zodra ze op het land zitten eten ze niet meer in het water, tijd om pissebedden, wormen en slakken te vangen dusquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:09 schreef warrel het volgende:
Oh, en ik denk dat hij niet zo veel interesse meer heeft in de tubifex. Extra vlooien vangen dan maar? Of weten jullie iets dat beter is?
Haha, die passen er nog niet in. Maar ik zou ook wat mieren kunnen pletten en op het drijvende plankje leggen.. Maar ik ga nu op stap met een emmertje en een schepnetje. Watervlooitjes vangen. Want Thomas is eigenlijk het enige (en enigstequote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:15 schreef Prowl het volgende:
[..]
zodra ze op het land zitten eten ze niet meer in het water, tijd om pissebedden, wormen en slakken te vangen dus![]()
Dat wist ik eerst ook niet. Pas toen Hooglander 't me vertelde. We zijn ook net op tijd geweest met het rooster. Anders was ik Thomasje ook kwijt geweest, en dat had ik mezelf niet kunnen vergeven..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:21 schreef ganzenherder het volgende:
Kunnen die beestjes in een hoek van 90 graden omhoog klimmen?![]()
Dan zijn er al een paar ontsnapt vrees ik![]()
Moet jij eens weten wat er in zo'n klein kikkerbekje past sta je versteld van, toen ik nog vuurbuikpadjes kweekte en ze kwamen net op het land hadden ze al geen moeite meer met kleine krekeltjes en die zijn groter dan pissebedden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:19 schreef warrel het volgende:
[..]
Haha, die passen er nog niet in. Maar ik zou ook wat mieren kunnen pletten en op het drijvende plankje leggen.. Maar ik ga nu op stap met een emmertje en een schepnetje. Watervlooitjes vangen. Want Thomas is eigenlijk het enige (en enigste) kikkertje dat op het droge wilt.
Echt waar?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:32 schreef Charizma het volgende:
Goeie manier om ze te trainen is een vis draadje met een stukje rooie wol aan het einde ! denken ze dat het een vliegje is en gaan ze helemaal mad !
Ok, de mieren worden niet geplet. En alle vliegen en muggen die ik nu thuis vang, doe ik dan wel snel onder het rooster. Wordt het alleen wat lastig als ik 't rooster er vanaf haal als ik wil knuffelen..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:37 schreef Prowl het volgende:
[..]
Moet jij eens weten wat er in zo'n klein kikkerbekje past sta je versteld van, toen ik nog vuurbuikpadjes kweekte en ze kwamen net op het land hadden ze al geen moeite meer met kleine krekeltjes en die zijn groter dan pissebedden.
De miertjes zou ik niet pletten aangezien ze alleen bewegende beestjes eten, beestjes die niet bewegen zien ze ook niet.
ik vraag me af of mieren wel goed zijn voor jonge kikkertjes. Mierenzuur enzo..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:54 schreef warrel het volgende:
[..]
Echt waar?Dat m'n kat dat wordt ok, maar die kikkertjes ook?
[..]
Ok, de mieren worden niet geplet. En alle vliegen en muggen die ik nu thuis vang, doe ik dan wel snel onder het rooster. Wordt het alleen wat lastig als ik 't rooster er vanaf haal als ik wil knuffelen..![]()
Mieren maken zuur of is dat het bestrijdingsmiddel? Uiteindelijk zit er dus wel 1 mier in, en 3 of 4 spinnetjes. Oh, en 1 pissebed, en dat ding, is zelfs groter dan Thomas. Hij zit op het plankje en dobbert wat rond. Zwaar verward.. Hm, dit gaat misschien nog wel lastig worden, ik hoop dat kriebelende spinnetjes ook goed zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:59 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik vraag me af of mieren wel goed zijn voor jonge kikkertjes. Mierenzuur enzo..
Ik ben zo bang dat de kikkers 'm dan opeten..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:11 schreef Barbaaf het volgende:
Misschien wordt het tijd Thomasje los te laten zodat hij zelf zijn eten kan zoeken? Hoe goed je bedoelingen ook zijn, Thomas weet zelf het beste wat hij moet eten en waar hij dat kan vinden. Nu loop je de kans nét het verkeerde soort spinnetje mee te nemen (eentje die kikkertjes eet, brrr)
Ja serieus.. Maar het moeten wel redelijk grote kikkertjes zijn eerst. Ongeveer zoals hun vader en moeder, mischien iets kleiner..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:54 schreef warrel het volgende:
[..]
quote:Bestsellers
01. Varenwortelplaat groot 50 x 20 x 2,5 cm
02. Fruitvliegen groot
03. Fruitvliegen Klein
04. Huis of Band krekels Maat 8
05. Geperforeerd aluminium plaat 5,8 x 100 cm
06. Springstaarten krekeldoos
07. Hoge druk slang 4 mm
08. Treksprinkhanen volwassen,doosje met ca 10 stuks
09. Terrarium mos levend 1.5 ltr
10. Heat pack
En grotere bak heb ik niet. En we wilden eerst een vlondertje maken, maar het hout wat we hadden was brak en al m'n vaders zagen zijn scheefquote:Op vrijdag 16 juni 2006 18:55 schreef Barbaaf het volgende:
LOL
[..]
Die fruitvliegjes lijken wel een goed idee, zouden die ook vanzelf komen als je een bananeschil oid. in de bak legt? Een flink landgedeelte lijkt mij dan zeker ook nuttig, misschien een vlondertje erboven (of een grotere bak)?
Ik heb wel eens gehoord dat het slecht is voor kikkers om vastgepakt te worden. Door het zout op je handen wordt hun slijmlaagje dan aangetast o.i.d.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:54 schreef warrel het volgende:
[..]
[..]
Ok, de mieren worden niet geplet. En alle vliegen en muggen die ik nu thuis vang, doe ik dan wel snel onder het rooster. Wordt het alleen wat lastig als ik 't rooster er vanaf haal als ik wil knuffelen..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |