abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:00:06 #1
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_36960219
Kun je sabayon ook afkoelen om het later te gebruiken?
Ow wordt het dan he-le-maal niks

(ijs > met niet al te warme sabayon)
Imperare sibi maximum imperium est
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:15:18 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36960612
Sabayon afkoelen?
Na, als je het al doet, dan geforceerd afkoelen door de schaal in koud water te zetten en te blijven roeren, dan wordt ie snel koud. Maar een goede sabayon is veeeeel lekkerder warm. De combi met ijs vind ik een beetje armoede.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36961195
Ik ben het met Piet eens, een goede Sabayon moet je ook a la minute maken. Als je hem dan direct wilt af laten koelen voor je ijs, lijkt me dat geen goed doen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36963727
Je kunt hem wel afkoelen de vraag is dan alleen hoe je hem verder wil verwerken. Eiwit zal namelijk enorm opstijven in samenwerking met de suiker. Dus het is niet meer zo mooi vloebaar als je gewend bent. Weer warm maken wordt een drama, reken maar dat het zal stollen tijdens het optikken. Maar als je een stukje fruit wilt gratineren met je koude sabayon die je weer warm gaat maken is dat geen probleem. Heb dat wel vaker gedaan. Je moet jezelf soms afvragen waarom wil ik iets bewaren. Is het duur om het de volgende keer dat ik het nodig heb opniew te maken ? In dit geval valt dat wel mee dus zou lekker vers maken volgende keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')