abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2418388
quote:
Op zondag 15 juli 2001 14:43 schreef marco_spn het volgende:

Synthpop was in de jaren 80 erg populair (denk aan Depeche Mode, Yazoo, Erasure, Pet Shop Boys, Soft Cell, Thompson Twins), maar is eigenlijk nooit echt weggeweest. Het haalt alleen helaas de hitparade niet meer. Momenteel zijn er echt enorm veel bands uit voornamelijk Duitsland, Scandinavië en Amerika die nog steeds bezig zijn met dit geweldige genre.

-- Marco

Ik kan het niet beter zeggen. Bestaan er uberhaupt nog liefhebbers hier?

[Dit bericht is gewijzigd door Zero_As_A_Limit op 08-12-2001 17:49]

Innocence and pride
pi_2418432
*meld*

Soft Cell, Human League, Depeche Mode o.a.

En sta altijd open voor nieuwe suggesties

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_2418570
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 17:02 schreef Ceased2Be het volgende:

En sta altijd open voor nieuwe suggesties

quote:
Op dinsdag 17 juli 2001 00:06 schreef marco_spn het volgende:

[..]

Toppers van nu zijn De/Vision, Beborn Beton, New Concept, A Spell Inside, And One, Camouflage, Never Endless, Perfidious Words (Duitsland) - Echo Image, Sweep (Noorwegen) - Elegant Machinery, Daily Planet, Statemachine, S.P.O.C.K (Zweden) - Blue October, The Nine (Engeland) - Red Flag, Iris, B! Machine, Anything Box (Amerika), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Innocence and pride
pi_2418755
Ik geloof dat de "synth- pop" stroming tegenwoordig een gigantische opleving doormaakt mede onder invloed van de jaren 80-retro hype

Luister anders een naar Zoot woman of Ladytron, beide bands vinden hun inspiratie in (al dan niet foute) Synth pop uit de eighties en worden bijvoorbeeld enorm gehyped door een serieus muziek-tijdschrift als OOR..

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_2418909
Voor een 'moderne' (excusez le mot) interpratie: probeer ns Orgy of Videodrone.

Bijvoorbeeld:

Orgy - Fiction (Dreams In Digital)
Videodrone - Powertools For Girls

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_2419372
"Beborn Beton, New Concept, A Spell Inside, And One, Camouflage, Never Endless, Perfidious Words (Duitsland) - Echo Image, Sweep (Noorwegen) - Elegant Machinery, Daily Planet, Statemachine, S.P.O.C.K (Zweden) - Blue October, The Nine (Engeland) - Red Flag, Iris, B! Machine, Anything Box (Amerika), en zo kan ik nog wel even doorgaan."

Beborn Beton = geweldig, And One = Slecht, SPOCK = grappig.

De rest ken ik (nog) niet

Apoptygma Berzerk en Information Society zijn wel aanraders van mijn kant.

[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 08-12-2001 19:52]

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_2425220
In hoeverre vallen trax als,

Adult - Hand to phone
The Hacker - Fadin' away (Heinrich Mueller remix!)

onder de noemer Synth-pop ?

Of zijn dit meer "electro/wave/retro 80's" platen

pi_2425270
NIK KERSHAW!!!! De old 80´s stuff
pi_2425454
quote:
Op zondag 09 december 2001 11:55 schreef Circuitbreaker het volgende:
In hoeverre vallen trax als,

Adult - Hand to phone
The Hacker - F adin' away (Heinrich Mueller remix!)

onder de noemer Synth-pop ?

Eh weet ik niet. Ik ken deze bands niet. Ik heb dit genre nog maar pas ontdekt(half jaartje echt serieus).
Innocence and pride
pi_2439157
Zojuist "Torch" van Soft Cell gekocht, geweldige cd!
pi_2439832
Ik heb De/Vision's "Zehn" vandaag besteld. Een soort Best of... Ben erg benieuwd.
Innocence and pride
pi_2439982
de eerste 2 cd's van Information Society zijn ook aan te raden.

1e is Information Society uit 1988 en de 2e is Hack uit 1990.

Zijn allebei wel aanraders

pi_2454002
quote:
Op zondag 09 december 2001 12:41 schreef Zero_As_A_Limit het volgende:

[..]

Eh weet ik niet. Ik ken deze bands niet. Ik heb dit genre nog maar pas ontdekt(half jaartje echt serieus).

Naast muzieksoorten als Techno en wazige electronica hou ik ook wel van electro en sommige trax daarvan gaan nogal in de retro 80's richting dus vandaar mijn vraag.

Anders zou je eens op www.clone.nl moeten kijken die distribueren (en verkopen) veel van dergelijke platen al denk ik dat meer om electro/disco of zelfs Italo mengelingen gaat.

pi_2933070
Ik zou "Stories from the inside" van "A Spell Inside" zeker aanschaffen. Het doet Gothic aan. Ik vindt deze 2 CD's echt fantastisch! Het is trouwens dezelfde zanger als de Goth-Rock band "Behind the Scenes".

Ik kijk uit naar hun nieuwste CD "HIT"

Innocence and pride
  vrijdag 25 januari 2002 @ 13:43:03 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2933153
Over Soft Cell gesproken...

vrijdag 3 mei, Paradiso.. (voorverkoop start morgen).

pi_3225097
Ik ben gek op alle synthpop, het was m'n eerste favoriete muziekstijl en staat nog steeds hoog in mijn favorieten. Ik ben vooral gek op Erasure. Helaas kon de laatste CD van de Pet Shop Boys me niet zo boeien, maar hun oude muziek is erg goed. Verder vind ik het erg leuk dat Gary Numan weer populair is, de eerste albums vind ik erg mooi en de laatste twee zijn ook ontzettend goed (vooral als je een beetje van gothic houdt). En Depeche Mode & Human League natuurlijk!
  dinsdag 19 februari 2002 @ 19:34:06 #17
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3225735
De/Vision is erg goed, heb de cd Void van ze. Verder kan ik Echo Image ook wel aanraden.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 20 februari 2002 @ 11:18:48 #18
12426 R.Brunswijk
Loud pipes save lives!
pi_3232430
Howard Jones ook zo'n goed voorbeeld.

En natuurlijk, zoals eerder genoemd, Gary Numan.
Zijn Are 'friends' electric? is geweldig

De mening van een Moslim heet geloofsovertuiging. De mening van een Nederlander heet racisme...
  woensdag 20 februari 2002 @ 11:35:38 #19
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_3232597
Depeche Mode roels!
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  woensdag 20 februari 2002 @ 11:49:16 #20
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_3232807
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 11:18 schreef R.Brunswijk het volgende:
Howard Jones ook zo'n goed voorbeeld.

En natuurlijk, zoals eerder genoemd, Gary Numan.
Zijn Are 'friends' electric? is geweldig

Howard Jones & Nik Kershaw: de popvernieuwers van GB in de jaren '80.
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_3233666
Het is goed om te horen dat er toch nog liefhebbers zijn van dit genre. Ik dacht zo'n beetje dat ik de enige was.
Innocence and pride
pi_3234202
En vergeten we de 'grondleggers' niet?

Kraftwerk dus!

Liefhebbers genoeg, ik in elk geval wel!

woensdag 20 februari 2002 @ 13:37:47 #23
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_3234299
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 13:29 schreef yodocus2001 het volgende:
En vergeten we de 'grondleggers' niet?

Kraftwerk dus!

Liefhebbers genoeg, ik in elk geval wel!

Om Kraftwerk nu "popmuziek" te noemen... IllOgical kan zich niet herinneren dat ze ooit in de buurt van een Top-40/100 notering gekomen. Het is wel popmuziek in brede zin aangezien ze (nog steeds) populair zijn bij heel veel mensen, en overal hun muziek en samples in kan terughoren.
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_3234377
Mmm, ze zijn toch de basis van de hedendaagse dansmuziek.
En toen ze 'doorbraken'(jaren 70)was dat inderdaad GEEN popmuziek, maar meer experimentele muziek.

Later wat oude Kraftwerk deuntjes/ritmes opgepakt door wat DJ's in Detroit die draaiden in de Warehouse en zie: de 'House' was geboren.

In een note(n)dop dus, dat wel....

pi_3234556
Voor wie zich meer wil verdiepen; neem eens een kijkje bij The Synthpop Network:

http://spn.nu

Innocence and pride
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')