Ah, op die manier...quote:Op woensdag 19 april 2006 08:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wel Joe heeft nl een zoontje, en om te voorkomen dat ie zich pijn doet aan de snaren, worden die er omgekeerd opgezet. Het stopringetje is overbodig ... de snaar wordt aan de brug vastgeklemd zonder bolletje, dus eigenlijk kan het stopringetje weggeknipt worden, maar in de plaats daarvan draaien ze de snaar om.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | E||--12----------------------|--------------------------| B||--------15----12----------|--------------------------| G||--------------------14----|--12----------------------| D||--------------------------|--------14----12----------| A||--------------------------|--------------------14----| E||--------------------------|--------------------------| Q Q Q Q Q Q Q Q --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --12----------------------|--------------12----14----| --------15----12----10----|--12----15----------------| Q Q Q Q Q Q Q --------------------------|--------------12----|| --------------------------|--12----15----------|| --------------12----14----|--------------------|| --12----14----------------|--------------------|| --------------------------|--------------------|| --------------------------|--------------------|| |
K wou net zeggen ja; 'en dat is nou een toonladder. Nu nog een riffquote:Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
Da's gewoon 'n Minor Pentatonic, toch?
Maar dan anders.
Nee tis gewoon een E minor pentatonic.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
maar 't is wel wat anders dan Minor Pentatonic, dunkt me...
Oeh, heb je die ook zonder die taakbalk erin, op een beetje fors formaat? (1280 of hoger!)quote:Op woensdag 19 april 2006 19:36 schreef no1uknow het volgende:
Foto
Oh ja... 'k ben niet zo thuis in de toonladdertjes, maar pagina's als deze helpen redelijk...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:58 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Nee tis gewoon een E minor pentatonic.
Jaja, creatief toch?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
Da's gewoon 'n Minor Pentatonic, toch?
Maar dan anders.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ------------------------------------ 1 c a cis ais 2 d b dis c 3 e cis 4 f d fis dis 5 g e gis f 6 a fis ais g 7 b gis |
Ehm, Gerry Rafferty - Bakerstreetquote:Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:
Een vriend van me komt hier regelmatig met zijn alt-sax over de vloer...
Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?
We zijn er al achter dat de sax anderhalve toon lager is gestemd...
[ code verwijderd ]
Gewoon simpele blues misschien? Als jij een blues in C speelt, kan die kerel dan een beetje improviseren in A. En andersom, alhoewel een sax nou niet bepaalt goed is voor de begeleiding.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef whoops het volgende:
Een vriend van me komt hier regelmatig met zijn alt-sax over de vloer...
Heeft iemand tips m.b.t. het samenspelen? Liedjes, of liever nog tablatuur of oefeningen?
We zijn er al achter dat de sax anderhalve toon lager is gestemd...
[ code verwijderd ]
Toen ik hem hoorde kende ik het, door wie is het gecoverd?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:32 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ehm, Gerry Rafferty - BakerstreetZit leuke sax in en gitaar solo
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |