abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36898448
Ik wil graag een kleurenanalyse laten en ben nu op zoek naar ervaringen.

Het prettigste zou zijn als het bureau in het noorden van het land zou zitten, maar dat is niet het allerbelangrijkste. Ik reis liever iets verder en dat ik zeker weet dat het goed is, dan dat ik veel geld uitgeef en toch niet helemaal tevreden ben...

Ik zoek een bureau waar er niet alleen een onderverdeling wordt gemaakt in de seizoenen, maar waar ook de seizoenen weer onderverdeeld worden. Daarnaast zou het helemaal super zijn als je een kleurenpaspoort met stof meekrijgt (ipv een paspoort van papier).

Wie heeft een kleurenanalyse gehad en kan me een goed bureau aanraden? Ik ben trouwens op de hoogte van het bureau in Haarlem. Het gaat dan voornamelijk om andere bureaus.
  woensdag 12 april 2006 @ 21:07:30 #2
110101 adidas
welcome back Mr. Anderson
pi_36900061
wtf is een kleurenanalyse?
Nondum amabam, et amare amabam
Ik had niet lief, zelfs niet wanneer ik verlangde lief te hebben
  woensdag 12 april 2006 @ 21:22:15 #3
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36900739
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:07 schreef adidas het volgende:
wtf is een kleurenanalyse?
Is dat niet een soort van beoordeling?...Het goed bekijken van kleuren,die goed op elkaar afgesteld zijn ?
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36901888
ja, het is een soort van beoordeling van welke kleuren je goed staan en wat niet. Het is niet zweverig hoor, je aura enzo wordt niet gelezen...
  woensdag 12 april 2006 @ 21:49:04 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36902245
Ik heb 't eens laten doen in Beilen. Die zaak had voorin een kapsalon en achter was ingericht voor kleurenanalyses. De kleurenkaart die ik meekreeg, had inderdaad stof.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 12 april 2006 @ 21:50:13 #6
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_36902318
Een vriendin van mijn moeder doet dat, helaas voor jou woont die in Waalre (bij Eindhoven) maar je moet vast wel wat dichterbij kunnen vinden...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  woensdag 12 april 2006 @ 22:13:43 #7
110101 adidas
welcome back Mr. Anderson
pi_36903599
omg dat dat bestaat zeg :S
Nondum amabam, et amare amabam
Ik had niet lief, zelfs niet wanneer ik verlangde lief te hebben
pi_36903633
Lienekien, heb je toevallig een naam van die zaak? En was je een beetje tevreden erover?
pi_36903903
Molluck, er zijn wel meer zaken die dit doen. Enige probleem is dat ik gewoon een zaak wil die GOED is en waar mensen positieve ervaringen mee hebben. Het is best veel geld voor zo`n analyse en als je vervolgens met het verkeerde kleurenprofiel thuiskomt..

Adidas, het klinkt echt veel erger dan dat het is. Kleuren kunnen er voor zorgen dat je er bijv. ziek en bleek uitziet. Zo`n analyse kan ervoor zorgen dat je kleding niet de boventoon voert, maar dat jij dat doet. Of klinkt dat al weer te zweverig??
  woensdag 12 april 2006 @ 22:26:08 #10
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_36904186
Ja mijn moeder heeft het laten doen en die was heel tevreden, zij is de moeder van een vriend van mij en die is ook altijd goed gekleed.
adidas: het is gewoon afgestemd op je huidskleur, kleur ogen en haarkleur.
Je hoort hier vaak op het forum "roze is voor homo's of voor negers", mensen met een donkere huidskleur kunnen andere kleuren juist veel beter hebben dan andere mensen.
Ik krijg namelijk een heel ongezonde tint als ik iets lichts aantrek (wit/beige) en andere kleuren staan je nou eenmaal veel beter.

Je leert met zo'n advies die kleuren te herkennen en dus kleding uit te zoeken die jou goed staat. Ik denk dat iedereen wel eens dat ene supermooie shirt/blouse/trui heeft gekocht, die later toch niet zo goed bleek te staan en in je kast bleef liggen...
pi_36904365
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:26 schreef Molluck het volgende:
Ja mijn moeder heeft het laten doen en die was heel tevreden, zij is de moeder van een vriend van mij en die is ook altijd goed gekleed.
adidas: het is gewoon afgestemd op je huidskleur, kleur ogen en haarkleur.
Je hoort hier vaak op het forum "roze is voor homo's of voor negers", mensen met een donkere huidskleur kunnen andere kleuren juist veel beter hebben dan andere mensen.
Ik krijg namelijk een heel ongezonde tint als ik iets lichts aantrek (wit/beige) en andere kleuren staan je nou eenmaal veel beter.

Je leert met zo'n advies die kleuren te herkennen en dus kleding uit te zoeken die jou goed staat. Ik denk dat iedereen wel eens dat ene supermooie shirt/blouse/trui heeft gekocht, die later toch niet zo goed bleek te staan en in je kast bleef liggen...
is er niet ergens een overzichtje van zo genuanceerd zal zo'n test niet zijn... bruin, zwart haar, blank, rood haar , blond...
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  woensdag 12 april 2006 @ 22:29:54 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_36904375
Colour me Beautiful is wel een bekende.
Misschien dat je daar iets verder mee komt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 12 april 2006 @ 22:31:09 #13
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_36904430
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:29 schreef Aarde het volgende:

[..]

is er niet ergens een overzichtje van zo genuanceerd zal zo'n test niet zijn... bruin, zwart haar, blank, rood haar , blond...
Ja dat idee heb ik dus ook, maar mijn moeder heeft er 150 euro oid voor betaald, dus dat durf ik niet te hard te zeggen
pi_36904655
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:29 schreef Aarde het volgende:

[..]

Er wordt ook heel erg naar je huidtint gekeken. De ene blanke huid is toch totaal anders dan de andere blanke huid. En zo zal bv de een rood heel goed staan omdat er roodtinten in de huid zitten en de andere blauw omdat die blauwtinten heeft. Of het staat juist niet omdat je dan teveel rood/blauw whatever krijgt.
Tenminste zo heb ik het ooit is op tv uitgelegd zien worden.

Het zal ook wel iets voor mij zijn, want ik draag alleen maar zwart of wit en een enkele x grijs. Een andere kleur heb ik gewoon niet. Omdat ik altijd het idee heb, dat het me niet zou staan. Maar ja om er nou geld aan uit te geven, vind ik ook weer een beetje veel van het goede.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:09:56 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39178074
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:36 schreef MissX het volgende:

[..]

Maar ja om er nou geld aan uit te geven, vind ik ook weer een beetje veel van het goede.
Waarom niet? Als je een dermate gedegen advies krijgt dat je vrijwel nooit meer een miskoop doet? En dat je er altijd op je best uitziet? Dan is 100 euro toch peanuts.
Ik heb een maand geleden 10 minuutjes advies gehad van een kleuren consultant op een bedrijfsfeestje. Van haar kreeg ik ook een kleurwaaier (een waaier net zoals bij behang, met alle kleuren die mij staan, bv. voor in je tas als je gaat shoppen) en ik heb er al veel aan gehad.

Ik blijk een herfsttype te zijn, iets waarvan ik niet erg opkijk. Ik heb een heel lichte huid, sproeten, donkerblond/rossig haar en bruin-groene ogen. Toch wil ik wel meer advies. Sommige kleuren in mijn waaier staan mij toch echt niet. Zoals een bepaalde kleur oranje (lelijkste kleur die bestaat), en een soort creme-witte kleur. En van okergeel ben ik ook geen fan. Hoewel, laatst kocht ik met de waaier in gedachten een okergeel topje met gouden accenten erin. Ik zou die vroeger NOOIT gekocht hebben. Hij staat me echter heel goed. Wat ik wel leuk vind om te weten is dat ik gouden sieraden en acessoires zou moeten dragen, ik was altijd meer van zilver. Helaas zat in mijn waaier geen zwart, terwijl ik dat wel vrij veel heb. En blauw vind ik ook mooi, maar volgens mij type zou ik alleen voor blauw-groenige tinten kunnen kiezen. Nou hou ik ook wel van dat soort kleuren. Ik had verder zelf al ontdekt dat ik met bijna alle tinten bruin mooi sta. En groen natuurlijk, maar dat vind ik eigenlijk zo'n cliche: rood haar-groene ogen-groene kleding. Ik draag het soms, meestal in een army-achtige look en kleur.

Ik wil wel nog graag haar en make-up advies. Ik heb een 1-eiige tweelingzus en die verft haar haar knalrood met henna. Maar mij staat dat niet, ik vind mezelf mooier (en dat zeggen veel mensen) met een donkerder tint. Maar past dat wel echt bij mij? En wat met make-up? Oranje zou me zgn. mooi moeten staan maar ik vind mezelf er niet uitzien met lipstick in oranjetinten. Ik draag nooit lipstick want ik vind dat niks mooi staat. Ik wil echter mezelf ook weleens echt mooi opmaken.

Nou goed, lang verhaal, ik ben zeker van plan om me nog eens heel uitgebreid te laten adviseren!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:44:21 #16
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39178928
Ik heb laatst een dress for succes workshop gedaan.
Voor mij was het gratis, maar ook als ik het had moeten betalen was het het waard geweest.

Ik shop nu bewust naar bepaalde kleuren die het beste in mij naar boven halen.
Alleen vroeg een vriendin van de week: Doe je nu nooit meer pastelkleurtjes aan?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39179828
Hoe duur is een kleurenanalyse?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 16:45:26 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39180285
Varieert van 70 tot 130 euro. Ik had mijn eerste ook gratis omdat het via mijn werk ging.
Maar voor een langer advies (kan wel 2,5 uur duren) zou ik het geld er best voor over hebben.
pi_71012188
Bij een kleurenanalyse wordt gekeken welke kleuren het beste bij je passen. Er wordt dan onder andere naar je gezicht, ogen en huid gekeken.

De tarieven van een kleurenanalyse liggen meestal tussen de ¤60 en ¤180 en duurt circa 1,5 tot 2 uur.

Wanneer de kleurstyliste je seizoenstype (zomertype, herfsttype, wintertype of lentetype) heeft achterhaald kun je een bijpassend kleurenwaaier en make-up aanschaffen.

Groetjes,
Erica Natuurlijk
“Ik ben altijd bezig geweest met kleuren en ik wil graag mijn kennis daarover delen met andere mensen”. Erica Natuurlijk – Kleurstyliste
  vrijdag 17 juli 2009 @ 02:53:44 #20
261847 IshtarOptimel
Ganja in My Brain
pi_71053894
lijkt mij wel interessant
"Tegen mensen die niets weten, valt niet te vechten." - Remco Campert
pi_71055608
Een kennis van mij is bij Nynke Hiemstra in Groningen geweest en was daar heel erg tevreden over. Ik weet alleen niet of het kleuradvies zo uitgebreid is als jij wilt, maar je zou eens op de site kunnen kijken of een mailtje sturen?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_71061728
Ik wist niet dat zoiets bestond... Op een gegeven moment wéét je toch welke kleuren je wel en niet staan? Uit ervaring zeg maar? Wat kan dit dan nog toevoegen?
pi_71072151
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:08 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wist niet dat zoiets bestond... Op een gegeven moment wéét je toch welke kleuren je wel en niet staan? Uit ervaring zeg maar? Wat kan dit dan nog toevoegen?
Het is best opvallend hoeveel mensen je ziet die kleren/kleuren dragen die niet bij ze passen. Kleuren die bleek maken of bijv. een rode ondertoon in de huid naar boven halen. Plus dat mensen ook snel geneigd zijn om kleuren te kopen die ze mooi vinden, terwijl dat niet altijd mooi bij je huid/ogen/haar past.

Vaak wordt een kleuradvies gecombineerd met een stijladvies, waarbij je ook tips krijgt over welke kledingstijlen het beste bij je passen (wijde/rechte pijpen, vhals, accentueren goede punten etc.).
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_71073343
Haha!

Toevallig: kom ik vanmiddag op mijn werk, vraagt een collega wat voor kleur oogschaduw ik in godsnaam op mijnhoofd had gesmeerd. Stond me he-le-maal niet... (vorige week zei iemand juist dat het uitermate goed stond, vreemd genoeg)

Ik neem bovenstaande post terug, hoewel ik nog niet eerder zoiets heb meegemaakt.
pi_71074031
Veel mensen denken dat ze weten welke kleuren hun staan, maar bij een kleurenanalyse komen er vrijwel altijd kleuren uit de test die ze zelf niet bedacht hadden en je ongelooflijk goed kunnen staan.

Bij het soms "wennen" aan deze nieuwe kleuren, laat ik mensen zien hoe ze die kleuren kunnen gebruiken en ook de kleuren die ze al kende om daar toch een ander en nog beter effect mee te creëren.
“Ik ben altijd bezig geweest met kleuren en ik wil graag mijn kennis daarover delen met andere mensen”. Erica Natuurlijk – Kleurstyliste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')