abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36923427
Mijn god wat heb ik de laatste tijd een hekel gekregen aan dat woord.
Ook al ben je in Nederland geboren ben je een allochtoon, waarom niet gewoon een Nederlander???
Ik vind dat de politiek en de media het woord allochtoon niet meer mag gebruiken omdat het zorgt voor 2 kampen, waardoor de allochtoon een soort van 2e rangs burger lijkt.
Kortom allochtoon is de laatste tijd gewoon een soort van scheldwoord geworden.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:38:36 #2
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_36923463
Buitenlander dan maar weer?
Mij is het allemaal eender.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_36923468
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:37 schreef MrSASO het volgende:
Mwaardoor de allochtoon een soort van 2e rangs burger lijkt.
Lijkt?

pi_36923473
Medelander dan. Ook zo'n kutwoord.
pi_36923495
Ik zeg het ook vaak en dan nog als scheldwoord ook. En dat terwijl ik er zelf ook 1 ben.
pi_36923512
allochtoon is met een kleine a
pi_36923546
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:38 schreef martinlutherking het volgende:
Medelander dan.
Iemand met jou nickname zou dit soort bullshit helemaal niet moeten waarderen noem ze gewoon Nederlander of Marokaan of Antilliaan you name it. Maar die semi grappige benamingen slaan nergens op.
pi_36923577
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:40 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Iemand met jou nickname zou dit soort bullshit helemaal niet moeten waarderen noem ze gewoon Nederlander of Marokaan of Antilliaan you name it. Maar die semi grappige benamingen slaan nergens op.
Internetverwarringen.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:42:16 #9
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_36923618
quote:

[..]

Marokkaan wordt onderhand ook ervaren als een belediging als het van een niet-Marokaan afkomt. Tenminste, zo voelt het aan bij mij.

Ik stem voor "medemens"
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_36923620
quote:

[..]

check PI
pi_36923637
Autochtoon
  donderdag 13 april 2006 @ 15:42:55 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_36923642
Waarom zijn ze niet gewoon allemaal 'nederlander' ?
Als je in america komt zijn alle immigranten ook gewoon op eerste plaats 'AMERICAN', en daarna pas mexican of italian of whatever...

Maar inderdaad, zelfs als je hier geboren bent, zal iedereen je toch altijd blijven zien als 'buitenlander, allochtoon, niet-nederlander...

Zegt ontzettend veel over dit land, en haar bewonders, lijkt me...
pi_36923650
quote:

[..]

Zegt mevrouw Aso...
Be happy!
  donderdag 13 april 2006 @ 15:44:00 #14
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_36923682
quote:

[..]

Ben ik het op zich mee eens ... was toen ook zo'n liedje over om dat weer te promoten. "Kut-marokkanen" heette dat geloof ik. Maar als ik ze zo noem, worden ze ook boos
Schaap
pi_36923697
met de begrippen autochtoon/allochtoon op zich is weinig mis.

het wordt alleen zo vaak "misbruikt"
pi_36923712
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:43 schreef Blipjah het volgende:

[..]

Zegt mevrouw Aso...
Ik ben een man (lezen is ook een kunst)
pi_36923736
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:44 schreef Cybje het volgende:

[..]

Ben ik het op zich mee eens ... was toen ook zo'n liedje over om dat weer te promoten. "Kut-marokkanen" heette dat geloof ik. Maar als ik ze zo noem, worden ze ook boos
het is wat, die "ze" altijd
pi_36923737
Ja, en?
Eerst hadden we het over Turken (omdat het mensen uit Turkije waren - gek he), maar dat woord is uit de gratie geraakt.
Gastarbeider - Ooit een prima woord, later afgevoerd als denigrerend.
Medelander - deze 'speelse' verkrachting van de Nederlandse taal heeft gelukkig nooit lang geleefd.
Buitenlander - Ook een negatieve klank, en het woord dekt natuurlijk de lading niet.
Nederlander - Nee, dat gaat niet, want daar bedoelen we WITTE Nederlanders mee.

En je hebt gelijk: 'Allochtoon' heeft het lang volgehouden, vooral omdat je het niet als scheldwoord kunt gebruiken. De houdbaarheidsdatum is echter bijna verstreken, en we moeten maar afwachten wat de gesjeesde socio's van Groen Links als nieuw woord VOOR PRECIES DEZELFDE MENSEN verzinnen.
pi_36923754
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:44 schreef Cybje het volgende:

[..]

pi_36923761
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:44 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Begrijpend lezen ook.
pi_36923768
quote:

[..]

Mrs Aso ?
Be happy!
pi_36923773
quote:

[..]

Je herkent sarcasme echt niet he
pi_36923800
frusti
pi_36923808
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef Yi-Long het volgende:
Waarom zijn ze niet gewoon allemaal 'nederlander' ?
Als je in america komt zijn alle immigranten ook gewoon op eerste plaats 'AMERICAN', en daarna pas mexican of italian of whatever...

Maar inderdaad, zelfs als je hier geboren bent, zal iedereen je toch altijd blijven zien als 'buitenlander, allochtoon, niet-nederlander...

Zegt ontzettend veel over dit land, en haar bewonders, lijkt me...
En het is ook lekker makkelijk met integratie, ik ben hier geboren ik heb zelfs Nederlands bloed door mijn aderen stromen, maar door al die kutbenamingen en mensen zoals Wilders voel ik mij 100% geen Nederlander. En dan zitten ze te zeiken dat de allochtonen niet integreren.
pi_36923811

Het probleem is dat mensen (als jij) het als minder beschouwen!
Maar het is een gewoon woord dat een persoon aangeeft die in een ander land is geboren en hier komen wonen!
Jij bent zeker ook een voorstander van de Buys Zoenen?

Ok ik zie nu dat je als Nederlander geboren ook zo wordt genoemd? Sja ok niet terecht maar dat kun je aan de buitenkant dan ook niet zien!
Zelfde zou zijn als wij met een clubje in Turkije gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')