abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38928486
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 19:57 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat het slecht is voor kikkers om vastgepakt te worden. Door het zout op je handen wordt hun slijmlaagje dan aangetast o.i.d.

No offence verder, hoor! Je bent een lieve kikkermama!
*Bibberlipje Pff, ik ben écht een drol! Maar hij is zo lief, ik durf 'm echt niet zomaar aan z'n lot over te laten.. Ik zei net al tegen iemand: 'Het zit er gewoon aan te komen. De navelstreng moet óóit worden doorgeknipt. En het moment komt steeds dichterbij. Het is heel lastig voor mij als moeder om mijn kinderen zo snel te zien groeien. Van 't weekend Kikkertjes-papa even opbellen, even de vrijlating van Thomas bespreken. Of hij er bij wil zijn enz. Gelukkig kan dit proces zich nog minimaal 16 keer herhalen na Tho'tje...'
Zucht. Ja, dit weekend gaat ie de vijver in. Denk ik. Vanavond of morgen vriendlief maar eventjes bellen..

Pff
I will take the sun in my mouth
pi_38929119
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:55 schreef Barbaaf het volgende:
LOL
[..]

Die fruitvliegjes lijken wel een goed idee, zouden die ook vanzelf komen als je een bananeschil oid. in de bak legt? Een flink landgedeelte lijkt mij dan zeker ook nuttig, misschien een vlondertje erboven (of een grotere bak)?
Dan heb je rottend fruit in huis + Vliegende beestjes. Beter is gewoon de gemuteerden en die kan je overal krijgen.

Bijna alles van die bestsellers heb ik in huis
pi_38929145
Warrel, zijn pijlgifkikkers of andere tropische soorten dan niet iets voor jou? Die kan je altijd houden.
pi_38929162
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dan heb je rottend fruit in huis + Vliegende beestjes. Beter is gewoon de gemuteerden en die kan je overal krijgen.

Bijna alles van die bestsellers heb ik in huis
Kan je die gewoon in een dierenwinkel kopen? Fiets ik er morgen na m'n werk eventjes langs. En iemand die meer weet over de boomschors?
pi_38929211
Gewone dierenwinkel niet. Het zijn de speciaalzaken voor reptielen e.d. die dergelijke dingen verkopen. Weet niet waar je woont, maar hch.nl is zo'n speciaalzaak in bussum. Heeft vast wel iets.
pi_38929312
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:26 schreef Aneurism het volgende:
Gewone dierenwinkel niet. Het zijn de speciaalzaken voor reptielen e.d. die dergelijke dingen verkopen. Weet niet waar je woont, maar hch.nl is zo'n speciaalzaak in bussum. Heeft vast wel iets.
Morgen ben ik in Leiden..
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 20:41:44 #257
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38929578
Vlieland in Leiden (Nieuwe Rijn 50, eind van de markt) had, in ieder geval een jaar of twee geleden nog, krekels en andere insekten, da's een kwartiertje van het station (en 2 minuten vanaf Parkeergelegenheid Garenmarkt/Hoogvliet). Je kan ze een belletje geven voor je vertrekt, anders weten zij wel een adres, denk ik.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_38931278
Oh! Ik weet waar de Nieuwe Rijn is ! Ik fiets morgen langs, en anders kan ik het maandag halen (als ze open zijn).
Ik belde net vrienlief op. Maar die was druk aan het pokeren. Maar hij vond dat ik nog even af moest wachten. Het kikkertje is nog niet al z'n staart kwijt..
Oh, en ik heb nog twee adressen gevonden in Leiden. Nog eentje op de Nieuwe Rijn, en een ander in de Herengracht.
Pff, dat beestje heeft m'n hart gestolen?
Edit: Haha, ik weet niet waar het is. Maar ik vind 't wel. Heel vlakbij de Hooigracht. Ik haalde de Nieuwe door de war met de Oude Rijn

[ Bericht 17% gewijzigd door warrel op 16-06-2006 22:00:06 ]
pi_38943618
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:24 schreef Aneurism het volgende:
Warrel, zijn pijlgifkikkers of andere tropische soorten dan niet iets voor jou? Die kan je altijd houden.
Hmm, nee. Dit is leuk als tijdelijk project. Misschien dat ik het volgend jaar nog doe (hoewel ik dan hopelijk in een studentenhokje woon) als het dit jaar positief afloopt. Ik houd verder meer van knuffelbeestjes zoals katten.

Vandaag na m'n werk ben ik even langs Vlieland gegaan, ze hadden de fruitvliegjes van Tho en zijn vriendjes' dromen. Ik laat het bakje gewoon in het aquarium drijven. Over het gaas (van de deksel) heb ik boven de fruitvliegjes, heb ik nog een extra laagje gaas geplakt. Ook heb ik op de fiets zitten denken hoe ik strakjes het landgedeelte een stuk groter ga maken. Ik denk met een (ijs)bak met water er in, en aarde er omheen. Kan ik er ook nog mos in planten en 'Vergeet mij niet'jes.
Ja, nou.
Maar of dit de 3 uur slaap waard was die ik vannacht had? Ik kon niet slapen. Ik maar denken over hoe ik het op moest lossen. En dan was ik eindelijk weg en dan schrok ik weer wakker uit dromen met winterjassen en moest ik weer denken aan m'n liefjes. Pff
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 19:38:11 #260
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38950956
Goed dat Vlieland ze heeft . Misschien kan je beter de (ijs)bak vullen met aarde en grind (zodat die stevig op de bodem staat) en daarin wat plantjes, dan kan je daarop de vliegjes loslaten. Hoe je het nu beschrijft zie ik het niet goed voor me, het lijkt alsof je de aarde van buiten tegen de bak wil leggen, los dus. Lijkt me een beetje een troep geven maar misschien had je 't je zelf anders voorgesteld.

Zelf was ik vandaag rond een uur of twee aan het eind van de markt, nog gekeken of ik iets of iemand zag die op je leek maar blijkbaar was je toen al geweest. En de hele dag daar rondhangen leek me ook weer zo stalkerig overkomen .

Voor een studentenhok lijkt me een terrarium geschikter dan een kat, zeker als je in het centrum woont en een klein kamertje hebt waar die kat niet uit kan maar dat moet je zelf natuurlijk bepalen.

NB. we verwachten nu natuurlijk wel een filmpje van Thomas die een fruitvliegje verorbert
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_38951514
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:38 schreef Barbaaf het volgende:
Goed dat Vlieland ze heeft . Misschien kan je beter de (ijs)bak vullen met aarde en grind (zodat die stevig op de bodem staat) en daarin wat plantjes, dan kan je daarop de vliegjes loslaten. Hoe je het nu beschrijft zie ik het niet goed voor me, het lijkt alsof je de aarde van buiten tegen de bak wil leggen, los dus. Lijkt me een beetje een troep geven maar misschien had je 't je zelf anders voorgesteld.

Zelf was ik vandaag rond een uur of twee aan het eind van de markt, nog gekeken of ik iets of iemand zag die op je leek maar blijkbaar was je toen al geweest. En de hele dag daar rondhangen leek me ook weer zo stalkerig overkomen .

Voor een studentenhok lijkt me een terrarium geschikter dan een kat, zeker als je in het centrum woont en een klein kamertje hebt waar die kat niet uit kan maar dat moet je zelf natuurlijk bepalen.

NB. we verwachten nu natuurlijk wel een filmpje van Thomas die een fruitvliegje verorbert
Haha, ik was om 13 klaar met werken. 14 was ik vast al wel weer thuis.
Alleen vanmiddag 2 dode liefjes. Éentje was al helemaal een kikkertje, en de ander had nog een staartje. En ik weet écht niet hoe het komt..
Ik denk dat ik ze vanavond toch maar in de vijver laat, ik weet niet meer zo goed hoe ik de overlevingskansen van de kikkertjes groot kan houden in mijn aquarium. Het is ook zo lastig te zien of ze wel of niet de vliegjes eten en of het goed met ze gaat..
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 20:20:19 #262
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38952349
Aggosj . Je zou nog kunnen kijken of ze sowieso interesse hebben in die vliegjes maar in de tuin/vijver zijn ze meer op hun plaats, daar zouden ze zelf hun eten moeten kunnen vinden.

Ik denk ook dat het niet zo gek is dat er ook nu nog diertjes sterven als je nagaat wat voor veranderingen ze de laatste dagen doormaken: van algeneter naar carnivoor, van kieuwademhaling naar longademhaling en dan raken ze ook nog hun vertrouwde staartje kwijt en hebben ze opeens pootjes . Dat dat biologisch niet altijd goed gaat is logisch en al gaat dat wel goed zitten ze nog in een ontzettende cultureshock. Stel je Thomasje voor, die op die pot zat en onder zich zijn broertjes en zusjes nog zag rondzwemmen.
pi_38953167
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:20 schreef Barbaaf het volgende:
Aggosj . Je zou nog kunnen kijken of ze sowieso interesse hebben in die vliegjes maar in de tuin/vijver zijn ze meer op hun plaats, daar zouden ze zelf hun eten moeten kunnen vinden.

Ik denk ook dat het niet zo gek is dat er ook nu nog diertjes sterven als je nagaat wat voor veranderingen ze de laatste dagen doormaken: van algeneter naar carnivoor, van kieuwademhaling naar longademhaling en dan raken ze ook nog hun vertrouwde staartje kwijt en hebben ze opeens pootjes . Dat dat biologisch niet altijd goed gaat is logisch en al gaat dat wel goed zitten ze nog in een ontzettende cultureshock. Stel je Thomasje voor, die op die pot zat en onder zich zijn broertjes en zusjes nog zag rondzwemmen.
Thomasje (er even vanuit gaande dat hij nog leeft) zat vandaag wel lief met 2 vriendjes op het potje. En als ik ze dan weer zo zie samen ga ik weer twijfelen.. Noujah, vriendlief moet maar eens meekijken, en ander zou ik die ijsbak wel kunnen knutselen zoals jij dat zei. Ik zag dat we best wel wat mos hadden tussen de tegels. Dat moet hartstikke lekker zitten
En ik wil ze zo graag nog even in de gaten houden! Als ik ze in de vijver loslaat, doe ik dat in het achterste gedeelte. Daar komen de andere kikkers zelden en is het minder diep. Maarja, het krioelt overal wel van de salamanders..
En daarbij heb ik maandag nog eens m'n zoveelste tentamen..
pi_38962242
Ok, papa kwam langs Ik ben weer opgevrolijkt en de kikkertjes ook weer. We hebben een heus eiland voor ze gemaakt met gras en mos en een plantje.
Ook is er nog een klein plekje voor de fruitvliegjes. Een beetje ongemakkelijk. Maar toch.
Vriendlief zei: 'Volgend jaar moeten we een grotere bak hebben hoor.'

Hij zei we! We! Hij heeft zich helemaal toegegeven aan zijn vadergevoelens! YEAH! Nu ga ik slapen Morgenochtend komen de foto's.
pi_38965235
Gistermiddag had ik nog wat filmpjes gemaakt. Als je goed kijkt zie je het kinnetje van de liefjes bewegen, de ademhaling.
Hier zit Thomasje in z'n remi.
Dit kikkervisje doet nog een beetje vissig. Je ziet hoe hij z'n mondje open en dicht doet.
Hier geef ik een klein tikje tegen de tafel voor some frog-action.

En de foto's. Dit was hoe het gistermiddag nog was. Met het bakje fruitvliegjes drijvend in het andere hoekje.
Wel heel lief met z'n allen op het potje

Met het vliegenbakje:

En dit was nadat we naar de Chinees waren geweest en stenen hadden gejat uit van die grote 'ik verbouw en waar moet ik m'n rotzooi laten'-containers.

In de loop van de avond klommen er steeds meer kikkertjes op het eilandje. Ze vinden het vast heel cool . Oh, en het eilandje zou eerst tegen de randjes aan komen te staan. Maar dan wurmden m'n liefjes zich tussen het kiertje. Om kiertjesdood te voorkomen, is het nu een echt eilandje geworden. Tussen het vliegenbakje en het glas zit ook wel een kiertje, maar daar weten ze zichzelf goed vandaan te halen. Verder hebben ze behalve vliegen ook vlooien en in het linkerbovenhoekje ligt een vers plukje tubifex.

Dankjewel vriendlief! Voor het helpen
pi_38974939
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:24 schreef Aneurism het volgende:
Ik ga in de zomervakantie wel een paludarium maken met een watervalletje en een waterdeel.. Als dit allemaal goed draait wil ik er wat Tricolors in loslaten..
www.myspace.com/olk2006
  maandag 19 juni 2006 @ 00:30:46 #267
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38989727
Het is zover, morgen ga ik mijn kroost de vrijheid terugschenken. Gezien het feit dat ik niet de motivatie heb van ,de koningin der kikkervispleegouders, Warrel om steeds weer nieuw levend voer voor ze te gaan halen.

Ik wil er eigenlijk ook een paar in mijn vijver zetten, maar wandelen ze dan niet terug naar de geboortestek? Zo ja dan gaan ze allemaal terug naar de geboortestek.

Volgens mij heb ik trouwens zowel kikkers als padden opgevoed, maar de foto's komen morgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door ganzenherder op 19-06-2006 00:37:01 ]
Patat Friet
pi_38989891
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:30 schreef ganzenherder het volgende:
Het is zover, morgen ga ik mijn kroost de vrijheid terugschenken. Gezien het feit dat ik niet de motivatie heb van ,de koningin der kikkervispleegouders, Warrel om steeds weer nieuw levend voer voor ze te gaan halen.

Ik wil er eigenlijk ook een paar in mijn vijver zetten, waar helaas vissen inzitten, hebben ze dan een overlevingskans? Zo niet dan gaan ze allemaal terug naar de geboortestek.

Volgens mij heb ik trouwens zowel kikkers als padden opgevoed, maar de foto's komen morgen.
* Koninginnetje Warrel verliest af en toe ook de motivatie een beetje..
Vandaag stierven weer twee kikkerliefjes..
Hoe groot zijn jouw liefjes? M'n zus zei vandaag dat ze op zich wel snel genoeg zijn. Maarja, een grote kikkertong is nog sneller.
Of zal ik misschien een paar kikkertjes uitzetten? Of? Of? Ze zijn wel zó lief! Zitten ze met z'n drietjes in het gras. Hihi
  maandag 19 juni 2006 @ 00:55:35 #269
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38990239
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:39 schreef warrel het volgende:

[..]

* Koninginnetje Warrel verliest af en toe ook de motivatie een beetje..
Vandaag stierven weer twee kikkerliefjes..
Hoe groot zijn jouw liefjes? M'n zus zei vandaag dat ze op zich wel snel genoeg zijn. Maarja, een grote kikkertong is nog sneller.
Of zal ik misschien een paar kikkertjes uitzetten? Of? Of? Ze zijn wel zó lief! Zitten ze met z'n drietjes in het gras. Hihi
Meeste hebben geen staart meer of nog een klein beetje staart, sommige zijn vrij dik terwijl andere best mager zijn. Daarom verwacht ik dat er zowel padden als kikkers bijzitten.

Wel raar opzich, ik heb één dood kikkervisje gezien, die is gestorven doordat hij op de rand van de bak lag toen ie nog kieuwtjes had. Waarschijnlijk door vogel eruitgepikt. Er zullen er wel meer gestorven zijn maartoch vind ik dat wel erg veel kikkertjes het tot de bijna-kikker stage hebben overleefd.
Patat Friet
pi_38990462
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:55 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Meeste hebben geen staart meer of nog een klein beetje staart, sommige zijn vrij dik terwijl andere best mager zijn. Daarom verwacht ik dat er zowel padden als kikkers bijzitten.

Wel raar opzich, ik heb één dood kikkervisje gezien, die is gestorven doordat hij op de rand van de bak lag toen ie nog kieuwtjes had. Waarschijnlijk door vogel eruitgepikt. Er zullen er wel meer gestorven zijn maartoch vind ik dat wel erg veel kikkertjes het tot de bijna-kikker stage hebben overleefd.
Van de 18 die ik had, heb ik er nu nog maar 12.. De liefjes die zijn doodgegaan als (bijna)kikkertje..
En jij had ook van die hele zwarte visjes, die had ik eerst ook, en bij mij waren het de padjes. Dus ik had al wel een beetje het vermoeden.
  maandag 19 juni 2006 @ 01:09:26 #271
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38990565
Nou aangezien ik toch nog geen zin heb om te slapen zijn hier vast 2 foto's:

Bruine kikkertjes waarschijnlijk?

Padje?
Patat Friet
pi_38990669
Tsja, ik denk dat dat bruine kikkertjes zijn. Van het 'padje' weet ik 't niet zo goed. Maar een groene kikker zal dat hoogstwaarschijnlijk niet worden.
Mooie foto's, ze zien er goed uit. Alleen zijn bij jou de oogjes heel zwart, bij mij zit er een rondje geel/oranje in..
  maandag 19 juni 2006 @ 02:00:58 #273
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38991391
Misschien is het een knoflookpad?
http://nl.wikipedia.org/w(...)tes_fuscus_Larve.jpg
Patat Friet
pi_38991543
Ja, die lijken wel qua kleur! Heeft jouw Pelobates fuscus wel een luxe naam zeg! Sjiek
pi_38994072
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:10 schreef mberg86 het volgende:

[..]

Ik ga in de zomervakantie wel een paludarium maken met een watervalletje en een waterdeel.. Als dit allemaal goed draait wil ik er wat Tricolors in loslaten..
Cool, heb zelf ook tricolors gehad. Erg leuke fluiters. Heb nu zelf 10 gifkikkers (komen er nog 10 aan); Tinctorius brazil, Terribilis geel en oranje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2006 09:45:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')