Ik kwam er zojuist achter dat blijkbaar niet iedereen weet waarom de komende dagen feestdagen zijn. Die veronderstelling is dus onderuitgehaald Nu vraag ik mij dus af, weten jij waarom de komende dagen feestdagen zijn?
Tevens vraag ik mij af waar het paashaas fenomeen vandaan komt.
Morgen komt hij met de boot aan, vandaar dat het 'Goede vrijdag' (wel met hoofdletter heh ) wordt genoemd.
Het schijnt ook dat de paashaas op 2de paasdag Jezus heeft opgegraven ofzoiets. (Of was dat nou met pinksterren? - in dat geval vielen pasen en pinksterren op dezelfde dag dat jaar).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
Ik weet het wel hoor, maar weet je ook waarom aswoensdag, witte donderdag en al die zooi is? Ik vind dat je het ook op zich wel moet weten.. dat is gewoon wel zo netjes, en ik vind het ook wel interessant eigenlijk. zaterdag ga ik de passion of the christ maar kijken
Whether or not you can become great at something, you can always become better. And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass. Neil Degrasse Tyson
wat nou feestdag? het is morgen 15 april, niets meer.. dat een of andere halve zool een paar eeuwen terug bedacht heeft dat die dag zogenaamd heel bijzonder is maakt het nog geen feestdag
een feestdag is een dag waarop ik de lotto win, of op een andere manier de mogelijkheid krijg een droom waar te maken - dát is voor mij een feestdag