quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:36 schreef MissX het volgende:[..]
Maar ja om er nou geld aan uit te geven, vind ik ook weer een beetje veel van het goede.
Waarom niet? Als je een dermate gedegen advies krijgt dat je vrijwel nooit meer een miskoop doet? En dat je er altijd op je best uitziet? Dan is 100 euro toch peanuts.
Ik heb een maand geleden 10 minuutjes advies gehad van een kleuren consultant op een bedrijfsfeestje. Van haar kreeg ik ook een kleurwaaier (een waaier net zoals bij behang, met alle kleuren die mij staan, bv. voor in je tas als je gaat shoppen) en ik heb er al veel aan gehad.
Ik blijk een herfsttype te zijn, iets waarvan ik niet erg opkijk. Ik heb een heel lichte huid, sproeten, donkerblond/rossig haar en bruin-groene ogen. Toch wil ik wel meer advies. Sommige kleuren in mijn waaier staan mij toch echt niet. Zoals een bepaalde kleur oranje (lelijkste kleur die bestaat), en een soort creme-witte kleur. En van okergeel ben ik ook geen fan. Hoewel, laatst kocht ik met de waaier in gedachten een okergeel topje met gouden accenten erin. Ik zou die vroeger NOOIT gekocht hebben. Hij staat me echter heel goed. Wat ik wel leuk vind om te weten is dat ik gouden sieraden en acessoires zou moeten dragen, ik was altijd meer van zilver. Helaas zat in mijn waaier geen zwart, terwijl ik dat wel vrij veel heb. En blauw vind ik ook mooi, maar volgens mij type zou ik alleen voor blauw-groenige tinten kunnen kiezen. Nou hou ik ook wel van dat soort kleuren. Ik had verder zelf al ontdekt dat ik met bijna alle tinten bruin mooi sta. En groen natuurlijk, maar dat vind ik eigenlijk zo'n cliche: rood haar-groene ogen-groene kleding. Ik draag het soms, meestal in een army-achtige look en kleur.
Ik wil wel nog graag haar en make-up advies. Ik heb een 1-eiige tweelingzus en die verft haar haar knalrood met henna. Maar mij staat dat niet, ik vind mezelf mooier (en dat zeggen veel mensen) met een donkerder tint. Maar past dat wel echt bij mij? En wat met make-up? Oranje zou me zgn. mooi moeten staan maar ik vind mezelf er niet uitzien met lipstick in oranjetinten. Ik draag nooit lipstick want ik vind dat niks mooi staat. Ik wil echter mezelf ook weleens echt mooi opmaken.
Nou goed, lang verhaal, ik ben zeker van plan om me nog eens heel uitgebreid te laten adviseren!