quote:Ik kan het niet beter zeggen. Bestaan er uberhaupt nog liefhebbers hier?
Op zondag 15 juli 2001 14:43 schreef marco_spn het volgende:Synthpop was in de jaren 80 erg populair (denk aan Depeche Mode, Yazoo, Erasure, Pet Shop Boys, Soft Cell, Thompson Twins), maar is eigenlijk nooit echt weggeweest. Het haalt alleen helaas de hitparade niet meer. Momenteel zijn er echt enorm veel bands uit voornamelijk Duitsland, Scandinavië en Amerika die nog steeds bezig zijn met dit geweldige genre.
-- Marco
[Dit bericht is gewijzigd door Zero_As_A_Limit op 08-12-2001 17:49]
Soft Cell, Human League, Depeche Mode o.a.
En sta altijd open voor nieuwe suggesties
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 17:02 schreef Ceased2Be het volgende:En sta altijd open voor nieuwe suggesties
quote:
Op dinsdag 17 juli 2001 00:06 schreef marco_spn het volgende:[..]
Toppers van nu zijn De/Vision, Beborn Beton, New Concept, A Spell Inside, And One, Camouflage, Never Endless, Perfidious Words (Duitsland) - Echo Image, Sweep (Noorwegen) - Elegant Machinery, Daily Planet, Statemachine, S.P.O.C.K (Zweden) - Blue October, The Nine (Engeland) - Red Flag, Iris, B! Machine, Anything Box (Amerika), en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Luister anders een naar Zoot woman of Ladytron, beide bands vinden hun inspiratie in (al dan niet foute) Synth pop uit de eighties en worden bijvoorbeeld enorm gehyped door een serieus muziek-tijdschrift als OOR..
Bijvoorbeeld:
Orgy - Fiction (Dreams In Digital)
Videodrone - Powertools For Girls
Beborn Beton = geweldig, And One = Slecht, SPOCK = grappig.
De rest ken ik (nog) niet
Apoptygma Berzerk en Information Society zijn wel aanraders van mijn kant.
[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 08-12-2001 19:52]
Adult - Hand to phone
The Hacker - Fadin' away (Heinrich Mueller remix!)
onder de noemer Synth-pop ?
Of zijn dit meer "electro/wave/retro 80's" platen
quote:Eh weet ik niet. Ik ken deze bands niet. Ik heb dit genre nog maar pas ontdekt(half jaartje echt serieus).
Op zondag 09 december 2001 11:55 schreef Circuitbreaker het volgende:
In hoeverre vallen trax als,Adult - Hand to phone
The Hacker - F adin' away (Heinrich Mueller remix!)onder de noemer Synth-pop ?
1e is Information Society uit 1988 en de 2e is Hack uit 1990.
Zijn allebei wel aanraders
quote:Naast muzieksoorten als Techno en wazige electronica hou ik ook wel van electro en sommige trax daarvan gaan nogal in de retro 80's richting dus vandaar mijn vraag.
Op zondag 09 december 2001 12:41 schreef Zero_As_A_Limit het volgende:[..]
Eh weet ik niet. Ik ken deze bands niet. Ik heb dit genre nog maar pas ontdekt(half jaartje echt serieus).
Anders zou je eens op www.clone.nl moeten kijken die distribueren (en verkopen) veel van dergelijke platen al denk ik dat meer om electro/disco of zelfs Italo mengelingen gaat.
Ik kijk uit naar hun nieuwste CD "HIT"
En natuurlijk, zoals eerder genoemd, Gary Numan.
Zijn Are 'friends' electric? is geweldig
quote:Howard Jones & Nik Kershaw: de popvernieuwers van GB in de jaren '80.
Op woensdag 20 februari 2002 11:18 schreef R.Brunswijk het volgende:
Howard Jones ook zo'n goed voorbeeld.En natuurlijk, zoals eerder genoemd, Gary Numan.
Zijn Are 'friends' electric? is geweldig
quote:Om Kraftwerk nu "popmuziek" te noemen... IllOgical kan zich niet herinneren dat ze ooit in de buurt van een Top-40/100 notering gekomen. Het is wel popmuziek in brede zin aangezien ze (nog steeds) populair zijn bij heel veel mensen, en overal hun muziek en samples in kan terughoren.
Op woensdag 20 februari 2002 13:29 schreef yodocus2001 het volgende:
En vergeten we de 'grondleggers' niet?Kraftwerk dus!
Liefhebbers genoeg, ik in elk geval wel!
Later wat oude Kraftwerk deuntjes/ritmes opgepakt door wat DJ's in Detroit die draaiden in de Warehouse en zie: de 'House' was geboren.
In een note(n)dop dus, dat wel....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |