abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2006 @ 13:51:21 #1
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37003999
Mijn dochter wordt vanaf 1 mei als het goed is de nieuwe bewoner van deze prachtige lichte grote slaapkamer!

Er zitten alleen wel wat haken en ogen aan deze kamer. Er mag waarschijnlijk niet behangen worden er kan wel over de verf heen geverfd worden. Maar er zitten allemaal vlekken op van de posterbuddies die de vorige bewoner heeft gebruikt.
Zie hier.

Ook zitten er wat rare dingen in die niet weg mogen maar eigenlijk niet in een kinderkamer horen.
Die moeten weggewerkt worden, wel op een leuke manier....

Telefoonaansluiting.

Ik denk een televisie aansluiting, heel lelijk met plastic buis tegen de muur aan een soort van euh weggewerkt

De vloerbedekking is best een beetje vies, ingetrapte chips van twee jaar ofzo maar ik wil niet heel duur spul erin aangezien we hier waarschijnlijk niet meer heel lang (als in hopelijk max. twee jaar) blijven wonen. Dus daar moet wat op bedacht worden, deze ligt gewoon los, dus kan er zo uit.

Voor de rest heb ik geen idee wat we er van willen maken. Ze heeft niet eerder een eigen kamer gehad, dus op een bedje en een commode na heeft ze niks. Het bedje is gewoon wit maar ik hoorde vanmorgen dat ik een peuterbedje van iemand kan overnemen. Ongeverfd dus daar kan wat leuks mee. Ik weet alleen nog niet of ik d'r wel in een groot bed wil hebben al.

Dus kom maar op met tips en goede idee-en. Ik weet nog niets van kleuren, meubels en heb ook echt geen idee. Ze zal er nog niet echt veel alleen spelen, daar is ze nog te klein voor. Een plekje voor haar pop moet er wel zijn. Ze heeft ook nog niet echt een eigen smaak ofzo Wie helpt?!

Oh ja we zoeken ook een grote kast voor kleding en speelgoed enzo maar ik hou niet van die grote meubels.

Ook wel belangrijk is dat één kant van de kamer heel veel ramen heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Luchtbel op 16-04-2006 14:06:10 ]
  † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 14:47:36 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_37005294
die dingen kan je er toch af halen en dan een afdekplaatje er voor meubelen?

Voor de rest... spekkiesroze en hier en daar wat bloemetjestrutjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 16 april 2006 @ 14:51:46 #3
30488 coolbabe
My little pwny
pi_37005429
Mooie kamer
Qua ideeen kan ik je niet helpen, ik ben niet zo thuis in meisjesdingen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zondag 16 april 2006 @ 15:01:50 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37005745
Ja maar Mous die mogen er niet af.

Ik wil ook niet echt een meisjeskamer. Hoef niet te veel bloemetjes, prinsessen, kroontjes dingen, meer iets met mooie platen, letters, zacht of wollig. Ofzo. Dus denk Coolbabe! denk!
  zondag 16 april 2006 @ 15:12:14 #5
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37006050
Bij de Xenos kan je van die plastic grasmatjes met madeliefjes kopen. Die vind ik altijd zo lief voor aan de muur.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 16 april 2006 @ 15:21:52 #6
3142 m@x
pi_37006394
Of wat dacht je van dit kleed, maar dan niet voor op de grond maar voor aan de muur?
  zondag 16 april 2006 @ 17:13:57 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37010162
Het is wel een hele leuke lichte kamer zeg!

En ja... inspiratietips...
Heb je de kamer van Alicia gezien? Het is mss niet helemaal wat je wil, maar het geeft mss wel wat ideeen over wat je zou kunnen doen.
pi_37011253
Die contactdozen mag je toch wel tijdelijk verwijderen en afdekken met een plaatje? Zet je ze weer terug als je weggaat.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 16 april 2006 @ 19:38:09 #9
30488 coolbabe
My little pwny
pi_37013820
Sfeertips

Vloerbedekking kun je vrij goedkoop halen bij Kwantum of Leen Bakker. Je kunt er ook laminaat van Ikea over de vloerbedekking heen leggen (als die er wel netjes strak in zit)
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_37014343
He heb je een ander huisje?

Voor de meiden ga ik iets met roze en rood doen. Ik heb van dat rozenbehang gekocht wat ik op de bovenste helft vande muur wil en dan de onderste helft roze. Op de scheiding een plank waar aan gespeeld kan worden. Dan inderdaad dat leuke hart kleed (wil ik op de grond)
Een leuk memobord of van die magneetverf op de muur waar Jolie dan foto's van haar lieve mama en vriendjes kan hangen enzo
Bij xenos hebben ze van die leuke sfeer lichtjes in van die slingers. Is leuk om een grote spiegel heen waar ze zichzelf in kan zien.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 april 2006 @ 20:14:02 #11
16715 Mylene
*schatje*
pi_37014841

Voorkomt ochtendstress

"Ik weet niet wat ik aan moet doen!" Dat kost 's ochtends vroeg veel tijd en zenuwen. Hier is de oplossing voor lijdende ouders: de aankleed-pop! 's Avonds legt het kind (met behulp van de ouders) in de houten vakken de kledingstukken die hij of zij 's ochtends aan zal doen. De vakjesverdeling laat zien waar iets ontbreekt. Later kan de pop gebruikt worden als grappig boekenkastje.

Vrolijk stoffen wandrek

Een gaatje in de muur? Oké, maar dan wel één met een mooi wandrek eromheen! Dit rek brengt gelijk veel kleur in de kamer en zo blijft er ook nog genoeg ruimte over voor allerlei andere zaken. De onderkanten zijn met sterke planken van kunststof verstevigd

Met gepolsterde vloermat

Vrij in de ruimte of in een hoek te hangen. Een groene speeloase in de vorm van een superleuke tent! Ideaal om je even helemaal in terug te trekken of om gewoon heerlijk in te spelen. De afzonderlijk bij te bestellen rolkussens maken het nog gezelliger

Optimaal gebruik van de wanden

Kinderkamers zijn meestal niet zo groot, maar er zijn vaak wel veel kinderspulletjes die allemaal ergens een plekje moeten hebben. In de ruime vakken van deze bed-opbergzak vinden boeken, pyjama's, zakdoekjes, etc. altijd wel een plaatsje en zijn zo mooi binnen handbereik. De kussen-uitvoering hiervan maakt van elk bed een echte knuffelhoek. Ideaal natuurlijk wanneer beide gecombineerd worden!

bron

Die opbergzakken kun je eventueel ook zelf maken .
pi_37014967
O dat groene klamboe achtige tent ding is leuk
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37015055
Ik zie hem alleen maar in t geel.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 april 2006 @ 20:28:47 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_37015207
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:22 schreef jessie het volgende:
Ik zie hem alleen maar in t geel.
Op Haba klikken, dan kinderkamers en vervolgens 'Hier voel ik mij lekker!'.

Wel een beetje prijzig, 149 euro.
  zondag 16 april 2006 @ 21:06:10 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37016192
Nee Jessie, geen ander huis, wel een andere kamer.

Tot nu toe niks dat ik ook leuk vind gezien behalve zo'n kleed op die site van Schatje maar damn wat zijn die duur. Kan ik over dat spul van die buddies gewoon heen verfen? Of heeft dat toch geen zin en kan ik het net zo goed zo houden?

Misschien maken we een klein kamertje in haar kamertje voor de pop. Maar dat is ook alles wat tot nu toe heb kunnen bedenken.
  zondag 16 april 2006 @ 21:10:39 #16
3142 m@x
pi_37016335
Heb je de foto's van Alicia's kamer in het topic van Knorretje al gezien. Die zijn ook leuk. Misschien doe je daar wat ideetjes op. Ik vind dat poppenkameridee van je wel heel erg leuk.
  zondag 16 april 2006 @ 21:16:26 #17
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37016488
Ja ik heb het gezien en vind het ook leuk maar niet echt iets voor ons. Ik wil niet zo'n drukke kamer. Ook geen drukke muur bekleding ofzo want dat was geen grapje van de week ik heb echt veel migraine of alleen last er van soms, dan kan ik niet tegen al die kleuren.
  † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 21:25:12 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37016755
als je nou eerst op een rijtje zet wat wel mag, kom je er vast makkelijker uit

ow, die aankleedpop vind ik leuk, dat is wat voor luca, die ga ik namaken in spongebobstijl
  zondag 16 april 2006 @ 21:29:16 #19
3142 m@x
pi_37016857
Volgens mij moet je gewoon over die buddie vlekken heen kunnen schilderen. Een rustig kleurtje en dan een hele hoop kussentjes op het bed zodat jullie daar lekker kunnen lezen en knuffelen.

Ik vind een klamboe ofzo altijd zo leuk staan in een kinderkamer. Dat maakt van het bed een soort hut waar ze in kunnen kruipen. Zo'n klamboe kan je zelf versieren met bloemetjes of vlindertjes ofzo.

Qua wandbekleding kan je kijken naar prenten uit favoriete kinderboeken ofzo. Ken je niet iemand die handig is in het maken van muurschilderingen?
  zondag 16 april 2006 @ 21:33:46 #20
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37016970
Gewoon een leuke kleur er overheen schilderen, mocht je de dummies dan nog zien leuke schilderijtjes neerhangen. Lekker veel kussens om heerlijk in weg te ploffen, leuk prinsessen kastje met spiegel erboven.
  zondag 16 april 2006 @ 21:49:55 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37017408
Ja maar als ik kussentjes neer wil leggen dan moet ze toch sowieso in het grote bed.... en een klamboe vind ik heel leuk maar veel te gevaarlijk. Muurschilderingen vind ik ook niet mooi

Ik ben hier gewoon niet zo handig in denk ik en als we er aan gaan beginnen wil ik wel een plan hebben want ik heb zelf niet zo veel gereedschap enzo. Dat zal ik dus moeten lenen en ik wil niet steeds te hoeven vragen.
  zondag 16 april 2006 @ 21:52:19 #22
30488 coolbabe
My little pwny
pi_37017477
Als jij weet wat je wil, wil ik best met mijn gereedschapssetje langskomen hoor LB
  zondag 16 april 2006 @ 21:58:06 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37017625
Ja dat zou ik ook durven te zeggen in dit geval 'als jij weet wat je wil' tsssssssssssssss!
  zondag 16 april 2006 @ 21:59:06 #24
3142 m@x
pi_37017647
Dan rij ik wel met je mee Coolbabe. Gereedschap zat hier.
  zondag 16 april 2006 @ 22:01:36 #25
30488 coolbabe
My little pwny
pi_37017696
Whehe LBtje ik bedoel het goehoed

En m@x, ik heb plek zat in de auto dus kom maar op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')