abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38872110
Wij mensen hebben ook een hoge sterfkans. Wij als samengesmolten zygootje hebben ook maar 20% kans om alle hindernissen in de baarmoeder te overleven..
Maar ik ben nu druk aan het foto's importeren. Vriendlief en ik hebben geknutseld!
I will take the sun in my mouth
pi_38873012
Nou, hier een kleine greep van 16 foto's uit de 90. We hebben een 'rekje' gemaakt van hout, waar een jampotje op staat. Hier kunnen de visjes gewoon in zwemmen, en de kikkertjes kunnen er op klimmen. We merkten alleen wel dat het nog erg glad was voor het liefje. We hebben hem dus wel een handje geholpen. Nu hebben we er plantjes overheen gelegd, en toen kon hij er wel zelfstandig (wel veel moeite, met die lieve dunne pootjes..) op klimmen.

Hier zie je de 'deksel' tegen de ontsnapperige liefjes, die hebben we helemaal zelf in elkaar gebouwd (net als het jampotjesrekje)

Wat is dat rode in die kikkervisjes? De longetjes? Ik heb heel goed gekeken, maar een hartje heb ik niet kunnen vinden. Ik vind dat rode wel vreemd zo opeens. Het was me eerder nooit opgevallen..

KNUFFELEN!!

Check this out, vette shizzle! Kijk nou hoe stoer lieve Thomas hier zit. Brutaal met z'n kinnetje omhoog.

Zo hebben we de plantjes er later overheen gehangen. Ik vraag me alleen af of deze waterpantjes het wel overleven als ze zo veel op het droge liggen. Maar ik heb liever dooie plantjes dan dooie liefjes..

Ik hoop dat het vannacht goed zal gaan met Thomas (het snelst groeiende kikkertje) want toen we de bak weer buiten zette zat hij nog steeds op het droge. Maar als we de jampot draaide, zodat hij met z'n voorpootjes in het water kwam klom hij snel omhoog. Hij had absoluut geen zin om te zwemmen. En tsjah, wie ben ik om 'm dan toch in het water te gooien..
Maar ik ben bang dat ie nu kou vat..
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:16:59 #228
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38875905

ik heb zelden zo'n toegewijde kikkervisjesmoeder gezien Warrel! Moet ook vaak lachen om al je commentaren, ik zie het allemaal voor me
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:34:50 #229
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_38876379
Geweldig warre, maar om dit nou te vergelijken met een zygoot in de baarmoeder gaat me net wat te ver
Bij mij gaat het ook zoals het moet gaan, ongeveer de helft van de kikkertjes uitgezet, de rest komt denk ik morgen.
Zometeen eerst (hopelijk) borrelen om het jaar af te sluiten

owjah, ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik zelf dacht dat het rode van de tomaat kwam
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 15:33:36 #230
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38886157
Mooie foto's weer . En zit stoere Thomas nu niezend en proestend op het potje? Zal wel meevallen denk ik, al is het voor zo'n kwetsbaar diertje niet handig om te lang boven te blijven ivm. vogels, in de natuur was hij wrsch. al opgevreten.

Dat rode, ik denk dat dat hemoglobine in het bloed is, misschien dat de samenstelling daarvan verandert nu ze van kiew- naar longademhaling zijn overgegaan?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_38903218
Dankjewel Marietje, ik voel me vereerd. En ik heb nu dus ook een zeer toegewijde kikkervisjespapa! Helemaal fanatiek aan het zagen enzo

En Hooglander? Waarom gaat het te ver? Het was gewoon een vergelijking van 2 soorten ontwikkelende beestjes.. En haha, ik vond het tomatenverhaal al zo raar Oh, en gefeliciteerd met je slagen (als ik dat goed interpreteer uit je post..)

En met Thomas gaat het goed hoor, hij kickt ass!! En ik had zelf ook al wel een beetje bedacht dat het de longen zijn, maar het zit zo aan de buitenkant. Maar dat verplaatst vast als ze weer wat verder zijn.
Hier nog wat foto's van een Thomas die me vanavond erg liet schrikken, ! Het is maar goed dat we het mooie roostertje hebben gemaakt, pfjuw..

Ik heb 'm er voorzichtig af gehaald (zetje tegen z'n kontje richting m'n vinger), en 'm op het (surf)plankje gezet.

Toen ik vanavond weer thuis kwam, was hij weer zo hoog geklommen. Nou, hela Tho! Nu klim je zelf maar naar beneden.
Oh, en ik denk dat hij niet zo veel interesse meer heeft in de tubifex. Extra vlooien vangen dan maar? Of weten jullie iets dat beter is?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:21:11 #232
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38916074
Kunnen die beestjes in een hoek van 90 graden omhoog klimmen?
Dan zijn er al een paar ontsnapt vrees ik
Patat Friet
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:42:46 #233
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38918909
haha goed werk warrel =) dat het maar grote sterke kikkers mogen worden !
Be water my friend
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:15:32 #234
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38920135
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:09 schreef warrel het volgende:

Oh, en ik denk dat hij niet zo veel interesse meer heeft in de tubifex. Extra vlooien vangen dan maar? Of weten jullie iets dat beter is?
zodra ze op het land zitten eten ze niet meer in het water, tijd om pissebedden, wormen en slakken te vangen dus
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_38920289
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:15 schreef Prowl het volgende:

[..]

zodra ze op het land zitten eten ze niet meer in het water, tijd om pissebedden, wormen en slakken te vangen dus
Haha, die passen er nog niet in. Maar ik zou ook wat mieren kunnen pletten en op het drijvende plankje leggen.. Maar ik ga nu op stap met een emmertje en een schepnetje. Watervlooitjes vangen. Want Thomas is eigenlijk het enige (en enigste ) kikkertje dat op het droge wilt.
pi_38920360
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:21 schreef ganzenherder het volgende:
Kunnen die beestjes in een hoek van 90 graden omhoog klimmen?
Dan zijn er al een paar ontsnapt vrees ik
Dat wist ik eerst ook niet. Pas toen Hooglander 't me vertelde. We zijn ook net op tijd geweest met het rooster. Anders was ik Thomasje ook kwijt geweest, en dat had ik mezelf niet kunnen vergeven..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:32:37 #237
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38920764
Goeie manier om ze te trainen is een vis draadje met een stukje rooie wol aan het einde ! denken ze dat het een vliegje is en gaan ze helemaal mad !
Be water my friend
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:37:53 #238
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38920954
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:19 schreef warrel het volgende:

[..]

Haha, die passen er nog niet in. Maar ik zou ook wat mieren kunnen pletten en op het drijvende plankje leggen.. Maar ik ga nu op stap met een emmertje en een schepnetje. Watervlooitjes vangen. Want Thomas is eigenlijk het enige (en enigste ) kikkertje dat op het droge wilt.
Moet jij eens weten wat er in zo'n klein kikkerbekje past sta je versteld van, toen ik nog vuurbuikpadjes kweekte en ze kwamen net op het land hadden ze al geen moeite meer met kleine krekeltjes en die zijn groter dan pissebedden.

De miertjes zou ik niet pletten aangezien ze alleen bewegende beestjes eten, beestjes die niet bewegen zien ze ook niet.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_38921606
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:32 schreef Charizma het volgende:
Goeie manier om ze te trainen is een vis draadje met een stukje rooie wol aan het einde ! denken ze dat het een vliegje is en gaan ze helemaal mad !
Echt waar? Dat m'n kat dat wordt ok, maar die kikkertjes ook?
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:37 schreef Prowl het volgende:

[..]

Moet jij eens weten wat er in zo'n klein kikkerbekje past sta je versteld van, toen ik nog vuurbuikpadjes kweekte en ze kwamen net op het land hadden ze al geen moeite meer met kleine krekeltjes en die zijn groter dan pissebedden.

De miertjes zou ik niet pletten aangezien ze alleen bewegende beestjes eten, beestjes die niet bewegen zien ze ook niet.
Ok, de mieren worden niet geplet. En alle vliegen en muggen die ik nu thuis vang, doe ik dan wel snel onder het rooster. Wordt het alleen wat lastig als ik 't rooster er vanaf haal als ik wil knuffelen..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:59:33 #240
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38921829
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:54 schreef warrel het volgende:

[..]

[..]

Ok, de mieren worden niet geplet. En alle vliegen en muggen die ik nu thuis vang, doe ik dan wel snel onder het rooster. Wordt het alleen wat lastig als ik 't rooster er vanaf haal als ik wil knuffelen..
ik vraag me af of mieren wel goed zijn voor jonge kikkertjes. Mierenzuur enzo..
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_38922909
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:59 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik vraag me af of mieren wel goed zijn voor jonge kikkertjes. Mierenzuur enzo..
Mieren maken zuur of is dat het bestrijdingsmiddel? Uiteindelijk zit er dus wel 1 mier in, en 3 of 4 spinnetjes. Oh, en 1 pissebed, en dat ding, is zelfs groter dan Thomas. Hij zit op het plankje en dobbert wat rond. Zwaar verward.. Hm, dit gaat misschien nog wel lastig worden, ik hoop dat kriebelende spinnetjes ook goed zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 17:11:23 #242
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38924569
Misschien wordt het tijd Thomasje los te laten zodat hij zelf zijn eten kan zoeken? Hoe goed je bedoelingen ook zijn, Thomas weet zelf het beste wat hij moet eten en waar hij dat kan vinden. Nu loop je de kans nét het verkeerde soort spinnetje mee te nemen (eentje die kikkertjes eet, brrr )
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_38924721
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:11 schreef Barbaaf het volgende:
Misschien wordt het tijd Thomasje los te laten zodat hij zelf zijn eten kan zoeken? Hoe goed je bedoelingen ook zijn, Thomas weet zelf het beste wat hij moet eten en waar hij dat kan vinden. Nu loop je de kans nét het verkeerde soort spinnetje mee te nemen (eentje die kikkertjes eet, brrr )
Ik ben zo bang dat de kikkers 'm dan opeten.. Hij is nog zo klein en ik ben alweer helemaal aan 'm gehecht.. Ik wacht nog even de reactie van Hooglander af, en dan laat ik 'm waarschijnlijk wel vrij als z'n staartje helemaal weg is..
Moet later maar nooit een nestje met kittens krijgen, daar kan ik al helemáál geen afstand van doen..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:47:42 #244
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38925333
quote:

[..]

Ja serieus.. Maar het moeten wel redelijk grote kikkertjes zijn eerst. Ongeveer zoals hun vader en moeder, mischien iets kleiner..

Altijd feest toen wij vroeger op kikker hunt gingen met onze bamboo hengels en een rol wol ze gingen als gekken erachteraan en als ze toehapten hengelde je ze zo de kant op

Probeer het maar eens...
Be water my friend
pi_38925747
Je kan ook fruitvliegen kopen bij www.rainforest-frogs.nl, daar heb ik destijds ook fruitvliegen gekocht voor mijn gifkikkers. Zijn gemuteerden dus ze kunnen niet vliegen, makkelijk om ook te voeren dus. Zou wel het landdeel iets vergroten.
pi_38925753
En de mieren in Nederland zijn zuur ja, mijn gifkikkers lusten in de natuur niet anders maar hier in Nederland worden ze direct uitgespuugd.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 18:55:51 #247
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38926786
LOL
quote:
Bestsellers

01. Varenwortelplaat groot 50 x 20 x 2,5 cm
02. Fruitvliegen groot
03. Fruitvliegen Klein
04. Huis of Band krekels Maat 8
05. Geperforeerd aluminium plaat 5,8 x 100 cm
06. Springstaarten krekeldoos
07. Hoge druk slang 4 mm
08. Treksprinkhanen volwassen,doosje met ca 10 stuks
09. Terrarium mos levend 1.5 ltr
10. Heat pack

Die fruitvliegjes lijken wel een goed idee, zouden die ook vanzelf komen als je een bananeschil oid. in de bak legt? Een flink landgedeelte lijkt mij dan zeker ook nuttig, misschien een vlondertje erboven (of een grotere bak)?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 18:57:20 #248
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38926836
Ik sprak laatst met een kikker vriend en hij melde mij dat ie stukken boomschors erg kan waarderen..
Be water my friend
pi_38927999
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:55 schreef Barbaaf het volgende:
LOL
[..]

Die fruitvliegjes lijken wel een goed idee, zouden die ook vanzelf komen als je een bananeschil oid. in de bak legt? Een flink landgedeelte lijkt mij dan zeker ook nuttig, misschien een vlondertje erboven (of een grotere bak)?
En grotere bak heb ik niet. En we wilden eerst een vlondertje maken, maar het hout wat we hadden was brak en al m'n vaders zagen zijn scheef Het is denk ik verstandiger dat ik de minikikkertjes vrij ga laten. Maar ik heb het er ook nog wel even met Kikkertjes-papa over. En die boomschors? Omdat er beestjes in zitten? Of gewoon voor de kikkertjes om er zelf op te zitten? Anders zaag ik morgenochtend voor ik naar m'n werk ga een stukje boom af. Stiekem
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:57:37 #250
84328 Lllaura
painting pictures
pi_38928361
quote:

[..]

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat het slecht is voor kikkers om vastgepakt te worden. Door het zout op je handen wordt hun slijmlaagje dan aangetast o.i.d.

No offence verder, hoor! Je bent een lieve kikkermama!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')