Inderdaad het beste denk ik. Niet alle gereformeerde vrijgemaakte meisjes zijn hetzelfde namelijkquote:Op zondag 16 april 2006 17:52 schreef Alicey het volgende:
Het beste kun je denk ik met haar zelf er over praten. Je leert dan haar geloof en denkwijze kennen.
hier ben ik het niet mee eens. het komt vaker voor dan je denkt.quote:Op zondag 16 april 2006 18:09 schreef paddy het volgende:
Over dat seks voor het huwelijk...Ja, officieel wel, maar dit komt nauwelijks voor hoor
ok ff heel kort, want ik ga niet teveel tijd besteden aan humanistische denkwijzes voor de zwijnen.quote:Op zondag 16 april 2006 22:17 schreef roobje het volgende:
[..]
Het is heel vreemd dat je over allerlei dingen het oneens kan zijn maar als het religie betreft dan moet je maar je mond houden en iedereen in hun waarde laten. Waarom? Leg mij dat eens uit. Respect moet je verdienen en religie kan die respect niet winnen bij een rationeel iemand omdat die direct de onzinnigheid ervan inziet. Net zoals het onzinnig zou zijn om in de heilige paulus de boskabouter te geloven.
Zwijn? En bedankt he. Jij kan de vergelijking met een zwijn niet onderbouwen. Ik kan de vergelijking met een paulus de boskabouter c.q. ander fictief persoon wél onderbouwen. Het is namelijk net zo onzinnig. Volgens de rede / logica kan je ze gelijk stellen. Dus ik loop helemaal niet 'zielig te nuilen' (wat is nuilen anyway?quote:Op zondag 16 april 2006 22:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok ff heel kort, want ik ga niet teveel tijd besteden aan humanistische denkwijzes voor de zwijnen.
komt ie. je mag best discussiëren over het geloof, maar de toon zet de muziek. niet zo zielig lopen nuilen dat je nooit over religie kan praten. en dan vooral geen paulus de boskabouter nonsens vergelijking trekken.
dit is dus als je graag wél met een gelovige door één deur wil.
ik kan het zwijn prima onderbouwenquote:Op zondag 16 april 2006 22:25 schreef roobje het volgende:
[..]
Zwijn? En bedankt he. Jij kan de vergelijking met een zwijn niet onderbouwen. Ik kan de vergelijking met een paulus de boskabouter c.q. ander fictief persoon wél onderbouwen. Het is namelijk net zo onzinnig. Volgens de rede / logica kan je ze gelijk stellen. Dus ik loop helemaal niet 'zielig te nuilen' (wat is nuilen anyway?)
Hoezo kortzichtig? Leg uit. Ik kan mijn stelling prima onderbouwen, gelovigen niet. Leg jij eens uit wat er rationeel is aan religie dan.quote:Op zondag 16 april 2006 22:49 schreef Detroit het volgende:
Ik ben dan wel niet gelovig, maar als je zo platvloers getuigt dat gelovigen in iets "irrationeels" geloven dan ben je wat mij betreft even kortzichtig als sommige van die gelovigen waar jij tegen ageert..
Geloof is irrationeel, dat zullen zelfs gelovigen toegeven.quote:Op zondag 16 april 2006 22:49 schreef Detroit het volgende:
Ik ben dan wel niet gelovig, maar als je zo platvloers getuigt dat gelovigen in iets "irrationeels" geloven dan ben je wat mij betreft even kortzichtig als sommige van die gelovigen waar jij tegen ageert..
Tuurlijk, ik rijg ieder weekend een andere knappe gozer aan mijn liefdeslansquote:Op zondag 16 april 2006 18:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is zo heerlijk om te zien dat jij je super hebt verdiept (anaal?) in het Gereformeerd Vrijgemaakt zijn.
Het is niet zo, en ook nooit zo geweest dat die controle er is.
Misschien duiken Gereformeerde meisjes niet meteen elk weekeinde met een andere jongen in bed (zoals jij? Doel dan op het anaal enzo) Reageer even op dezelfde wijze als jij
Welk boek, vers?quote:Op maandag 17 april 2006 00:05 schreef zoalshetis het volgende:
de bijbel leert dat het grieks nemen van je geliefde niks onoirbaars is.
Jammer, had ik graag geweten. In Leviticus staat overigens ergens dat je niet door de Rode Zee mag varen, waar in Exodus staat dat je er wel door mag lopen. Wie moet ik nu volgenquote:Op maandag 17 april 2006 00:13 schreef zoalshetis het volgende:
weet ik niet, maar las het laatst ergens.
nogmaals, je begrijpt er niets van.quote:Op zondag 16 april 2006 22:19 schreef roobje het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad niks van jouw gedachtengang. Wat is er gebeurd met 'heb uw naaste lief'? Ik dacht dat dat onconditioneel was? Leuk dat je mensen veroordeeld op hun niet-gelovigheid, niet-gelovigen zijn dus minder waard? Zeg het nou maar gewoon, hypocriet.
dat is een heel reeele angst. AL mijn ooms (4 in totaal) die met niet-Christelijke vrouwen zijn getrouwd zijn zelf ook er maar vanaf gestapt (imo uit gemakzucht).quote:Op zondag 16 april 2006 22:19 schreef Salsagirl het volgende:
Dat als ze gaan trouwen dat ze hem beinvloeden gaat om daar niet meer aan mee te doen![]()
wat heeft dit er in vredesnaam mee te maken? wat het overigens niet een minder dramatisch feit maakt. Vaak zijn ze over 10 jaar weer bijzinnen gekomen.quote:Maar je moet eens weten hoeveel jonge meisjes daar zwanger raken omdat ze alles stiekum moeten doen... en niet zomaar naar het riagg of huisarts kunnen gaan
Beetje aanmatigend, dit, vind je zelf niet?quote:Op maandag 17 april 2006 10:58 schreef pmb_rug het volgende:
Een relatie dient evenwichtig te zijn. Als je met je partner niet kan dele dat wat jou het meeste doet en wat jouw identiteit definieert (iets waar jij je wellicht wat minder bij kunt voorstellen), dan is het een oppervlakkige relatie. Hoe dieper, hoe minder oppervlakkig. toch?
een oppervlakkige relatie is gedoemd om te mislukken, sooner or later. imo.
klopt, ik ben ook hypocriet. maar het feit dat ik iets doe betekent imo nog niet dat ik niet kan zeggen dat ik het beter niet kan doen. het lukt mij alleen niet altijd om me eraan te houden. mensen doen hun hele leven dingen die ze eigenlijk niet willen. dat is het principe van zonde. dus je bent pas 'niet hypocriet' als je zondeloos bent, zoals Jezus.quote:Op zondag 16 april 2006 23:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik rijg ieder weekend een andere knappe gozer aan mijn liefdeslans. Maar even serieus: die gereformeerden belijden een geloof dat menselijkerwijs niet is vol te houden: hun regels zijn alleen door absolute fanatici na te leven. Dus moeten ze altijd hypocriet zijn (en in zonde leven, ze schenden immers voortdurend de - veel te strikte - normen).
ik stel alleen maar dat die twee soorten mensen niet op een goede manier verenigd kunnen worden in een relatie. dat heb ik vaak gezien om mij heen.quote:Op maandag 17 april 2006 11:03 schreef Doffy het volgende:
[..]
Beetje aanmatigend, dit, vind je zelf niet?
Blijkbaar ben jij het gewend en vind je het ok om jouw oordeel te vellen over hoe anderen zouden moeten. En kom nu niet aan met 'dat heeft niets te maken met oordelen'; dat is alleen in jouw gedachtengang het geval. Jouw moraal en standaard staat blijkbaar verheven boven dat van een ieder ander.
Wellicht de reden waarom velen niets (meer) ophebben met het geloof en een bepaald slag gelovigen?
quote:Op maandag 17 april 2006 00:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jammer, had ik graag geweten. In Leviticus staat overigens ergens dat je niet door de Rode Zee mag varen, waar in Exodus staat dat je er wel door mag lopen. Wie moet ik nu volgen![]()
Wat zijn dan de verschillende soorten mensen?quote:Op maandag 17 april 2006 11:11 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik stel alleen maar dat die twee soorten mensen niet op een goede manier verenigd kunnen worden in een relatie. dat heb ik vaak gezien om mij heen.
En wie ben jij om voor anderen te bepalen wat 'goed' voor ze is?quote:Op maandag 17 april 2006 11:11 schreef pmb_rug het volgende:
ik stel alleen maar dat die twee soorten mensen niet op een goede manier verenigd kunnen worden in een relatie. dat heb ik vaak gezien om mij heen.
Jij lijkt hier nochtans wel even te verkondigen waar anderen zich aan moeten houden. Met andere woorden: jouw inzicht, jouw manier van leven, is beter dan die van een ander. Dat zegt veel over jou en jouw moraal.quote:nogmaals, het zegt NIKS over mijn moraal (hoe de fuck kom je daarbij?)
Da's mooi dat dat jóuw ervaring is. Dat wil nog niet zeggen dat dat ook andermans ervaring hoeft te zijn.quote:en of die verheven is. De TS vraagt; 'wat kan ik verwachten' Ik zeg: 'break up'.
Want dat heb ik zelf ervaren en dat zie ik om mij heen. Het is gewoon niet slim. Je kunt prima vriendschappen hebben, maar een relatie gaat verder en dat is lastig als je niet verder kunt gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |