recept van andere site om zelf te maken:quote:De Kikastick, spies met kip- en kalkoenvlees met ui ertussen omhult door een pittig beslag
Verkrijgbaar bij de betere cafetaria's, vraag om kikastick of sitostick, ze hebben overal andere naam namelijkquote:Plak kipfilet van 2 cm dik
1 Ui
1 Ei
beetje water
Speltmeel
Peper, zout, kerrypoeder, knoflook (verzin maar wat)
Satestokjes
Ossewit frituurvet
Ei met water en speltmeel tot beslag kloppen, evt. kruiden peper, zout etc.
Kipfiletplak in 3 repen en daarna ieder reep 4 of 5 keer doorsnijden zodat je blokjes krijgt. Ui halveren en ieder helft in 6 stukken snijden.
Kipstukjes om en om aanrijgen met 2 a 3 plakjes ui aan het satestokje. Vervolgens deze door het deeg halen en frituren is het ossewit.
ik ga over 2 weken in e'de wonen, zal het eens proberen! weet je waar kika stick te verkrijgen is in e'de? hoef ik nie te zoekenquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:05 schreef freshy98 het volgende:
Probeer eens een stik met in plakken gesneden berehap, ui en ananas. Dat met curry saus.
yum yum yum yum yum
heb ik hier in het westen nog niet gezien.
Cafetari Alexandra in Enschede heeft het.
Of had..ben er al een paar jaar niet meer geweest.
Echt zoveel lekker dan een kika stik, die wel ok is
Inderdaad, slechte marketing. Dubieuze naam.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:05 schreef Aenarion het volgende:
Ahh man, alleen al bij de naam KIkastick krijg ik al enge gedachten...
KiKa (kinderkanker, is stichting)...
Ik snap waar de naam vandaan komt, maar aangezien er ook een stichting kika bestaat is het wel een slechte naam, marketing technisch gezien.quote:
Tut tut. Ik dacht dat jij zo'n smartass was?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
Inderdaad, slechte marketing. Dubieuze naam.
En daarom gaat er alleen kip inquote:
en daarom zegt de beckers site kip en kalkoen?quote:Op woensdag 31 mei 2006 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En daarom gaat er alleen kip in![]()
Ken het trouwens als Sitostick
dan blijft de vraag, wie of wat was er eerderquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:28 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik snap waar de naam vandaan komt, maar aangezien er ook een stichting kika bestaat is het wel een slechte naam, marketing technisch gezien.
Ach, de klassieke vraag: Wat was eerder, de kipkalkoenstick of het ei de kankerstichting?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 06:56 schreef NIels25 het volgende:
[..]
dan blijft de vraag, wie of wat was er eerder![]()
Een berehap in plakken word volgens mij best lastig. Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:05 schreef freshy98 het volgende:
Probeer eens een stik met in plakken gesneden berehap, ui en ananas. Dat met curry saus.
yum yum yum yum yum
en je vond het nodig dat na 2 1/2 jaar nog even te melden?quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:45 schreef MahirBurekovic het volgende:
kheb t nog nooit op lol
ehm, het is van 2006. kun je niet rekenen?quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:03 schreef Muck het volgende:
[..]
en je vond het nodig dat na 2 1/2 jaar nog even te melden?
neequote:Op zaterdag 8 december 2007 20:22 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
ehm, het is van 2006. kun je niet rekenen?
sorryquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:24 schreef Muck het volgende:
[..]
nee![]()
maar dan nog, na anderhalf jaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |