abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36876661
Omdat het eerste Gomeztopic met nog geen voorhamer, koevoet of tandstoker is te kraken helaas een nieuw topic voor deze Britse band.

Een kleine zeg jaar geleden hadden enkele voorgangers van de moderne FOK!ker het over het Pinkpopoptreden van Gomez in 2000. Ik kan me het optreden nog wel voor de geest halen, ook al kende ik hoogstens 'Get Myself Arrested'. Ik weet nog dat Dolf Jansen, die ik het publiek stond, met water bekogeld werd. Hilarisch.
quote:
Biography by Greg Prato
The British band Gomez is a five-piece, consisting of Ben Ottewell (vocals, guitar), Tom Gray (vocals, guitar, keyboards), Paul Blackburn (bass, guitar), Olly Peacock (drums), and Ian Ball (vocals, guitar, harmonica). Whereas the majority of up and coming British bands are either retro-pop (à la Oasis), trip-hop (Portishead), or space rock (the Verve, Radiohead), Gomez is one of the few to contain bluesy elements in their rock. Their debut for Virgin Records, Bring It On, was praised in the rock press on both sides of the Atlantic. They also received the distinguished Mercury Music Prize for 1998 Album of the Year in England, where they edged out such stiff competition as Massive Attack's Mezzanine and the Verve's Urban Hymns. They completed their inaugural U.S. tour opening for Eagle Eye Cherry in October 1998, while the press still offered praise — Spin magazine called Bring It On "a damn beautiful album," giving it an eight out of ten rating. Liquid Skin followed in 1999 and the rarities and B-sides compilation Abandoned Shopping Trolley Hotline was issued a year later. A third studio album, In Our Gun, appeared in spring 2002. Another hiatus saw Ian Ball relocating to Los Angeles, while still working with the band at their new studio in Portslade, England. The dozens of tracks recorded during this time were whittled down and fashioned into Split the Difference, released in May of 2004. By that time, Hut, their original label had gone under, leaving them signed to Virgin (Hut's distributor). Despite all the critical acclaim, sales were never up to what Virgin was expecting from Gomez, and the two sides parted ways later that year. In 2005, they signed with ATO records and released Out West, Gomez's first live album, in June of that year. [AMG]

Op 2 mei komt het nieuwe album How We Operate uit... en ik ben wel nieuwsgierig naar nieuw werk want Split the Difference beviel mij wel..
pi_36894213
Ik ben zeer benieuwd. Ik vond Split The Difference wat tegenvallen. In our gun vond ik dan weer goed in combinatie met het eerste album.
pi_36896280
Ik heb Bring It On, een plaat die vooral in de zomer altijd goed valt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36897669
Ik denk dat ik Split The Difference en (ook al een leftover-verzamelaar) Abandoned Shopping Trolley Hotline het leukste vind. Heerlijke band
  donderdag 13 april 2006 @ 16:07:54 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36924589
Typisch zo'n band met enorm sterke singles, waarna de plaat als geheel vaak een beetje tegenvalt. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Bring It On, "Whippin' Piccadilly" werd toentertijd grijsgedraaid bij de VPRO weet ik nog. Nog steeds een erg fijn liedje trouwens.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_36925189
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Typisch zo'n band met enorm sterke singles, waarna de plaat als geheel vaak een beetje tegenvalt.

Gomez is niet bepaald een single-band IMHO. Whippin' Piccadilly heeft hier amper iets gedaan in de 'hitlijsten'.
  donderdag 13 april 2006 @ 16:28:16 #7
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36925329
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:24 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Gomez is niet bepaald een single-band IMHO. Whippin' Piccadilly heeft hier amper iets gedaan in de 'hitlijsten'.
Voor mij bepaald de positie in een hitparade ook niet direct de sterkte van een single.
pi_36925391
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:28 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Voor mij bepaald de positie in een hitparade ook niet direct de sterkte van een single.
Voor mij ook niet per se, maar een echte singleband die hun single tot in den treure promoot is het gewoon niet. Daarnaast is hun eerste album echt heel goed.
  donderdag 13 april 2006 @ 16:30:52 #9
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36925428
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:29 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Voor mij ook niet per se, maar een echte singleband die hun single tot in den treure promoot is het gewoon niet.
Eens. Maar dat beweer ik dan ook nergens.
pi_36925620
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:30 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Eens. Maar dat beweer ik dan ook nergens.
Je redenering gaat die kant op. Gomez is geen singleband, Girls Aloud is een singleband.

Het soort bands zoals Gomez leeft van albumverkoop en toeren op basis van albums, niet op singleverkoop. Het is dus nogal een vreemd argument mijns inziens.
  donderdag 13 april 2006 @ 16:41:08 #11
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36925855
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:35 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Je redenering gaat die kant op. Gomez is geen singleband, Girls Aloud is een singleband.

Het soort bands zoals Gomez leeft van albumverkoop en toeren op basis van albums, niet op singleverkoop. Het is dus nogal een vreemd argument mijns inziens.
Bedankt voor het college.

Mijn punt was dat ik hun singels vaak de sterkste albumtracks vind. That's all....
pi_36925953
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:41 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Bedankt voor het college.

Mijn punt was dat ik hun singels vaak de sterkste albumtracks vind. That's all....
Geen dank, dat kost niets extra.

pi_36929877
Leek me een heel duidelijk punt hoor DD! En ik ben het met je eens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_39120415
Aangezien ik dit topic nu pas tegenkom, een schaamteloze kick.

Sterk album is HWO geworden! Inderdaad DD, de eerste UK single girlshapedlovedrug valt meteen op, maar dat komt misschien wel omdat het het laatste nummer van een 5 koppig salvo is waar het album mee opent, voorat met chasing ghosts behoorlijk gas wordt terug genomen. Notice, See the world, Cry on demand sprankelen ook behoorlijk wat mij betreft. Maar goed, ik kon de oude (m.n. eerste 2) albums ook wel als geheel behappen. Hoewel 78 Stone Wobble, Whippin' Piccadilly, Tijuana Lady en Get Myself Arrested bijvoorbeeld wel de beste songs zijn van Bring it On (allemaal singles?)

Ze staan op Pukkelpop; iemand enig idee of ze daar nog verder een benelux tourtje aanvast knopen? Live straalt er namelijk nog veel meer speelplezier vanaf dan op de plaat.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:02:26 #15
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43108379
vond hun laatste album ook zeer goed. begreep van vrind van me dat vorige albums stuk ruiger waren maar juist dit 'rustige' album bevalt mij wel
pi_47645081
How We Operate is echt een vet album luister het supervaak. Woman! Man!, How We Operate, Cry on Demand, volgens mij zijn dat nog mijn meest geliefde
pi_47646899
Ik heb HWO vorig jaar zelfs uitgeroepen tot m'n favo album van het jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')