abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:00:30 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37908972
Nog eens zo'n leuk kaartje....


43 landen (19% )
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37910380
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:44 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

aruba en curacao valt nog over te discussiėren, al is wat mij betreft alles wat onder het koninkrijk der nederlanden valt Nederland, maar om nou te gaan beweren dat de Canarische eilanden een eigen land zijn gaat wel heel ver
Nee, valt onder Spanje duhuh... Maar ligt toch wel ff iets verder weg
Net als Aruba en Curacoa... Ja dat is onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden... Net als Nederland.... Je zegt toch ook niet ik woon in een deelstaat van het koninkrijk der Nederlanden?
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:50:45 #278
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37910704
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:41 schreef SaS21 het volgende:

[..]

Nederland is ook een deelstaat van het Koninkrijk der Nederlanden.
Dus Nederland kun je ook niet als land noemen?
Sorry, maar als je je druk maakt om dat Aruba en Curacoa en de Canarische eilanden geen landen zijn. Dan moet je toch erg graag gelijk willen hebben
[..]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland
Net als jij graag je gelijk wil halen in het aantonen dat Nederland dus ook niet als apart land mag worden gezien. Kom op zeg, het is gewoon bullshit om Curacao en Aruba als land te zien. Je noemt Friesland toch ook geen land omdat het toevallig binnen het Koninkrijk der Nederlanden valt?
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:40 schreef SaS21 het volgende:

[..]

Nee, valt onder Spanje duhuh... Maar ligt toch wel ff iets verder weg
Net als Aruba en Curacoa... Ja dat is onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden... Net als Nederland.... Je zegt toch ook niet ik woon in een deelstaat van het koninkrijk der Nederlanden? Je noemt zelf Nederland, niet Koninkrijk der Nederlanden.
En de Antillen liggen nog verder weg van Nederland dan de Canarische Eilanden van Spanje dus het zou nu ineens te maken hebben met afstand?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:12:25 #279
95608 Speth
Rorschach
pi_37911476
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:41 schreef SaS21 het volgende:

[..]

Nederland is ook een deelstaat van het Koninkrijk der Nederlanden.
Dus Nederland kun je ook niet als land noemen?
Nee. Het koninkrijk der Nederlanden is een federale constitutionele monarchie, en vormt de staat voor zowel het Nederlandse vasteland als de Antillen en Aruba, met Beatrix als staatshoofd. De mate van autonomie doet er niet toe voor de strikte definitie van wat een staat is. Verder wordt Aruba in het internationale verkeer meestal niet als een onafhankelijke staat erkend, Nieuw Zeeland bijvoorbeeld wel. Ook dat is van belang voor hoe je het definieert.

Transnistrie is bijvoorbeeld ook geen staat, ondanks dat het zelfbestuur heeft. Het wordt niet internationaal erkend.
pi_37912623
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:50 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Net als jij graag je gelijk wil halen in het aantonen dat Nederland dus ook niet als apart land mag worden gezien. Kom op zeg, het is gewoon bullshit om Curacao en Aruba als land te zien. Je noemt Friesland toch ook geen land omdat het toevallig binnen het Koninkrijk der Nederlanden valt?
[..]

En de Antillen liggen nog verder weg van Nederland dan de Canarische Eilanden van Spanje dus het zou nu ineens te maken hebben met afstand?
Never mind... Ik ga er niet eens meer op in En ja, ik heb nog argumenten zat, maar geen zin om steeds weer die discussie aan te gaan Zonde van mijn tijd!
Laten we weer ontopic gaan
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:53:17 #281
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37912766
Prima hoor, goede manier om een lijstje langer te laten lijken door wat vage "landen" toe te voegen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37912852
Niet veel nog.

Nederland
Belgie
Duitsland
Luxemburg
Spanje
Italie
Frankrijk
Engeland.
pi_37912920
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:53 schreef Jaguarized het volgende:
Prima hoor, goede manier om een lijstje langer te laten lijken door wat vage "landen" toe te voegen.
Leuk dat jij ook de Nederlandse Antillen in je lijstje vermeld
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:05:03 #284
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_37913186
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef SaS21 het volgende:

[..]

Leuk dat jij ook de Nederlandse Antillen in je lijstje vermeld
Volgens de Wikipediais een land:
quote:
staat of geografische eenheid aangeduid met een onafhankelijke regering, wetgeving, krijgsmacht en volk;


Dus Nederlandse Antillen zijn geen land...
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:05:04 #285
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37913188
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef SaS21 het volgende:

[..]

Leuk dat jij ook de Nederlandse Antillen in je lijstje vermeld
Och germ.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:09:10 #286
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_37913350
Nederland
Italie
Duitsland
Luxemburg
Belgie
Tsjechie
Turkije
(en dan laat ik de landen waar ik doorheen ben gereden/overheen gevlogen maar gewoon weg... )
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:15:07 #287
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37948579
Nederland
Belgiė
Luxemburg
Duitsland
Frankrijk
Spanje
Engeland
Wales
Schotland
Turkije
Thailand
China
Singapore
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_37958594
Nederland
Belgie
Duitsland
Frankrijk
Engeland
Turkije
Oostenrijk
Iran (kom er vandaan)

en the mooiste en bijzonderste land : USA - california -San diego.
Volgende vakantie Texas en ik denk dat ik vanaf nu alleen maar op vakantie ga naar de USA..
Land die ik zeker een keertje zal bezoeken is Israel'het lijkt me echt een prachtig land met een ongelovelijke historie en veel mooie dames
pi_37958681
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:20 schreef regularjoe het volgende:
Nederland
Belgie
Duitsland
Frankrijk
Engeland
Turkije
Oostenrijk
Iran (kom er vandaan)

en the mooiste en bijzonderste land : USA - california -San diego.
Volgende vakantie Texas en ik denk dat ik vanaf nu alleen maar op vakantie ga naar de USA..
Land die ik zeker een keertje zal bezoeken is Israel'het lijkt me echt een prachtig land met een ongelovelijke historie en veel mooie dames
Psst, het is 'het land dat...'
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:21:39 #290
95608 Speth
Rorschach
pi_37960378
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:05 schreef Dirty_Harry het volgende:

[..]

Volgens de Wikipediais een land:
[..]



Dus Nederlandse Antillen zijn geen land...
Dat is niet de gangbare definitie, indien je de begrippen "staat" en "land" gelijkstelt. De gangbare definitie van een staat omvat een territorium dat internationaal als onafhankelijk wordt erkend. dat laatste is met name van belang, aangezien een staat niet kan bestaan zonder dat andere staten haar erkennen.

Nogorno-Karabach kan zichzelf wel als onafhankelijk beschouwen, maar het wordt niet als zodanig erkend en is dus geen staat maar een autonoom onderdeel van Azerbaijian. Op ongeveer dezelfde manier zijn de antillen geen staat omdat ze niet als onafhankelijk worden erkend van de federale monarchie van het Koninkrijk der Nederlanden.

Nu valt er wel wat te zeggen voor een andere definitie (waarin een staat een staat is als ze soevereiniteit kan uitoefenen over eigen grondgebied, ongeacht wat andere staten daarvan vinden), maar dat is niet de definitie die doorgaans gehanteerd wordt.

http://fotw.vexillum.com/flags/aw.html
quote:
Status of Aruba
The island of Aruba formed a part of the Netherlands Antilles till 1986. On January 1 of that year Aruba stepped out of the Antilles and got its own status as a separate colony of the Netherlands. It was agreed that Aruba would achieve independence ten years later (thus in 1996). The governments of Aruba and the Netherlands however, agreed recently that Aruba will stay part of the Kingdom of the Netherlands and will not become an independent state in 1996. There is no other date set. Aruba has economic reasons to stay under the umbrella of The Netherlands.
Geen onafhankelijkheidsverklaring, dus geen internationale erkenning als zodanig, dus geen staat, maar een autonome regio.

[ Bericht 13% gewijzigd door Speth op 18-05-2006 19:28:17 ]
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:24:17 #291
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_37960459
Psst, ik hanteer de volgende regels:

Nederlandse Antillen --> geen land, hoort gewoon bij Nederland
Hetzelfde geldt ook voor de Canarische eilanden natuurlijk

Disneyland daarentegen houd ik wel apart bij

Inmiddels hebben al ruim 160 mensen lijstjes gepost in dit topic .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_37964546
Nog niemand die in Sealand geweest is...
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:18:13 #293
95608 Speth
Rorschach
pi_37968232
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:09 schreef k_man het volgende:
Nog niemand die in Sealand geweest is...
Sealand is ook geen staat. Dat het internationaal genegeerd wordt betekent niet dat het internationaal erkend wordt.
pi_37970061
Daarover verschillen de meningen.

Er is een speciaal topic over, dus laten we het hier niet overdoen.
pi_37972565
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:24 schreef Falco het volgende:
Psst, ik hanteer de volgende regels:

Nederlandse Antillen --> geen land, hoort gewoon bij Nederland
Hetzelfde geldt ook voor de Canarische eilanden natuurlijk

Disneyland daarentegen houd ik wel apart bij

Inmiddels hebben al ruim 160 mensen lijstjes gepost in dit topic .
Kom je nu mee
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:40:54 #296
95608 Speth
Rorschach
pi_37972976
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:46 schreef k_man het volgende:
Daarover verschillen de meningen.

Er is een speciaal topic over, dus laten we het hier niet overdoen.
Er valt weinig over van mening te verschillen. Sealand is volgens de gangbare definitie domweg geen staat, alleen al omdat het geen territorium heeft. Waar je wel over kan twisten is de juistheid van die definitie.
pi_37973246
Het heeft wel een territorium.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:31:07 #298
95608 Speth
Rorschach
pi_37974528
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:49 schreef k_man het volgende:
Het heeft wel een territorium.
Het is een object. Het heeft ook geen territoriale wateren, aangezien die per definitie worden afgeleid aan de hand van de kustlijn, die Sealand niet heeft.

Op dezelfde manier heeft een hypothetische boot die je vanuit een land naar zee stuurt en daar voorgoed voor anker laat liggen geen territoriale wateren en exclusieve economische zone, ondanks dat aan boord wel de soevereiniteit van de vlagvoerende staat geldt. Met dat laatste kan je Sealand ook het beste vergelijken: een gemuit schip dat voor anker ligt en zichzelf tot staat heeft uitgeroepen.
pi_37978022
Zei ik niet dat er een apart topic voor deze discussie is?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 08:13:08 #300
95608 Speth
Rorschach
pi_37978148
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 07:51 schreef k_man het volgende:
Zei ik niet dat er een apart topic voor deze discussie is?
Je gaat hem zelf aan, bovendien heb ik daar allemaal niet zo'n boodschap aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')