abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39005773
Tof, ik wil beginnen met wat goedkopere, daarna wil ik misschien ook wat duurdere soorten kopen.. Maar eerst maar eens kijken of het me bevalt en of het paludarium een beetje wil lukken.. :p
www.myspace.com/olk2006
pi_39005966
Goedkoper is vaak ook iets makkelijker te houden.
Dus het kan weinig kwaad om met goedkopere kikkertjes te beginnen.

De duurderen zijn vaak niet voor niets duurder
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39006751
Dat is idd ook een reden om Tricolors te kopen, die zijn vrij gemakkelijk te houden.. (heb ik me laten vertellen.. )
www.myspace.com/olk2006
pi_39007568
Ze zijn ijzersterk ja vergeleken bij de rest, maar de grotere soorten trekken mij iets meer. Het meerendeel is gelukkig tegenwoordig te automatiseren. Heb thuis een stelling staan van 3 bakken waar ik alles aangesloten heb op tijdklokken, verwarming etc etc. Heb voor deze bakken ook een sproeiinstallatie van JMtech en voor mijn showbak natuurlijk ook. Tricolor is net iets te klein voor mijn smaak, grappige vind ik echter dat ze wel veel en groot voer eten.

Nog 10 kikkers waarvoor ik nu 1 bak aan het maken ben: 10x Azureus. Mijn droom kikkersoort.

Wat ik eigenlijk altijd doe is rekening houden met een uitval van 1 staat op 3.
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 18:19:13 #280
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39008563
't Ziet er goed uit Warrel, mooi kikkerparadijsje . Hebben de kleintjes al zichtbare interesse in de vliegjes? De vraag is natuurlijk wel hoelang je ze op deze manier kan blijven houden, ooit zullen ze toch de wijde wereld in willen

Volgend jaar een grote bak wordt leuk, wat er dit keer misging kan je dan vermijden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_39010137
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:19 schreef Barbaaf het volgende:
't Ziet er goed uit Warrel, mooi kikkerparadijsje . Hebben de kleintjes al zichtbare interesse in de vliegjes? De vraag is natuurlijk wel hoelang je ze op deze manier kan blijven houden, ooit zullen ze toch de wijde wereld in willen

Volgend jaar een grote bak wordt leuk, wat er dit keer misging kan je dan vermijden
Ik had één kikkertje betrapt op het hooi van het vliegjesbakje, maar verder is het erg lastig tot niet te volgen wat ze met de vliegjes doen. En van het paradijsje maken ze helemaal niet zo veel gebruik. Ik heb het kleine vertrouwde plankje er maar weer ingelegd, en verder zitten ze alleen in het grassige hoekje. Gelukkig wel een stuk minder op het glas.
En ik heb inderdaad een hoop geleerd van m'n 2e keer kikkertjes op laten groeien. Ik ben al verder gekomen dan ooit. De vorige (ruim 4 jaar geleden) gingen de vijver vol vissen al in toen ze nog maar net achterpootjes hadden. M'n moeder was ze zat
En de toenmalige kikkervisjespapa ging doodleuk op vakantie
En inderdaad, ooit moeten ze er uit. Maar het zou leuk zijn als ze eerst een klein beetje groeiden
I will take the sun in my mouth
  maandag 19 juni 2006 @ 23:13:07 #282
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_39020498
Heb ze vrijgelaten, precies op de plaats waar ik de kikkervisjes gevangen heb.
Ze konden kiezen tussen land en water en kozen allemaal voor het land, het waren dus 99% bruine kikkers. Tot mijn spijt zag ik echt honderden soortgenoten die allemaal nog even klein waren die dezelfde richting op gingen. Nu voelt mijn bijdrage aan de kikkertjes stand zo klein

Maar het voelde fijn om de kikkertjes weer vrij te laten en ik heb nog 2 kikkervisjes over die ik over een paar dagen de vrijheid weer terug schenk.
Patat Friet
pi_39039548
Ik weet zeker dat jouw kikkertjes een hele fijne jeugd hebben gehad. En die kan je ze niet meer afnemen!
Ik heb net eventjes gekeken bij m'n liefjes, en het zag er allemaal goed uit. Alleen één staartje die tussen de steentjes uitstak?! Ik laat het maar even voor wat het is want anders vliegen alle vliegjes ook weer weg. Ik denk dat ik ze deze week uit ga zetten. Met nadruk op 'ik denk'.
pi_39069022
Nog laatste lieve en aanmoedigende boodschappen voor Thomas?
Kleine stoere Tho wordt vanmiddag uitgezet. Hang allen de vlaggen uit en houd ballonvliegwedstrijden met briefjes!
Oh, en natuurlijk worden er eerst nog wat foto's gemaakt, gister las ik na 1.5 jaar de handleiding van m'n camera, en ik heb een superieniemieniemacrofunctie!

Ik ga 'm missen..
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:18:11 #285
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39069983
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:50 schreef warrel het volgende:
Nog laatste lieve en aanmoedigende boodschappen voor Thomas?
Kleine stoere Tho wordt vanmiddag uitgezet. Hang allen de vlaggen uit en houd ballonvliegwedstrijden met briefjes!
Oh, en natuurlijk worden er eerst nog wat foto's gemaakt, gister las ik na 1.5 jaar de handleiding van m'n camera, en ik heb een superieniemieniemacrofunctie!

Ik ga 'm missen..
Sterkte Warrel.
Waar heb jij eigenlijk het dril vandaan getoverd?
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_39070871
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:18 schreef MrWes het volgende:

[..]

Sterkte Warrel.
Waar heb jij eigenlijk het dril vandaan getoverd?
Uit een slootje in de polder. En dat 'toveren' heb ik niet gedaan hoor, dat deden Tho's biologische ouders.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:48:41 #287
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39071286
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:38 schreef warrel het volgende:

[..]

Uit een slootje in de polder. En dat 'toveren' heb ik niet gedaan hoor, dat deden Tho's biologische ouders.
Ik begreep een beetje dat jij uit de buurt van Leiden komt.
Aangezien ik uit Alphen kom
Eventueel voor volgend jaar nl.
pi_39071864
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:48 schreef MrWes het volgende:

[..]

Ik begreep een beetje dat jij uit de buurt van Leiden komt.
Aangezien ik uit Alphen kom
Eventueel voor volgend jaar nl.
Alphen aan den Rijn?! Daar ben ik stiekem ook heel vaak. Ik woon in zo'n klein burgelijk dorpje aan de Rijn tussen Alphen en Leiden..

Ok, over mijn kikkertjes. Thomas heeft 5 homies! Ze zijn ietsjes groter dan eerst en eentje heeft een wat lichter kleurtje. Én waar ik het allerblijst om ben, geen dode kikkertjes Ik vond het zo erg om die steeds te vinden..
Maar nu, twijfelkont als ik ben, twijfel ik of ik ze wel uit zal zetten..
pi_39072840
Ik hou weer van m'n camera
En nog véél meer van m'n liefjes

† In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 14:43:11 #290
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39075833
Awww wat een poepies
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:27:36 #291
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39077528
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:03 schreef warrel het volgende:

[..]

Alphen aan den Rijn?! Daar ben ik stiekem ook heel vaak. Ik woon in zo'n klein burgelijk dorpje aan de Rijn tussen Alphen en Leiden..

Ok, over mijn kikkertjes. Thomas heeft 5 homies! Ze zijn ietsjes groter dan eerst en eentje heeft een wat lichter kleurtje. Én waar ik het allerblijst om ben, geen dode kikkertjes Ik vond het zo erg om die steeds te vinden..
Maar nu, twijfelkont als ik ben, twijfel ik of ik ze wel uit zal zetten..
Begint het met Kou ?
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 15:51:08 #292
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39078451
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:27 schreef MrWes het volgende:

[..]

Begint het met Kou ?
Of met Haz? Ik woon zelf dus in Leiden, zal binnenkort 'ns opletten of ik een botserig meisje zie rondfietsen
pi_39092102
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:51 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Of met Haz? Ik woon zelf dus in Leiden, zal binnenkort 'ns opletten of ik een botserig meisje zie rondfietsen
Haz En hoe weet jij dat ik botserig ben?!

Verder blijkt dat Thomas vet populair is! Ik zat nietsvermoedend te leren, krijg ik een smsje. Hiephoi! Vriendlief! Denk ik dan altijd. Maar dit keer was het niet aan mij gericht:
Heey Thomas! Heeft Eduardo m'n slot al gebracht? Groetjes, Chrissie.
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 22:52:29 #294
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39094364
quote:
En hoe weet jij dat ik botserig ben?!
ik ben je verzekeringsagent
Je fotoboek . Ik was benieuwd wie er achter die grijsblauw-met-glittergroene ogen op de foto in de OP zat
pi_39095327
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:52 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

ik ben je verzekeringsagent
Je fotoboek . Ik was benieuwd wie er achter die grijsblauw-met-glittergroene ogen op de foto in de OP zat
Oh nee! De verzekering! Ik reed m'n fiets eens in de prak, nadat ik dat al best een aantal keer had gedaan. Na de reparatie kreeg ik een brief van de verzekering. Ik mocht niet meer botsen
Anderhalve week nadat ik de laatste aanrijding had, nam m'n fiets wraak toen ik over een rioolleegpompslang fietste. Hij hopste me van 'm af om me vervolgens met m'n rechtervoet onder een naar links omgevallen fiets met de rest van m'n lijf er bovenop te laten landen.. 9 weken gips.. En m'n fiets fietste me vrolijk (lees: de fiets was vrolijk, ik huilend door de Breestraat met m'n gebroken voetwortelbeentje fietsen. Ik dacht dat ik eerst nog wel naar college kon ) naar het LUMC..
Verzeringsagent, écht! Ik kon er écht niks aan doen!
pi_39098447
Wat een leuk topic is dit!!!!

Thomas is al vrij?? Awww... maar je hebt nog andere kikkerliefjes om nog voor te zorgen of zijn die ook al weg?

Ik woon trouwens ook vlakbij Leiden en Alphen en heb ooit stage gelopen in Haz Rijn.

Ik heb vroegah ooit kikkerdril gehad maarja, mijn liefjes zijn toen doodgegaan, ik was toen nog te jong om te snappen dat ze, als ze pootjes kregen, je ook iets in het water moest leggen zodat ze erop konden zitten

Ik wil het nog wel een keer proberen en ze dan uitzetten in mijn vijver in mijn tuin... en dan hopen dat ze er blijven... maar ik weet niet waar ik kikkerdril vandaan moet halen...
Tralalalaaa
pi_39099431
Dankjewel Ik ben stiekem wel trots op mijn allereigenste goedlopende topic.
En Thomas, en de z'n homies, (Eduardo en Chrissie) ook nog niet. Het ging supergoed met ze en tsjah, het afstand nemen stel ik dan toch nog maar eventjes uit..
En dril vind je in de polder, vooral in april voor de bruine liefjes, en een maandje erna voor de groene.
En nu ben ik wel nieuwsgierig waar je stage liep. Gewoon zomaar.
pi_39112050
Hmm misschien volgend jaar maar gewoon proberen dan, kijken of iki het kan vinden!
We hebben toch geen vissen meer in onze vijver (buurtkatten hebben alles opgegeten ) dus daar kan ik ze dan proberen uit te zetten. Ik zie het wel

ik heb stage gelopen bij reclame bureau Vos & Partners aan de Hoge Rijndijk, ze zijn nu al een poosje failliet
Tralalalaaa
  † In Memoriam † donderdag 22 juni 2006 @ 15:03:29 #299
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39113759
Kimi, eh, Take_A_Picture , misschien dat je nu nog kan scouten naar sloten waar kleine kikkertjes in zitten, zoals Ganzenherder hierboven beschreef, dan heb je 99% kans dat daar volgend jaar dril in zit.

Warrel, je mag terecht trots zijn op dit mooie topic: mooie foto's, leuke teksten en daarbij, kikkertjes zijn gewoon . Alleen is dit de 298e post dus zal je, tenzij je de liefjes nu de deur uitzet, een deel twee moeten openen, "Free Thomas" ofzo .

Editje (omdat ik denk dat ik 'm anders al dichtgooi ): op de 7e pagina staat meestal de 300e reactie (=301e post) die ook meestal de laatste is.
tenzij er een modje meepost, die hebben nog wel 'ns de neiging door een slotje heen te SC'en ipv. een nieuw topic te openen

[ Bericht 26% gewijzigd door Barbaaf op 22-06-2006 15:55:02 ]
pi_39114975
Als je weet waar Vos & Partners is, weet je ook waar onze (helaas verhuizende.. ) Apple store is. En daar tegenover begint de 'Gemene Weg', en daarnaast is een hondenuitlaatveldje (kaplaarsjes aan dus) met slootjes en boompjes.
En ja.. Ik ben bang dat ik gewoon nog een deeltje 2 open Maar een topic gaat toch nog eventjes verder op pagina 7?
*Gaat in een stickie een verse OP bouwen

Oh, en met Thomas, Eduardo en Chrissie en de rest gaat het goed. Ze willen zich nog wel eens tussen steentjes en in andere smalle kiertjes wurmen dus neem ik af en toe een kijkje of ik ze eventjes moet redden Ze kunnen er ook zelf uit kruipen hoor, maar ik vind het zo zielig.. En ze kijken dan ook echt zo van 'Aaah ik moet er uit en ik ben een beetje in paniek! MAMA!!'
Ik had gister uiteindelijk nog een paar foto's gemaakt die ik nog eventjes zal posten

Wat een lieve buikjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')