abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36939990
Ik heb sinds kort een Fiat Punto HLX uit 2000 (benzine), en heb vrij regelmatig problemen met het tanken.

Als je het vulpistool in de tankopening doet op de - volgens mij - goede manier, en je knijpt de 'trekker' volledig in, dan slaat hij vrijwel meteen weer af, net alsof de tank vol zit, terwijl hij gewoon leeg is. Heel soms doet hij het wel goed, maar meestal niet.

Enige oplossing die ik tot nog toe gevonden heb is de 'trekker' maar half inknijpen, dan blijft hij wel gewoon doorlopen...maar ja, het duurt dan ook 5 minuten voor mijn tank een keer vol is. Mateloos irritant in ieder geval.

Doe ik iets fout of is er iets kapot? Heeft iemand tips om dit irritante probleem te verhelpen? (behalve een nieuwe auto kopen dan )

Alvast bedankt!


[Edit: een google search liet overigens zien dat dit wel vaker lijkt voor te komen, dus er is waarschijnlijk niets kapot...maar irritant is het wel, dus ik hoor graag oplossingen en tips!
pi_36940252
Beetje half eruit laten hangen dat vulpistool. Al geprobeerd?
pi_36940315
Ja, heb ik al geprobeerd, maar heb nog geen plekje gevonden waar ik altijd op volle snelheid kan tanken. Meestal moet ik dus de trekker maar half indrukken. En da's allemaal prima, en de tank raakt ook wel vol, maar het duurt wel ontzettend lang
pi_36940882
Ik moet wel eens een Punto voltanken, inderdaad irritant. Er zit volgens mij een bocht in de brandstofleiding waardoor de tegendruk te groot wordt. Oplossing voor deze auto (en veel andere kleinere auto's) is te experimenteren met de hoek waaronder je het takpistool in de opening houdt (ronddraaien dus). Op drie kwart oid tussen "beneden"en "boven" zou het goed moeten gaan. Wel oppassen voor de lak! En heb je het ophanghaakje voor je tankdop al ontdekt?
pi_36941484
Als je hem dus helemaal inknijpt, dan slaat hij automatisch af.

Dus dat je nog steeds inknijpt, maar er niks meer eruit stroomt (in het algemeen dus). Of iets anders?!
pi_36941530
hij ontlucht niet goed
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_36942148
nou ik ken het probleem wat je kan proberen is dit het pistool zeg maar kwart slag draaien ipv. recht.
dit werkte bij mij prima toendertijd(werkte bij een verhuur bedrijf met diverse punto's, je gaat wat proberen als je er een aantal op een dag af moet tanken)
-
pi_36942682
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:39 schreef Spreadsheet het volgende:
Als je hem dus helemaal inknijpt, dan slaat hij automatisch af.

Dus dat je nog steeds inknijpt, maar er niks meer eruit stroomt (in het algemeen dus). Of iets anders?!


Maar goed, OT, het komt door de vorm van de vulpijp. Best een hoop auto's hebben dat(de ergste die ik tot nu toe tegen ben gekomen is de BMW 3-serie E36 station).
De oplossing is, zoals al eerder aangedragen, een beetje ronddraaien met het tankpistool. Het beste werkt vaak om me de onderkant van het pistool richting de achterkant van de auto te draaien, dus met de klok mee in het geval van een Punto.
Het hoe en waarom ervan weet ik niet, maar 3 jaar werken op een tankstation raak je er aardig bedreven in .
clown hat-curly hair-smiley face
pi_36943143
Dat komt door de dampretourinstallatie van het tankstation; het pistool een kwartslag draaien is de oplossing over het algemeen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_36944242
Bedankt voor de tips, dat kwartslag draaien ga ik zeker proberen. Vrij acherlijk eigenlijk, dat je een auto maakt die niet op de normale manier is vol te tanken, maar goed

Overigens: Zpottr: OPHANGHAAKJE? nee dus....die ga ik volgende keer zeker zoeken, want dat gehannes met die tankdop wordt je ook niet vrolijk van

Het is verder overigens een geweldig autootje
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:22:37 #11
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_36944376
..is niet alleen bij je Fiat Punto, ik had dezelfde probleem bij mijn Civic. Het zoeken naar het juiste hoek is inderdaad de oplossing.
zo goed..?
pi_36944505
vrijwel alle punto's hebben dat, behalve het allernieuwste model volgens mij!
volgens mij is er ook niet echt een oplossing aangezien de vulpijp te smal/klein is!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:46:04 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36944583
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:45 schreef JMS00 het volgende:

[..]



Maar goed, OT, het komt door de vorm van de vulpijp. Best een hoop auto's hebben dat(de ergste die ik tot nu toe tegen ben gekomen is de BMW 3-serie E36 station).
Mijn oude E36 Coupé was ook een moeilijke klant met tanken.

Truc (en beschikbaar in ieder land behalve in NL) is ding er niet te ver in hangen en dan gewoon automatisch af laten slaan. In NL moet je gaan experimenteren met de hoek van het "tankpistool", maar als je pech hebt loopt je RSI op bij het tanken. Ik heb trouwens een geschikte maat spijker in mijn asbak; kan ik ook in NL "normaal" tanken zonder lamme handjes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36983547
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:46 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb trouwens een geschikte maat spijker in mijn asbak; kan ik ook in NL "normaal" tanken zonder lamme handjes.
ik douw altijd mn tankdop in het handvat
Unbanned :)
pi_36983556
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:51 schreef questionmark het volgende:
ik douw altijd mn tankdop in het handvat
met de schroefkant uiteraard
Unbanned :)
pi_36986346
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:43 schreef rudedeltadude het volgende:
hij ontlucht niet goed
Daar doet het me ook aan denken. Zit er niet ergens vooraan in de tankbuis (net achter het deel waar je de dop indraait) een ontluchtingsnippel? Bij onze seat kun je die iets induwen met het vulpistool en dan kun je op volle sterkte tanken...
En er gaat 10 liter extra in (niet op volle snelheid) dus je komt nog verder ook... Niet aan te raden als je niet meteen de benzine opgebruikt want anders kan de druk in de tank te hoog worden...
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
pi_36986532
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:51 schreef questionmark het volgende:

[..]

ik douw altijd mn tankdop in het handvat
dat deed ik bij mij Jeep ook altijd na een tip van iemand. 80 liter tanken duurde altijd zo fucking lang vooral als het koud is
pi_36986542
overigens herken ik het probleem van de TS, zelfde bij mijn 205 uit 1988
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:15:52 #19
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36987117
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 18:52 schreef BoJo het volgende:
overigens herken ik het probleem van de TS, zelfde bij mijn 205 uit 1988
Gelukkig hoef je daar dan weer geen 80 liter in te gooien, .

OT: zoals gezegt, variëren met: draaien, hoek, er niet helemaal er in hangen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_36987294
mijn ervaring is idd dat je het vulpistool er niet net niet helemaal in moet hangen, dan doet ie het prima.
V10
pi_36987550
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:39 schreef Spreadsheet het volgende:
Als je hem dus helemaal inknijpt, dan slaat hij automatisch af.

Dus dat je nog steeds inknijpt, maar er niks meer eruit stroomt (in het algemeen dus). Of iets anders?!
Dat is dus een algemene vraag, omdat ik zelf geen ervaring heb met tanken.

Iemand antwoord hierop?
pi_37001241
Grappig, ik had hier ook last van met de Punto van mn ma. Ik was alleen nog wel zo ingenieus om zelf te bedenken om het tankpistool er een beetje half uit te laten hangen
  zondag 16 april 2006 @ 12:11:16 #23
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_37001472
Fiat
pi_37005879
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Dat is dus een algemene vraag, omdat ik zelf geen ervaring heb met tanken.

Iemand antwoord hierop?
pi_37006781
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Dat is dus een algemene vraag, omdat ik zelf geen ervaring heb met tanken.
Wat is de vraag?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  Milf zondag 16 april 2006 @ 15:41:11 #26
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_37007045
Ik heb het ook met mijn Volvo.

Ik trek dan een beetje aan het pistool naar boven zodat de lucht erlangs kan. Mijn Fiat Uno had het ook. Deed ik hetzelfde truukje bij.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zondag 16 april 2006 @ 15:43:32 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_37007133
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Dat is dus een algemene vraag, omdat ik zelf geen ervaring heb met tanken.

Iemand antwoord hierop?
Als er teveel duk opkomt door bijvoobeel lucht of dat je tank vol is dan zit er een beveiliging op het tankpistool. Dan knijp je door zeg maar en slaat de pomp uit. ( zelfde effect met flessen met een kindveilige sluiting. Die zullen ook doordraaien als je niet knijpt en je wilt hem open doen. )

Bedoel je dat?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_37605230
Dit probleem heb ik dus ook met mijn Punto uit 98, zal de volgende keer eens proberen om hem een beetje te draaien als ik aan het tanken ben. Het is wel behoorlijk irritant als je er iedere keer maar een paar litertjes in kan gooien!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_37628308
Heb het daarnet ook geprobeerd om het 'tankpistool' een kwartslag richting achterkant te draaien, werkte prima!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_37641255
Probleem had ik ook met me E30 318i, beetje kloten met hoek van vulpistool en het lukte soms. Vaak neit helaas en dan is het klote als je heel langzaam gaat tanken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')