abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 april 2006 @ 21:46:21 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_36837498
Ik ben mijn handtekening zat. Kan je hem elk moment wijzigen? Binnenkort moet ik mijn papoort verlengen, dus dan kan ik er toch in principe een nieuwe opzetten? Of niet? Hoe gaat de wet hiermee om?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_36838611
Mja ben ik ook wel benieuwd naar, tot nu toe heb ik altijd mijn naam als handtekening gehad maar het wordt tijd voor een echt..
-
pi_36838680
Handtekeningen zijn bejaard. Ze moeten met een public/private key systeem beginnen. [/nerd]
  maandag 10 april 2006 @ 22:25:25 #4
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_36839091
Zolang ik nog steeds met een stick figuurtje mijn extra geld kan pinnen bij de plaatselijke supermarkt is er niets aan de hand.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
pi_36839158
Je kan hem elk moment veranderen. Alleen heb je kans dat bijvoorbeeld de bank je opdrachten gaat wijzigen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 10 april 2006 @ 22:37:55 #6
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_36839651
Of gaat navragen of jij die transactie wel hebt gepaatst of eventueel dat contract wel ondertekend hebt.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
pi_36840050
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:26 schreef Lucille het volgende:
Je kan hem elk moment veranderen. Alleen heb je kans dat bijvoorbeeld de bank je opdrachten gaat wijzigen.
Of alles blokkeert. Ik nam na jaaaaren eens een nieuwe rekening. De oude dateerde van 16 jaar geleden, toen ik 8 was, compleet met mijn (kinder)handtekening.
ik nam dus die nieuwe rekening, ondertekend met mijn (volwassenen)handtekening. Wil ik 2 dagen later geld pinnen, is mijn pas geblokkeerd! Bellen met de bank dus, waar je te horen krijgt "Ja, de handtekeningen verschilden nogal, dus we hebben uit voorzorg maar alles geblokkeerd." HALLO!!! IK WAS 8!!! TOEN IK DIE OUDE REKENING NAM!

Ik heb ze 5 minuten gegeven om die rekening vrij te geven, anders was ik met mijn hele boeltje naar een andere bank gegaan.

conclusie: pas ermee op, een andere handtekening, voor je het weet zijn je centen onbereikbaar.
pi_36840692
Ik zei 'wijzigen'.
Ik bedoelde natuurlijk weigeren.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 10 april 2006 @ 23:01:59 #9
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_36840788
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:45 schreef fratsman het volgende:

[..]

"Ja, de handtekeningen verschilden nogal, dus we hebben uit voorzorg maar alles geblokkeerd."
----
conclusie: pas ermee op, een andere handtekening, voor je het weet zijn je centen onbereikbaar.
Whehehe ..ow sorry is niet grappig...maar ik had ook zoiets ja...erg rot op dat moment. Vooral Postbank doet moeilijk...Dus toen maar de oude handtekening gehouden...YUCK
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 09:30:04 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36847338
Gewoon even bij je bank naar binnenlopen en aangeven dat je je handtekening (voor vergelijking) wil vernieuwen. Dan teken je zo'n papiertje, zij scannen het in... Geen problemen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:56:32 #11
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36847868
Ik heb mijn handtekening ook een half jaar geleden veranderd, ik ben gewoon naar de bank gegaan en heb daar mijn nieuwe handtekening in laten scannen. Verder weten heel weinig bedrijven je handtekening, en als ze twijfelen kunnen ze je altijd even bellen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:30:06 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36848508
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:30 schreef Sjeen het volgende:
Gewoon even bij je bank naar binnenlopen en aangeven dat je je handtekening (voor vergelijking) wil vernieuwen. Dan teken je zo'n papiertje, zij scannen het in... Geen problemen
Precies
En als je een rekening ondertekent met een krabbel die ze niet kennen, dan kan je ook bericht thuis krijgen met de mededeling dat de handtekening niet overeenkomt met wat zei in het systeem hebben staan. Ook dan kun je meteen een nieuwe opgeven.
(Un)masking for the greater good.
pi_36850312
Mmj ja, dat is ook iets waar ik mee zit. Ik ben getrouwd, maar ik teken nog steeds met mijn meisjesnaam. Ik ben vrees ik te lui om het bij al die instanties te veranderen...
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:43:57 #14
80425 Muertez
met een z?
pi_36850403
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:01 schreef Lindatje het volgende:

[..]

Whehehe ..ow sorry is niet grappig...maar ik had ook zoiets ja...erg rot op dat moment. Vooral Postbank doet moeilijk...Dus toen maar de oude handtekening gehouden...YUCK
Wees blij dat ze er uberhaupt nog op letten. Stel dat een of andere grappenmaker met jou betaalkaarten aan het werk is.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:47:10 #15
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36850489
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:
Mmj ja, dat is ook iets waar ik mee zit. Ik ben getrouwd, maar ik teken nog steeds met mijn meisjesnaam. Ik ben vrees ik te lui om het bij al die instanties te veranderen...
Altijd handig als je gaat scheiden binnenkort
pi_36850644
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:47 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Altijd handig als je gaat scheiden binnenkort

nee hoor, is
pi_36854061
TS: Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, en zo is het opgelost. Eerst met Justitie gebeld om te vragen of het mogelijk was. Dat bleek zo te zijn, ik hoefde alleen een nieuwe ID (paspoort, ID kaart had ik toen nog niet) aan te vragen en die met mijn nieuwe handtekening ondertekenen.

Vervolgens heb ik van mijn oude en nieuwe paspoort een kopie gestuurd naar de bank (SNS, Rabo en Postbank) en mijn creditcardmaatschappij. Bij de SNS moest ik voor een nieuwe pas betalen (soit), de creditcard werd gratis vervangen. Op de Postbank na had geen enkele bank problemen met het verwerken van deze wijziging. De Postbank blijft na 3 jaar nog steeds zeuren dat de handtekening niet overeenkomt en dat ik mijn rekening niet mag opzeggen. Ook goed, er staat 0 cent op, dus mij kan het niet schelen.

Ik heb nog altijd een kopie van mijn oude paspoort voor het geval ik de oude handtekening nog eens nodig heb. Voor alle instanties is dat genoeg geweest, behalve voor de Postbank. Die kun je geloof ik met je nieuwe handtekening inpakken, en dan nog snappen ze het niet....

Klinkt allemaal ingewikkeld, is simpel maar kost alles bij elkaar wel een paar euro (nieuwe ID/paspoort, bankpassen, creditcards) etc)
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:05:49 #18
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36854314
Hmmm, ik zet ook steeds vaker een ander krabbeltje, die oude handtekening was er er een die ik snel moest verzinnen en ik vind `m eigenlijk niet mooi meer. Maar om nou een nieuw paspoort aan te vragen terwijl ie nog 4 jaar geldig is, daar ga ik niet aan beginnen...
In me Burberry......
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:30:38 #19
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36855069
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:05 schreef Chav het volgende:
Hmmm, ik zet ook steeds vaker een ander krabbeltje, die oude handtekening was er er een die ik snel moest verzinnen en ik vind `m eigenlijk niet mooi meer. Maar om nou een nieuw paspoort aan te vragen terwijl ie nog 4 jaar geldig is, daar ga ik niet aan beginnen...
Op mijn paspoort staat ook nog mijn oude handtekening, wie vergelijkt nu je handtekening met je paspoort? Begin maar bij de bank en de andere bedrijven komen vanzelf wel.
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:07:31 #20
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36856192
Ehh, de bank vergelijkt je handtekening met je paspoort Maar ik heb ook zoiets bij mn diploma, op mn MBO staat dan de oude en op de HBO (als ik `m haal) de nieuwe. Maakt dat ook niets uit ?
In me Burberry......
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:57:18 #21
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36867541
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:07 schreef Chav het volgende:
Ehh, de bank vergelijkt je handtekening met je paspoort Maar ik heb ook zoiets bij mn diploma, op mn MBO staat dan de oude en op de HBO (als ik `m haal) de nieuwe. Maakt dat ook niets uit ?
Als jij bij de bank komt kun je zo een nieuwe handtekening doorgeven, dat heb ik ook gedaan. En zodra jij je HBO diploma hebt kun je je MBO diploma door de wc spoelen omdat niemand daar nog naar zal kijken.
  woensdag 12 april 2006 @ 10:56:06 #22
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_36880725
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:43 schreef Muertez het volgende:

[..]

Wees blij dat ze er uberhaupt nog op letten. Stel dat een of andere grappenmaker met jou betaalkaarten aan het werk is.
Daar heb je absoluut gelijk in maar geloof me: het ging om een miniem stukje streep meer...zodat je ongeveer 4 keer je handtekening moet uitproberen om ene wijziging erdoor te krijgen. Dat vind ik dus overdreven. Dan kan iemand anders ook 4 keer proberen mijn handtekening na te maken.
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
pi_36888016
Nadat je een nieuw ID bewijs hebt moet je bij je werkgever een nieuwe loonbelastingverklaring invullen, zodat de handtekeningen matchen.
Hier controleert de belastingdienst namelijk op als ze bij je werkgever komen controleren.

[ Bericht 9% gewijzigd door danosa op 12-04-2006 19:16:08 (iets duidelijker :)) ]
  woensdag 12 april 2006 @ 17:36:35 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36893438
Je kunt hem zo wijzigen, maar moet er wel rekening mee houden dat bepaalde organisaties die handtekening niet direct accepteren, en bepaalde formaliteiten vereisen daartoe.
pi_36908297
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:07 schreef Chav het volgende:
Mijn diploma ook ja ik had net een paar dagen voor de uitreiking mijn arm gebroken die handtekening lijkt echt nergens op

Maar dat er moeilijk gedaan wordt om een stukje streep, als ik mijn handtekening zet is die echt niet identiek aan de handtekening op mijn bankpas
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')