abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 april 2006 @ 19:08:13 #1
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36930338
Kon hier nog geen topic over vinden, dus maar een nieuwe:

Sinds enkele dagen heb ik steeds lichte tintelingen in mijn linkervoet. Voornamelijk rondom het linkerdeel van de voet aan de voorkant (bij de kleinste tenen). Het trekt nu steeds iets verder onder de voet door. Daarnet voelde ik ook iets soortgelijks aan mijn rechtervoet.

Ik heb geen idee hoe ik eraan kom, heeft iemand daarover ideeen?
Ideeen over hoe ik eraf kom, zijn uiteraard ook welkom!

Alvast bedankt.
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  donderdag 13 april 2006 @ 19:09:55 #2
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36930399
klinkt als een zenuw, stijve spieren?
  donderdag 13 april 2006 @ 19:11:35 #3
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36930451
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:09 schreef Grimm het volgende:
klinkt als een zenuw, stijve spieren?
Nee geen stijve spieren. Sport regelmatig en heb geen rare dingen gedaan de laatste dagen.
  donderdag 13 april 2006 @ 20:17:40 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36932717
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:11 schreef Helaaz het volgende:

[..]

Nee geen stijve spieren. Sport regelmatig en heb geen rare dingen gedaan de laatste dagen.
Verschilt je voet ook verder niet in temperatuur?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 13 april 2006 @ 20:25:47 #5
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36932963
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verschilt je voet ook verder niet in temperatuur?
Is wel koud, maar dat zijn ze eigenlijk altijd wel. Heb ook wel eens "dode voeten/tenen", dan zit er een tijdje geen gevoel, kleur en ook nauwelijks beweging in. Maar dat heb ik nu niet.
pi_36936086
Dit is inderdaad waarschijnlijk een ingeklemde zenuw. Dit kan komen doordat je te krappe schoenen draagt of het kan aan de stand van de voet zelf liggen. Het wordt Mortonse neuralgie genoemd (inklemming van een interdigitale zenuw);
De tintelingen/pijn komen voornamelijk voor in de 3e en 4e teen waar deze zenuw zich vertakt.
De zenuw raakt ingeklemd doordat de middenvoetsbeentjes samengedrukt worden of langs elkaar schuren.

Draag je graag smalle (punt)schoenen?
Smoke City - Underwater love
pi_36936317
Ik dacht ook al aan zenuwen. Ik heb zelf weleens tintelende vingers als m'n schouders geirriteerd zijn, maar ook last van m'n kuiten en voeten als ik weer veel last van m'n bekkeninstabiliteit heb. M'n moeder heeft zelfs weleens tintelende handen van haar hernia.

Je hoeft niet eens iets echt geks gedaan te hebben om een beetje druk op een zenuw te krijgen. Het kan nog wel in je slaap gebeurd zijn, verkeerd gelegen of gedraaid, etc.

En anders mss. een probleem met je bloedtoevoer?

Hoe dan ook, als je er langer dan een paar dagen last van blijft houden zou ik even de dokter bellen voor alle zekerheid.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 13 april 2006 @ 22:44:37 #8
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36937988
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:48 schreef HunnY het volgende:
Draag je graag smalle (punt)schoenen?
Ik draag wel smalle schoenen, Ook met punt. En strakke voetbalschoenen.

Kan ik - buiten waarschijnlijk andere schoenen - hier iets aan doen?
pi_36938266
Het is mogelijk een zool te maken die de middenvoetsbeentjes uit elkaar duwt om de druk van de zenuw af te halen, maar dan is het dragen van breder schoeisel natuurlijk nodig om die beentjes genoeg ruimte te geven.

Ik zou beginnen eerst wat bredere schoenen te dragen de komende we(e)ken. Je hebt er nog maar een paar dagen last van dus de irritatie is nog maar beginnend en zal m.i dan ook vrij snel weer over zijn. Mocht het inderdaad over gaan dan weet je wat de oorzaak is.

Ik denk trouwens niet dat de voetbalschoenen echt veel kwaad kunnen, die moeten wel goed op je voet aansluiten en die draag je ook niet de hele week.
  donderdag 13 april 2006 @ 22:54:47 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36938320
Trouwens, je zenuw kan ook in je rug geïrriteerd zijn! Dan is kraken wellicht voldoende, het hoeft niet in je voet te zitten

Heb ik ook weleens gehad door sport, kwam verkeerd terecht alleen bij mij straalde het uit door mijn hele been. Ik weet dus niet of het dan ook alleen in je voet kan voelen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 13 april 2006 @ 22:55:33 #11
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36938349
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:52 schreef HunnY het volgende:
Ik zou beginnen eerst wat bredere schoenen te dragen de komende we(e)ken. Je hebt er nog maar een paar dagen last van dus de irritatie is nog maar beginnend en zal m.i dan ook vrij snel weer over zijn. Mocht het inderdaad over gaan dan weet je wat de oorzaak is.
Nou dat wordt dan winkelen in mijn lunchpauze morgen... Ik heb helemaal geen bredere schoenen meer. Bedankt voor de tip. Ik laat wel even weten of het gewerkt heeft.
  donderdag 13 april 2006 @ 22:58:20 #12
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36938427
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:54 schreef Herkauwer het volgende:
Trouwens, je zenuw kan ook in je rug geïrriteerd zijn! Dan is kraken wellicht voldoende, het hoeft niet in je voet te zitten
Oh. Hm. Misschien moet ik dan toch maar even naar de dokter als het aanhoudt. Anders ga ik zelf weer dingen lopen doen die wellicht nergens op slaan.
pi_36938751
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:54 schreef Herkauwer het volgende:

Heb ik ook weleens gehad door sport, kwam verkeerd terecht alleen bij mij straalde het uit door mijn hele been. Ik weet dus niet of het dan ook alleen in je voet kan voelen.
Als een zenuw in de rug geirriteerd is dan voel je volgens mij meestal uitstraling in het hele (boven)been. De heupzenuw deelt zich op in scheenbeen- en kuitzenuwen die de spieren van de voet en enkel weer innerveren. Als het dus vanuit de rug komt kan het niet anders dan dat je het in het hele been moet voelen, omdat het allemaal vertakkingen zijn.
Wanneer de zenuw in de voet zelf bekneld raakt begin je het eerst daar te voelen en kan het, wanneer de beknelling aanhoud, iets hogerop lopen.
pi_36938991
Ja, ik denk ook dat wanneer de klachten aanhouden je beter even naar de dokter kunt gaan, die kan het allemaal wat beter bekijken en onderzoeken
  donderdag 13 april 2006 @ 23:18:14 #15
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36939083
Misschien heb je wel MS
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:12:23 #16
119606 habanero
577000 Scoville
pi_36943066
kan ook .. .b12 tekort zijn
  vrijdag 14 april 2006 @ 12:09:02 #17
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36949340
MS gaan we nog maar even niet vanuit met alleen wat tintelingen. B12-tekort had ik ook al op gegoogled, weet iemand waar B12 inzit. Dan kan ik kijken of dat het wellicht zou kunnen zijn.
pi_36949523
Tintelingen en een doof gevoel duiden op inklemming van een zenuw. Waar deze zenuw ingeklemd wordt in nog even de vraag. Het kan in de voet zitten, maar ook in het been, bekken of rug. Waarbij de laatste het meest aannemlijke is. Ook omdat je het net ook voelde in je andere voet (maar misschien let je er nu ook te veel op). Heb je ook last van je rug en hoe is het gekomen ?

Even langs je huisarts gaan voor een verwijzing of direct naar een fysiotherapeut kan je wat meer duidelijkheid geven. Verder voor nu, vooral in beweging blijven (lopen, fietsen) en niet al te veel in een houding zitten te fokken (overigens voor niemand helemaal goed als je kijkt naar de lage rug).
pi_36952618
B12 zit in vlees, eieren en melkproducten. Tenzij je vegetariër bent is het niet erg waarschijnlijk dat je daar te weinig van binnen krijgt.
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:09:07 #20
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36956997
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 12:14 schreef Speedski het volgende:
Heb je ook last van je rug en hoe is het gekomen ?
Ik heb geen last van mijn rug, en weet ook niet hoe het is gekomen. Het lijkt zich alleen uit te breiden, heel raar eigenlijk.

Ik heb wel een zittend beroep maar probeer wel regelmatig even heen en weer te lopen. Doe verder ook regelmatig aan sport.
pi_36961992
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:09 schreef Helaaz het volgende:

[..]

Ik heb geen last van mijn rug, en weet ook niet hoe het is gekomen. Het lijkt zich alleen uit te breiden, heel raar eigenlijk.

Ik heb wel een zittend beroep maar probeer wel regelmatig even heen en weer te lopen. Doe verder ook regelmatig aan sport.
Kijk, tintelingen in de voeten horen gewoon niet. En als het niet vanzelf wegtrekt, maar juist meer wordt .. zou je dr eigenlijk naar moeten laten kijken. Ook omdat het nu om beide voeten gaat, heeft dit gewoon een raar beloop. Voor meer vragen kan je me ff toevoegen op msn oid.
pi_36965477
Als je echt niet weet hoe het komt en het breidt zich uit, dan zou ik wel even langs de dokter gaan. Misschien dat van het vele zitten je rug toch enigszins verslapt is, of dat je een verkeerde houding hebt.
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:21:28 #23
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_36993197
Heb een afspraak gemaakt voor donderdag bij de dokter. Tintelingen zijn na dat ene momentje nu alleen nog in het voorste deel van mijn linkervoet, waar het ook begon. Gelukkig geen verdere uitbreidingen dus.
pi_36994031
Mooi dat het weer wat minder is geworden, en hopelijk gaat het voor donderdag helemaal weg ! Goed dat je toch nog een afspraak hebt gemaakt want je kan het maar zeker weten.
  donderdag 20 april 2006 @ 12:58:53 #25
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_37124466
Nou, ben vanochtend bij de dokter geweest en hij heeft mijn voeten even bekeken en denkt ook dat het met een zenuw te maken heeft. (precies hetgeen jij zei, Hunny...)

Ik heb doorgezakte voeten en hij had ook iets over spreidvoet of iets dergelijks. Zijn advies is naar een podoloog te gaan. En stevige schoenen te kopen i.p.v. mijn mooie smalle pumpjes met naaldhakken....

Ik heb ineens een stuk minder last

[ Bericht 5% gewijzigd door Helaaz op 20-04-2006 12:59:43 (iets vergeten) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')