Oei nee zo ver zou ik niet gaan. Benoem liever zwakke punten die door de werkgever positief uitgelegd kunnen worden, zoals ''ik ben perfectionistisch''quote:Op donderdag 13 april 2006 13:40 schreef Onderbroek het volgende:
zwakkepunten kunnen bijvoorbeeld zijn:
-je werk tempo
-te lang blijven hangen bij een probleem waardoor je andere zaken vergeet ->je hebt op het einde dus helemaal niks af kunnen werken
etc...
Verbeterpuntenquote:Op donderdag 13 april 2006 13:30 schreef Roellie80 het volgende:
zwakke punten?
We zitten wel weer op een lijn zeg.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:46 schreef Xennia het volgende:
[..]
Oei nee zo ver zou ik niet gaan. Benoem liever zwakke punten die door de werkgever positief uitgelegd kunnen worden, zoals ''ik ben perfectionistisch''
Jammer dat je te jong bentquote:Op donderdag 13 april 2006 13:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
We zitten wel weer op een lijn zeg.
goede tips!quote:Op donderdag 13 april 2006 13:56 schreef Ringo het volgende:
Stel eerst en vooral je sterke-punten-lijst op.
Aan de hand daarvan bekijk je wat je zwakke punten zijn, in de zin van: op wat voor manier kan ik in mijn karakter doorschieten, zodat een sterk punt een zwak punt wordt?
Voorbeelden:
Je bent goed in het behouden van overzicht (helicopter-view) - sterk punt
>> hierdoor wil je de details nog wel eens verwaarlozen - zwak punt
Je bent heel perfectionistisch - sterk punt
>> je hebt moeite om te zeggen dat iets 'af' is - zwak punt
Je luistert goed naar mensen - sterk punt
>> soms moeite om je eigen punt te maken - zwak punt
Etc.
En inderdaad: geen zwakke punten maar verbeterpunten.
Maar je kunt er donder op zeggen dat je zulke vragen krijgt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 06:40 schreef StefanP het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar een bullshit vraag. Ze kunnen op hun sloffen aanvoelen dat ze nooit eerlijke antwoorden krijgen.
Inderdaad, bovenstaande tips zijn de manier om het te doen. Het is een van de legio bullshit-vragen die iedereen wel kent en kan beantwoorden...quote:
Aangenomen wordt dan ook niet wie het meest eerlijk is, maar wie zich het best kan verkopen. Ook dat is een kwaliteitquote:Op zaterdag 15 april 2006 06:40 schreef StefanP het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar een bullshit vraag. Ze kunnen op hun sloffen aanvoelen dat ze nooit eerlijke antwoorden krijgen.
En aangezien iedereen dat doet heeft de vraag over zwakke punten in een sollicitatiegesprek totaal geen nutquote:Op donderdag 13 april 2006 13:46 schreef Xennia het volgende:
Oei nee zo ver zou ik niet gaan. Benoem liever zwakke punten die door de werkgever positief uitgelegd kunnen worden, zoals ''ik ben perfectionistisch''
En daar probeer je dus als vraagsteller doorheen te prikken. Ik heb wel eens iemand aangenomen die echt héél erg flexibel was. Ja hoor, je kon hem een uur van te voren opbellen en dan kwam hij etc etc etc. Nou, meneer was dus alles behalve flexibel na zijn proefperiodequote:Op zaterdag 15 april 2006 16:57 schreef Xennia het volgende:
Aangenomen wordt dan ook niet wie het meest eerlijk is, maar wie zich het best kan verkopen. Ook dat is een kwaliteit
Wat dat aangaat heb ik eerlijk gezegd ook weinig respect voor PenO mensen die stomme vragen stellen of zich niet goed hebben voorbereid. Uiteindelijk komt het er op neer dat je in een "normaal" gesprek probeert te peilen of iemand bij de bedrijfscultuur past en de functie in kan vullen. Dat gaat dus niet lukken als je stomme vragen gaat stellen.quote:Op zondag 16 april 2006 07:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En aangezien iedereen dat doet heeft de vraag over zwakke punten in een sollicitatiegesprek totaal geen nut
Ik moet zelf donderdag 3 gesprekken voeren en dit is dus een vraag die ik zeker niet ga stellen.
Dat hangt ook van de kwaliteiten af van degenen die mensen aan moeten nemen. Mijns inziens is het helemaal niet zo moeilijk om bluffers onderuit te halen. Daarnaast heb je ook een inhoudelijk gedeelte bij een sollicitatie (zeker in de IT). Daar kun je heel erg moeilijk met bluf alleen doorheen komen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Aangenomen wordt dan ook niet wie het meest eerlijk is, maar wie zich het best kan verkopen. Ook dat is een kwaliteit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |