie op te wekken welke dansen bij welke klasse horenIk moet over een maand toch een cdtje hebben met een paar leuke dansnummers
Ondertussen al een mooie verzameling liedjes gevonden?? Ben er ook wel neiuwsgierig naar gewordenquote:Op maandag 17 april 2006 15:13 schreef rolf2 het volgende:
Wie weet leuke hedendaagse (populaire) dansmuziek voor een aantal stijldansen? Ik zit nu al een tijdje op dansles en daar draaien ze op zich wel leuke muziek, maar niet de muziek die ik thuis op zou zetten of op een feestje gedraait zou worden.
Ik zoek bijvoorbeeld nummers van Coldplay, U2 etc voor het dansen van bijvoorbeeld de Jive, Quick Step, Chachacha, Rumba en de engelse wals...
Alle tips zijn welkom;)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2 Marco Borsato Rood Cha 3 Juannes La Camisa Negra Samba 4 Gnarls Barkley Crazy Quickstep 5 Mary J Blige & U2 One Mambo 6 Raffaela Right Here Right Now Luister 7 Rihanna SOS Jive 8 Meck Ft. Leo Sayer Thunder In My Heart Again Cha 9 Pink Stupid Girls Quickstep 10 The Pussycat Dolls Beep Quickstep |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |