abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 18:41:50 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38379308
zal ik jullie een stunt vertellen?
een van de eieren die ik(!) aan het uitbroeden ben gaat uitkomen
getik en gepiep.

(staat vast wel goed in mijn cv bij die sollicitatie naar mod )
pi_38381263
hehehehe, jij....jij....MOEDERKLOEK! Bwehehehe
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 19:26:37 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38381531
niet te vroeg juichen he?

maar ik vind het wel gaaf dat ik hem nu dus echt hoor.
ik zal zo eens een fotootje van de opstelling maken.
over improvisatie gesproken
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 22:10:49 #204
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38389327
kijk eens, ik mag met mama lekker bij de grote kippen slapen

zie ik er niet lief uit, zo onder mijn donzen dekbed

t is wel schrikken hoor, want tante sandy heeft een slechte haardag

nee, dan mijn moeder, die heeft een prachtige volle bos

als je heel goed kijkt, zie je dat mijn pruikje ook al aardig aan het groeien is

en nee, ik heb helemaal geen slaap

mijn oogleden zijn alleen wat zwaar maar ik heb echt geen slaap hoor

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
pi_38390557
Agossie agossie agossie!!!!
A bad hairday
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 mei 2006 @ 22:35:21 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38390640
Tante Sandy kijkt inderdaad 'bad'

Die kleine is zó
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 mei 2006 @ 07:41:14 #207
13151 crew  Rewimo
pi_38398036
Heeft het getik al tot iets geleid?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 31 mei 2006 @ 08:05:59 #208
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38398171
nee, dr wordt nog steeds getikt (en gepiept)
maar we houden vol
pi_38400634
Oh wat vreselijk schattig toch allemaal! En wat een mooie foto's! Broed-ze vandaag. Tis heerlijk weer om onder een warmtelamp te liggen :-)
  † In Memoriam † woensdag 31 mei 2006 @ 10:16:28 #210
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38416145
haha dat bewegen van dat ei
Je zal het maar op je bord krijgen, en je denkt mmmm lekker gekookte eitjes, en het begint geluid te maken en bewegen

Ben benieuwd hoe snel het zal gaan!
  † In Memoriam † woensdag 31 mei 2006 @ 22:08:02 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38422508
zo hehe fok is er weer

kuikje is er al sinds vanmiddag een uur of 2.
t is een keizersnee geworden want het beestje kwam er op eigen kracht niet meer uit, oftewel ik heb zijn vlies moeten breken en de schaal afgepeld met heel veel beleid.
het is een op het oog gezond kuikje en na opdrogen bleek hij heel bont gekleurd.
hij heeft rood, grijs, zwart en geel in zijn dons een soort kleurenwaaier van flexa dus.
foto's heb ik nog niet gemaakt, ik heb hem nogal vaak bij me gehad omdat hij nogal onrustig was en hij bleek alleen rustig te krijgen als hij in mijn decollete lag met een trui over hem heen.
wel lief, maar heel onhandig.
morgen foto's
en wie weet nog zo'n donsje, want het andere ei tikt en piept ook ondertussen
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 06:39:22 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38424991
vanmorgen schoorvoetend de huiskamer in, want tja, wie weet lag het donsje wel op apengapen.
maar nee hoor, donsje had alleen vreselijke dorst en liet luidkeels weten dat een slok water wel gewaardeerd zou worden (piep piep pieperdepiep )
het andere aankomende kuiken heeft er vannacht de sokken ingezet en is nu verder dan kuikje van gisteren in een halve dag. dus wie weet hoef ik vandaag niet de verloskundige uit te hangen.
maar het is zoooooo'n snoepie, zo klein, zo schattig
en zooooo zielig dat geen kip m wil verzorgen
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 06:54:08 #214
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38425031
zit ik net te typen dat er heftig getikt wordt in het ei.
en moet je nu eens kijken

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juni 2006 @ 07:23:51 #215
13151 crew  Rewimo
pi_38425155
Wauw, nummer 2 zet er vaart achter!
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 07:27:24 #216
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 10:09:27 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38427894
aangezien de kuikens bleven gillen om hun moeder heb ik me gewaagd aan hetvolgende experiment.
ik heb de kuikens in de keuken gezet en heb gekeken wat er gebeurde en hoe men reageerde.
dat werd niks zowel hepie als sjaan en rosa zagen geen noodzaak om zich over de heftig piepende pieperds te onfermen.
toen heb ik sandy maar eens binnengehaald. per slot van rekening is zij hun echte moeder.
sandy vond het doodeng want de kuikens wilden inderdaad haar richting op. ze ging wel achteruit.
maar toen ik het stel in een schoenendoosje had gezet, ging sandy er wel bij in de buurt zitten. de interesse was er wel dus.
toen sandy wat gekalmeerd was, heb ik een van de kuikens bij haar gezet en toen dat goed leek te gaan de andere. dat was volgens sandy weer te eng en het jongste kuiken heeft een paar tikken met de snavel gekregen.
vervolgens heb ik ze heel voorzichtig onder sandy geschoven en mevrouw zit nu al een stevig kwartier op de kuikens.
die piepen nu niet meer, maar er klinkt af en toe een tevreden prrrrr prrrrr (dat doet het gele kuiken ook alstie lekker onder lies zit)
het ziet er tot nu toe heel bemoedigend uit, maar ik durf het stel nog niet alleen te laten.
sandy zit te hijgen van de zenuwen, ze oogt nog steeds zo gespannen als een veer. maar ze blijft wel zitten. wie weet komt het toch nog goed met het probleemgezin.
t zou wel fijn zijn, want niets is natuurlijk beter dan opgroeien met een kippenmoeder ipv een bureaulamp.

aanvulling: sandy zit nu te eten en ze maakt nu dezelfde lokroepjes al hepie en lies als die hun kroost roepen voor het eten
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juni 2006 @ 10:24:38 #218
13151 crew  Rewimo
pi_38428367
Sandy, je kunt het!
pi_38428556
goedzo sandy!!
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38433002
Heel schattig
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:58:14 #221
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38433362
quote:
geweldig
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:01:12 #222
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38433461
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:09 schreef lady-wrb het volgende:

het ziet er tot nu toe heel bemoedigend uit, maar ik durf het stel nog niet alleen te laten.
sandy zit te hijgen van de zenuwen, ze oogt nog steeds zo gespannen als een veer. maar ze blijft wel zitten. wie weet komt het toch nog goed met het probleemgezin.
t zou wel fijn zijn, want niets is natuurlijk beter dan opgroeien met een kippenmoeder ipv een bureaulamp.

aanvulling: sandy zit nu te eten en ze maakt nu dezelfde lokroepjes al hepie en lies als die hun kroost roepen voor het eten
aawww nou, als ze ze roept om te komen eten komt het vast goed Go Sandy, go sandy
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 13:31:38 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38434506
ze bleef ze steeds pikken als ze onder haar uitkwamen.
ik heb er eigenlijk iets heel gemeens op gevonden: ik heb de keukendeur opengezet en daar kwam de hele kippengemeente binnenstuiven, recht op de bakjes eten van sandy af.
en tot mijn grote verrassing ging sandy heel fanatiek in de verdediging: er mocht niemand in de buurt komen.

en zonet waren de kuikens weer even onder sandy vandaan en nu ging ze er een beetje met dr snavel aan voelen en duwen. ze ging zelfs staan zodat ze makkelijker onder haar konden kruipen.
ik begin het gevoel te krijgen dat we dit gaan winnen: de kleine weesjes hebben (misschien) weer een moeder
pi_38436191
Och, wat een ontzettend lieve dotjes !!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 21:46:24 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38453970
we hebben het gewonnen denk ik
sandy heeft de hele verder middag op de kuikens gezeten en heeft af en toe heel voorzichtig aan ze zitten plukken
ik heb haar op een gegeven moment even buiten gezet om de pootjes te strekken en even rond te lopen, maar al gauw ging het piep-alarm van de kuikens weer en dat was genoeg om sandy in gestrekte draf terug naar haar geimproviseerde nest te doen rennen.
vanavond heb ik de kuikens in een tot nest omgebouwd kattenmandje gezet en heb afgewacht wat sandy zou doen. heel aarzelend (ze bleef een hele tijd in de deuropening liggen) is ze naar binnen gegaan en nu zit ze tot volle tevredenheid met dr kuikens in een mandje in de hependance.
ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan, maar ik zie het minder somber in dan vanmorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')