aangezien de kuikens bleven gillen om hun moeder heb ik me gewaagd aan hetvolgende experiment.
ik heb de kuikens in de keuken gezet en heb gekeken wat er gebeurde en hoe men reageerde.
dat werd niks
![]()
zowel hepie als sjaan en rosa zagen geen noodzaak om zich over de heftig piepende pieperds te onfermen.
toen heb ik sandy maar eens binnengehaald. per slot van rekening is zij hun echte moeder.
sandy vond het doodeng want de kuikens wilden inderdaad haar richting op. ze ging wel achteruit.
maar toen ik het stel in een schoenendoosje had gezet, ging sandy er wel bij in de buurt zitten. de interesse was er wel dus.
toen sandy wat gekalmeerd was, heb ik een van de kuikens bij haar gezet en toen dat goed leek te gaan de andere. dat was volgens sandy weer te eng en het jongste kuiken heeft een paar tikken met de snavel gekregen.
vervolgens heb ik ze heel voorzichtig onder sandy geschoven en mevrouw zit nu al een stevig kwartier op de kuikens.
die piepen nu niet meer, maar er klinkt af en toe een tevreden prrrrr prrrrr (dat doet het gele kuiken ook alstie lekker onder lies zit)
het ziet er tot nu toe heel bemoedigend uit, maar ik durf het stel nog niet alleen te laten.
sandy zit te hijgen van de zenuwen, ze oogt nog steeds zo gespannen als een veer. maar ze blijft wel zitten. wie weet komt het toch nog goed met het probleemgezin.
t zou wel fijn zijn, want niets is natuurlijk beter dan opgroeien met een kippenmoeder ipv een bureaulamp.
aanvulling: sandy zit nu te eten en ze maakt nu dezelfde lokroepjes al hepie en lies als die hun kroost roepen voor het eten