quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:58 schreef DarkManta het volgende:
eiëren
Nee nog niet neequote:Op zaterdag 15 april 2006 12:10 schreef Spekkiemonster het volgende:
TS heeft toch geen diarree
Nog niet, nee.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:10 schreef Spekkiemonster het volgende:
Zou mijn weekendje weg maar gaan verplaatsen. Lijkt me anders niet echt gezellig, ook niet voor je vriendin. Kun je beter weg gaan als je je weer goed voelt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:13 schreef paparia het volgende:
Nou ik was aan het typen, en over dat overgeven hoef ik me geen zorgen te maken. Hopelijk is nu alles eruit
Ben nu overigens wel aan het rillen als een gek
TS heeft zelfs flinke diarre, maar dacht dat alles er wel uit zou zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:10 schreef Spekkiemonster het volgende:
Kijk het nog even aan tot 3 uur als ik dan nog steeds me hetzelfde voel ga ik niet mee.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:14 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Zou mijn weekendje weg maar gaan verplaatsen. Lijkt me anders niet echt gezellig, ook niet voor je vriendin. Kun je beter weg gaan als je je weer goed voelt.
Beterschap iig.
Tja die heb ik al binnen. En nog geen 15 minuten geleden weer uit mijn lichaam gehaaldquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:16 schreef Salsagirl het volgende:
GEloof dat je er wel iets voor kan krijgen..mag je wel opschieten met na een drogist te gaan..
Tja das eigenlijk wel een goede. Duik meteen mijn bed in.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:18 schreef _Boo_ het volgende:
Als je aan het rillen bent, zou ik maar gewoon terug in bed gaan...
Als je echt mee wilt en je daar de mogelijkheid hebt voor een wat verlengde stop op het privacy kamertje kan je loperamide nemen.quote:Gemiddeld blijft een maaltijd 3 - 4 uur in de maag, bij vet voedsel kan de verblijfsduur verlengd worden tot wel 7 uur of meer.
Je kan dan dus prima reizen maar ziek ben je nog wel, diaree wordt enkel opgehouden.quote:Loperamide remt de darmbewegingen (peristaltiek) af en zorgt tevens voor samentrekking van de anus. De darminhoud blijft daardoor langer in de darmen en wordt compacter. Overmatig verlies van vocht en zouten wordt tegengegaan. Binnen enkele uren merkt u dat de diarree stopt.
quote:
AD, 2004quote:Cola light kan ziektekiemen als salmonella en shigella doden. Deze bacteriën zijn beruchte veroorzakers van voedselvergiftiging. Gewone cola werkt niet wegens de grote hoeveelheden suiker die de frisdrank bevat.
Dat zegt dr. Rijkelt Beumer van de Wageningen Universiteit. Beumer denkt dat het fosforzuur in cola light de bacteriën te lijf gaat. Suiker in de gewone cola beschermt de ziektekiemen juist tegen het fosforzuur.
dufus, cola is DE drank tegen misselijkheid...en maagpijnquote:Op zaterdag 15 april 2006 11:58 schreef DarkManta het volgende:
Proberen om toch wat te eten, en dit kee iets dat niet bedorven is.
Fruit, brood, maar geen eiëren. Cola drinken is uit den boze, cola zit te veel troep in, zie cola maar als een schoonmaakmiddel om roest mee te verwijderen.
Veel water drinken, water reinigt het lichaam.
En ga even naar de dokter!
Sterkte
Is dat ook zo in het geval van voedselvergiftiging? Ik heb namelijk een paar weken terug hetzelfde gehad als TS. Ben de hele ochtend misselijk geweest door iets wat ik de avond ervoor had gegeten, maar bij mij kwam het pas rond de middag eruit zetten (in de tussentijd verder niks gegeten). En dat was geen vet voedsel.quote:Gemiddeld blijft een maaltijd 3 - 4 uur in de maag, bij vet voedsel kan de verblijfsduur verlengd worden tot wel 7 uur of meer.
Damn, is dat zo algemeen bekend?? *schuift steen weer terug*quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:21 schreef SHE het volgende:
[..]
dufus, cola is DE drank tegen misselijkheid...en maagpijn
zelfs artsen willen het nog weleens adviseren om een rotgevoel in de maagstreek snel te doen verdwijnen
Mischien duurt het langer als je slaapt omdat de spijsvertering dan ook langzamer werkt?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:24 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Is dat ook zo in het geval van voedselvergiftiging? Ik heb namelijk een paar weken terug hetzelfde gehad als TS. Ben de hele ochtend misselijk geweest door iets wat ik de avond ervoor had gegeten, maar bij mij kwam het pas rond de middag eruit zetten (in de tussentijd verder niks gegeten). En dat was geen vet voedsel.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:11 schreef _Boo_ het volgende:
Waarom zou ie met braken te laat zijn![]()
Als je nu misselijk bent moet je straks waarschijnlijk toch nog kotsen, kun je dat maar beter versnellen lijkt me.
idd toen ik op wintersport 2 dagen lang iedere 20 min over me nek ging ben ik ook naar een dokter gegaan.. die zei ook dat ik cola moest drinken en daarna ben ik niet meer over me nek gegaan.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:21 schreef SHE het volgende:
[..]
zelfs artsen willen het nog weleens adviseren om een rotgevoel in de maagstreek snel te doen verdwijnen
Of hij denkt GVD weer zo'n loser die me tijdens het weekend belt omdat hij iets verkeerds heeft gegeten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
en trouwens... naar de dokter??
OP ZATERDAG? om wat.. dat je wat verkeerd gegeten hebt? die gast gaat je echt keihard uitlachen
Dat zou kunnen, voor mij en vele andere die ik ken was het niet aan te radenquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:21 schreef SHE het volgende:
[..]
idd het is niet dat hij een wondermiddel heeft ofzoquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:28 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Of hij denkt GVD weer zo'n loser die me tijdens het weekend belt omdat hij iets verkeerds heeft gegeten.
Zeker wel. Als dat bedorven voedsel de reden is dat je je niet goed voelt, voel je al snel beter wanneer dat eruit is. Iets dat meerdere mensen in dit topic trouwens aangegeven...quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:26 schreef MrBean het volgende:
[..]slaat dat nou weer op.
Dan word je niet sneller beter hoor.
Gewone cola helpt niet. Moet wel light zijn. In cola en cola light zit fosforzuur wat de bacteriën te lijf gaat. In gewone cola zit suiker wat de bacteriën beschermt tegen het zuur. Of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik las verderop in het topic dat de broodjes al in z'n darmen zitten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:31 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Zeker wel. Als dat bedorven voedsel de reden is dat je je niet goed voelt, voel je al snel beter wanneer dat eruit is. Iets dat meerdere mensen in dit topic trouwens aangegeven...
mja maar wanneer je het de vorige middag hebt gegeten zit het echt niet meer in je maag denk ikquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:31 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Zeker wel. Als dat bedorven voedsel de reden is dat je je niet goed voelt, voel je al snel beter wanneer dat eruit is. Iets dat meerdere mensen in dit topic trouwens aangegeven...
Hij had nog niks gegeten maar heeft net wel moeten braken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mja maar wanneer je het de vorige middag hebt gegeten zit het echt niet meer in je maag denk ik
Bij mij wel, mijn moeder gaf het me altijd als kind als ik weer eens teveel gesnoept had, of buikpijn had.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:24 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Damn, is dat zo algemeen bekend?? *schuift steen weer terug*
Dank
WTF? vind je het vreemd dat we een hoge premie moeten dokken als iemand voor zoiets triviaals naar de dokter gaat... zucht...quote:
Lees het topci eerst even door voordat je post ofzo.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:44 schreef B_BOY het volgende:
gewoon deruit kotsen.
Dat is ook de bedoelingquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:45 schreef _Boo_ het volgende:
Je moet juist geen ontbijtkoek eten, dat werkt laxerend!
Dat is onzin, kruidkoek zorgt er juist voor dat je een stevige massa uitpoept en juist niet de hele dag op de pot zit.quote:Je kunt beter iets nemen van wit brood of witte rijst of bananen eten, anders kom je niet meer van het toilet af vandaag.
Hmm... bij mij werkt de gewone cola weer beter. En door de echte suiker krijg je er ook wat extra energie door. En dat is wel handig als je verder niets binnenkrijgt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:31 schreef MrBean het volgende:
[..]
Gewone cola helpt niet. Moet wel light zijn. In cola en cola light zit fosforzuur wat de bacteriën te lijf gaat. In gewone cola zit suiker wat de bacteriën beschermt tegen het zuur. Of iets dergelijks.
En als het cola je de neusgaten uitkomt, neem je maar thee of water.
Het is helemaal niet de bedoeling dat je het zo snel mogelijk kwijt raakt. In geval van diarree wordt het afgeraden vezelrijke voeding te eten omdat het laxerend werkt. Dat zal elke dokter je vertellen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:51 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling
[..]
Dat is onzin, kruidkoek zorgt er juist voor dat je een stevige massa uitpoept en juist niet de hele dag op de pot zit.
Bananen stop de stoelgang en het is juist de bedoeling om alles zo snel en netjes mogenlijk kwijt te raken. Gebruik zeker geen diarree remmers, norit is goed en neutraliseerd gifstoffen.
Man ik ben te gaar om te panieken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:00 schreef Daniel.San het volgende:
gister in de club werd ik ook super onwel, buikkramp , echt gevoel dat hele lichaam begeeft
kotsen, diaree, totale slaaptekort
anyway, ik besloot om gewoon 1 uur beetje stil te blijven zitten op een bank
gezond eten : snickers en wat orangina drinken
daarna begon ik rustig op de muziek (DnB) te dansen, eerst gewoon rustig aandoen geen senlle bewegingen maken, daarna chill, paar dubbele whiskeys grdronken, en mijn nacht veranderde in een hel tot 1 van van vetste momenten in mijn hele leven zelfs
gewoon tip, niet panieken, gewoon rustig blijven, en weten dat je er binnen no ime boven op komt
Moest je niet om 15.00 uur weg? En dan zit je om 15.03 nog te fokken? We voelen ons vast gevleid als mede-fokkers dat je ons belangrijker vind dan je vriendin.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:54 schreef paparia het volgende:
Maar probleem hierbij is dat ik om 15.00 naar mijn vriendin moet omda we een weekendje weg gaan. Ik wil echt mee!!
Haha, ik zou inderdaad om 15.00 weg gaan. Eindelijk eens een keer haar in de winkel zien werken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:07 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Moest je niet om 15.00 uur weg? En dan zit je om 15.03 nog te fokken? We voelen ons vast gevleid als mede-fokkers dat je ons belangrijker vind dan je vriendin.
Cola helpt wel.quote:
Nee, wél light.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:48 schreef Cityfm het volgende:
[..]
Cola helpt wel.
Maar dan de Echte cola, geen light, en ZONDER prik.
Die prik zorgt ervoor dat het baakgevoel weer terugkomt.
ff schudden met die fles dus.
quote:Dr Rijkelt Beumer, leerstoelgroep Levensmiddelenmicrobiologie:
Waar ik niet in geloof zijn de verhalen over het innemen van voedingsmiddelen die voedselvergiftiging zouden kunnen voorkomen omdat ze bacteriën doden. Bier, bijvoorbeeld. Ik heb het nooit onderzocht, maar het lijkt me sterk. Hoeveel alcohol zit er in bier? Zes procent? Dat is niet genoeg om bacteriën te doden. Je hoort die verhalen ook over cola, maar daar zit een kern van waarheid in. We hebben ontdekt dat je ziektekiemen als Salmonella en Shigella kunt doden met cola. Met cola light. Met gewone cola lukt het niet. Waarschijnlijk is dat het werk van fosforzuur in cola. In gewone cola zit ook suiker, en dat beschermt de bacteriën weer tegen het fosforzuur.
quote:Het effect is niet zo groot, hoor. Een hap besmet voedsel kan zoveel bacteriën bevatten dat je een fles cola light nodig zou hebben om die bacteriën te doden. Kun je nagaan wat je nodig hebt om een complete maaltijd te neutraliseren.
Waarom zou je energie willen als je ziek op bed ligt?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:56 schreef Ole het volgende:
[..]
Hmm... bij mij werkt de gewone cola weer beter. En door de echte suiker krijg je er ook wat extra energie door. En dat is wel handig als je verder niets binnenkrijgt.
Zo weekend overleefd en is allemaal goed gegaan.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Dat klinkt als een flinke voedselvergiftiging. Als ik 't had, dan bleef ik thuis. Maar jij weet als de beste hoe je je voelt. Als je denkt dat je 't aankunt: gewoon aan. Anders lekker je bed in.
quote:Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef paparia het volgende:
[..]
Zo weekend overleefd en is allemaal goed gegaan.
Vertrok 's middags slap met een ziek gevoel en nog een piepklein beetje misselijkheid.
Dus totaal op de dag 2 paracetalmol ingenomen.
Vertrokken en de eerste stop was de mac![]()
Heb je trek in avond-etenVrouwen aan de mannenburger en zelf maar een salade genomen omdat ik soms weleens last van mijn maag heb gehad als ik een burger at bij de mac.
En een salade ligt natuurlijk wat lichter op de maag.
Maar in de loop van de avond ging alles al weer beter. Dus nog rustig een biertje kunnen drinken. Een beetje bijtijds naar bed. En de volgende dag was ik weer kiplekker.
Alleen nog wel wat slapjes, dus veeeeeel gegeten.
Gok inderdaad op een voedselvergifteging, maarja alles wat je niet dood maakt wordt je sterker van.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |