dit is toch klaagbaak?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:43 schreef most_wanted het volgende:
-edit-
Weer terug naar beneden? en toen? ben je zeker weer naar de winkel gegaan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:42 schreef bxie het volgende:
Ik ben bang voor honden , dat is nu eenmaal zo![]()
Nu kom ik elke keer de buurvrouwop de trap tegen met dr grote hond, zoals vanmiddag.
Ik haal boodschappen , loop de trap op, ben bijna boven...komt zij met dr hond aan![]()
" ga er maar gewoon langs hoor hij doet niks ! "
ik : kan me niet schelen!!!
Dus ik ben heeeeeeeeeeeeel triest helemaal terug naar beneden gegaan met mijn zware tassen!!![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom reageer je steeds als je je zo'n last van mij hebt?quote:
Ken je niemand met een (evt kleine) hond, zodat je kunt wennen aan honden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:47 schreef bxie het volgende:
Dat heb ik dus ook , en ik baal er sowieso van omdat ik honden eigenlijk best leuk vind maar ik vind ze gewoon ECHT eng, en "hondenmensen" kunnen zich dat heel slecht voorstellen.
Of van die honden aan zo'n lijntje die meegeeft, dat is pas erg, dan blijft die hond achter je aan lopen omdat de eigenaar niet op het knopje drukt :S:S
Om het hoekje wachten tot ze weg was met d'r hondquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:48 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Weer terug naar beneden? en toen? ben je zeker weer naar de winkel gegaan?
Ik ben altijd bang dat ze zomaar gaan bijten ofzo , ik weet ECHT niet waarom, want ik ben nog nooit gebeten ofzoquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ken je niemand met een (evt kleine) hond, zodat je kunt wennen aan honden.
Ik was vroeger als de dood voor honden. Nu heb ik er zelf 1![]()
kon je niet op een plekje wachten dat dichterbij wasquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:49 schreef bxie het volgende:
[..]
Om het hoekje wachten tot ze weg was met d'r hond![]()
De meeste (lees: meeste) honden zullen niet zomaar bijten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:51 schreef bxie het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat ze zomaar gaan bijten ofzo , ik weet ECHT niet waarom, want ik ben nog nooit gebeten ofzo
Dat lijkt me nogal logisch, dat ik dat lees. Dat staat er immers ook. (Lees: Dat lijkt me nogal logisch, dat ik dat lees. Dat staat er immers ook.)quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal logisch, dat ik dat lees. Dat staat er immers ook. (Lees: Dat lijkt me nogal logisch, dat ik dat lees. Dat staat er immers ook.)
Als dat beest daar los loopt hoef je er ook niet te bezorgen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:49 schreef Milou__ het volgende:
Ik breng folders rond![]()
en ergus hebben ze ook een heeeleee enge hond..![]()
die sla ik dan meestal over![]()
Komt er een cocker spaniel op hem af..... hij gillend wegrennequote:Op zaterdag 15 april 2006 19:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als dat beest daar los loopt hoef je er ook niet te bezorgen.
Ja, want dat is heel relevant in dit topicquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:25 schreef LSS het volgende:
Het schijnt dat mensen uit de lagere sociaal-economische klasse eerder een hond nemen dan mensen die wel op school hebben gezeten. Daar is een reden voor. Dit soort mensen staat meestal helemaal onderaan op de arbeidsmarkt en hebben vaak mensen boven zich binnen hun bedrijf/instelling/whatever. Dat vinden ze niet leuk, en om toch zelf ook af en toe de baas te kunnen spelen nemen die mensen een hond, daar kunnen ze lekker tegenaan schreeuwen en ZELF eens de bevelen geven ipv altijd maar moeten luisteren naar de chef.![]()
regressie therapie kan dan helpen bvquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:51 schreef bxie het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat ze zomaar gaan bijten ofzo , ik weet ECHT niet waarom, want ik ben nog nooit gebeten ofzo
Alle reden om bang te zijn, die beesten komen altijd direct naar je toe en als je niet daarvan houd is het gewoon kut. Plus iemand die zijn hond niet goed behandeld maakt dat beest ook nog vals.quote:
Hé flugel wat doe jequote:Op zaterdag 15 april 2006 18:43 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
-edit-
Dat doe ik ook altijd. Ik zorg dat mijn hond zover mogenlijk uit de buurt blijft van iemand die er bang voor is en ik ga er dan ook tussen staan.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:57 schreef erodome het volgende:
Persoonlijk moet ik zeggen dat als ik iemand zie die echt zo bang is voor mijn hond dat ik aan de kant/achteruit ga voor dat persoon, niet dat degene die bang is aan de kant moet.
Kleine honden zijn in sommige gevallen nog enger dan grote hondenquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:49 schreef NanKing het volgende:
Ken je niemand met een (evt kleine) hond, zodat je kunt wennen aan honden.
Ik was vroeger als de dood voor honden. Nu heb ik er zelf 1![]()
nee een vet grote met een platte kop , ik weet niet echt veel hondenrassenquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:19 schreef skippy22 het volgende:
Wat voor had je buurvrouw ook alweer Een tekkel ??
Ja en dan vind ik het ook niet erg hoor maar er zijn ook genoeg mensen die er maling aan hebben.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:57 schreef erodome het volgende:
Het is erg vervelend als je bang bent voor honden, juist omdat het bijna onmogelijk is ze totaal te ontlopen.
Er zijn curcussen om te leren om te gaan met deze angst, zie bv deze site:
http://www.ipzo.com/NL/dierenfobie/honden/honden.html
Ik kan iedereen die echt naar bang is voor honden zo'n curcus aanraden, want het is niet leuk om de rest van je leven met zo'n angst te zitten, wetende dat het onderwerp van je angst echt overal op kan duiken.
Persoonlijk moet ik zeggen dat als ik iemand zie die echt zo bang is voor mijn hond dat ik aan de kant/achteruit ga voor dat persoon, niet dat degene die bang is aan de kant moet.
Met de tosa gebeurde het nog weleens dat mensen er bang voor waren, grote hond, dus wat meer reactie meestal.
Wat ik vrijwel altijd deed is de hond laten liggen, er op mijn hurken naast(tussen hond en voorbijganger) onderwijl duidelijk zijn halsband vasthouden zodat de angstige zag dat hij echt niet bij ze kon komen en dan voorbij laten gaan.
Een liggende hond blijkt toch minder bedreigend over te komen.
Oh.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:03 schreef B.E.D het volgende:
Ik las 'enige' in de TT.
Dus ik dacht zo van die die buren maar 1 hond hadden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |