quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Hij werkt bij mij sneller, groot minpunt vind ik dat de sluitknop die eerst rechts zat bij de tabbladen nu een dropdown menu is geworden. Ik klik daar dus steeds op.
quote:Door Websmurf - woensdag 25 oktober 2006 @ 18:54 quote FB
Open about:config
Zoek naar: browser.tabs.closeButtons
Verander de 1 in een 3
Ohja thanksquote:
Hij is al 2-3 keer vasgelopen, gelukkig is er de optie sessie herstellenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:04 schreef D1 het volgende:
Tot nu toe loopt ie nog prima. Hoop dat al mijn extentions weer terug komen, maar dat moet geen probleem zijn.
FF2
bij mij is het geen dropdownmenu????quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Hij werkt bij mij sneller, groot minpunt vind ik dat de sluitknop die eerst rechts zat bij de tabbladen nu een dropdown menu is geworden. Ik klik daar dus steeds op.
Bedanktquote:
50 mb bij 2 tabbladen open in 1 scherm.......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:40 schreef DennisMoore het volgende:
Is ie ook beter met geheugengebruik? Of blijft dat nog steeds oplopen?
View->status bar ?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:21 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb even een vraag. Al sinds een tijdje heb ik geen balk meer onderaan waarin je onder andere ziet hoe ver Firefox is met het laden van de pagina en mijn Foxytunes-knoppen (zie plaatje). Weet iemand hoe ik deze weer tevoorschijn kan halen. Ik heb Firefox al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet baten. Ik had er al last van toen ik Firefox 1.5.0.7 gebruikte. Met 2.0 is het probleem helaas nog steeds niet opgelost.
[[url=http://xs308.xs.to/xs308/06433/Naamloos-2kopie.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Die zie je alleen wanneer je tabbladen open hebt staanquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:40 schreef gateway het volgende:
[..]
bij mij is het geen dropdownmenu????
ik heb tabbladen open.......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die zie je alleen wanneer je tabbladen open hebt staan
En blijft dat zo?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:42 schreef gateway het volgende:
50 mb bij 2 tabbladen open in 1 scherm.......
No prob dudequote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zat weer eens veels te moeilijk te denken.In ieder geval hartstikke bedankt. [afbeelding]
idd..... had ff 4 tabbladen open.... 55 mb, 2 tabbladen weer gesloten, en zakte maar klein beetje dat geheugen.......quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En blijft dat zo?
'k Heb nu na een herstart van FF1.5 ook slechts 56mb voor 3 tabs.
Maar 10 minuten geleden was het 260mb voor een paar tabs.
Lijkt wel alsof ie geheugen hamstert ofzo, en niks weer vrij geeft (behalve na herstart van FF).
Het is niet een echt lek (Althans, zo wordt het gemeld) en schijn te verhelpen te zijn: http://forevergeek.com/op(...)_memory_leak_bug.phpquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:52 schreef gateway het volgende:
[..]
idd..... had ff 4 tabbladen open.... 55 mb, 2 tabbladen weer gesloten, en zakte maar klein beetje dat geheugen.......
Dus idd, vrijgeven lijkt ie niet te doen..... (niet dat ik het erg vindt, geheugen zat...... maar toch...)
quote van de site:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:58 schreef ChOas het volgende:
[..]
Het is niet een echt lek (Althans, zo wordt het gemeld) en schijn te verhelpen te zijn: http://forevergeek.com/op(...)_memory_leak_bug.php
hmmzz... voor mensen met weining geheigen over misschien wel een oplossing!quote:This ‘feature’ is how the pages are cached in a tabbed environment. To improve performance when navigating (studies show that 39% of all page navigations are renavigations to pages visited less than 10 pages ago, usually using the back button), Firefox 1.5 implements a Back-Forward cache that retains the rendered document for the last five session history entries for each tab. This is a lot of data. If you have a lot of tabs, Firefox’s memory usage can climb dramatically. It’s a trade-off. What you get out of it is faster performance as you navigate the web.
Ok. So now that we know that it's a feature, how can we change Firefox's settings so it won't eat up so much memory? Easy:
1. type “about:config” (no quotes) in the browser.
2. Find browser.sessionhistory.max_total_viewer
2. set it’s value to “0″
There's also a little hack you can do so that Firefox only consumes 10mb of memory when it's minimized:
1. Open Firefox and go to the Address Bar. Type in about:config and then press Enter.
2. Right Click in the page and select New -> Boolean.
3. In the box that pops up enter config.trim_on_minimize. Press Enter.
4. Now select True and then press Enter.
5. Restart Firefox.
'k Ga het eens proberen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:11 schreef gateway het volgende:
hmmzz... voor mensen met weining geheigen over misschien wel een oplossing!
Da's weinig, ja... Mijn eerste HD was 10MBquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Ga het eens proberen..
('k Heb 512mb ram...)
ik heb ook 512mb ram in me laptop..... met het virtueel geheugen erbij 1024 geloof ik (bij taakbeheer)quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Ga het eens proberen..
('k Heb 512mb ram...)
en wie vertaalt ze ff naar het nederlands???quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:42 schreef whoops het volgende:
Die 'Undo Close Tab' optie is ook erg relaxed (rechtsklikken op de tabbar), vooral als je per ongeluk op het kruisje drukte...
Hier trouwens nog 2 guides met tips & tricks die ik net toevallig tegenkwam:
- eenvoudig
- uitgebreid
Weinig zichtbare vernieuwingen, maar dat vind ik eerder een pluspunt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:49 schreef Kadoc het volgende:
2.0 een aanrader, of is het niks nieuws?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |