abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2006 @ 11:13:48 #1
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_37000397
Vorige delen
quote:

Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?
quote:
Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html

* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.

Systeemvereisten: hier te vinden.
Mini FAQ
quote:
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:

network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8

Men profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?
Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.

Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?
De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.

MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleer
Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.

Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?
Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken

Hoe werken die 'quicksearches'?
Zie http://kb.mozillazine.org(...)ips_:_Quick_searches

Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vinden
Handige extensies
quote:
Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
Adblock: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
FOK! SML help tool: Een extensie gemaakt door user Jump, een bewerking van de BBCode extensie maar meer naar FOK! en DIG toe gericht.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
SingleWindow: alle links worden in hetzelfde venster geopend.
Super Drag&Drop: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:

Waar kan ik Mozilla Thunderbird downloaden?
quote:
Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.

* Windows: Installer of Zip

* Linux: GTK2 + XFT (no installer)

* MacOS X: Compressed Disk Image

* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Wat is er nieuw in de laatste versie?
quote:
* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.

* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.

* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Mini FAQ
quote:
Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:
----

Over deze openingspost
quote:
Misschien herken je sommige stukjes tekst wel, dit kan komen omdat ik een niet nader te vernoemen forum als bron gebruikt heb . Sommige stukjes zijn daarvan gekopiërd, andere weer herschreven, en andere delen dan vertaald of zelf 'verzonnen'.

En voor een volgend deel?
Deze openingspost kan je ook terugvinden als een tekstbestand op het internet.

Wie maakte deze openingspost?
Deze uitgebreide post is gemaakt door Jump .

Toevoegingen
* Werewolf stuurde een ganse hoop tips op
  zondag 16 april 2006 @ 11:16:50 #2
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_37000440
Hoi, ik ben opzoek naar een extentie zodat ik ergens in firefox de muziek die een (of meerdere) sites maakt af zet. Ik bedoel niet adblock, maar gewoon ergens een luidsprekertje waarmee ik het geluid af en aan kan zetten.
pi_37000478
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:16 schreef onderjas het volgende:
Hoi, ik ben opzoek naar een extentie zodat ik ergens in firefox de muziek die een (of meerdere) sites maakt af zet. Ik bedoel niet adblock, maar gewoon ergens een luidsprekertje waarmee ik het geluid af en aan kan zetten.
Dat is idd een goeie. Vooral als je plots zo'n blije kinderachtige site opent met van die domme muziek.
  zondag 16 april 2006 @ 12:24:38 #4
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_37001814
Reactie op laatste post uit vorige topic:
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Die FOK extension werkt niet op 1.05.2 ?
1.05.2 bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je 1.5.0.2, en daar werkt ie hier prima mee
  zondag 16 april 2006 @ 12:36:31 #5
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_37002089
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:24 schreef tsjsieb het volgende:
Reactie op laatste post uit vorige topic:
[..]

1.05.2 bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je 1.5.0.2, en daar werkt ie hier prima mee
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:25 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Jazeker, die is hier te vinden: PI's in quick-reply!

(bij whoops dus: http://one.fsphost.com/whoops/ )
Die van woops is een andere extentie die het wel doet.
  zondag 16 april 2006 @ 12:37:41 #6
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_37002123
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:36 schreef onderjas het volgende:

[..]

[..]

Die van woops is een andere extentie die het wel doet.
ah, nu snap 'k wat je bedoeld,... maar van de originele fok!tools is ook weer een nieuwe versie, als 'k t goed begrepen heb
pi_37002356
Fok! loopt klote sinds draadloos internet

zie topic, fokforum loopt ineens heel slecht in FF door draadloos internet, in opera en IE gaat het veel beter....hoe kan dit?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 16 april 2006 @ 14:11:23 #8
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_37004485
Die van whoops werkt wel inderdaad, maar die FOK SML TOOL niet.

Bedankt:)
  maandag 17 april 2006 @ 09:16:20 #9
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_37025110
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:47 schreef Agiath het volgende:
Fok! loopt klote sinds draadloos internet

zie topic, fokforum loopt ineens heel slecht in FF door draadloos internet, in opera en IE gaat het veel beter....hoe kan dit?
Heb je zelf misschien bepaalde instellingen aangepast, zoals 't aantal gelijktijdige verbindingen naar een server etc, of heb je hier een plugin voor ingesteld (fasterfox of tweak network)
Misschien dat je firefox dan nu te veel gelijktijdige verindingen maakt.

Je zou kunnen proberen of het met een onaangepaste versie van firefox beter werkt. Hier vind je een versie van firfox die stand-alone kan draaien, naast je huidige installatie (hij veranderd dus helemaal niks aan je huidige profiel e.d.) Je kunt ze alleen niet tegelijk aan hebben.

http://portableapps.com/apps/internet/browsers/portable_firefox

Je kunt proberen of het hiermee beter werkt
pi_37054067
Ik heb de extension 'Radio Netherlands Toolbar 1.0.1.8' geinstalleerd. Nu wilde ik via 'Add Stations' de highstream van de radiozender X FM toevoegen, maar dat lukt niet.

Weet iemand hier een oplossing voor...
pi_37057452
Gespot: Firefox Bus
pi_37079432
Wat mij nog wel eens gebeurt is dat als ik firefox probeer te starten ik de melding krijg "firefox draait al" of zoiets. Dan moet ik met de taakmanager firefox sluiten en daarna werkt het weer. Op een kleinschalige manier irritant Iemand een idee hoe dit komt en hoe je dit kunt voorkomen?

Verder 100% tevreden over Firefox, zeker nu ze het update-systeem goed op orde lijken te hebben.
pi_37084980
EDIT:
Op de een of andere manier downloadde IE de .xpi als .zip.
Zeer debiel, maar het werkt nu wel.
Dit lijkt me een duidelijk punt om over te stappen

Hieronder het probleem:

Ik heb dus een vraagje. Ik wil wel eens FireFox gaan gebruiken mbt de verhalen enzo, al ben ik erg tevreden over IE.
Ik heb dus FireFox 1.4 nu (had ik nog ergens) en ik probeer extensies toe te passen. Maar dat lukt niet. Zoals bijvoorbeeld PI's in quick-reply!
Als ik die File open... in FireFox krijg ik dit verhaal:
quote:
{bbdd50f1-6253-458f-a8b9-9c1fbbc003ac}
whoops
0.2.1
QuickPI en QuickQoute voor Fok!
whoops
http://one.fsphost.com/whoops/
chrome://foktools/skin/whoops.png
chrome://foktools/content/about.xul
http://one.fsphost.com/whoops/update.rdf

content/whoops/
skin/classic/whoops/

{ec8030f7-c20a-464f-9b0e-13a3a9e97384}
0.7
1.5.0.*
Ook met andere extensions opent ie gewoon de code in het bestand in plaats van het te lezen.

Ik heb al:
  • FireFox opnieuw geinstalleerd (1.3 en 1.4)
  • Extensies opnieuw downloaden + toepassen
  • Java Environment opnieuw geïnstalleerd (5_0_06)

Iemand een idee?
  •   woensdag 19 april 2006 @ 10:08:08 #14
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_37088367
    Gewoon het extensies-venstertje openen (Tools -> Extensions) en dan de link naar de .xpi naar dit venster slepen. Dit wordt overigens ook in het genoemde topic gezegd.
    www.bttf.com
    I hate mornings
    pi_37088389
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 10:08 schreef Quincy5 het volgende:
    Gewoon het extensies-venstertje openen (Tools -> Extensions) en dan de link naar de .xpi naar dit venster slepen. Dit wordt overigens ook in het genoemde topic gezegd.
    Oh ok werkt dat ook
    Zoals ik al meldde, ben net begonnen he

En als ik het met FireFox download is er niks aan de hand
    pi_37092675
    Meer mensen die last hebben dat als je een scherm sluit waar een media player filmpje laadt dat hij een tijdje blijft hangen of juist dat je niks meer kan dan firefox helemaal afsluiten...
    Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
    pi_37106842
    Ik krijg bij markplaats.nl vaak het onderstaande scherm.

Vaak als ik een zoekopdracht doe en in het daarop volgende scherm weer op de 'zoekknop' klik.
    Maar ook elders in de site....
    Ben ik de enige?
    pi_37194682
    Ben ik echt de enige?
      zondag 23 april 2006 @ 13:48:23 #19
    115062 onderjas
    Eigenlijk een trui
    pi_37211001
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 20:45 schreef Werewolf het volgende:
    Ben ik echt de enige?
    Ja.
    pi_37213307
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 20:45 schreef Werewolf het volgende:
    Ben ik echt de enige?
    Het lijkt er op...

Heb je dit alleen met marktplaats? Of ook met andere websites? Heb je het ook in IE/andere browser? Heb je de meest recente versie van FF? Heb je plugins geïnstalleerd die dit zouden kunnen veroorzaken? Al eens geprobeerd FF te deïnstalleren en weer opnieuw te installeren?

Als niets helpt zou je je vraag eens voor kunnen leggen op het FF-forum van mozillazine.org, daar heb ik meerdere keren prima hulp gehad bij vage problemen.
    pi_37227828
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 14:46 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Het lijkt er op...

Heb je dit alleen met marktplaats?
    Ja
    quote:
    Of ook met andere websites?
    Nee
    quote:
    Heb je het ook in IE/andere browser?
    Nee
    quote:
    Heb je de meest recente versie van FF?
    Ja
    quote:
    Heb je plugins geïnstalleerd die dit zouden kunnen veroorzaken?
    Redelijk wat, maar het is aleen maar bij Marktplaats...
    quote:
    Al eens geprobeerd FF te deïnstalleren en weer opnieuw te installeren?
    Vind ik een beetje een paardenmiddel, maar zal eerst wel even proberen een nieuw profiel aan te maken...
    quote:
    Als niets helpt zou je je vraag eens voor kunnen leggen op het FF-forum van mozillazine.org, daar heb ik meerdere keren prima hulp gehad bij vage problemen.
    Dank...
    pi_37230649
    Ik ben erachter..... het is een rule in mijn adblocker....
    pi_37250528
    Ik heb mijn adresbalk nu onder mijn icoontjes gekregen. Alleen zou ik de adresbalk graag langer willen zien. Is dit ergens in te stellen?
      maandag 24 april 2006 @ 17:54:08 #24
    111578 tsjsieb
    but not cheap...
    pi_37250722
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:48 schreef mrbombastic het volgende:
    Ik heb mijn adresbalk nu onder mijn icoontjes gekregen. Alleen zou ik de adresbalk graag langer willen zien. Is dit ergens in te stellen?
    Klik met de rechtermuisklik op een van de menubalken, kies daar voor aanpassen, en maak dan een nieuwe werkbalk. Als je daar de adresbalk insleept, heeft ie de volle lengte van de balk.
    pi_37250928
    Ik had alleen de balk naar beneden gesleept. Daarmee was het resultaat nog niet direct zichtbaar. Na FF opnieuw opgestart te hebben is het wel zichtbaar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')