getekend: een achterhoekerquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Alles word door die limburgers op een andere manier gezegdEcht apart vind ik het klinken
Omdat bijna niemand buiten de Achterhoek Aalten kent denk iedereen dat ik uit Almelo of Enschede komquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:39 schreef Boeman het volgende:
Ach al die dialecten, ik vind het wel grappig
Kun je direct horen waar iemand vandoan komt
We zeggen vlaai maar schrijven vloaiquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:33 schreef Boeman het volgende:
[..]
maar jullie zeggen toch ook 'oa' ipv 'áá' ??
tenminste dat hoor ik altijd
Nee ik hoor wel verschil tussen een Tukker en een Hoekerquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:41 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Omdat bijna niemand buiten de Achterhoek Aalten kent denk iedereen dat ik uit Almelo of Enschede komDas 50km te ver naar het noorden
Gelukkigquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:42 schreef Boeman het volgende:
[..]
Nee ik hoor wel verschil tussen een Tukker en een Hoeker
Het is grappig als je met de trein van Nijmegen naar Maastricht reist. Vanaf Nijmegen hoor je de eerste mensen met een zachte G, en hoe verder je naar het zuiden gaat hoe zwaarder het accent wordquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:42 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
We zeggen vlaai maar schrijven vloai
Misschien dat ze het in het Nord-Limburg anders zeggen.
Noord-Limburg is ook saai en nep
Ik zeg ook altijd vlaaiquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:42 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
We zeggen vlaai maar schrijven vloai
Misschien dat ze het in het Nord-Limburg anders zeggen.
Noord-Limburg is ook saai en nep
Maastricht is hier een kwatier vandaan... en de accenten verschillen heel erg veelquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:45 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Het is grappig als je met de trein van Nijmegen naar Maastricht reist. Vanaf Nijmegen hoor je de eerste mensen met een zachte G, en hoe verder je naar het zuiden gaat hoe zwaarder het accent word
Maar dat ligt dan ook zo ongeveer in Duitslandquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maastricht is hier een kwatier vandaan... en de accenten verschillen heel erg veel
In Kerkrade spreken ze weer half-duits.
Dat is leukquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maastricht is hier een kwatier vandaan... en de accenten verschillen heel erg veel
In Kerkrade spreken ze weer half-duits.
kleine 20 minuten met treinquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:49 schreef Boeman het volgende:
[..]
Dat is leuk
Ligt Sittard ver van Kerkrade?
Onze stad ligt ook tegen Duitsland aanquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:48 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan ook zo ongeveer in Duitsland
Ik ga in SIttard wonenquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:54 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Onze stad ligt ook tegen Duitsland aan
En hier haten ze Duitsers echt
PSVquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:00 schreef Boeman het volgende:
[..]
uh week nie
Maar zeg eens eerlijk: ben jij ook voor Fortuna?
k smakelijkquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:02 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
PSV
Kom langs !
Ben effe eten
Komt omdat het Breezer-topic weer open is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:11 schreef -Marlii- het volgende:
Dit topic heb ik gisteravond nog geopendschiet niet echt op dus
Hoi trouwens
welk breezer topicquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:12 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Komt omdat het Breezer-topic weer open is.
Hoi trouwens Marlii![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |