FOK!forum / Klaagbaak / Mensen die op het knopje van de deur drukken in de trein...
#ANONIEMwoensdag 12 april 2006 @ 22:25
MENSEN!

HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.

Nergens voor nodig dus.

Dat jullie het maar weten.
DuranKwoensdag 12 april 2006 @ 22:26
Ook zo'n hekel aan he! Ook van die mensen die duizend keer aan die hendel lopen te draaien voordat die trein stil staat
Quiestisiawoensdag 12 april 2006 @ 22:27
Ja dat is dan best triest als je dat doet...
descendent1woensdag 12 april 2006 @ 22:38
Ik denk dat dit bij de meeste Fokkers - na een topic of 20 over dit onderwerp- wel bekend is..
UncleJBwoensdag 12 april 2006 @ 22:39
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:25 schreef Tobbes het volgende:
MENSEN!

HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.

Nergens voor nodig dus.

Dat jullie het maar weten.
kippiejwoensdag 12 april 2006 @ 22:39
Ik vind het altijd wel grappig, op het moment dat 8 man in een overvol tussenstukje van de trein staan.
En iedereen denkt dan "godverdomme ik wil hier asap weg! "
En dat die trein dan langzaam aan de andere gaat koppelen wat extra lang duurt


En dan is er inderdaad 1 sjaak die zich verplicht voelt om zo vaak mogelijk op die knop te rammen ja
#ANONIEMwoensdag 12 april 2006 @ 22:40
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:39 schreef kippiej het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig, op het moment dat 8 man in een overvol tussenstukje van de trein staan.
En iedereen denkt dan "godverdomme ik wil hier asap weg! "
En dat die trein dan langzaam aan de andere gaat koppelen wat extra lang duurt


En dan is er inderdaad 1 sjaak die zich verplicht voelt om zo vaak mogelijk op die knop te rammen ja
Zou de psychologie zich daar ooit in verdiept hebben? Hoe door non-verbale communicatie bepaald wie en wanneer er op dat knopje gaat drukken?
UncleJBwoensdag 12 april 2006 @ 22:40
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:39 schreef kippiej het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig, op het moment dat 8 man in een overvol tussenstukje van de trein staan.
En iedereen denkt dan "godverdomme ik wil hier asap weg! "
En dat die trein dan langzaam aan de andere gaat koppelen wat extra lang duurt


En dan is er inderdaad 1 sjaak die zich verplicht voelt om zo vaak mogelijk op die knop te rammen ja
Herkenbaar jah, als die sjaak dat niet doet zijn geergerde blikken zijn deel
NiteSpeedwoensdag 12 april 2006 @ 22:41
Gewoon ingedrukt houden werkt het beste .
mstxwoensdag 12 april 2006 @ 22:41
Die knop ingedrukt houden is een stuk efficiënter.
mstxwoensdag 12 april 2006 @ 22:41
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Gewoon ingedrukt houden werkt het beste .
Ja dat dus.
DaMartwoensdag 12 april 2006 @ 22:41
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:39 schreef kippiej het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig, op het moment dat 8 man in een overvol tussenstukje van de trein staan.
En iedereen denkt dan "godverdomme ik wil hier asap weg! "
En dat die trein dan langzaam aan de andere gaat koppelen wat extra lang duurt


En dan is er inderdaad 1 sjaak die zich verplicht voelt om zo vaak mogelijk op die knop te rammen ja
Of naar buiten lopen, en in het voorbijgaan nog even snel op de andere knop drukken... gaan de deuren dicht, en iedereen denkt dat ze mee moeten naar het volgende station
UncleJBwoensdag 12 april 2006 @ 22:41
Knop ingedrukt houden schijnt efficienter te zijn
Cart_manwoensdag 12 april 2006 @ 22:41
Vergt timing om het knopje op het juiste moment in te drukken..
mazaruwoensdag 12 april 2006 @ 22:42
Vroegah ging dat wel
#ANONIEMwoensdag 12 april 2006 @ 22:42
Kan je de knop ingedrukt houden?

Dan ben je helemaal een broodjosti als je 20 keer drukt.
Peterseliemanwoensdag 12 april 2006 @ 22:43
Heeft de TS liever een metro achtig systeem waarbij de deuren automatisch opengaan als de trein stilstaat bij een station?
Fransiewoensdag 12 april 2006 @ 22:43
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:25 schreef Tobbes het volgende:
MENSEN!

HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.

Nergens voor nodig dus.

Dat jullie het maar weten.
Nee hoor, geloof ik niks van als je 10 keer drukt gaat ie eerder open. Sterker nog als je 20 keer drukt gaat ie nog eerder open.
DemonRagewoensdag 12 april 2006 @ 22:44
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:26 schreef DuranK het volgende:
Ook zo'n hekel aan he! Ook van die mensen die duizend keer aan die hendel lopen te draaien voordat die trein stil staat
Kan erger... mensen die al uitstappen als de trein nog niet stilstaat.
#ANONIEMwoensdag 12 april 2006 @ 22:44
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft de TS liever een metro achtig systeem waarbij de deuren automatisch opengaan als de trein stilstaat bij een station?
Nee.

De TS heeft liever mensen die gewoon 1 keer drukken als de trein echt stilstaat.
descendent1woensdag 12 april 2006 @ 22:45
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:44 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Kan erger... mensen die al uitstappen als de trein nog niet stilstaat.
Geeft vaak zo'n rommel he?
nightfallwoensdag 12 april 2006 @ 22:45
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:26 schreef DuranK het volgende:
Ook zo'n hekel aan he! Ook van die mensen die duizend keer aan die hendel lopen te draaien voordat die trein stil staat
die ouwe dingen schijnen juist nog wel eens open te gaan,. met een beetje geluk pleurt er zo iemand uit een rijdende trein.
SoNoSwoensdag 12 april 2006 @ 22:49
Ik geloof er geen fuck van!
Volgens mij kan de conducteur zien hoe vaak er op het knopje gedrukt wordt en als het boven de 30 komt, opent hij gewoon de deur!
Lievelientjewoensdag 12 april 2006 @ 22:54
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:25 schreef Tobbes het volgende:
MENSEN!

HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.

Nergens voor nodig dus.

Dat jullie het maar weten.
Net als fietsers die voor een stoplicht 10 keer op het knopje drukken...Alsof het dan sneller groen wordt
#ANONIEMwoensdag 12 april 2006 @ 22:55
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:54 schreef Lievelientje het volgende:

[..]

Net als fietsers die voor een stoplicht 10 keer op het knopje drukken...Alsof het dan sneller groen wordt
ja, nog zoiets
DaMartwoensdag 12 april 2006 @ 22:55
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:54 schreef Lievelientje het volgende:

[..]

Net als fietsers die voor een stoplicht 10 keer op het knopje drukken...Alsof het dan sneller groen wordt
Niet dan?
r_onewoensdag 12 april 2006 @ 22:57
Dat krijg je met al die spelshows op TV, Pavlov-effect of zo.
kareltje_de_grotewoensdag 12 april 2006 @ 22:59
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:25 schreef Tobbes het volgende:
MENSEN!

HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.

Nergens voor nodig dus.

Dat jullie het maar weten.
Ohw
GSMboywoensdag 12 april 2006 @ 23:37
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Gewoon ingedrukt houden werkt het beste .
Niet bij een sprinter
Revelationwoensdag 12 april 2006 @ 23:39
Ik vond dat kankertopic toch beter hoor...
TheSorrowwoensdag 12 april 2006 @ 23:40
Ik vind het wel een leuk geluidje maken
dedeurwoensdag 12 april 2006 @ 23:43
Hij gaat al bij 5 km p/h open..
r_onewoensdag 12 april 2006 @ 23:48
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:43 schreef dedeur het volgende:
Hij gaat al bij 5 km p/h open..
En jij kunt het weten
Fleischmeisterwoensdag 12 april 2006 @ 23:53
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:25 schreef Tobbes het volgende:
MENSEN!

HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.

Nergens voor nodig dus.

Dat jullie het maar weten.
Leuker vind ik wanneer mensen buiten op dat knopje gaan staan hengsten wanneer de trein al wegrijdt... en dan wanhopig nog een stukje meelopen
heiden6woensdag 12 april 2006 @ 23:57
Het mooiste vind ik eigenlijk dat compleet zinloze bordje met de mededeling dat je de deuren niet open mag doen voordat de trein stilstaat, terwijl dit compleet onmogelijk is. Misschien is het wel om te stangen; mensen gaan het expres proberen en het lukt niet.
Fransiewoensdag 12 april 2006 @ 23:58
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]

En jij kunt het weten
not! bij 6 km/h namelijk..
Geqxonwoensdag 12 april 2006 @ 23:59
Ik hou hem gewoon indrukt als hij stapvoets rijdt, en laat hem los als ze open gaan.

Gaat prima
Geqxondonderdag 13 april 2006 @ 00:01
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft de TS liever een metro achtig systeem waarbij de deuren automatisch opengaan als de trein stilstaat bij een station?
Of zoals bij de tram, dat je op een knopje moet drukken als je bij de volgende halte uit wilt stappen
r_onedonderdag 13 april 2006 @ 09:35
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:58 schreef Fransie het volgende:
not! bij 6 km/h namelijk..
Z'n nick, sig enzo
#ANONIEMdonderdag 13 april 2006 @ 10:05
Ik ga zo met de trein en dan probeer ik een filmpje te maken van een nooobooo die heel vaak drukt.
Mr_Belvederedonderdag 13 april 2006 @ 10:08
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:25 schreef Tobbes het volgende:
HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.
Ja maar het maakt zo'n gaaf klik-klik geluid!! En je hebt toch niets beters te doen als je daar staat te wachten. Kun je net zo goed de hele trein overmatig irriteren met je ADHD-gedrag en klikgeluidjes maken! Klik-klik! Whoei!
Arjandonderdag 13 april 2006 @ 10:10
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:41 schreef mstx het volgende:
Die knop ingedrukt houden is een stuk efficiënter.
Neen.
De knop werkt pas als de trein stilstaat. Als je de knop ingedrukt houdt wanneer de trein nog rijdt en hijkomt tot stilstand, gaat de deur niet open. Pas als je de knop loslaat en weer indrukt gaan de deuren open.

De oude hondekoppen waren een stuk leuker. Op een warme middag ging je op het balkon zitten en als de trein wegreed, trok je gewoon doodleuk de deuren weer open .
Faceoffdonderdag 13 april 2006 @ 10:12
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:39 schreef kippiej het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig, op het moment dat 8 man in een overvol tussenstukje van de trein staan.
En iedereen denkt dan "godverdomme ik wil hier asap weg! "
En dat die trein dan langzaam aan de andere gaat koppelen wat extra lang duurt


En dan is er inderdaad 1 sjaak die zich verplicht voelt om zo vaak mogelijk op die knop te rammen ja
Niet deze sjaak iig, ik hou gewoon vanaf het moment dat de trein bijna stilstaat het knopje constant ingedrukt. Op het moment dat de deur open mag, gaat hij dan ook open!
zatoichidonderdag 13 april 2006 @ 10:32
Je moet gewoon luisteren. Als de deuren ontgrendeld worden, dan hoor je een soort van klik. Vanaf dat moment kun je de deuren openen.

Ook een leuk weetje:

Bij de standaard intercity's (met de hoge "cockpit") Kun je de deuren altijd aan beide kanten opendoen. Dus aan perron kant, en aan de lege kant. Kan overigens tot vervelende ongelukken leiden als mensen aan de verkeerde kant uitstappen....
kareltje_de_grotedonderdag 13 april 2006 @ 10:51
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:32 schreef zatoichi het volgende:


Bij de standaard intercity's (met de hoge "cockpit") Kun je de deuren altijd aan beide kanten opendoen. Dus aan perron kant, en aan de lege kant. Kan overigens tot vervelende ongelukken leiden als mensen aan de verkeerde kant uitstappen....
serieus?
Maar eens proberen dan, leuk als er net van de andere kant een intercity aan komt sjeezen.
jitzzzzedonderdag 13 april 2006 @ 12:54
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:49 schreef SoNoS het volgende:
Ik geloof er geen fuck van!
Volgens mij kan de conducteur zien hoe vaak er op het knopje gedrukt wordt en als het boven de 30 komt, opent hij gewoon de deur!
Ja, dat is het inderdaad.
MatiCedonderdag 13 april 2006 @ 14:49
Of mensen die in een bus nog tig keer drukken terwijl "STOP" al oplicht...
Lan-mastersdonderdag 13 april 2006 @ 15:11
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:49 schreef MatiCe het volgende:
Of mensen die in een bus nog tig keer drukken terwijl "STOP" al oplicht...
Dat zijn meestal zwakzinnige mensen
Borrekedonderdag 13 april 2006 @ 15:14
zie dat ook vaak, vooral bij die huismoedertjes
__droogkloot__donderdag 13 april 2006 @ 15:19
Als je uitstapt moet je op de 'dichtknop' duwen dat is veel leuker, jij kunt wel uitstappen, maar de mensen na jou niet, of anderen kunnen niet instappen
mgerbendonderdag 13 april 2006 @ 17:08
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:05 schreef Tobbes het volgende:
Ik ga zo met de trein en dan probeer ik een filmpje te maken van een nooobooo die heel vaak drukt.
betere actie:

Ga met een maat en maak een filmpje terwijl hij op het 'sluiten' knopje drukt. Ff kijken wat de reacties zijn van de andere forensen (die denken dat de plicht om op het knopje de drukken al vervuld wordt) als de deur na een kwartier nog niet open is.
AffenStrudeldonderdag 13 april 2006 @ 17:27
Net zoals mensen die denken dat door 40 keer ritmisch op het oversteek-knopje te beuken helpt
TheSorrowdonderdag 13 april 2006 @ 19:23
Is dat filmpje nog gelukt?
Eixdonderdag 13 april 2006 @ 19:43
En soms staat de trein stil en werkt het knopje nog niet.

Trein staat bijna stil, Eix drukt op knopje: niks gebeurd
Trein staat stil, Eix drukt op knopje: niks gebeurd
Na 10x drukke maar eens het sluiten knopje geprobeerd, werkte ook niet. Aan de buitenkant ook allemaal mensen die de deur proberen te openen. Uiteindelijk maar naar de volgende deur gelopen, gaat ook fijn open... stap ik uit is de deur waar ik net stond ook open.
Horsemen77donderdag 13 april 2006 @ 19:53








[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen77 op 13-04-2006 20:00:34 ]
Smotsdonderdag 13 april 2006 @ 20:16
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:44 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Nee.

De TS heeft liever mensen die gewoon 1 keer drukken als de trein echt stilstaat.
Dat hebben ze liever niet bij de NS dat je dat doet en dat snap ik best. Hoe zou jij het vinden om zo'n dampende bruine jongen op de treinrails te zien liggen?
Manneke_Pilsdonderdag 13 april 2006 @ 20:29
Internationale treinen is helemaal een ramp.

Dan zit er een deur met een handvat. Til het handvat op en de deur gaat open. Appeltje-eitje.

Nu heb je van die mensen die op een knopje gaan duwen waar in gigantische letters boven staat:
"Sluiten"

Dan gaan ze steeds sneller, steeds langer en harder op dat knopje rammen, OWNEE HIJ GAAT NIET OPEN!

Tot iemand, die in zijn lijf het het meest voorkomende aantal chromosomen per persoon op de wereld in zijn lijf heeft, die mensen even attendeert dat ze bij het handvat moeten zijn, waar "openen" boven staat en dat 'sluiten' betekent dat de deur niet open gaat.
Eixdonderdag 13 april 2006 @ 20:32
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:29 schreef Manneke_Pils het volgende:
Internationale treinen is helemaal een ramp.

Dan zit er een deur met een handvat. Til het handvat op en de deur gaat open. Appeltje-eitje.

Nu heb je van die mensen die op een knopje gaan duwen waar in gigantische letters boven staat:
"Sluiten"

Dan gaan ze steeds sneller, steeds langer en harder op dat knopje rammen, OWNEE HIJ GAAT NIET OPEN!

Tot iemand, die in zijn lijf het het meest voorkomende aantal chromosomen per persoon op de wereld in zijn lijf heeft, die mensen even attendeert dat ze bij het handvat moeten zijn, waar "openen" boven staat en dat 'sluiten' betekent dat de deur niet open gaat.
Die treinen rijden ook tussen Haarlem en Maastricht/Heerlen. Helemaal leuk is het als de NS er een 'normaal' deuren kastje heeft ingebouwd met een openen en een sluiten knop maar waarvan de open knop niet werkt omdat je het handvat moet gebruiken.

Wel regelmatig gezien dat mensen niet weten hoe die deur open moet ja.
Ofyles2vrijdag 14 april 2006 @ 01:23
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:19 schreef __droogkloot__ het volgende:
Als je uitstapt moet je op de 'dichtknop' duwen dat is veel leuker, jij kunt wel uitstappen, maar de mensen na jou niet, of anderen kunnen niet instappen
Heb ik ook bij de tram, ik geniet zichtbaar van dat staaltje speelgoed. Maar ik stap dan juist in er zorg ervoor dat er geen ongewenste laatkomers inkomen.

Mijn specialiteit is ook dat ik op de stopknop druk als de bus/tram nog naar de volgende halte moet rijden.
Pietklaasovrijdag 14 april 2006 @ 15:54
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:49 schreef SoNoS het volgende:
Ik geloof er geen fuck van!
Volgens mij kan de conducteur zien hoe vaak er op het knopje gedrukt wordt en als het boven de 30 komt, opent hij gewoon de deur!
SweetLakeFlashervrijdag 14 april 2006 @ 15:58
Dat dichtknopje is veel leuker, dat maakt zo'n leuk geluidje
gebrokenglasvrijdag 14 april 2006 @ 17:38
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:54 schreef Lievelientje het volgende:

[..]

Net als fietsers die voor een stoplicht 10 keer op het knopje drukken...Alsof het dan sneller groen wordt
Of bij de lift, als iemand al op het knopje heeft gedrukt en het oproeplampje al brandt, toch nog een paar keer extra drukken.
capppvrijdag 14 april 2006 @ 17:48
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:25 schreef Tobbes het volgende:
MENSEN!

HEt is echt waar. De deur gaat pas open als de trein stilstaat! Het heeft dus geen zin op dat knopje te gaan drukken terwijl de trein nog niet helemaal stilstaat. Ook niet als je dit 10 keer achter elkaar doet. Gefrustreerd kijken terwijl je dit doet heeft ook geen zin.

Nergens voor nodig dus.

Dat jullie het maar weten.
Was er laatst ook een voor me. Zeg ik tegen hem dat het geen zin heeft aangezien de trein nog rolt, gaat hij je een beetje glazig aanstaren